Автор Тема: Да си поговорим за електромобили  (Прочетена 34361 пъти)

neter

  • Global Moderator
  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3408
  • Distribution: Debian, SailfishOS, CentOS
  • Window Manager: LXDE, Lipstick
    • Профил
    • WWW
Re: Да си поговорим за електромобили
« Отговор #90 -: Aug 22, 2012, 10:37 »
Виждам, че гледате крайно негативно на обещанията на Кеше. И наистина, трудно е да се повярва, най-малкото защото нямаме случили се подобни примери в историята на човечеството. Физичната обосновка наистина е постна, но... В един цитат от "Малкият принц" (тъкмо преди няколко дена адвокат Митрани от едно хубаво българско сериалче ми го припомни) се казва, че същественото е невидимо за очите :)
Моите уважения към всички физици (аз самият имам особена любов към теоретичната физика), но във физиката всяко твърдение е предпоследно. То и това ѝ е хубавото. Та... в дори наглед елементарни и много познати материи от физиката има толкова много все още непознати неща, че всяко крайно твърдение звучи несериозно. Физиката се развива на база съмнението, но това съмнение, което разширява идеята, а не това, което я свива.
А онова невидимо съществено, за което казах по-горе. Става дума за това хората да говорят за свобода. Да я искат, да я целят, да изпробват всяка идея, която може да доведе до постигането ѝ. Една идея ще падне, друга идея ще падне, много идеи ще паднат, но когато свободата е актуална тема, все ще се намери идея, която ще удържи. Еволюцията не е достигнала крайната си точка. Такава точка едва ли има. Всичко търпи развитие и примирението в невъзможност води само до пропускане на възможности.
Дали Кеше наистина има технологиите, за които говори, или не, ще видим на 6 септември (или, по-скоро, на 21 септември, защото това е уречената дата за масово разкриване на технологиите). Колкото и съмнително да звучи, има вероятност и би било много хубаво, ако ги има. Но, дори да ги няма, нищо няма да спечелим, ако със задоволство се потупаме по гърдите, че сме били прави. Но пък има вероятност да спечелим, ако не се откажем и дадем тази свобода някой друг път (скоро или не толкова скоро) под друго име (или под същото, или въобще без име) ;)
Активен

"Да си добре приспособен към болно общество не е признак за добро здраве" - Джиду Кришнамурти

dejuren

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Distribution: Ubuntu, RedHat
  • Window Manager: lxde KDE4
    • Профил
Re: Да си поговорим за електромобили
« Отговор #91 -: Aug 22, 2012, 14:37 »

Приятно ми е и на мен. Аз май съм доста по млад, завърших СУ (ФЗФ) през 2007.

Интересно, че с Линукс се занимават хора като нас. На мен даже ми влезна в употреба и професионално.
Симулациите си ги писахме на GNU C и ги пускахме под Убунту, GCC-то добра работа свърши, че генерираше бърз код. Сега даже трябва да пиша ръководство и да документирам сорс кода на програмата. Спомням си с носталгия безсънните нощи, когато трябваше да дебъгвм с gdb и да си оправям бъговете (добре, че тоя период свърши, сега следващия след мен да му мисли).

Сега ми натресоха пак един проект, в който ще трябва да се програмира, та пак ще има безсънни нощи. Оплаквам се на колегите, че гледам да избягвам да програмирам, т.к. прекалено много обичам да програмирам (а това води до безсънни нощи). Даже още по-добре би звучало "не обичам да програмирам, защото прекалено много обичам да програмирам".
А докъде сте стигнали с препоръката на Science всички публикации да са с отворен код на програмната част? (http://phys.org/news/2012-04-academic-group-source-code.html) Аз гарантирано ще натисна домашния учен с новата публикация да вкара и кода дето ползва (не че е кой знае какъв код, важен е принципа обаче)
Активен

http://webchat.freenode.net/?channels=ubuntu-bg
The quieter you become, the more you are able to hear.
Две седмици цъкане с мишката спестяват два часа четене на документацията.

arda_kj

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 631
  • Distribution: Debian Sid/Unstable; Ubuntu 12.04
  • Window Manager: Gnome/KDE
    • Профил
Re: Да си поговорим за електромобили
« Отговор #92 -: Aug 22, 2012, 19:02 »
Виждам, че гледате крайно негативно на обещанията на Кеше. И наистина, трудно е да се повярва, най-малкото защото нямаме случили се подобни примери в историята на човечеството. Физичната обосновка наистина е постна, но... В един цитат от "Малкият принц" (тъкмо преди няколко дена адвокат Митрани от едно хубаво българско сериалче ми го припомни) се казва, че същественото е невидимо за очите :)
Моите уважения към всички физици (аз самият имам особена любов към теоретичната физика), но във физиката всяко твърдение е предпоследно. То и това ѝ е хубавото. Та... в дори наглед елементарни и много познати материи от физиката има толкова много все още непознати неща, че всяко крайно твърдение звучи несериозно. Физиката се развива на база съмнението, но това съмнение, което разширява идеята, а не това, което я свива.
А онова невидимо съществено, за което казах по-горе. Става дума за това хората да говорят за свобода. Да я искат, да я целят, да изпробват всяка идея, която може да доведе до постигането ѝ. Една идея ще падне, друга идея ще падне, много идеи ще паднат, но когато свободата е актуална тема, все ще се намери идея, която ще удържи. Еволюцията не е достигнала крайната си точка. Такава точка едва ли има. Всичко търпи развитие и примирението в невъзможност води само до пропускане на възможности.
Дали Кеше наистина има технологиите, за които говори, или не, ще видим на 6 септември (или, по-скоро, на 21 септември, защото това е уречената дата за масово разкриване на технологиите). Колкото и съмнително да звучи, има вероятност и би било много хубаво, ако ги има. Но, дори да ги няма, нищо няма да спечелим, ако със задоволство се потупаме по гърдите, че сме били прави. Но пък има вероятност да спечелим, ако не се откажем и дадем тази свобода някой друг път (скоро или не толкова скоро) под друго име (или под същото, или въобще без име) ;)

Neter за философската част съм съгласен на 100%, обаче да не забравяме, че "всички гениални неща са прости, но не всички прости неща са гениални". Моето скромно мнение е, че обещанията на Кеше спадат към втората част от цитата.

Второ, нямаме експериментално доказателство за това, което твърди, а както повечето учени знаем пробния камък за всяка теория е експеримента. Като представи нещо, което може да се възпроизведе от независим източник, тогава може вече да го вземем на сериозно.

Трето Кеше, досега не е представил завършена теория с целия и мат. апарат, има само голи приказки и обещания (т.е. няма какво да се критикува даже). При това приказките като отделни думи ги разбираш, но в момента в който ги свържеш в изречение и програмата гърми (ако трябва да се изразя на програмистки език), т.е. нямат физичен смисъл.

Четвърто що за учен е това, който няма нито една публикувана статия до сега (да не забравяме, че Айнщайн и другите гении са публикували/споделяли със света откритията си, а тоя пич даже една статия няма).

Пето като го гледах на клипчетата, имаше моменти, в които имах чувството, че и на него му става леко смешно от глупостите, които говори.

Шесто, аз съм супер отворен човек за нови идеи, а и аз вярвам, че някой ден ще се научим да извличаме енергия от вакуума и ще пътуваме със свръх светлинна скорост, но дълбоко се съмнявам това да стане по начина описан от Кеше.

Седмо самия аз имам две идеи, които могат да променят света да го кажем, обаче те изискват работа и стъпват на вече утвърдени теории. Една е свързана със супер резолюцията - усъвършенстване на оптичния микроскоп, така че да вижда отделните атоми и молекули. Другата е свързана с генерирането на огромни енергии, така че да може да правим - подобряване на лазерния термоядрен синтез (така че да си решим енергийните проблеми за следващите милиарди години), лесно генериране на антиматерия, превръщане на  хим. елементи един в друг, създаване на принципно нови супер мощни ускорители на елементарни частици (ако имаш няква друга идея кво може да правим с огромно енергия, може да продължиш списъка).
Активен

Debian Sid/Unstable; Ubuntu 12.04
"За да открием истината, е нужно поне веднъж в живота си да подложим всичко на съмнение" - Р. Декарт

arda_kj

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 631
  • Distribution: Debian Sid/Unstable; Ubuntu 12.04
  • Window Manager: Gnome/KDE
    • Профил
Re: Да си поговорим за електромобили
« Отговор #93 -: Aug 22, 2012, 19:07 »
А докъде сте стигнали с препоръката на Science всички публикации да са с отворен код на програмната част? (http://phys.org/news/2012-04-academic-group-source-code.html) Аз гарантирано ще натисна домашния учен с новата публикация да вкара и кода дето ползва (не че е кой знае какъв код, важен е принципа обаче)

Сорс кода още не сме го публикували. Това решение зависи от бившите ми шефове. То на тоя етап не сме го обсъждали много даже. Само знам, че те първо искат да напубликуват маса статии и тогава ще решават кво да правят. От мен ако зависеше бих го публикувал под GPL/MIT/BSD лиценз.
Активен

Debian Sid/Unstable; Ubuntu 12.04
"За да открием истината, е нужно поне веднъж в живота си да подложим всичко на съмнение" - Р. Декарт

dejuren

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Distribution: Ubuntu, RedHat
  • Window Manager: lxde KDE4
    • Профил
Re: Да си поговорим за електромобили
« Отговор #94 -: Aug 22, 2012, 21:32 »
Ти им мушни на шефовете статията под носа, пък да правят каквото щат. Някой гърбици само в гроба се оправят.
Активен

http://webchat.freenode.net/?channels=ubuntu-bg
The quieter you become, the more you are able to hear.
Две седмици цъкане с мишката спестяват два часа четене на документацията.

zxz

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 615
  • Distribution: Linux Mint 18.2
  • Window Manager: XFCE
    • Профил
Активен

go_fire

  • Global Moderator
  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 8911
  • Distribution: Дебиан Сид
  • Window Manager: ROX-Desktop / е17
  • кашик с гранатомет в танково поделение
    • Профил
    • WWW
Re: Да си поговорим за електромобили
« Отговор #96 -: Aug 25, 2012, 03:06 »
Студения  синтез си е все още граал. До тук имаше два почти успешни опита с нулеви резултати на едни немци и после на един индийски американос. Втория е по-интересен, защото искаше да го прави със… звук.

Но това, като всяка друга подобна технология за мен не е интересно. Мен ме интересува малкия човек, свободата.  Това не би ни дало свобода, а само още едно средство за репресия от страна на силните на деня.

Ама алхимията щяла да стане възможна, много важно. Тя и сега е реалност в побратимите на тия реактори, само че с разпада.

Никога не бих работил за подобно нещо.
Активен

В $por4e2 e истината  ;)

***

Aко даваха стипендия за най-глупави, щях да съм човека с най-много Mини Kупъри

***

Reborn since 1998 || 15.09.2007 totally М$ free && conscience clear

arda_kj

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 631
  • Distribution: Debian Sid/Unstable; Ubuntu 12.04
  • Window Manager: Gnome/KDE
    • Профил
Re: Да си поговорим за електромобили
« Отговор #97 -: Aug 25, 2012, 14:03 »
http://www.youtube.com/watch?v=XVKvZbaCE9g

Това няма нищо общо със "студения синтез". Тоя пич извършва електролиза на вода и после обратното, съединява водорода с кислорода, затова се виждат
светлинните ефекти. Освен това за студения синтез трябва диутерий, изотоп на водорода с един неутрон. Въпреки, че приблизително на всеки 5000 атома
водород един се пада диутерий, не може просто да налееш чешмяна вода (била тя и дестилирана) и да извършиш студен синтез, както в клипчето (просто няма да е ефективно).

Ето това тука обяснява идеята на студения синтез:

http://www.youtube.com/watch?v=f6d2q-YxVvk&feature=related

Лично аз не се наемам да кажа дали подобно нещо е възможно. Имаше спорове, после уж го потвърдиха, ама от там нататък нищо конкретно.
Активен

Debian Sid/Unstable; Ubuntu 12.04
"За да открием истината, е нужно поне веднъж в живота си да подложим всичко на съмнение" - Р. Декарт

zxz

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 615
  • Distribution: Linux Mint 18.2
  • Window Manager: XFCE
    • Профил
Re: Да си поговорим за електромобили
« Отговор #98 -: Aug 25, 2012, 15:22 »
Е то много ясно че не е студен синтез как с два електрода един грец и един щепсел ще правиш синтез  ;D. Това по-скоро е плазмена електролиза.Аз от известно време се занимавам с "лошата" електролиза тоест неефективната - тия дето дърпат по 30А ток.И за един приятел направих управление и резултата беше такъв - пвм на 100хц - 30А - доста добро количество ама силен ток.Сложих един превключвател и го дадохме на 10кХц.И резултата от 10 до 30А - никаква промяна в количеството.Сложихме факел и искара невероятните 17см пламък.Обаче след като доляхме вода и ..Пак смъкнахме честотата.Едвам едвам вървеше на 10кХц.Та това от мене.
Активен

laskov

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3180
    • Профил
Активен

Не си мислете, че понеже Вие мислите правилно, всички мислят като Вас! Затова, когато има избори, идете и гласувайте, за да не сте изненадани после от резултата, и за да не твърди всяка партия, че тя е спечелила, а Б.Б. (С.С., ...) е загубил, а трети да управлява.  Наздраве!  [_]3

bot

  • Гост
Re: Да си поговорим за електромобили
« Отговор #100 -: Sep 19, 2012, 17:23 »
Е то много ясно че не е студен синтез как с два електрода един грец и един щепсел ще правиш синтез  ;D. Това по-скоро е плазмена електролиза.Аз от известно време се занимавам с "лошата" електролиза тоест неефективната - тия дето дърпат по 30А ток.И за един приятел направих управление и резултата беше такъв - пвм на 100хц - 30А - доста добро количество ама силен ток.Сложих един превключвател и го дадохме на 10кХц.И резултата от 10 до 30А - никаква промяна в количеството.Сложихме факел и искара невероятните 17см пламък.Обаче след като доляхме вода и ..Пак смъкнахме честотата.Едвам едвам вървеше на 10кХц.Та това от мене.

 Какво си се опитвал да генерираш - HHO или отделно H и отделно О
Активен

neter

  • Global Moderator
  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3408
  • Distribution: Debian, SailfishOS, CentOS
  • Window Manager: LXDE, Lipstick
    • Профил
    • WWW
Re: Да си поговорим за електромобили
« Отговор #101 -: Sep 19, 2012, 17:23 »
Статия в Дневник: Бъдещите автомобили ще използват Linux за своя операционна система
Охооо, че и с Tizen! Тъкмо се бях притеснил за бъдещето му, след като Samsung отложиха официалното му пускане в устройствата за средата на другата година, да не вземат да се откажат накрая, но явно ще го бъде. В новината не пише конкретно за електромобили, но със сигурност ще се приложи и при тях. А щом ще е Tizen, значи ще има и приложения, специално написани за Linux, с които да следиш и управляваш електрониката в електромобила с телефона си (или поне за телефони с Tizen), че за момента по-голямата разработка на такива приложения отива за iPhone. Тъй, тъй :)
Активен

"Да си добре приспособен към болно общество не е признак за добро здраве" - Джиду Кришнамурти

laskov

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3180
    • Профил
Re: Да си поговорим за електромобили
« Отговор #102 -: Sep 19, 2012, 21:57 »
Не следих темата и може и да е писано вече...
Според мен, предизвикателството е да се направят електродвигатели, монтирани директно на колелетата, без никакви механични предавки. Освен че трябва да задвижват автомобила, ще трябва да генерират електричество по време на спиране и да зареждат акумулаторите.
Активен

Не си мислете, че понеже Вие мислите правилно, всички мислят като Вас! Затова, когато има избори, идете и гласувайте, за да не сте изненадани после от резултата, и за да не твърди всяка партия, че тя е спечелила, а Б.Б. (С.С., ...) е загубил, а трети да управлява.  Наздраве!  [_]3

go_fire

  • Global Moderator
  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 8911
  • Distribution: Дебиан Сид
  • Window Manager: ROX-Desktop / е17
  • кашик с гранатомет в танково поделение
    • Профил
    • WWW
Re: Да си поговорим за електромобили
« Отговор #103 -: Sep 19, 2012, 22:01 »
Електромобилите нямат нужда от предавки. Предавките са вкаменелост от пра ерата на ДВГ. В XXI предавките нямат място дори в ДВГ, където от тях има смисъл.

Всички електрокари връщат ток при спиране.

Слагането в джантите е осъществимо и лесно, но непрепоръчително заради огромният риск от механични повреди, а за у нас е абсурд.
Активен

В $por4e2 e истината  ;)

***

Aко даваха стипендия за най-глупави, щях да съм човека с най-много Mини Kупъри

***

Reborn since 1998 || 15.09.2007 totally М$ free && conscience clear

neter

  • Global Moderator
  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3408
  • Distribution: Debian, SailfishOS, CentOS
  • Window Manager: LXDE, Lipstick
    • Профил
    • WWW
Re: Да си поговорим за електромобили
« Отговор #104 -: Sep 20, 2012, 00:07 »
Според мен, предизвикателството е да се направят електродвигатели, монтирани директно на колелетата, без никакви механични предавки. Освен че трябва да задвижват автомобила, ще трябва да генерират електричество по време на спиране и да зареждат акумулаторите.
Това си го има в някои концепции и планирани за скорошно производство електромобили. В момента не се сещам за вече влязъл в производство електромобил с двигатели в гумите, но може и да има. В устройството на тези двигатели джантата играе ролята на статор (т.е., при тези двигатели статорът е въртящият се елемент), а вътре в него влиза статичен ротор. Има разработки както с по два двигателя (предно или задно предаване), така и с по четири. Малко се усложнява схемата, заради нуждата от точна координация на работата на няколко двигателя, но пък се дава свобода за по-гъвкаво управление и се пестят загуби в свързващите части.

но непрепоръчително заради огромният риск от механични повреди, а за у нас е абсурд.
И на мен са ми интересни решенията за тези опасности, но все още не съм попадал на добро обяснение как ще се постигнат добри защити. Опасността от механични повреди може да се намали донякъде с по-здрави материали (то така или иначе статорът ще е с по-солидна структура от обикновените джанти), но все още рискът изглежда голям. А пък и къде ще си търся статорите, ако намеря колата си на трупчета... Ще видим :)
Активен

"Да си добре приспособен към болно общество не е признак за добро здраве" - Джиду Кришнамурти