Автор Тема: no screens available  (Прочетена 915 пъти)

lubeto

  • Новаци
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
no screens available
« -: Oct 24, 2005, 21:02 »
Здравейте,
Аз съм начинаещ в линукс.Искам да се науча, но имам няколко проблема които не мога да разреша.
Опитах се да си сложа Red Hat 9.0(и сложих го де), но при стартирането му той се опитва автоматично да стартира X, но ми изкарва грешка no screens available. И ми пише че грешката ми е запазена в някакъв .log file.
 Аз съм с Ati Radeon 7500, Monitor HP p920, Asrock дъно.Пише, че ми разпознава видеокартата и монитора но не намира screens available.Проблема е, че и не знам как s cat командата да отворя този .log file на няколко страници.В момента само му виждам края. Не знам и как да направя настройките на X така че саморъчно да настроя на каква резолюция и честота да настроя X, така че ако е от там проблема да мога поне да вляза в X.
Активен

Drakula

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 319
  • Distribution: Gentoo
  • Window Manager: KDE 4
    • Профил
no screens available
« Отговор #1 -: Oct 24, 2005, 21:32 »
Цитат (lubeto @ Окт. 24 2005,21:02)
Проблема е, че и не знам как s cat командата да отворя този .log file на няколко страници.

За целта пробвай някой пейджър, например more или less (от тези двата май само more беше по POSIX...)

А иначе, правилно си се ориентирал, че проблемът е в конфигурационния файл на X. RH9 с какъв X идва - XFree или XOrg? Ако е xorg - файлът е /etc/X11/xorg.conf. Разполагаш с инструмент за неговото конфигуриране - xorgconfig. За XFree мисля файлът се казваше xfree.conf и инструмента за конфигурация xfreeconfig (цитирам имената по памет, може и да не са верни).

Освен това тука във форума има ная теми посветени на конфигурацията на Х, така че потърси.

Успех!
Активен

v_badev

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 1355
    • Профил
no screens available
« Отговор #2 -: Oct 24, 2005, 23:24 »