Автор Тема: компилиране на ядро  (Прочетена 1389 пъти)

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 552
  • Distribution: Mageia 2 -AMD Sempron 1600MHz, 1.5GB RAM, GeForce7600 GS
  • Window Manager: LXDE
    • Профил
Re: компилиране на ядро
« Отговор #15 -: Jan 14, 2020, 19:49 »
Омаза се всичко и то здраво. Стартирах рикавъри мода в последното налично ядро на магея 6- 4.14.145. Руут, инит 3. Махнах дкмс-нвидия. Инсталирах драйвъра за картата ми на нвидия (GF705M). Install completed, без грешки. Инит 5 > Plasma is ulnable to start as it could not correctly use OpenGL 2. Please check that your graphics drivers are set up correctly. И блокаж. Няма ctrl-alt-del, няма ctrl-alt-backspace. Хард шътдаун от копчето. Аз обаче не се отказвам. Риковъри мод на същото ядро, руут, инит 3. XFDrake, от менюто му избрах Nvidia GF 6100 to GF7950 - другите нямаха дори и нещо близко до 705М. Извади ми "There is a proprietary driver.... do you wan to use it?" Това щеше да докара пак дкмс-нвидия, избрах No, после тест- "Fatal error- try to change some parameters". Чейндж на какво ли не- дръжки. Пак отначало, след рестарт. Руут, инит 3, XFdrake и "Proprietary driver.. " избрах Yes. Инсталира дкмс-нвидия. Пoчна да компилира модула и някакви грешки при компилацията.. вероятно защото се омазаха нвидията от сайта им и дкмс. Доста псувни, пак "Plasma is unable..". рестарт в най-стария кернел, с който си инсталирах магея 6- 4.14.35. urpme dkms-nvidia304 и всичките й зависимости. Инит 3, руут. sh NVIDIA.. драйвъра от сайта на нвидия. Error - драйвъра на нвидия бил компилиран с по-нова версия gcc, отколкото кернела, "continue anyway?" > "Yes"- и естествено, мазало. Restart.  Не си спомних как се деинсталира драйвъра от сайта на нвидия- беше нещо като NVIDIA -- uninstall, но преди 6-7 години. Теглих една майна и ударих още една ракия. Рестарт > рикавъри мод в най-стария кернел 4.14.35- руут, инит 3- XFdrake - за видеокартата избирам Intel 810 and later- test- всичко ок, вади оная графика на вертикални линии, като на телевизор "Велико Търново" от едно време- всичко ок уж. Инит 5- "Plasma is unable to start.... GL 2" дрън-дрън. Накрая ми писна. Root в същото ядро, recovery, init 3- urpme всичките кернели, сорсове и девел пакетите им, плюс make clean на тоя, който компилирах ръчно. Сега съм с първоначалното ядро на магеята, от инсталацията, 4.14.35, сорса му и хедърите, девел пакета. Нямам Х, защото и в това ядро го омазах с нвидиите. Но има нет, криптографията, маунта, всичко бачка. Сега пиша от уина. Отпуснах се с приказки, защото оценявам усилията за помощ на писалите в тази тема колеги и смятам за нормално да опиша резултата от темата. Преди да взема крайното решение за преинсталация (по-скоро за инсталация на следващата версия- магея 7)- има ли начин да изчистя тотално Х-а и да го инсталирам наново, "девствен" и да му направя настройката, както при първоначална инсталация? Идеята ми е, нов Х, после инсталл на последното ядро заедно със сорса и девела от репосите на магея 6, и после инсталл на драйвърите за видеото в чисто ново ядро и чисто нов Х? Може ли да се получи, и как? Конкретно, за ядрото ясно, но има ли начин да разкарам целия Х и да го сложа наново? Благодаря предварително!
« Последна редакция: Jan 14, 2020, 19:55 от Nik123 »
Активен

Ноевият ковчег е направен от аматьори, професионалистите са построили "Титаник"!

4096bits

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3440
    • Профил
Re: компилиране на ядро
« Отговор #16 -: Jan 14, 2020, 21:55 »
Нямал съм проблем с Optimus под Linux - включително Bamblebee. Intel 4600 + nVidia GT 755M. А и всички карти с nVidia след определн модел чип ( не помня, кой беше ), са с Optimus.
Просто, каквото трябва да се пусне с втората карта, се пуска с optirun <axecutable>.
Активен

As they say in Mexico, "Dasvidaniya!" Down there, that's two vidaniyas.

ray

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 1144
    • Профил
Re: компилиране на ядро
« Отговор #17 -: Jan 15, 2020, 06:05 »
Доколкото разбрах от прочетеното при компилиране на ново ядро ползваш дефолт конфига от сорса на ядрото, така ли е?

Много по-добре би било да ползваш конфига на някое ядро на Мегейа (/proc/config | /proc/config.gz) някои дистрибуции записват конфига и в /boot или /boot/grub (не помня точно).

dkms си има опции за премахване или билдване и инсталиране на модули според ядрото.
Например при мен (най-често ползвам EndeavourOS, Arch-based) при инсталация на ново ядро или нещо което ползва dkms процеса си пуска сам hooks за премахване на старите модули и после билдване и инсталиране на новите (напр.Virtualbox).
Та виж/потърси как беше синтаксиса на dkms, ако не стане или не намериш пиши ще ги изровя  8)

Друго за което се сещам е че можеш да компилираш ядрото и в /usr/src/linux-X.X.X, виж каква е групата собственик на папките и или се добави към нея (твоя потребител) или ако е root я смени с друга, някаква където си и ти (wheel, sudo или нова някаква).

PS: тъй като току-що приключи компилирането на обновено ядро и след това dkms ребилдва модулите ето какво излиза в конзолата:
(2/2) Remove DKMS modules
==> dkms remove broadcom-wl/6.30.223.271 -k 5.4.10-rt5-1-rt-bfq
==> dkms remove vboxsf/6.1.2_OSE -k 5.4.10-rt5-1-rt-bfq
==> dkms remove xtables-addons/3.7 -k 5.4.10-rt5-1-rt-bfq
==> dkms remove vboxhost/6.1.2_OSE -k 5.4.10-rt5-1-rt-bfq
:: Обработване на промените в пакета...
(1/2) актуализиранe linux-rt-bfq                                                                                                                                                                [########################################################################################################################] 100%
(2/2) актуализиранe linux-rt-bfq-headers                                                                                                                                                        [########################################################################################################################] 100%
:: Пускане на след-транзакционни куки...
(1/4) Arming ConditionNeedsUpdate...
(2/4) Updating module dependencies...
(3/4) Install DKMS modules
==> dkms install vboxsf/6.1.2_OSE -k 5.4.10-rt5-2-rt-bfq
==> dkms install vboxhost/6.1.2_OSE -k 5.4.10-rt5-2-rt-bfq
==> dkms install xtables-addons/3.7 -k 5.4.10-rt5-2-rt-bfq
==> dkms install broadcom-wl/6.30.223.271 -k 5.4.10-rt5-2-rt-bfq
(4/4) Updating linux initcpios...

Това го пускам само като пример и информация, иначе почти сигурно ремо е прав за версиите на компилатора (при Арч нямам подобни проблеми).
« Последна редакция: Jan 15, 2020, 10:45 от ray »
Активен

remotexx

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 881
    • Профил
Re: компилиране на ядро
« Отговор #18 -: Jan 15, 2020, 08:15 »
и моите 5 ст.
Error - драйвъра на нвидия бил компилиран с по-нова версия gcc, отколкото кернела, "continue anyway?" > "Yes" - това е груба грешка! Не съм експерт по Магеята... даже и начинаещ не съм, но съм се борил с това... и впоследствие минах на готови ядра от пакетния мениджър (не помня вече под Дебиян или Федора беше) щото там ти е гарантирано че ядрото (от пакета) е баш компилирано с инсталираното gcc (от пакета) като са му резолванти всички зависимости.
Явно след компилиране на ядрото е обновил gcc колегата, и то с по-нова версия и то с breaking changes... (и пак няма гаранция че ако съвпадаха щеше да му тръгне де - да не давам напразни надежди)

и второто нещо - със толкова стари ядра, ти трябва не само стар (модел) драйвер, ами и за съответното ядро. Проблемът е че има само по един пакет на модел/версия и (особено по дъртите) поддържат ограничен  бр. ядра т.е. напр. совен че гледаш да 705-хх ами и вътре четеш поддъражани ядра и се молиш твойто да е вътре щото напр. няма да намериш 705-хх за ядро 1.х ..за 2.х не съм сигурен за 705 ама за последната версия нВидия със сигурност няма да намериш пакет за ядро 2.х може би и за 3.х

Защото kernel API се променя и оттам и хедърите.. аз както вече казах отдавна не се боря с прекомпилиране на ядра и/ли драйвери но... (прав е бил Омуртаг навремето - човек и добре да живее - се жени...тъй де вие ме разбрахте) та ща не ща имам виртуалки с ВиртуалБокс и там с почти всяко ново ядро (с Федора съм там) гърми по нещо (най-вече vboxfs) щото ядрото е бая по-напред и се чакам ВБокс да наваксат ..и то с некви смешни пачове едноредови (някой път и малко по-големшки) колкото само да прекръстят една структурка или само са преименували едно поле вътре и това счупва всичко - и това при положение че версията на gcc съвпада м/у ядрото и драйвъра, само дето ядрото е (все още) неподдържана версия от тоя драйвър (обик. ВБокс назадва)

та в тоя ред на мисли - сугирен ли си че баш тая версия ядро за което компилираш е поддържана?
..мисля тия старите поддържат ограничен брой ядра от-до и се дънят на всичко извън интервала т.е. както на по стари така и на по-нови но неподдържани /дори и от стара серия - напр. поддържат 2.4 до 2.6.0 то 2.2 и 2.6.4 са кофти, неподдържани/ (нямам представа 705-хх коя по ред е - нВидията ги отбих още докато бяха само 1-2 версии е айде 3 ама отначало имаше само една, поддържаща ядра 2.х и нагоре, после станаха legacy & current и тамън като ги отбих станаха вече 3 и по номера, та сега ми  е трудно да се ориентирам 705 къде е долу/горе/средата и от колко версии/модела 5-10-..., но ако е бая старо и са казали че  напр. ядро 2.6.0 е макс поддържано и няма повече да го поддържат 705-хх драйвера а напр. в момента най-новото ядро от 2.6 серията е 2.6.8 то това последното никога няма да бъде поддържано вече от стария драйвър)
Е, тя обик. разликата не е някоя от по-главните цифрите след ядрото ами само в патч номера, ама то и това стига да ти провали билда ..и чакаш докато пачнат драйвера (ако още се поддържа) ...до едно време старите помня ги поддържаха но рилийзи само при излизане на по-главна версия т.е. не със всеки патч на ядрото (старите ядра и карти де)
« Последна редакция: Jan 15, 2020, 08:37 от remotexx »
Активен

makeme

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 788
  • Distribution: Many
  • Window Manager: Mate
    • Профил
Re: компилиране на ядро
« Отговор #19 -: Jan 15, 2020, 09:24 »
Нямал съм проблем с Optimus под Linux - включително Bamblebee. Intel 4600 + nVidia GT 755M. А и всички карти с nVidia след определн модел чип ( не помня, кой беше ), са с Optimus.
Просто, каквото трябва да се пусне с втората карта, се пуска с optirun <axecutable>.
На теория това е така, но при мен на леновото (intel 630 + 1550ti) не се получиха нещата. Със свободния драйвер (nouveau/mesa) плазмата почти не работеше. Крашваше, циклише и в момента когато дадеш от UI-а рестарт-шътдаун и прочие, всичко свършваше. За това и по-горе попитах дали работи с драйвера от нвидия или само със свободния. Отделно, май на новите лаптопи вече не става (мое съмнение).

Накрая решението беше (както и ремо каза) да си оставя системата да си го инсталира коректно (kUbuntu 18.04):
Код:
sudo ubuntu-drivers autoinstall

Ето и тема със същия казус:
https://askubuntu.com/questions/1042057/nvidia-drivers-problem-on-kubuntu-18-04

Принципно нямаше да я дам, понеже колегата не е с Ubuntu, но гледам че проблемът е подобен.
« Последна редакция: Jan 15, 2020, 09:34 от makeme »
Активен

Distributions:  UbuntuMate 14.04; 15.10; 16.04, CentOS 6.x, 7.x, Kali 2.0 ...

4096bits

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3440
    • Профил
Re: компилиране на ядро
« Отговор #20 -: Jan 15, 2020, 12:42 »
Искаш да кажеш, че чисто новият ми лаптоп няма да може да ползва и двете карти по едно и също време?
Тъкмо мислех да се охарча за още едно ssd, че не ми се цепеше диска с Windows - вече инсталирана система.
Активен

As they say in Mexico, "Dasvidaniya!" Down there, that's two vidaniyas.

makeme

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 788
  • Distribution: Many
  • Window Manager: Mate
    • Профил
Re: компилиране на ядро
« Отговор #21 -: Jan 15, 2020, 22:57 »
Искаш да кажеш, че чисто новият ми лаптоп няма да може да ползва и двете карти по едно и също време?
Тъкмо мислех да се охарча за още едно ssd, че не ми се цепеше диска с Windows - вече инсталирана система.
Ми не мога да кажа със сигурност, но на такова ми мирише  ::) Не знам друг човек с RTX и да е надъхан за линукс и чакам да се пробваш ти, че да кажеш  ;)
Активен

Distributions:  UbuntuMate 14.04; 15.10; 16.04, CentOS 6.x, 7.x, Kali 2.0 ...

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 552
  • Distribution: Mageia 2 -AMD Sempron 1600MHz, 1.5GB RAM, GeForce7600 GS
  • Window Manager: LXDE
    • Профил
Re: компилиране на ядро
« Отговор #22 -: Jan 17, 2020, 20:49 »
Гледам, че доста се разви темата :) И аз да я доразвия малко - имам известен напредък, не с компилирането на последното ванила ядро, тая идея я изоставих.  Това, което направих е, да махна Х-а (urpme x11-server-common x11-server-xorg), всичко, що съдържа в себе си "dkms-nvidia" и абсолютно всички ядра със сорсовете им, хедърите (-devel пакетите), освен най-старото ядро, с което си идва магея 6. Това под най-старото ядро го направих, recovery mode, root, init 3. Reboot за всеки случай, recovery mode в най-старото ядро, root, init 3. Инсталирах наново X-a, последното налично ядро в репосите на магея 6 (4.14.145-2) със сорса му и хедърите. Reboot в това последното ядро, XFdrake, пробвах да му задам нвидията като видеокарта, пита ме There is a proprietary driver, do you want to use it.. Yes/No - избрах този път No - и не става, Try to change some parameters. Пак XFdrake, от менюто за видеокарта- Intel 810 and later- Test- уж всичко ОК. Init 5- Plasma is ulnable to start as it could not correctly use OpenGL 2. Please check that your graphics drivers are set up correctly. И блокаж. Изключих с твърд шътдаун, от копчето. Старт, реших да експериментирам - направо нормален буут в последното ядро- 4.14.145-2. Изненада- графиката тръгна (настройката на Х-а е с интелската видеокарта - 810 and later, вади дисплей мениджъра с юзъра ми. Избрах си юзъра, обаче вместо Plasma за сесията избрах LXDE. Графиката стартира, всичко работи, даже не ми се вярваше. Аз по принцип си харесвам LXDE заради лекотата му на работа, настроих си го, кирилица, аплети по панела, които ползвам, лаунчъри на програми. Графичната среда работи, нет има, криптография има, маунтва флашки и оптични дискове. Пробвах обаче да пусна вайбъра и крашва (преди тия омазвания на плазмата и ванила ядрото работеше). Пуснах го през терминал и ето резултата:
[nik@localhost ~]$ viber
WebEngineContext used before QtWebEngine::initialize() or OpenGL context creation failed.
Qt WebEngine ICU data not found at /opt/viber/resources. Trying parent directory...
Qt WebEngine resources not found at /opt/viber/resources. Trying parent directory...
Qt WebEngine ICU data not found at /opt/viber/resources. Trying parent directory...
Qt WebEngine resources not found at /opt/viber/resources. Trying parent directory...
QGLXContext: Failed to create dummy context
qml: type=""
qml: type=""
failed to acquire GL context to resolve capabilities, using defaults..
qml: type=""
Failed to create OpenGL context for format QSurfaceFormat(version 2.0, options QFlags<QSurfaceFormat::FormatOption>(), depthBufferSize 24, redBufferSize -1, greenBufferSize -1, blueBufferSize -1, alphaBufferSize 8, stencilBufferSize 8, samples -1, swapBehavior QSurfaceFormat::SwapBehavior(DoubleBuffer), swapInterval 1, profile  QSurfaceFormat::OpenGLContextProfile(NoProfile))
/bin/viber: line 3: 25320 Aborted                 (core dumped) LD_LIBRARY_PATH=/opt/viber/lib QT_AUTO_SCREEN_SCALE_FACTOR=0 /opt/viber/Viber
[nik@localhost ~]$

От което ми се наби в очите "Failed to create OpenGL context for format.." "failed to acquire GL context to resolve capabilities, using defaults..".. а на плазмата проблема й беше  "Plasma is ulnable to start as it could not correctly use OpenGL 2."
Проблемът явно е в тия Open GL библиотеки. Въобще не съм специалист по линукс и видеодрайвъри, просто ми се набива на очи това OpenGL. Явно прави някакъв проблем с него. И тоя проблем стана след като се пробвах с компилацията на ядро от кернел.орг и dkms-nvidia. Стартирах контрол центъра на LXDE и поразгледах опциите да пусна нвидията (очевидно в момента съм с драйвъра intel810 and later). В секцията Hardware- после Setup your videocard and monitor поразгледах нещата. NVIDIA секцията я пропуснах, отидох на Xorg и там има nouveau и nv, които, от общата ми култура и тая тема също, знам, че подкарват видеокартите на нвидия. Мога ли да избера някое от тия двете- nouveau, или nv и какъв е варианта пак да се върна на началното ниво- без X ?

Едит: Не че с intel810 or later както е сега LXDE, не работи компа с графика, но вайбъра ми е удобство на лаптопа и ми е необходим. Изглежда и неговия проблем е с Open GL, затова ми се ще да оправя нвидията, а покрай нея и вайбъра да тръгне, че и плазмата  [_]3
« Последна редакция: Jan 17, 2020, 20:54 от Nik123 »
Активен

Ноевият ковчег е направен от аматьори, професионалистите са построили "Титаник"!

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 552
  • Distribution: Mageia 2 -AMD Sempron 1600MHz, 1.5GB RAM, GeForce7600 GS
  • Window Manager: LXDE
    • Профил
Re: компилиране на ядро
« Отговор #23 -: Jan 17, 2020, 21:31 »
Вече пробвах и двата варианта. При nouveau приключва след тест с Try to change some parameters.. и да ги сменям параметрите, не тръгва, а след nv- no package named x11-driver-video-nv. И наистина няма такъв пакет в хранилищата

Edit: Пробвах и с dkms-nvidia отново (от репосите на магеята), не става, Try to change some parameters след Test (това след конфигуриране на картата ми с нвидия драйвър през LXDE контрол центъра). Сега графиката работи с LXDE и с интелския драйвър. Някакви идеи как да оправя вайбъра и проблема му с OpenGL?
« Последна редакция: Jan 17, 2020, 22:43 от Nik123 »
Активен

Ноевият ковчег е направен от аматьори, професионалистите са построили "Титаник"!

makeme

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 788
  • Distribution: Many
  • Window Manager: Mate
    • Профил
Re: компилиране на ядро
« Отговор #24 -: Jan 17, 2020, 22:44 »
Ники, някой горе спомена Mesa. Това е реално драйвера/апито/библиотеката за opengl. Честно да ти кажа и аз съм объркан кое, как работи и мислих че е вградено в nouveau, но явно не е. Та може да провериш и там как стоят нещата с пакети mesa* или нещо такова.

За проверка, при мен има един пакет mesa-utils. В него има glxinfo и glxgears. Може да го инсталираш и да видиш как стоят нещата с :
Код
GeSHi (Bash):
  1. $ glxinfo | grep "OpenGL version"
  2. OpenGL version string: 4.6.0 NVIDIA 440.48.02

Щом не ползваш драйвера от нвидия при теб това "NVIDIA 440.48.02" трябва да изглежда нещо от рода на "(2.1 Mesa 7.7.1)". Ако пък даде грешка или не може да разпознае драйвера за опенгл, значи ти липсва :)



« Последна редакция: Jan 17, 2020, 22:47 от makeme »
Активен

Distributions:  UbuntuMate 14.04; 15.10; 16.04, CentOS 6.x, 7.x, Kali 2.0 ...

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 552
  • Distribution: Mageia 2 -AMD Sempron 1600MHz, 1.5GB RAM, GeForce7600 GS
  • Window Manager: LXDE
    • Профил
Re: компилиране на ядро
« Отговор #25 -: Jan 17, 2020, 23:05 »
С още малко зор.. резултата е този :

[root@localhost ~]# urpmq -y mesa
lib64mesaegl1
lib64mesaegl1-devel
lib64mesagl1
lib64mesagl1-devel
lib64mesaglesv1_1
lib64mesaglesv1_1-devel
lib64mesaglesv2_2
lib64mesaglesv2_2-devel
lib64mesaglu1
lib64mesaglu1-devel
lib64osmesa-devel
lib64osmesa8
mesa
mesa-common-devel
mesa-demos
[root@localhost ~]# urpmi mesa
Package mesa-17.3.9-1.mga6.x86_64 is already installed
[root@localhost ~]# urpmi libmesagl1 libmesagl1-devel
No package named libmesagl1
No package named libmesagl1-devel
[root@localhost ~]# urpmq -y mesa
lib64mesaegl1
lib64mesaegl1-devel
lib64mesagl1
lib64mesagl1-devel
lib64mesaglesv1_1
lib64mesaglesv1_1-devel
lib64mesaglesv2_2
lib64mesaglesv2_2-devel
lib64mesaglu1
lib64mesaglu1-devel
lib64osmesa-devel
lib64osmesa8
mesa
mesa-common-devel
mesa-demos
[root@localhost ~]# urpmi mesa
Package mesa-17.3.9-1.mga6.x86_64 is already installed
[root@localhost ~]# urpmi lib64mesagl1 lib64mesagl1-devel
Packages lib64mesagl1-devel-17.3.9-1.mga6.x86_64, lib64mesagl1-17.3.9-1.mga6.x86_64 are already installed
Marking lib64mesagl1-devel as manually installed, it won't be auto-orphaned
writing /var/lib/rpm/installed-through-deps.list
[root@localhost ~]# glxinfo
name of display: :0.0
X Error of failed request:  BadValue (integer parameter out of range for operation)
  Major opcode of failed request:  153 (GLX)
  Minor opcode of failed request:  24 (X_GLXCreateNewContext)
  Value in failed request:  0x0
  Serial number of failed request:  38
  Current serial number in output stream:  39
[root@localhost ~]# urpmq -y glx
glxinfo
lib64qt5glxsupport-static-devel
lib64xcb-glx0
nexuiz-glx
[root@localhost ~]# urpmi glxinfo
Package glxinfo-8.3.0-1.mga6.x86_64 is already installed
Marking glxinfo as manually installed, it won't be auto-orphaned
writing /var/lib/rpm/installed-through-deps.list
[root@localhost ~]# urpmi lib64xcb-glx0
Package lib64xcb-glx0-1.12-2.mga6.x86_64 is already installed

А след опит през графиката (контрол центъра на LXDE) да настроя видеото с драйвъра nouveau (Xorg-video-driver-nouveau)- вади това -
An error occurred:
(EE)
Fatal server error:

Try to change some parameters

И никакви чейнджове на параметри не изчейнджват тоя резултат.
[nik@localhost ~]$ glxinfo | grep "OpenGL version"
X Error of failed request:  BadValue (integer parameter out of range for operation)
  Major opcode of failed request:  153 (GLX)
  Minor opcode of failed request:  24 (X_GLXCreateNewContext)
  Value in failed request:  0x0
  Serial number of failed request:  38
  Current serial number in output stream:  39
[nik@localhost ~]$ glxinfo | grep "OpenGL version"
X Error of failed request:  BadValue (integer parameter out of range for operation)
  Major opcode of failed request:  153 (GLX)
  Minor opcode of failed request:  24 (X_GLXCreateNewContext)
  Value in failed request:  0x0
  Serial number of failed request:  38
  Current serial number in output stream:  39
[nik@localhost ~]$ glxinfo
name of display: :0.0
X Error of failed request:  BadValue (integer parameter out of range for operation)
  Major opcode of failed request:  153 (GLX)
  Minor opcode of failed request:  24 (X_GLXCreateNewContext)
  Value in failed request:  0x0
  Serial number of failed request:  38
  Current serial number in output stream:  39
[nik@localhost ~]$

Edit: Без да искам, съм копирал два пъти едно и също нещо по-горе. Ще пробвам за последно с дкмс-нвидия304, която работеше, преди да оцапам всичко с опита за прекомпилиране на ярдото от кернел.орг и ако не стане, мисля за преинсталация.
« Последна редакция: Jan 17, 2020, 23:10 от Nik123 »
Активен

Ноевият ковчег е направен от аматьори, професионалистите са построили "Титаник"!

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 552
  • Distribution: Mageia 2 -AMD Sempron 1600MHz, 1.5GB RAM, GeForce7600 GS
  • Window Manager: LXDE
    • Профил
Re: компилиране на ядро
« Отговор #26 -: Jan 17, 2020, 23:18 »
И в крайна сметка :

To satisfy dependencies, the following packages are going to be installed:
=> ok(auto)


retrieving rpm files from medium "Nonfree Updates (distrib13)"...
    $MIRRORLIST: media/nonfree/updates/nvidia304-doc-html-304.137-2.mga6.nonfree.x86_64.rpm
    $MIRRORLIST: media/nonfree/updates/x11-driver-video-nvidia304-304.137-2.mga6.nonfree.x86_64.rpm
    $MIRRORLIST: media/nonfree/updates/dkms-nvidia304-304.137-2.mga6.nonfree.x86_64.rpm
retrieved $MIRRORLIST media/nonfree/updates nvidia304-doc-html-304.137-2.mga6.nonfree.x86_64.rpm x11-driver-video-nvidia304-304.137-2.mga6.nonfree.x86_64.rpm dkms-nvidia304-304.137-2.mga6.nonfree.x86_64.rpm
...retrieving done
installing nvidia304-doc-html-304.137-2.mga6.nonfree.x86_64.rpm dkms-nvidia304-304.137-2.mga6.nonfree.x86_64.rpm x11-driver-video-nvidia304-304.137-2.mga6.nonfree.x86_64.rpm from /var/cache/urpmi/rpms
starting installing packages
created transaction for installing on / (remove=0, install=0, upgrade=3)

Creating symlink /var/lib/dkms/nvidia304/304.137-2.mga6.nonfree/source ->
                 /usr/src/nvidia304-304.137-2.mga6.nonfree

DKMS: add Completed.

Preparing kernel 4.14.145-desktop-2.mga6 for module build:
(This is not compiling a kernel, just preparing kernel symbols)
Storing current .config to be restored when complete
Running Generic preparation routine
make mrproper.....
using /proc/config.gz
make oldconfig.....
make prepare....

Building module:
cleaning build area....
'make' -j2 SYSSRC=/lib/modules/4.14.145-desktop-2.mga6/build module............
cleaning build area....
cleaning kernel tree (make mrproper).....

DKMS: build Completed.

nvidia304.ko.xz:
 - Installation
   - Installing to /lib/modules/4.14.145-desktop-2.mga6/dkms/drivers/char/drm/

depmod......

DKMS: install Completed.
removing installed rpms (nvidia304-doc-html-304.137-2.mga6.nonfree.x86_64.rpm dkms-nvidia304-304.137-2.mga6.nonfree.x86_64.rpm x11-driver-video-nvidia304-304.137-2.mga6.nonfree.x86_64.rpm) from /var/cache/urpmi/rpms
----------------------------------------------------------------------
More information on package x11-driver-video-nvidia304-304.137-2.mga6.nonfree.x86_64
This driver is for GeForce 6xxx and GeForce 7xxx cards.

Use XFdrake to configure X to use the correct NVIDIA driver. Any needed
packages will be automatically installed if not already present.
1. Run XFdrake as root.
2. Go to the Graphics Card list.
3. Select your card (it is usually already autoselected).
4. Answer any questions asked and then quit.

If you do not want to use XFdrake, see README.manual-setup.

----------------------------------------------------------------------
unlocking urpmi database
unlocking rpm database

Изглежда ОК. И след TEST
An error occurred:
(EE)
Fatal server error:

Try to change some parameters
Това го вади в прозорец, бях пуснал lxde-control-center като руут през терминала. Не ще и това е.
Активен

Ноевият ковчег е направен от аматьори, професионалистите са построили "Титаник"!

Naka

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 2753
    • Профил
Re: компилиране на ядро
« Отговор #27 -: Jan 18, 2020, 09:47 »
Цитат
отидох на Xorg и там има nouveau и nv, които, от общата ми култура и тая тема също, знам, че подкарват видеокартите на нвидия. Мога ли да избера някое от тия двете- nouveau, или nv и какъв е варианта пак да се върна на началното ниво- без X ?

В xorg.conf за драйвер може да имаш 3 варянта: nv, nouveau и nvidia.
nv и nouveau са свободните. nv беше първият свободеден драйвер (разбира се reverse engineered). след това казаха ами ще правим по нов и съвършен и направиха nouveau. Само че дето nouveau не винаги работи както трябва, аз много често връщам на nv.

А nvidia е за затвореният официален драйвер. Като слагаш nonfree free пакет променяш ли в xorg.conf

Section "Device"
    Identifier     "Device0"
    Driver         "nvidia"
    VendorName     "NVIDIA Corporation"
EndSection


Също можеш да изтриеш (или да го преимуваш) xorg.conf и да видиш как ще се държи. Справят се отлично и автоматично и без xorg.conf.

Но това за оптимус май не трябва да е така и там да си остане intel.  ??? ??? ???при оптимус 2д графиката и елементарната 3д трябва да се прекарва през интела. ???

Цитат
Изключих с твърд шътдаун, от копчето. Старт, реших да експериментирам - направо нормален буут в последното ядро- 4.14.145-2. Изненада- графиката тръгна

Рестарт, reset и shutdown не винаги са еквивалентни. Точно такова поведение съм ги наблюдавал при нвидиите. затова хубаво е да се минава през гасене на захранването.

Представи си че от поредното неуспешно нагласяне накой (грешен) драйвер е иницилизирал регистри в чипа на nvidia по негов си (неправилен) начин. След рестарт тези регистри не се нулират, а картата си остава неправилно инициализирана. А след рестарт новият правилен драйвер, ползва предната хардуерна инициализация и се 'подвежда' - в резулта на което имаме направилна работа. Това може да се случи със всеки хардуер.

А дали reset и shutdown са еквивалентни. Много ми се ще да изпофилософствам. >:D Би трябвало да са 99.9% еквивалентни. Само че Ако някои части на чипа не са свързани с глобалният  reset и за тях чипа си изработва собствен reset при power down? Това е често срещан подход в електрониката. 


« Последна редакция: Jan 18, 2020, 10:15 от Naka »
Активен

Perl - the only language that looks the same before and after encryption.

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 552
  • Distribution: Mageia 2 -AMD Sempron 1600MHz, 1.5GB RAM, GeForce7600 GS
  • Window Manager: LXDE
    • Профил
Re: компилиране на ядро
« Отговор #28 -: Jan 18, 2020, 10:12 »

В xorg.conf за драйвер може да имаш 3 варянта: nv, nouveau и nvidia.
nv и nouveau са свободните. nv беше първият свободеден драйвер (разбира се reverse engineered). след това казаха ами ще правим по нов и съвършен и направиха nouveau. Само че дето nouveau не винаги работи както трябва, аз много често връщам на nv.

А nvidia е за затвореният официален драйвер. Като слагаш nonfree free пакет променяш ли в xorg.conf



Не съм променял ръчно xorg.conf от времето на мандрива 2006. Магеята сама си прави промените, досега (до версия 6 вкл., преди да се връщам към забравени занимания с ядро от сорс) след XFdrake - избирам- тест- работи. А този драйвър nv изглежда са го разкарали от магеята, защото го няма в хранилищата. Има само dkms-nouveau, но и с него не работи. Почнах да си мисля, че изобщо никога не е ползвана картата на нвидия при мен под линукс, защото се сещам, че при инстала на магеята преди 2 г. и нещо пак имах някакви проблеми с настройките й и забих просто intel810 and later - както и в момента. Но вайбъра си работеше.
Активен

Ноевият ковчег е направен от аматьори, професионалистите са построили "Титаник"!

Naka

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 2753
    • Профил
Re: компилиране на ядро
« Отговор #29 -: Jan 18, 2020, 10:18 »
Цитат
Магеята сама си прави промените, досега (до версия 6 вкл., преди да се връщам към забравени занимания с ядро от сорс)

То хубаво, ама хвърляй по едно око в xorg.conf да видиш кое е пуснато.

Цитат
Има само dkms-nouveau, но и с него не работи

за nouveau не се учудвам. Много е бъгъв. спасението ти е в само в затворения (и/или скрипта от нвидиа)

Цитат
Почнах да си мисля, че изобщо никога не е ползвана картата на нвидия при мен под линукс, защото се сещам, че при инстала на магеята преди 2 г. и нещо пак имах някакви проблеми с настройките й и забих просто intel810
виж първо дали си оптимус. Че там нещата са много по-различни и изобщо не можеш да имаш 2д графика от nvidia. При оптимус можеш да пуснеш нвидиата в 3д само за няккоя игра, но не и за десктоп.

Виж тази тема.
https://www.linux-bg.org/forum/index.php?topic=47467.0
« Последна редакция: Jan 18, 2020, 10:35 от Naka »
Активен

Perl - the only language that looks the same before and after encryption.