//offtopic
Просто не ми се иска при всеки флууд да трябва да звънкам на ISP-то, което за радост не е като някои други, които ти отговарят нещо от рода на "съжаляваме, но ние не сме Ви личен firewall"
Щом ISP-то ти е кадърно (поне в това отношение), мисля, че би било хубаво да не се колебаеш да им звъниш за такива неща. Блокиран флъдър ще бъде от полза не само за теб, но и за другите потребители по пътя.
"съжаляваме, но ние не сме Ви личен firewall", макар че ги разбирам и всъщност са прави
ISP-та, които разсъждават така, изобщо не са прави. Те отговарят и за оборудването, и за сигурността на своята част от мрежата. Кабелът, който влиза в твоето жилище, е техен и, ако се прекъсне, те трябва да дойдат да го сменят, нали така? Абсолютна тяхна е и отговорността за сигурността на трафика, който минава през него, особено в случаите на флъд, който е опасност не само персонално за теб, но и за всички в твоя LAN и за инфраструктурата на доставчика.
Отделно има и момент на равнопоставеност на отговорностите. Ако твои действия/бездействия (например засилване на подобаващо количество трафик наобратно към флъдъра) доведат до срив в мрежата на ISP-то, най-вероятно теб те очаква прекратяване на услугата, скандали, а защо не и съд. Ако действия/бездействия на доставчика доведат до срив при теб, логиката е последствията за доставчкика да бъдат същите. И е хубаво и практиката да се ориентира в тази посока.
Казвайки всичко това в никакъв случай не твърдя, че хората не трябва да се занимават с подсигуряване на своя периметър. Просто всяка от двете страни трябва да се старае да има отговорни мерки за сигурност, да изисква такива от другата страна, да анализира вникмателно сигналите за потенциални опасности и да предлага и изисква адекватни решения на проблемите.