Аааа-казах, че е качествена за времето си, и по-добра дори и от съвременни от нисък клас.
То-съвременните LCD телевизори-кеф ти липса на разработка в тъмните тонове, кеф ти липса на разработка особенно в светлите тонове, кеф ти липса на ниво черно,кеф ти размазване на финните детайли при движение, кеф ти влачене на футболната топка-абе-страшно качество блика от всеки МОЛ-направо чудо...то страшна техника отвсякъде... 
Абе ти май на инат ги приказваш тези неща. Сега верно карам по спомени, ама доста детски съм изръчкал на тоя телевизор, имам спомени. Беше _зле_. Изключвам петното на кинескопа, то не е по дефолт - тоя телевизор обаче се гледаше предимно на тъмно, през деня се пускаха завесите, иначе нищо не се виждаше. Съвсем отделно имаше повече от минута след пускане, докато загрее и почне да става за гледане. Телевизорът имаше едни врътки за яркост и контраст, помня че често съм си играл с тях, не знам в телевизора ли беше проблема, в самата първа програма ли беше проблема, ама не е естествено на 5 годинки да ръчкаш такива глупости, за да се вижда по-добре, щото с едно предаване е ОК, а после с детското е съвсем различно. Все едно дъщеря ми днес да прави същото. Те добре че бяха едни големи врътки на панела, че днес треа се ходи по менюта и е по-сложно. Но пък и то днес толкова не се налага.
После в най-късния соц пуснаха едни великотърновски телевизори, бяха светлинни години пред тая руска щайга, помня че много се радвах като я сменихме.
Тогава тази технология нямаше голям контраст, но и сега плазмите имат по-малък контраст от LCD, но са далеч по-добри, тоест увеличения контраст не означава автоматично по-добро изображение. А иначе добре е да го има!
Едно време по родната БНТ
всяко предаване си беше с
Различен Цветови Баланс-проблема ти не е бил в "твоя телевизор". В твоя случай очевидно кинескопа ти е бил дефектен. Не знам кога точно-някъде към 83 година излязоха кинескопи за тоя динозавър 4-та серия с подобрен контраст. Просто сходимоста на лъчите се настройваше бавно-около 20- 30 минути, и си беше играчка-за това пък за динозавъра си имаше пълна документация-четеш и "направи си сам". Отделно си трябваше размагнитваща бобина за твоя случай с петното-лично съм си навил такава. Тия великотърновските бяха с японски кинескопи-ама цветните декодери май не бяха читави-май не даваха пастелни цветове като динозавъра. Между другото имаше хора в соца пътуващи на Запад, и коментираха, че никъде не са виждали толкова добра картина като на Електрон 714-тоест-попаднали са на добър техник да им го настрои. Аз за пръв път като видях добре настроен динозавър в техникум "Попов", оцених, че с нищо не е по лош от всеки западен и София 81, освен по контраст. За инфо-динозавъра е по френска схема, доправена от руснаците.
цитат на Naka:
Да се твърди че кинескопа е по добър от матрицата е много несириозно.
Старите кинескопи имаха куп недостатъци.
Нямаха добър фокус. И то ако в центъра на картината се настрои долу горе фокуса в преиферията излиза от фокус и размазва картината.
Имаше едно нещо дето му викаха сходимост. Трите картини за RGB се разместваха една спрямо друга. И пак ако в центъра има сходимост то по краищата няма. Това много прилича в печатарството на поизместен офетов печат.
Имаше и 'баланс на бялото'.
Да не говорим че черното не може да е черно щото самият екран беше сив - и затова най добре се гледаше при затъмнена стая.
Абе не случайно преди започване на предаванията се излъчваше изпитателна таблица.
Такива неща при матриците просто не съществуват. Там не съществува понятието 'фокус' нито сходимост щото всяка точка си е отделен пиксел.
Нещата малко се по-оправиха като излязоха inline тръбите и сони тринитроните - там дето катодите са разположени в една равнина и маската е на пръчици.
http://www.karbosguide.com/images/u1905us.gif http://www.danalee.ca/ttt/images/8/inlinegun_big.jpgЕдинственото предимство е че луминофора при тръбите (и то при последните тринитрони) като то че ли може да даде по качествени и правилни цветотве от матриците.
Ама и матриците не стоят на място и постоянно се развиват. ips например дава много хубави цветове и няма нищо общо с TN матриците.
"
За фокуса и сходимоста си абсолютно прав. Но и сходимоста можеше да се настрои не-по-лоша от кинескопите "In Line"-просто трябваше да се спази последователноста на процедурата. И на 2-3 години пак да се донастройва. Като дойдоха кинескопите "In Line"-край с проблема. За ниво черно-така си е-ама колкото и да ти е черен екрана-пак по-добре на приглушено осветление, или на тъмно. По отношение на градациите на полутоновете и динамичен контраст тръбата е засега безалтернативна-дано OLED се справи с това. Иначе тринитрона, и Quintrix на Panasonic засега са ненадминати като цяло-надеждите са в OLED.
Между другото тръбата си представлява една радиолампа-явно никак не е лесно да бъде надмината по всички показатели-но убеден съм, че ще стане.