Linux за българи: Форуми

Хумор, сатира и забава => Живота, вселената и някакви други глупости => Темата е започната от: Igor в Aug 03, 2012, 00:19



Титла: Не е лесно:-)
Публикувано от: Igor в Aug 03, 2012, 00:19

Unix Администратор към отдел "Онлайн поддръжка на клиенти"



Описание и
Изисквания:

Нашата компания проектира, разработва, внедрява и продава системи за безопасност, предназначени за защита на дейтацентрове, интернет мрежи, сървъри и други мрежови компютърни системи от атаки (DDoS Attack), целящи тяхната недостъпност.
 
Компанията търси да назначи Unix Администратор към отдел "Онлайн поддръжка на клиенти".
 
Човекът, когото търсим трябва да бъде Грамотен, Отговорен и Инициативен. Очакваме да поема отговорност за всички задачи свързани с вникване в нуждите и статуса на клиентите и навременния и смислен отговор; да не се притеснява да задава въпроси и да се вслушва в отправените към него съвети, да не се нуждае от постоянен контрол; да е готов да направи повече, отколкото са го помолили. С две думи, „черноработник” не ни е необходим.
 
Тежко ли е да се работи при нас? Много... в офиса няма никаква демокрация, но отсъства началство. Единствената йерархия при нас е професионалната.

Минимални изисквания:
 - обща представа за протоколи TCP/UDP, firewall в nix системи, познания в apache и/или nginx, опит в администриране на nix сървери
 - много добро владеене на писмен английски
 - умение за разбираемо и обосновано устно и писмено изразяване на български (руски) език
 - способност самостоятелно да намира необходимата допълнителна информация
- готовност за 8-часов работен ден в офиса със свободен график (подходящо за студенти)
 - възможност за даване на нощни дежурства по график
- готовност да реагира адекватно при спешна необходимост във всеки час на денонощието
 - отсъствие на физическа и психическа алергия към домашни животни - в офиса постоянно работят куче и котка :)
 
Ние можем да ви предложим:
 - уютен офис в кв. Лозенец, където не влизат външни хора и можете да ходите на работа по джапанки/пантофи
 - лаптоп и бърз интернет, служебен мобилен телефон
 - 8-часов работен ден със свободен график
 - платен отпуск
 - всички условия за професионално израстване, съпроводено с повишаване на възнаграждението
 - кафе, чай
 
Ние търсим за позицията личност, а не професия. Затова не се притеснявайте, ако не сте експерт точно по тази тема (DDoS Mitigation) - ние много добре разбираме това. Важното е да имате желание.
 
Ще ни е приятно да получим писмо, написано специално за нас, а не стандартно резюме, което е изпратено на стотици работодатели. Напишете няколко думи за вас, за това как отговаряте на минималните изисквания и как вие можете да бъдете полезни за нашата дейност.
 
При контакт с нас, ще получите малка практична задача, чието успешно решение ще ни помогне при оценяването на вашите практични умения и знания, както и ще ви осигури „билет“ за интервю при нас.
 
Интересно ни е да работим с тези, които са в състояние да осъзнаят своя избор. Няма смисъл да идвате при нас за един месец или една година. При нас трябва да дойдете завинаги – ние ще ви предоставим всички условия за това.



Месторабота:

София / България



 








Кандидатствай по тази обява




 


 



 



Организация:




Имплетек Технолоджис ООД



(Фирма/Организация директно търсеща служители.)

 


 

 Повече за Имплетек Технолоджис ООД



 

 Всички обяви на Имплетек Технолоджис ООД


Титла: Re: Не е лесно:-)
Публикувано от: kifavi8024 в Aug 03, 2012, 01:30
Интересно ми е в какво ще се състои израстването - в Супер Администратор :D
Според мен една заплата от 10 000лв. би била достойна за такъв пост с такива изисквания. Това в скобите относно студентите няма да го коментирам...

Обаче това "завинаги" - кога най-сетне работодателите ще се научат, че не само те са рядка стока, ами и качествените професионалисти също...

И изобщо какво означава за тях професионалист - човек който да не задава неудобни въпроси и да изпълнява всичко, което може да му се възложи в срок?

За мен професионалиста освен знания, на първо място трябва и да е от хората, които не приема работата си просто за работа, ами най-малкото да я приема като хоби. Да му е кеф да се занимава с това, което върши.

Както и да е, много се отплеснах - само искаш да коментирам, че те (въпросните работодатели) имат лични изисквания към тях (професионалистите), а не се замислят, че и от другата страна може да има такива...

Удобствата са само инструмент, но менажерията в България от бая време се обучава по един и същ начин и това си личи вече във всички обяви...

Да не говорим, че всеки втори с виШе вече има диплома по "менажиране".


Титла: Re: Не е лесно:-)
Публикувано от: morbid_viper в Aug 03, 2012, 10:00

чудесно си е написана обявата. не е скована, а и дава относително достатъчно данни за работното място.
само някои неща ще коментирам (все пак е в секция „Хумор, сатира и забава“… без лоши чувства):

Ние можем да ви предложим:
 - уютен офис в кв. Лозенец, където не влизат външни хора и можете да ходите на работа по джапанки/пантофи
 - лаптоп и бърз интернет, служебен мобилен телефон
 - 8-часов работен ден със свободен график
 - платен отпуск
 - всички условия за професионално израстване, съпроводено с повишаване на възнаграждението
 - кафе, чай
 

- кв. Лозенец е един от най-омразните квартали, особено за паркиране. (ходенето по джапанки е отлично, при нас хората и боси шляпат по мокета)
- то ако нямаш бърз интернет… каква работа се върши? за служебния мобилен телефон дори не искам да говоря — по-скоро е ограничение, отколкото придобивка — не може вече просто да се направиш, че не си чул телефона. при нас раздават на всички iShit 4 или по желание 4S за да почувстваме великата ябълкова „благодат“ (със сигурност за един сисадмин е доста неподходящ за работа телефон, ама женичките се радват).
- 8 часа са по закон, но свободният график е доста смислено, освен ако нямаш да взимаш всеки ден чаветата от градина/училище.
- и платеният отпуск е по закон
- ам’ то ако няма професионално израстване ще се образува една агония „завинаги“ и не е гот.
- кафе, чай е доста добре. при нас имаме още мляко, витрина на кока-кола, безплатен обяд (наистина), разходите по купоните за РД се поемат от фирмата, три джаги, два билярда, въздушен хокей, PS3+move,xbox+kinetic, плащат ни за да играем игри… ааа, щях да пропусна и допълнителното здравно осигуряване.

всъщност си търсим и ние хора, е не сисадмини, а програмисти, художници, QA… та ако някой иска да смени обстановката може да ми прати CV на morbid_viper_AT_imperiaonline.org

а иначе от сърце желая на Игор успех в намирането на хора… знам колко е трудно!


Титла: Re: Не е лесно:-)
Публикувано от: edmon в Aug 04, 2012, 00:17
Работодатели много често пропускат, че хората работят, за да живеят. В обратният случай човека се превръща в "уикенджия", т.е. такъв който едвам чака да дойде викенда, за да хване балкана и да избяга от ежедневието си! :)


Титла: Re: Не е лесно:-)
Публикувано от: tolostoi в Aug 04, 2012, 11:19
Загубиха ме, още като разбрах, че си имат зоопарк в офиса, ебати ужаса  :'(


Титла: Re: Не е лесно:-)
Публикувано от: backinblack в Aug 04, 2012, 14:14
Загубиха ме, още като разбрах, че си имат зоопарк в офиса, ебати ужаса  :'(

Що да не си го позволят, като има работници които могат да поемат и почистването :D


Титла: Re: Не е лесно:-)
Публикувано от: Mitaka в Aug 04, 2012, 16:50
Аз мислех да взимам морско свинче или хамстер за офиса :)


Титла: Re: Не е лесно:-)
Публикувано от: n00b в Aug 04, 2012, 17:05
аз пък редовно си носех кучето в офиса...


Титла: Re: Не е лесно:-)
Публикувано от: petar258 в Aug 04, 2012, 18:04
Всичко хубаво но това че очакват админа да се занимава и с обаждания от клиенти е недомислица. Ще му писне един ден от клиенти и ще си вдигне чукалата.


Титла: Re: Не е лесно:-)
Публикувано от: Mitaka в Aug 04, 2012, 19:32
Всичко хубаво но това че очакват админа да се занимава и с обаждания от клиенти е недомислица. Ще му писне един ден от клиенти и ще си вдигне чукалата.

Ами с цел да пстят пари, и тук смесват длъжностите "System Administrator" и "Support"+"Technical Support". Т.е. един ще изълнява три длъжности.
Аз пък съм виждал обяви за System Administrator, от който се очаква да има шофьорска книжка, за да ходи на място при клиенти, и да има опит в поправката на принтери, факсове и други подобни устройства :) Писах им, че реално на тях им трябва админ+support+хардуерист/сервизен техник  и снабдител. Не ми отговориха.

Най-омразно ми е да седна да правя нещо на някой важен сървър, незнам си колко хора да не могат да работят, и каката от съседната стая да ми звънне да ме пита защо качвала толкова бавно снимки във facebook :) Е, аз ги излекувах де - в момента имат ФБ по 1 час на ден, и е лимитиран на 500kbps. :)

А върха на всичко беше, когато някакъв Пловдивски хубавец беше решил да прави фирма... и беше пуснал обява, нещо такова:

"Търси се човек с познания по Photoshop, AutoCad, Corel Draw. Да може да работи на режещ плотер, да има шофьорска книжка и технически умения за работа с бормашина".

Един колега реши да се избъзика, и се обади... пича по телефона обясни за каква точно работа ставало въпрос:
Значи, неговата фирма правела външни реклами.
Ти с ЛИЧЕН автомобил обикаляш да търсиш клиенти. Ако намериш клиент - изготвяш му проект на рекламата, отиваш пак да му го покажеш, и когато клиента го одобри - му го изготвяш в одобрения вариант, и отиваш при него да го монтираш....

Сега, всичко горе-долу бива... ама това САМ да му търсиш клиенти е малко множко :)
И заплатата: 5% от това, което вземеш от клиентите....


Титла: Re: Не е лесно:-)
Публикувано от: shoshon в Aug 04, 2012, 19:44
Здравейте,

Не разбрах за какво е тази тема. Някой търси да наеме системен администратор ли или някой е пуснал обявата като цитат, защото има коментари отностно условия за работа?

Според мен изискванията са точно като за студент, както е и написано...

Не споменават нищо, свързано с лошите примери, които сте оставили в коментарите си. Работата с клиенти е изключително приятно занимание - винаги имам възможност да науча нещо ново а и създавам връзки. Не знам защо си мислите, че клиентите задължително са някакви лелки?!?

За посочените изисквания нормална заплата ми се струва около 2000 лв.


Титла: Re: Не е лесно:-)
Публикувано от: Mitaka в Aug 04, 2012, 19:49
МНОГО зависи от клиентите.
Как ще реагираш, ако ти вдигнат скандал, че свалят от сървъра ти "много бавно", и накрая по между другото вмъкват, че Интернет връзката им била 5 мегабита, ама те били сигурни, че не е в това проблема, и това нямало никакво значение? :)

И сега последно, със същите клиенти:
Дадено количество файлове всеки ден се пращат към тях с rsync.
Било нямало значение те на какъв Интернет са, в случая била важна upload скоростта при мен, и щом файловете се пращали бавно - или аз не съм направил нещо както трябва, или моят Интернет бил бавен :)

Цитирам почти дословно какво ми казаха.
Е, като ги имаш 5 такива и ти стига да намрзиш всякакъв вид работа с клиенти :)


Титла: Re: Не е лесно:-)
Публикувано от: shoshon в Aug 04, 2012, 20:11
Цитат
И сега последно, със същите клиенти:
Дадено количество файлове всеки ден се пращат към тях с rsync.
Било нямало значение те на какъв Интернет са, в случая била важна upload скоростта при мен, и щом файловете се пращали бавно - или аз не съм направил нещо както трябва, или моят Интернет бил бавен

Решението на дилемата ти е тривиално - показваш им с каква скорост е минал upload-a и се аргументираш защо скоростта е била такава. Ако и двата канала са били пълни... всъщност няма какво да обяснявам, но да го погледнем така - те са твои клиенти точно толкова колкото и ти си техен, защото (както аз разбирам) имате смесена (ваша и тяхна) инфраструктура. В този случай ми изглежда най-нормално ( има един процес - business alignment ) да се разграничат отговорностите. Ако това е пропуснато, не търсете вината в клиента ( само ).

Лично аз, всеки ден се сблъсквам с такива проблеми, но точно поради факта, че клиента ЗНАЕ какво се поддържа до спор не се стига.


Титла: Re: Не е лесно:-)
Публикувано от: Mitaka в Aug 04, 2012, 20:16
Цитат
И сега последно, със същите клиенти:
Дадено количество файлове всеки ден се пращат към тях с rsync.
Било нямало значение те на какъв Интернет са, в случая била важна upload скоростта при мен, и щом файловете се пращали бавно - или аз не съм направил нещо както трябва, или моят Интернет бил бавен

Решението на дилемата ти е тривиално - показваш им с каква скорост е минал upload-a и се аргументираш защо скоростта е била такава. Ако и двата канала са били пълни... всъщност няма какво да обяснявам, но да го погледнем така - те са твои клиенти точно толкова колкото и ти си техен, защото (както аз разбирам) имате смесена (ваша и тяхна) инфраструктура. В този случай ми изглежда най-нормално ( има един процес - business alignment ) да се разграничат отговорностите. Ако това е пропуснато, не търсете вината в клиента ( само ).

Лично аз, всеки ден се сблъсквам с такива проблеми, но точно поради факта, че клиента ЗНАЕ какво се поддържа до спор не се стига.

Те си знаят тяхното - техния специалист им бил казал, че тяхната скорост няма никакво значение каква е, след като аз им изпращам файловете.
Не е възможно излизане на глава с тях... не са и в България, и пред шефовете тежи тяхната дума.
Никой от ръководството не разбира и грам от този тип материя, и за това си го отнасяме българските админи.

Дадох им пример с два маркуча: тънък и дебел, и да пробват да мушнат дебелия в тънкия... пак не ме разбраха, и в момента се търси решение на "проблема", като те твърдят, че от тяхна страна НЕ трябва да се пипа нищо.
Всъщност, сървърите им са с Ubuntu 7.04 десктоп версията, и не ъпдейтват - нямало смисъл, защото те си били работели.. добре, че са видими само от нашата мрежа :) Иначе щяха да проработят....


Титла: Re: Не е лесно:-)
Публикувано от: gat3way в Aug 04, 2012, 20:33
Ето така се прави:

http://therealgenadi.wordpress.com/2010/10/27/%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%8F%D1%82%D0%B0-%D0%BD%D0%B0-%D0%BC%D0%BE%D1%8F%D1%82-%D1%83%D1%81%D0%BF%D0%B5%D1%88%D0%B5%D0%BD-online-%D0%B1%D0%B8%D0%B7%D0%BD%D0%B5%D1%81/


Титла: Re: Не е лесно:-)
Публикувано от: kifavi8024 в Aug 04, 2012, 21:18
Хахахаха Генади е уникален. При него има съвсем друго измерение на нещата.
То изобщо цялата страна България е в едно друго измерение. :)


Титла: Re: Не е лесно:-)
Публикувано от: dejuren в Aug 05, 2012, 07:33
Цитат
И сега последно, със същите клиенти:
Дадено количество файлове всеки ден се пращат към тях с rsync.
Било нямало значение те на какъв Интернет са, в случая била важна upload скоростта при мен, и щом файловете се пращали бавно - или аз не съм направил нещо както трябва, или моят Интернет бил бавен

Решението на дилемата ти е тривиално - показваш им с каква скорост е минал upload-a и се аргументираш защо скоростта е била такава. Ако и двата канала са били пълни... всъщност няма какво да обяснявам, но да го погледнем така - те са твои клиенти точно толкова колкото и ти си техен, защото (както аз разбирам) имате смесена (ваша и тяхна) инфраструктура. В този случай ми изглежда най-нормално ( има един процес - business alignment ) да се разграничат отговорностите. Ако това е пропуснато, не търсете вината в клиента ( само ).

Лично аз, всеки ден се сблъсквам с такива проблеми, но точно поради факта, че клиента ЗНАЕ какво се поддържа до спор не се стига.

Те си знаят тяхното - техния специалист им бил казал, че тяхната скорост няма никакво значение каква е, след като аз им изпращам файловете.
Не е възможно излизане на глава с тях... не са и в България, и пред шефовете тежи тяхната дума.
Никой от ръководството не разбира и грам от този тип материя, и за това си го отнасяме българските админи.

Дадох им пример с два маркуча: тънък и дебел, и да пробват да мушнат дебелия в тънкия... пак не ме разбраха, и в момента се търси решение на "проблема", като те твърдят, че от тяхна страна НЕ трябва да се пипа нищо.
Всъщност, сървърите им са с Ubuntu 7.04 десктоп версията, и не ъпдейтват - нямало смисъл, защото те си били работели.. добре, че са видими само от нашата мрежа :) Иначе щяха да проработят....
"Проблема" може и да не е "не разбират", а "разбират, но така им изнася".


Титла: Re: Не е лесно:-)
Публикувано от: Mitaka в Aug 05, 2012, 10:59
Цитат
И сега последно, със същите клиенти:
Дадено количество файлове всеки ден се пращат към тях с rsync.
Било нямало значение те на какъв Интернет са, в случая била важна upload скоростта при мен, и щом файловете се пращали бавно - или аз не съм направил нещо както трябва, или моят Интернет бил бавен

Решението на дилемата ти е тривиално - показваш им с каква скорост е минал upload-a и се аргументираш защо скоростта е била такава. Ако и двата канала са били пълни... всъщност няма какво да обяснявам, но да го погледнем така - те са твои клиенти точно толкова колкото и ти си техен, защото (както аз разбирам) имате смесена (ваша и тяхна) инфраструктура. В този случай ми изглежда най-нормално ( има един процес - business alignment ) да се разграничат отговорностите. Ако това е пропуснато, не търсете вината в клиента ( само ).

Лично аз, всеки ден се сблъсквам с такива проблеми, но точно поради факта, че клиента ЗНАЕ какво се поддържа до спор не се стига.

Те си знаят тяхното - техния специалист им бил казал, че тяхната скорост няма никакво значение каква е, след като аз им изпращам файловете.
Не е възможно излизане на глава с тях... не са и в България, и пред шефовете тежи тяхната дума.
Никой от ръководството не разбира и грам от този тип материя, и за това си го отнасяме българските админи.

Дадох им пример с два маркуча: тънък и дебел, и да пробват да мушнат дебелия в тънкия... пак не ме разбраха, и в момента се търси решение на "проблема", като те твърдят, че от тяхна страна НЕ трябва да се пипа нищо.
Всъщност, сървърите им са с Ubuntu 7.04 десктоп версията, и не ъпдейтват - нямало смисъл, защото те си били работели.. добре, че са видими само от нашата мрежа :) Иначе щяха да проработят....
"Проблема" може и да не е "не разбират", а "разбират, но така им изнася".

Абе вината е в техния доставчик.
Ония са някакви супер-специалисти, които само изнервят обстановката...
В момента изградихме наета линия между двата офиса - оптика, 100 мегабита.
Да, ама скоростта, която постигаме е не повече от 10 мегабита.
Когато си откачат тяхното оборудване (доставчика им), и направят loop - с тестера си показва без проблем 90-95 мегабита, което е задоволително.
Ако обаче loop-a е направен в офиса на фирмата-крайна точка: просто няма връзка... и от въпросният доставчик им казали, че те филтрират повечето пакети за по-сигурно. Т.е. loop в офиса? все едно го няма... 1 мегабит и това е.
И не знам що за идиот би филтрирал каквото и да е в наета линия, по трасе, което е изградено специално заради тази връзка.

Другото странно: от време на време, когато АЗ пращам файлове към тях - скоростта стига до 80-90 мегабита. Но когато свалям, или те пращат насам - не повече от 10 мегабита...
Но е факт, че когато те си откачат шибаните рутери/суичове или каквото там ползват, и закачат компютър директно към порта за наетата линия - връзката си е перфектна... НО! Проблема е при тъпите българи.... винаги твърдят, че нещо при нас не е наред.

В крайна сметка се опитаха да изкарат мен виновен: не съм бил включил правилните кабели: такава мрежа се била правела с кроснати кабели... както и да е, "кроснах" 2 кабела - същата работа (изненада, нали?)....

Последното нещо, което направиха - изпратиха един BIG IP 1600 load balancer, който да подобрил връзката. Някой ще познае ли дали имаше резултат?

И тези хора са администратори в не малък Интернет доставчик, т.е. един от големите доставчици в EU.
Като не говорим просто за доставка на Интернет по домове/офиси, а за hi-end услуги, изграждат разни VPN-и и т.н...
Не, че нещо, ама ако съм шеф на администратор, който тръгне да ме убеждава, че скоростта на Интернета му не е важна, когато аз му пращам файлове, а е важна само моята скорост.... ще си търси друга работа :)
Не знам що за "администратор" трябва да е, за да твърди, че ако той е на 1 мегабит, а аз на 100, когато му upload-вам файлове - връзката трябва да е на 100 мегабита, и ако не е - проблема е при мен :D

И разбира се, тия се водят админи в голям европейски доставчик, фирмата им има някаква репутация, и... тежи тяхната дума. В момента се търси решение на "проблема"... като те категорично няма да вдигнат скоростта към офиса на повече от 5 мегабита.

Та, веднъж със същите тезт спецове пускахме един IPSEC VPN, който все не тръгваше и не тръгваше, даваха ми всеки път различни параметри на тунела, писна ми и им казах да ми пратят конфигурационните файлове.... и греда: "а, ми то ние нямаме конфигурационни файлове, ние не работим с файлове" :)
В крайна сметка ми пратиха screenshot от някакъв Windows-ки софтуер, с който настройват един Checkpoint... оправих се по този screenshot, и всичко работи. Но, от време на време им хрумва гениалната идея да промнят някой параметър, и... кви са тия българи, че да ги уведомяваме?
После следва - паднал ви е ВПН-а, вижте си firewall-a... след няколко часови разговори, и изпращане на логове от моя страна, че параметрите от двете страни на тунела се различават някой бегло вметва "ми ние снощи сменяхме  encryption алгоритъма за по-сигурно" :)


Титла: Re: Не е лесно:-)
Публикувано от: petar258 в Aug 05, 2012, 19:47
Цитат
И сега последно, със същите клиенти:
Дадено количество файлове всеки ден се пращат към тях с rsync.
Било нямало значение те на какъв Интернет са, в случая била важна upload скоростта при мен, и щом файловете се пращали бавно - или аз не съм направил нещо както трябва, или моят Интернет бил бавен

Решението на дилемата ти е тривиално - показваш им с каква скорост е минал upload-a и се аргументираш защо скоростта е била такава. Ако и двата канала са били пълни... всъщност няма какво да обяснявам, но да го погледнем така - те са твои клиенти точно толкова колкото и ти си техен, защото (както аз разбирам) имате смесена (ваша и тяхна) инфраструктура. В този случай ми изглежда най-нормално ( има един процес - business alignment ) да се разграничат отговорностите. Ако това е пропуснато, не търсете вината в клиента ( само ).

Лично аз, всеки ден се сблъсквам с такива проблеми, но точно поради факта, че клиента ЗНАЕ какво се поддържа до спор не се стига.

Има клиенти които не разбират какво им обясняваш, които са си наумили нещо, които са тъпанари и искат невъзможни неща и не приемат никакви критики. Ей с такива ще ти се прииска да ги застреляш. Приятно е да се работи с интелигентни и културни хора които за запознати поне в най-общи линии, но не всички са такива.
Работил на място където идваха всякакви и преобладаваха идиотите, е в един момент ми писна и се махнах. Имаше натрупани и други неприятни фактори та не мислих дълго.  ;D
Аз съм на мнение че с клиентите трябва да се занимава специален човек и той да се занимава само с това. Админа да се занимава само с компютрите, техника само с ремонтите. Всичко друго е пестене на пари за сметка на твоите нерви.


Титла: Re: Не е лесно:-)
Публикувано от: dejuren в Aug 05, 2012, 22:51
Абе вината е в техния доставчик.
Ония са някакви супер-специалисти, които само изнервят обстановката...
В момента изградихме наета линия между двата офиса - оптика, 100 мегабита.
Да, ама скоростта, която постигаме е не повече от 10 мегабита.
Когато си откачат тяхното оборудване (доставчика им), и направят loop - с тестера си показва без проблем 90-95 мегабита, което е задоволително.
Ако обаче loop-a е направен в офиса на фирмата-крайна точка: просто няма връзка... и от въпросният доставчик им казали, че те филтрират повечето пакети за по-сигурно. Т.е. loop в офиса? все едно го няма... 1 мегабит и това е.
И не знам що за идиот би филтрирал каквото и да е в наета линия, по трасе, което е изградено специално заради тази връзка.

Другото странно: от време на време, когато АЗ пращам файлове към тях - скоростта стига до 80-90 мегабита. Но когато свалям, или те пращат насам - не повече от 10 мегабита...
Но е факт, че когато те си откачат шибаните рутери/суичове или каквото там ползват, и закачат компютър директно към порта за наетата линия - връзката си е перфектна... НО! Проблема е при тъпите българи.... винаги твърдят, че нещо при нас не е наред.

В крайна сметка се опитаха да изкарат мен виновен: не съм бил включил правилните кабели: такава мрежа се била правела с кроснати кабели... както и да е, "кроснах" 2 кабела - същата работа (изненада, нали?)....

Последното нещо, което направиха - изпратиха един BIG IP 1600 load balancer, който да подобрил връзката. Някой ще познае ли дали имаше резултат?

И тези хора са администратори в не малък Интернет доставчик, т.е. един от големите доставчици в EU.
Като не говорим просто за доставка на Интернет по домове/офиси, а за hi-end услуги, изграждат разни VPN-и и т.н...
Не, че нещо, ама ако съм шеф на администратор, който тръгне да ме убеждава, че скоростта на Интернета му не е важна, когато аз му пращам файлове, а е важна само моята скорост.... ще си търси друга работа :)
Не знам що за "администратор" трябва да е, за да твърди, че ако той е на 1 мегабит, а аз на 100, когато му upload-вам файлове - връзката трябва да е на 100 мегабита, и ако не е - проблема е при мен :D

И разбира се, тия се водят админи в голям европейски доставчик, фирмата им има някаква репутация, и... тежи тяхната дума. В момента се търси решение на "проблема"... като те категорично няма да вдигнат скоростта към офиса на повече от 5 мегабита.

Та, веднъж със същите тезт спецове пускахме един IPSEC VPN, който все не тръгваше и не тръгваше, даваха ми всеки път различни параметри на тунела, писна ми и им казах да ми пратят конфигурационните файлове.... и греда: "а, ми то ние нямаме конфигурационни файлове, ние не работим с файлове" :)
В крайна сметка ми пратиха screenshot от някакъв Windows-ки софтуер, с който настройват един Checkpoint... оправих се по този screenshot, и всичко работи. Но, от време на време им хрумва гениалната идея да промнят някой параметър, и... кви са тия българи, че да ги уведомяваме?
После следва - паднал ви е ВПН-а, вижте си firewall-a... след няколко часови разговори, и изпращане на логове от моя страна, че параметрите от двете страни на тунела се различават някой бегло вметва "ми ние снощи сменяхме  encryption алгоритъма за по-сигурно" :)
Виждам ти подценяваш няколко важни фактора - човешката глупост, човешкия мързел и човешката репутация. Срещу трите поотделно няма управа, а ти изглежда имаш комбинация от трите. Най-добре ги остави да правят каквото щат.


Титла: Re: Не е лесно:-)
Публикувано от: Mitaka в Aug 05, 2012, 23:18
Виждам ти подценяваш няколко важни фактора - човешката глупост, човешкия мързел и човешката репутация. Срещу трите поотделно няма управа, а ти изглежда имаш комбинация от трите. Най-добре ги остави да правят каквото щат.

Иска ми се... но няма начин.
Все пак - за всичко мен държат отговорен, и виновен е българина... по default.
Ако стане нещо - се очаква аз да намеря решение на проблема... и не знам до кога ще издържа, като в случая изобщо не става въпрос за пари, а за невъзможност да ползвам обедна почивка, почти всекидневно оставане след работа, после - работа от вкъщи...

Ето, например преди време единия хубавец незнам защо беше решил, че може спокойно да destroy-нe ZFS-а на един SUN, защото по негови спомени на другия диск имало копие :) Да, ама няма такова...
Това ако го направя аз и... не знам къде ще се намеря. А в случая какео стана? "Ми инсталирай там един Solaris, и ми прати мейл с username/password като си готов".
А това, че два дни после го настройват, и им се плаща една моя заплата на ден за да оправят нещо, което те са омазали.... си е отделен въпрос.


Титла: Re: Не е лесно:-)
Публикувано от: backinblack в Aug 06, 2012, 01:06
Виждам ти подценяваш няколко важни фактора - човешката глупост, човешкия мързел и човешката репутация. Срещу трите поотделно няма управа, а ти изглежда имаш комбинация от трите. Най-добре ги остави да правят каквото щат.

Иска ми се... но няма начин.
Все пак - за всичко мен държат отговорен, и виновен е българина... по default.
Ако стане нещо - се очаква аз да намеря решение на проблема... и не знам до кога ще издържа, като в случая изобщо не става въпрос за пари, а за невъзможност да ползвам обедна почивка, почти всекидневно оставане след работа, после - работа от вкъщи...

Ето, например преди време единия хубавец незнам защо беше решил, че може спокойно да destroy-нe ZFS-а на един SUN, защото по негови спомени на другия диск имало копие :) Да, ама няма такова...
Това ако го направя аз и... не знам къде ще се намеря. А в случая какео стана? "Ми инсталирай там един Solaris, и ми прати мейл с username/password като си готов".
А това, че два дни после го настройват, и им се плаща една моя заплата на ден за да оправят нещо, което те са омазали.... си е отделен въпрос.

Нещо не ти разбирам проблема! На работника работата на компютъра е с определени приложения за което и назначен на работа, а твоята работа е да му ограничиш всичко друго извън тези приложения! Ако ти си си свършил работата както трябва, не разбирам как ще си прави квото иска с настройките и ще дестройва машината!

Ще вземеш накрая да се съгласиш с мен, че трябва освен салам и тояга ама...... :D


Титла: Re: Не е лесно:-)
Публикувано от: Mitaka в Aug 06, 2012, 09:30
Виждам ти подценяваш няколко важни фактора - човешката глупост, човешкия мързел и човешката репутация. Срещу трите поотделно няма управа, а ти изглежда имаш комбинация от трите. Най-добре ги остави да правят каквото щат.

Иска ми се... но няма начин.
Все пак - за всичко мен държат отговорен, и виновен е българина... по default.
Ако стане нещо - се очаква аз да намеря решение на проблема... и не знам до кога ще издържа, като в случая изобщо не става въпрос за пари, а за невъзможност да ползвам обедна почивка, почти всекидневно оставане след работа, после - работа от вкъщи...

Ето, например преди време единия хубавец незнам защо беше решил, че може спокойно да destroy-нe ZFS-а на един SUN, защото по негови спомени на другия диск имало копие :) Да, ама няма такова...
Това ако го направя аз и... не знам къде ще се намеря. А в случая какео стана? "Ми инсталирай там един Solaris, и ми прати мейл с username/password като си готов".
А това, че два дни после го настройват, и им се плаща една моя заплата на ден за да оправят нещо, което те са омазали.... си е отделен въпрос.

Нещо не ти разбирам проблема! На работника работата на компютъра е с определени приложения за което и назначен на работа, а твоята работа е да му ограничиш всичко друго извън тези приложения! Ако ти си си свършил работата както трябва, не разбирам как ще си прави квото иска с настройките и ще дестройва машината!

Ще вземеш накрая да се съгласиш с мен, че трябва освен салам и тояга ама...... :D

Ти изобщо прочете ли за какво става въпрос???
Става въпрос, че проблемите идват от Интернет провайдър, който върши глупости... т.е. тези хора са администратори като мен - т.е. имат пълни права да пипат каквото си искат, а аз нямам достъп до системите им... те ме шейпват на 5 мегабита, и очакват да постигна скорост от 100 мегабита....

Ограничаването на достъпа до приложения не се определя от мен, а от шефовете.
И единственото ограничено нещо са торентите, и фейсшит.


Титла: Re: Не е лесно:-)
Публикувано от: backinblack в Aug 06, 2012, 10:28
Цитат
Иска ми се... но няма начин.
Все пак - за всичко мен държат отговорен, и виновен е българина... по default.
Ако стане нещо - се очаква аз да намеря решение на проблема... и не знам до кога ще издържа, като в случая изобщо не става въпрос за пари, а за невъзможност да ползвам обедна почивка, почти всекидневно оставане след работа, после - работа от вкъщи...

Ето, например преди време единия хубавец незнам защо беше решил, че може спокойно да destroy-нe ZFS-а на един SUN, защото по негови спомени на другия диск имало копие  Да, ама няма такова...
Това ако го направя аз и... не знам къде ще се намеря. А в случая какео стана? "Ми инсталирай там един Solaris, и ми прати мейл с username/password като си готов".
А това, че два дни после го настройват, и им се плаща една моя заплата на ден за да оправят нещо, което те са омазали.... си е отделен въпрос.

В този случай на който съм ти отговорил нещо не я виждам ролята на провайдера!
Провайдера ли инсталира ОС и софтуер на клиентите си или говориш за компютри които са на твое подчинение като администратор!?


Титла: Re: Не е лесно:-)
Публикувано от: ntrance в Aug 06, 2012, 14:33


За посочените изисквания нормална заплата ми се струва около 2000 лв.

800 :)


Титла: Re: Не е лесно:-)
Публикувано от: Mitaka в Aug 06, 2012, 16:35
Цитат
Иска ми се... но няма начин.
Все пак - за всичко мен държат отговорен, и виновен е българина... по default.
Ако стане нещо - се очаква аз да намеря решение на проблема... и не знам до кога ще издържа, като в случая изобщо не става въпрос за пари, а за невъзможност да ползвам обедна почивка, почти всекидневно оставане след работа, после - работа от вкъщи...

Ето, например преди време единия хубавец незнам защо беше решил, че може спокойно да destroy-нe ZFS-а на един SUN, защото по негови спомени на другия диск имало копие  Да, ама няма такова...
Това ако го направя аз и... не знам къде ще се намеря. А в случая какео стана? "Ми инсталирай там един Solaris, и ми прати мейл с username/password като си готов".
А това, че два дни после го настройват, и им се плаща една моя заплата на ден за да оправят нещо, което те са омазали.... си е отделен въпрос.

В този случай на който съм ти отговорил нещо не я виждам ролята на провайдера!
Провайдера ли инсталира ОС и софтуер на клиентите си или говориш за компютри които са на твое подчинение като администратор!?

Въпросният човек е администратор на провайдера, който ОФИЦИАЛНО има достъп до съответната машина, знае всички пароли и т.н.
Ситуацията е: официално, те имат достъп до някои сървъри в България, имат достъп и до ESXi-а, за да си пускат виртуални машини.
Аз достъп до техните сървъри нямам - също така официално, както те имат до моите :)
Поне в някои случаи като омажат нещо си признават, но ако работата е напечена - мълчат... и познайте кой го отнася :)


Титла: Re: Не е лесно:-)
Публикувано от: clovenhoof в Aug 06, 2012, 17:10
Явно добре плащат щом си стоиш и траеш :)


Титла: Re: Не е лесно:-)
Публикувано от: backinblack в Aug 06, 2012, 18:21
Митак, сетих се и нещо друго! Едно време от баща ми който беше секционен майстор в текстилно предприятие знам, че майсторите най-добре работели когато играят карти :D .
Щото вземат ли да работят и производството спира :D . Та, се замислих, при толкоз натоварен твой работен ден, кога смогват да работят компютрите!?
Шегувам се, но това са си направо неразбории както ги разказваш!


Титла: Re: Не е лесно:-)
Публикувано от: Mitaka в Aug 06, 2012, 19:31
Митак, сетих се и нещо друго! Едно време от баща ми който беше секционен майстор в текстилно предприятие знам, че майсторите най-добре работели когато играят карти :D .
Щото вземат ли да работят и производството спира :D . Та, се замислих, при толкоз натоварен твой работен ден, кога смогват да работят компютрите!?
Шегувам се, но това са си направо неразбории както ги разказваш!

С компютрите в офиса проблеми няма, въпреки, че са 100-тина.
Проблемите основно са... дразнещи, и причинени от наши партньори.
По-точно - партньори на наши партньори, които вършат глупости... и им се плаща една шапка пари за нещо, за което ако бяха попитали първо тъпите българи - щеше да им излезе около 7-8 пъти по-евтино... но фирмата не е моя, за да държа сметка какво правят.
Лошото е, че изобщо, ама изобщо не мислят какви ги вършат...


Титла: Re: Не е лесно:-)
Публикувано от: Naka в Aug 07, 2012, 23:17
//off

Абе вече 2 дена гледам тази тема и все нещо ме човърка откъде ми е познато това 'Не е лесно......'

Та сега зацепих [_]3 [_]3 [_]3
http://www.youtube.com/watch?v=Rhyzd7YHkvk

не че има нещо общо с темата.


Титла: Re: Не е лесно:-)
Публикувано от: shoshon в Aug 08, 2012, 00:08
Цитат
После следва - паднал ви е ВПН-а, вижте си firewall-a... след няколко часови разговори, и изпращане на логове от моя страна, че параметрите от двете страни на тунела се различават някой бегло вметва "ми ние снощи сменяхме  encryption алгоритъма за по-сигурно"

Само за това изречение се увоняват цели отдели...

Колко пари обезщетение взехте после?


Титла: Re: Не е лесно:-)
Публикувано от: Mitaka в Aug 08, 2012, 07:33
Обезщетение? Та те изкараха отново българите виновни :)
Ние винаги с всичко трябва да се съобразяваме, да знаем и да гадаем...


Титла: Re: Не е лесно:-)
Публикувано от: shoshon в Aug 08, 2012, 14:33
Обезщетение? Та те изкараха отново българите виновни :)
Ние винаги с всичко трябва да се съобразяваме, да знаем и да гадаем...

Балами...


Титла: Re: Не е лесно:-)
Публикувано от: Mitaka в Aug 08, 2012, 14:49
Обезщетение? Та те изкараха отново българите виновни :)
Ние винаги с всичко трябва да се съобразяваме, да знаем и да гадаем...

Балами...

Има нещо вярно... макар, че в случая точно от баламите зависи абсолютно всичко :) Т.е. не им плащам аз...


Титла: Re: Не е лесно:-)
Публикувано от: Gogo_SZ в Aug 13, 2012, 00:32
Има клиенти които не разбират какво им обясняваш, които са си наумили нещо, които са тъпанари и искат невъзможни неща и не приемат никакви критики. Ей с такива ще ти се прииска да ги застреляш. Приятно е да се работи с интелигентни и културни хора които за запознати поне в най-общи линии, но не всички са такива.
Работил на място където идваха всякакви и преобладаваха идиотите, е в един момент ми писна и се махнах. Имаше натрупани и други неприятни фактори та не мислих дълго.  ;D
Аз съм на мнение че с клиентите трябва да се занимава специален човек и той да се занимава само с това. Админа да се занимава само с компютрите, техника само с ремонтите. Всичко друго е пестене на пари за сметка на твоите нерви.

Ето в това е истината! Аз напуснах преди повече от 20 години и още не съм умрял от глад!!! (и милионер не станах де).

Докато има такива дето траят и работят за идиотите те ще стават все по-нагли.

Деца, знайте си цената!!! Вашият труд трябва да се заплаща подобаващо!!
Повярвайте ми за кадърен човек ВИНАГИ се намира и по-добра работа!!! Не вярвайте на шефа си, че никой няма да Ви вземе на работа ако той (божеството) Ви изгони. ЛЪЖА! Ще се избият за Вас!!!