Плавно включване-
http://cxema.my1.ru/publ/razdel_skhem_dlja_nachinajushhikh_radioljubitelej/konstrukcii_prostoj_slozhnosti/avtomat_plavnogo_vkljuchenija_lamp_nakalivanija/23-1-0-1122 Най критичен е момента на включване-нарочно не са направени такива прости схеми-за да се продават крушките с нажежаема жичка.
Халогенните лампи засега са безалтернативни като качество на цветопредаване, и зрителен комфорт(оставете бла-бла дето пишат за качеството на цветопредаване и процентите, в характеристиките-в края на краищата луминофор излъчва светлината на светодиодните лампи)-тука има една малка "тайна"-вместо търговските стндартни халогенни лампи, може да се ползват автомобилни халогенни лампи-които са направени да издържат напрежението на автомобила-13.5 волта! примесено със специфичните вибрации на автомобила-и в комбинацията с плавно включване може да се реализира значително повишаване на КПД!-Навивате на ръка още малко навивки на трансформаторите-напрежението на лампата от импулсен трансформатор контролирате с контролен обикновен трансформатор с напрежение в случая 13.5 волта-измервате светлинния поток със светломер, и нагласявате същия светлинен поток от импулсния трансформатор. Метода е достатъчно точен.
Когато ползвате светодиодни лампи-схемата е излишна,Но!!!-махнете матовото стъкло пред светодиодите-измерванията със светломер показват-че дори прозрачното стъкло ДЪРПА 30% от светлината, просветленото оптично-10%...за матовото стъкло да не говорим....
Освен това
търговското оформление на лампата посредством каквото и да е там стъкло-спомага за НАГРЯВАНЕТО на светодиодите-което силно намалява КПД...(даже съм виждал модел светодиодна лампа-където балона на лампата е пълен с прозрачно масло-за да се охлажда светодиода), и за скъсяването на живота им. Махате матовото стъкло-и лампата светва примерно 2-3 пъти-по-силно...(което окото отбелязва като по-малка промяна-поради специфичните особености на зрението).
Накрая-светодиодни лампи по 5-6 лева-от конрад (щото ги продават по 12-25 лева, не за друго).