Аз пък дълги години работех в рекламата (в момента може би по-скоро в маркетинга).
Говеорейки за реклама, я отъждествявате само с върха на айсберга, най-директната и тъпа част, която виждате.
I. Това което се налага не е задължително да е конкретен продукт от магазина, може да е идея ("идете на почивка в Банско"), личност ("гласувай са Бате Гойко") или каквото и да е.
II. "Количествените натрупвания водят до качествени промени"
Викат му "позициониране" впрочем. Всъщност грубо казано съзнанието ни е разграфено, процесора - Пентиум, маратонките - Найк, цигарите - Виктори. Мислим си че сме свободни, но колко често в магазина се замисяме наистина кое точно кисело млако да вземем? Като че голяма част от решенията ни стават някак си естествено и вече имаме предпочитания.
Не е чак толкова просто разбира се, просто се опитвам да скицирам. Истината е че 95% от хората са еднородно стадо овце (останалите са по-хитрите овчари и нарочените за жерви аутсайдери, коти се пазаят за да бъдат пробутани на вълка). Масата индивиди се опитва всячески да е еднаква с другите и да се слее с тях (да не би да направят впечатление на вълка и той да се фиксира в тях). Създаваш им някакъв събирателен образ, в който да се концентрират, показваш им го n-пъти за да свикнат с него и да си мислят че това е еталона. После се опитват да са като този еталон и можеш да си го размахваш и разнасяш където си искаш - те ще го следват.
Защо трябва да се рекламира - привличане на нови хора към идеята. Знам че доата хора ще кажат "за какво са ни всичките малумници". Защото ще повлекат и други с тях. Нови хора, нови идеи > развитие. А и диамантите се поучават от високото налягане и температура, нали
'> . Linux може да се развива много по-пъргаво с оглед на самата идея на свободния софтуер. Повече хора > повече качество > популярност > финансиране (ще се намери от къде) > повече хора и така. Положителна сирала.
Какво ще струва - няма нужда да струва нещо. Просто всеки може да допринесе по малко. Дори и ламерче като мене. Сега локализрам GIMP. След като свърша с това, някои първите неща ще бъдат - създаване нна лого за "направено с GIMP на български", wallpaper-и със пльоснато върху тях лого и разпространението им навсякъде, където сваря. Огромна, безплатна рекламна площ и покритие. Хардуерните фирми продават компове, нали. Някой сетил ли се е да им предложи вместо с празни хардовове да ги продава с Linux? Едва ли ще е огромен проблем слагането на Linux периодично на поняколко десетки истеми, особено акто става дума за партиди еднакви конфигурации. Занимавка си е да, но си е и кауза.
Може при малко мерак да понапишем статии за съответните списания и сайтове. Просто да се споменава "Отворен код". Колкото по-често се споменава, толкова повече местенце ще си заема в съзнанеот на потребителите.
Другото са навици. Огромна част от хората всъщност се плашат от промени в движение. Плащат се и отворенич код защото мислт че това е нещо безумно сложно, чиято употреба изисква години подготовка. Веднъж научил и свикнал с нещо, човек рядко е склонен изведнъж да го смени с нещо друго. Мързел, страх, липса на време. За това и мисля че са важни уроците в електронен вид на роден език. Добре е хората да почват да учат и свикват от самото начало с отворения код. После всичко друго ще им изглежда странно, и враждебно.