« Отговор #13 -: Mar 06, 2005, 15:27 »
Ами именно за това всеки доставчик ви прави на балъци. И проблема е не, че не знаете, а че не искате да научите, което е проблем на още много хора. Именно за това в ИТ сектора е свинщина и пародия. Именно за това и услугите са на такова ниво - според нивото на клиента.
И не ми пиши за "технически жаргон". Понятието "реален IP адрес" е за всеки друг жаргон, но не и за технически .. например за IRC жаргон може и да става, или за уличен.. или за кръчмарски.
Жалко, че такива хора като теб, дето владеят техническия жаргон до съвършенство, не знаят толкова елементатни технически неща като отговора на проблема на питащия.
====================================
Конкректно за HomeLan и адресацията.
Използват динамична адресация и раздават публични IP адреси чрез PPPOE пул. След като клиентът се удостовери пред пула, получава адрес (в общия случай е различен). След това самия PPPOE софтуер прави запис в две динамични DNS зони - тази на ddns.homelan.bg (там се прави A ресурсен запис) и съответната за мрежата in-addr.arpa, в която се прави PTR запис.
Ако клиентът отпадне и PPPOE софтуера не вижда клиентската карта, то той премахва записите за клиента от зоните до новото негово включване.
Така. Порт 80/tcp, който се използва за HTTP не се филтрира от HomeLan. Т.е. проблемът не е във филтъра на доставчика.
Може да има следните причини.
1) PPPOE пула не е регистрирал името в DNS. Нужно е да се направи проверка. Става например с инструментите dig или host. Примерче:
dig -t ns ddns.homelan.bg
...
;; ANSWER SECTION:
ddns.homelan.bg. 3315 IN NS ns.data.bg.
...
От тук виждаме, че отговорен за записа е ns.data.bg. Питаме него:
$ dig @ns.data.bg -t a tuk_si_pishete_user_name.ddns.homelan.bg
Ако всичко е наред, ще видите публичния си IP адрес. Ако не е наред, ще получите отговор като следния:
...
;; ANSWER SECTION:
javorr.ddns.homelan.bg. 10 IN A 127.0.0.1
...
Ако се случи точно това (получи се отговор за адрес 127.0.0.1), то е ясно, че пула не е направил запис в зоната ddns.homelan.bg и трябва да се говори с поддръжката.
2) Оператора е затворил наистина порт 80/tcp
Хваща се много лесно. Караш някое другарче от друга мрежа да те достъпи по IP адрес, а не по име на хост. Съмнявам се това да е така.
3) Потребителят е пуснал при себе си "защитна стена", която толкова силно го защитава, че не пропуска входящи връзки към порт 80/tcp от Интернет. Това си е вече проблем на самия потребител.
4) Някой е оплескал динамичната зона и дори PPPOE пула да подава записи към нея, те не се приемат и не се извършват.
Това може да се провери като директно се запита DNS сървъра като в точка 1).