Без усещане за конспирация нещата ги виждам така:
2 зъбни колелета които търкалят света:
1. Зъбно - върти парите при принципа доказан от Маркс и Енгелс - Пари > Стока > Пари*. За да може този цикъл да се върти по-бързо се налага консуматорски модел (релация - китайско производство - щатски потребители (вече и европейски)). Това колело използва всички пътища за да стигне до потребителя. Вече е минало през ниво съзнание и сериозно работи на ниво подсъзнание - разбирай всички социални експерименти и рекламирането през мас медиите. Тук визирам филтър точно на ниво определени типове масмедии - телевизия. Това колело и кръговете които обслужва те убеждават че:
- цикъла на жена ти е в синьо;
- пролетта започва с лекарство против простуда и кашлица;
- пералнята докато я купиш е се разваля ако не ползваш....;
- има коли по 99 и 199 лева на месец за 5 годишен лизинг който обаче не е лизинг а е лизинг с *;
- скоро ще си болен защото детето ти / баща ти е болен и веднага ще се оправиш с....;
- най-лесно сандвич се купува ако нямаш пари си и дори да си музикален инвалид като излезеш на улицата и почнеш да рекетираш минувачите "пееки им" нещо от рода "1,2,3...". Така вместо да работиш и да си купиш от магазина хляб и салам (не дай си боже нерекламиран) с един лек рекет получаваш на готово този ВКУСЕН сандвич;
- мога и да си класифицирам по икономически отрасли но не виждам дори смисъл;
2. Колело 2: Зомбита - потребителите на всичко от колело 1 - свикваш с начина на вземане на решения наблъскани в подсъзнанието ти:
- колата за 99 лева на месец (обаче имаш още да кажем 8000 да доплатиш после - друг път);
- телефон за 0.99 лв. на месец със сметка от 99 лв. на месец;
- онова от което дори старата пералня работи безупречно и ще е вечна;
- като кихнеш в първата аптека си вземаш онова дето дори не му помниш името но помниш мелодията на рекламата и как изглежда (скоро в аптеките трябва да въведат софтуер който да предлага "известни рекламирани лекарства" с рекламния им клип - така по-лесно пациента ще бъде обслужен - мисля си за някакво решение с отворен код);
- естевено ако има шапка и можеш да изрецетираш до 10 напевно ще си купиш и сандвич;
И така до 1001 и обратно. ЗОмбитата са интересна порода:
Те работят от сутрин до здрач, не е важно интересно какво и дали наистина - важното е, че като седнат да вечерят са толкова грохнали, че само хляб и зрелища им помагат. Зрелищата ги помпят отново щото ей там има кайма по 2.5 килото и свинско месо по 6лв. намалени ама вкусни. Хляб имат - най-евтиния в Европа е все пак. Кефят се разбира се, че на гърците ще им резнат заплатите до "нашите" и дано и по-надолу (не че гърците не го заслужават). Правят планове като отмине кризата и изплатят заема за новата пералня да се пробват с една кола за 99 на месец... И въртят колелото на онези номер 1....
Като резултат:
(не само този):
http://www.capital.bg/biznes/finansi/2012/04/01/1799600_kreditirat_malko_pecheliat_mnogo/Та мен самите реклами някак са престанали да ме интересуват и дразнят. Но факта, че малкия вика - татко догодина искам онова лекарство дето се пие като си по-голям от 6 ме потиска.
Не че лекарството, ами че още от сега бива обработен да стигне до там че решенията за елементарните му човешки нужди да му се насадят наготово от екрана без никакви ограничения. Разбира се в САЩ са отново напред и са стигнали до тук:
http://www.dnevnik.bg/tehnologii/2012/03/19/1790498_cnet_horata_ne_znaiat_zashto_si_kupuvat_noviia_ipad/В това отношение въобще не държа да ги изпреварвам!