Мисля, че точно с оглед на електромобилите, зелената енергия започва да добива много смисъл. Представи си една бензиностанция. Сега представи си една бъдеща бензиностанция, с един ветрогенератор или слънчеви панели. Дори няма нужда да ги връзваш към мрежата на НЕК. Също така, няма да има загуби от електропреносната мрежа (защото жиците малко или много си имат съпротивление в крайна сметка).
Ти май нещо......... се бъркаш!
Днешните ел автомобили имат автономност около 150 км и двигател с мощност около 50КВт като в движение се използват не повече от 20КВт, а останалите за моментно натоварване в ускорения и доускорения. При средна скорост на движение от 80 км/ч, това са около 2 часа. Значи, една батерия, трябва да има капацитет, не по-малко от 40КВт/ч! Колкото и енергия да регенерира в движение, да се намали до 20КВт/часа и това е само за нуждите на ел двигателя, като добавим и нуждите от климатизация, този капацитет може и да се удвои! И тук говорим само за някакви табуретки за джиткане на къси разсгояния, но вече започнаха да произвеждат и експериментално и ел камиончета които са с доста по-мощни ел двигатели.
Та, в този ред на мисли, при положение, че една такава чикия се зарежда за 30 минути до 80% от капацитета си и една зарядна станция за да бъде рентабилна, тя трябва да работи поне на 50% от капацитета си, били могъл да сметнеш колко голяма плантация от солари или колко ветрогенератора трябва да има, за да я захрани!?