Автор Тема: Нещо интересно за М-Тел ...  (Прочетена 4206 пъти)

luda_glawa

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 652
  • Distribution: Kubuntu
  • Window Manager: KDE
    • Профил
    • WWW
Нещо интересно за М-Тел ...
« -: Mar 19, 2011, 10:24 »
Ще си позволя да цитирам написаното от един потребител тук

Цитат

Искам да разкажа някои неща, за да са наясно хората за какво става въпрос.


За новата билингова система:
Тя се нарича Amdocs CRM, целта е да замести предната Leap Customer (която си работи и се е доказала). Идеята да се смени старата е, че Мтел не иска да плаща за подръжката на старата система. Предпочита да изпрати поетапно около 1000-1500 служители на обучение, да им плати пътя до съответния град, да им даде дневни и да ги настани в хотели. Представете си какви разходи са само за това.
Основната причина за смяната е, че новата програма трябва да дава много по-пълна и точна информация за поведението и сегмента на потребителите, например – кой колко говори, обобщена статистика за сумите, които е платил до момента, какъв телефон ползва, има дори и т.нар. „индекс на мобилност” – т.е. има информация дали даден потребител пътува, колко често, къде и пр. Друга информация, която е налична е дали използва интернет, дали говори към домашни номера и др. подобни. Всичко е с една единствена цел: да му се продаде още и още! Ако ползва нет, да му се внуши да сключи договор за нет било през телефона или за еслаптоп. Има информация за фирмите - колко служители имат, какъв е бизнеса им, звънят ли до международни дестинации... Отново идеята е да се обобщят данните, за да може да им се предлага да си купуват все повече и повече услуги, да им се внушат потребности.
Всяко позвъняване до оператор, разговор със сътрудник в магазин, проверка на сметка /дори чрез IVR менюто/ се отбелязва в CRM програмата и то по начин че да е достъпно от всички в компанията Мтел.
Старата система нямаше такива възможности.

За прекратяването на договор:
Служителите преминават специални курсове и обучения как да общуват с клиентите, как да ги баламосват като цяло, как да зарибяват.


Например на фирмените клиенти да им се натяква, че има услугата „Бизнес разговор”, т.е. фирма като звъни на друга фирма имало префернциално таксуване, само дето има една подробност, че другата фирма освен да е абонат на Мтел, трябва и да е на бизнес абонаментен план, а това няма как да се знае в повечето случаи. Трябва да изпратиш смс на определен номер, за да разбереш как ще се таксува конкретния разговор. Почти никой не го прави.
Цените за фирмите, а и за частни лица са най-високи, както всички знаем. Мога да ви кажа защо все още Мтел има толкова много клиенти. Ами много просто -служителите са обучени да не пускат клиентите да си ходят и да ги задържат по един или друг начин. Естествено, клаузата за автоматично преподписване оказва решаваща роля. На фирмените потребители се внушава, че над 70% от фирмите в България са абонати на Мтел и им е изгодно на ползват „Бизнес класа”. Истината е, че са малко над 60%, а колко от тях са на Бизнес план??? Има много фирми, предимно по-малките, които си ползват тарифи за частни лица.
Как се прекратява договор?
Ще дам яснота по някои въпроси. Предизвестие за прекратяване на договор може да се пусне по всяко време. Независимо колко остава до края на договора. Ако някой иска, още от сключването на договора може и да си пусне предизвестие за след 12 или 24 месеца. Да не се вярва на консултантите, че имало време и ала-бала не било нужно и тем подобни глуспости. Просто никой не иска при него да се подаде предизвестие или да се спре карта. Бонусите на служителите се определят и на база спрените СИМ карти на ниво магазин. Ако има подадено предизвестие в срок, т.е. до 30 дни преди датата на изтичането на договора и крайната дата мине, договорът става безсрочен и абоната има право да си го прекрати когато си иска. Тук не е като при Глобул - или спираш картата, или ти се удължава договора, дори да имаш предизвестие, е има и вариант вече да се мине на b-connect.



Ще споделя и един номер: ако абонат е навлязъл в 12-я месец от 12-месечен договор, няма предизвестие и иска да си спре СИМ-а, има 2 начина, независимо че на *88 и в магазин Ви казват, че не може:
1-ят е като се съберат 2 неплатени фактури и се спре картата за неплатена сметка. Датата на спирането на СИМ-а не трябва да надвишава крайната дата на договора. Системата не подновява автоматично договор при спрян СИМ! Договорът се подновява Така и автоматично, ако СИМ картата е активна в деня на изтичане на договора. да не са спазени договорните условия за предизвестие има начин да не се поднови договора.
2-ят начин е като се обяви СИМ карата за открадната. Този ми се струва по-лесен, защото може и предния ден, преди изтичане на договора, да се обади абонат на оператор или да посети магазин и да каже, че е изгубил или му е била открадната картата. Отново при спряна карта договора не се подновява. Важното отново е да не мине крайната дата на договора, защото системата би начислила неустойки за 12 месеца.
Ако се спре карта по горните два начина договорът не се подновява и системата не начислява неустойки.



Малко за процедура по задържане на абонати:
Ако клиент изяви желание за спиране на СИМ, има опрелени правила, които е хубаво да знае, за да изстиска максимума за себе си, дори да няма наистина желание да спре договора си.
От страна на Мтел се гледат няколко неща/критерия: колко време има до края на договора, колкото по-малко има, толкова по-големи отстъпки може да даде сътрудник на клиента. Какъв сегмент има – с други думи колко е плащал, какви суми като количество. Колкото по-големи сметки има абоната, толкова по-големи отстъпки се прилагат. Сегментите са 3-4. Пред служителя се отваря таблица, от падащо меню избира сегмент на поведение на абоната, месеци до края на дог. и др. и се прилагат няколко стъпки:
Инструктирани са винаги да започват от най-ниската отстъпки с градация към по-високата:
- Точки по мтел клуб и телефон по промоция Мтел клуб с отстъпка на база натрупаните точки. Тук се включва и лизинг, вкл. и на лаптоп с такса за интернет, разбира се. С други думи пак се опитват да продадат, макар клиента да иска да прекратява договор.
- Забележете: за задържане се прилага и безплатен домашен телефон с нов номер или пренос на стария, като отстъпката е няколко месечни такси.
- Отстъпка от точки като смс, ммс, няколко МБ за няколко месеца и др. подобни глупости.
При отказ на клиент се стига до по-сериозните отстъпки, като отстъпка от месечна такса или допълнителни национални минути за целия договор! Или до отстъпки съответстващи на по-висок сегмент поведение. С други думи направо нов абонаментен план. Пример: абонат е на комфорт 250 с 250 мин. /стария/ към 5 номера и толкоз, естествено тарифата е дърво и да речем иска да си прекрати договора. Предлага му се телефон с отстъпка по клуба, 2-ра отстъпка от цената на база точките, 3-та отстъпка - намалят му таксата на 7.50 лв с ДДС дават му и 30 или дори 40 мин. към всички мрежи за целия период на договора и го преподписват на нов Комфорт 250 промоционален с 2000 мин. към 5-те номера.



Ето така се задържа клиент! Това е при условие, че иска да прекратява или пренася номера и тръгне да се кара и пр., който си мълчи, няма нищо за него.
Интересното тук е, че няма специални бланки за такива договори, т.е. те са стандартните, а консултантът дописва на ръка с химикал на договора новите нац. мин. и отст. от таксата слага подпис и печат... по принцип.
Има и изцяло нови тарифни планове, които не се рекламират и не се обявяват никъде. Единият е Extra Advance LMD /last minute delay – задържане в последната минута/ той е с 240 мин. към Мтел за половината дог., вместо стандартния Advance със смешните 60 мин., както и 2000 мин. към семейство и приятели вместо стария със 600 мин.
Другият план е Extra Pro – той вместо 100 мин. към Мтел има 200 мин. за половината дог.
Хора, искайте си тези тарифни планове, могат да ви ги дадат, независимо колко ви остава до края на договора. Правилата, че трябва да остават 3 мес. до края му за да се предложи нова и актуална тарифа, както е сега може да се нарушават по усмотрение на сътрудник. Много пъти се дават тези тарифи на човек който не отговаря на условията примерно.
Горните 2 тарифи може да се надргаждат по преценка на консултант или при упорит клиент, за да се задържи в Мтел като се предложат и да речем допълнително 30 мин. към всички мрежи за целия дог. И така става една приятна програма с 240 мин. към целия Мтел (половината дог. е с 120 мин.) 2000 мин. към 6 номера отделно по избор, 1 любим номер за безлимитни разговори безплатно и 30 мин. към Глобул, Виваком и стационарн мрежи всичко това само за 19.90 лв. Има инструкция тарифата да не се предлага за нови абонати, а само за стари, които искат да си прекратят договора.



Важно при прекратяване на договор: Има клиенти, които на всяка цена искат да си спрат номера и да си платят неустойките дори. Неустойката се плаща винаги без ДДС!!! т.е. ако абонат има дог. още 3 месеца и иска да спре СИМ може да го направи /тук консултантите понякога лъжат, че трябвало да изтече договора/ ако таксата е 4,90 лв абоната плаща 3 х 4.08 (без ДДС) = 12.24 лв и се отърва.
Един полезен съвет: ако абонат е на FIT S с 20 лв месечна такса, изтървал е датата на преподписване на договора и трябва да плаща още 1 година, примерно може да отиде, да мине на 4.90 такса и после изяви желание да спре СИМ. Така неустойката му ще бъде 12 мес. * 4.08 лв = 48.96 лв вместо 12 * 16.67 лв (мес. такса за ФИТ-а без ДДС) = 200 лева. Така спестява 200 – 48.96 = 151 лв!!!
На какъвто и да е план в момента абоната може да премине на най-ниския 4.90 лв срещу заплащане на еднократна такса от 6 лв. Изключение е само, ако договора е с тарифно обвързване, заради много ниска цена на телефон, ако е взел такъв.
Така недоволен абонат винаги може да си прекрати договора срещу максимум 100 – ина лв. да вемем за пример 24 месеца дог. по 4.08 = няма и 100 лв.
За фирмите е по-интересно спирането на СИМ карта, без дори да е изтекъл договора и без да наближава края му
Просто се обаждате на оператор (изискват клиентска парола) или улъномощен представител посещава офис на най-големия и най-великия оператор и казва че сим карта с номер еди кой си е изгубена. Картата се спира, договора не се удължава, а най-интересното е че Така може да се нарушат всички клаузи на системата не начислява неустойка договора само заради технически недомислици. Всъщност неустойка не се начислява тъй като тя е без ДДС, а фирмите имат право да искат фактура с ДДС. Затова, по този елементарен начин се преодоляват всички договори и условности. Важното е тук СИМ картата, която ще се блокира да няма лизинг.

« Последна редакция: Mar 19, 2011, 10:31 от luda_glawa »
Активен

С Уважение:

Luda Glawa ;-)

vyrgozunqk

  • Гост
Re: Нещо интересно за М-Тел ...
« Отговор #1 -: Mar 19, 2011, 10:52 »
Това е много интересна и полезна информация - мерси !
Значи скоро ще се ходи до център на мтелци и ще се вдигат скандали ;)
Активен

tarball

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 896
  • Distribution: Arch linux;Debian Testing; Ubuntu
  • Window Manager: KDE;MATE;Xfce
    • Профил
Re: Нещо интересно за М-Тел ...
« Отговор #2 -: Mar 19, 2011, 12:19 »
 [_]3 Аз също съм им "наточен" на тия олигофрени и обирджии.
Активен

Едно време бях спортен тип,сега съм...само тип!
The Future is OPEN!

kalinik

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 539
  • Distribution: LMDE x64 2012/ LM 14 x64
  • Window Manager: Mate / KDE
  • ID user #521433
    • Профил
Re: Нещо интересно за М-Тел ...
« Отговор #3 -: Mar 19, 2011, 12:56 »
Kaк няма да са им "наточени" хората, като се държат с клиентите си като с 3-та категория роби  >:(
8 години ги изтърпях (просто и аз не знам как и защо) и накрая им казах "Сбогом... !"
Няма такива кретени, честно !
После минах на Глобул - същата схема, същите номера, същите кретени, само името друго.
От година ползвам и Виваком - същата работа, само поне плащам по-малко.
Смятам и Глобул да отсвирвам... и ще търпя най-малкото зло (поне според мен), наречено Виваком.
Това е да си клиент на оператор в България - изборът ти е сведен предварително до избор на най-малкото ЗЛО !
Докато има такава измислена "Комисия за Защита на Потребителите" , която цитирам: "Не може нищо да се направи, по отношение на вътрешната политика на компанията ..." WTF  ??? A свирки можете ли да правите ? Жалби до дупка от всеки потърпевш и протести - това е решението ! А, дай Боже, някой слънчев ден да се съберат доста клиенти, да спретнат едно дело срещу тия обирджии...ех, мечти !
Активен

romeo_ninov

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 2155
    • Профил
Re: Нещо интересно за М-Тел ...
« Отговор #4 -: Mar 19, 2011, 13:21 »
В горния цитат автора свободно смесва CRM  с билинг системата и нкрая се прехвърля (без връзка) към правилата в клиентските центрове. Освен това МТел е частна компания и може да прави каквото си иска с парите си
П.П. И автора според мен търси евтина популярност, защото успя да нацвъка писанията си по доста форуми. Трябва ли този форум да сваля още нивото си?
Активен

0x2B|~0x2B

luda_glawa

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 652
  • Distribution: Kubuntu
  • Window Manager: KDE
    • Профил
    • WWW
Re: Нещо интересно за М-Тел ...
« Отговор #5 -: Mar 19, 2011, 13:48 »
В горния цитат автора свободно смесва CRM  с билинг системата и нкрая се прехвърля (без връзка) към правилата в клиентските центрове. Освен това МТел е частна компания и може да прави каквото си иска с парите си
П.П. И автора според мен търси евтина популярност, защото успя да нацвъка писанията си по доста форуми. Трябва ли този форум да сваля още нивото си?

1-во - аз го нацвъках, защото ми се стори полезна тази информация предимно за клиентите на М-Тел;
2-ро - не му е било за цел да ни обяснява в подробности за тяхната система (мен лично и не ме интересува повече от това, че ще ни следят и кога ходим до 00);
3-то - в правилния раздел, в правилния подраздел. Не мисля, че тази тема ще бъде причина за сваляне нивото на форума;
Активен

С Уважение:

Luda Glawa ;-)

tarball

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 896
  • Distribution: Arch linux;Debian Testing; Ubuntu
  • Window Manager: KDE;MATE;Xfce
    • Профил
Re: Нещо интересно за М-Тел ...
« Отговор #6 -: Mar 19, 2011, 16:21 »
Kaк няма да са им "наточени" хората, като се държат с клиентите си като с 3-та категория роби  >:(
По принцип в България на каквото и да си абонат все си прее*ан и си със свалени гащи в поза "партер".Същото важи и при покупка на каквото и да е,което изисква последващо гаранционно обслужване евентуално.Пак ти се показва един голям гаранционен к*р и ако нещото е купено за много пари боли да ти го вкарат без лубрикант ;D ;D ;D.Всеки,който е опирал до гаранционно обслужване на каквото и да е знае за какво иде реч.
Активен

Едно време бях спортен тип,сега съм...само тип!
The Future is OPEN!

spec1

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 230
    • Профил
Re: Нещо интересно за М-Тел ...
« Отговор #7 -: Mar 20, 2011, 10:35 »
offtopic
 Абе, romeo_ninov  , ти в МТел ли работиш, нещо ...
Активен

gat3way

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 6050
  • Relentless troll
    • Профил
    • WWW
Re: Нещо интересно за М-Тел ...
« Отговор #8 -: Mar 20, 2011, 12:52 »
Тези по магазините не са виновни, защото здраво са ги нагъзили за таргетите и си го изкарват на клиентите.  Аз имах един травмиращ инцидент в Германос, плащам си значи десетина лева сметка (аз изключително мразя да говоря по телефони). Това в обедната почивка и бързах много. Хванаха ме два пишлегара да ме убеждават да си сменям тарифния план. Няколко пъти им обяснявам, че бързам и нямам време, тия продължават да ми дуднат и не ме оставят на мира. По едно време почнаха да ме зарибяват за някаква оферта където имам безплатни разговори в мрежата на Глобул и някакви минути навън. Като казах че не искам хванаха да ме убеждават колко е прекрасно. Накрая понеже видях че няма да се измъкна бързо и лесно както очаквах, ми причерня. Докато единия ми обясняваше колко е прекрасно му викам "ами всъщност  знам, допреди няколко месеца номера ми почваше с ***". После се направих на загрижен как се оправя с една уеб-базирана система за активации, която ползват в магазините. Пичът ме гледа леко тъпо за 1-2 секунди докато смели, после вика "виждам че бързаш, ама ако размислиш за плана, ела". После се замислих, че трябваше да почна с тов, но поне вече знам как да се оправям с такива досадници ехех :)

« Последна редакция: Mar 20, 2011, 12:58 от gat3way »
Активен

"Knowledge is power" - France is Bacon

petar258

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 398
  • Distribution: Ubuntu-mate 16.04, Windows 7
    • Профил
Re: Нещо интересно за М-Тел ...
« Отговор #9 -: Mar 20, 2011, 13:47 »
В горния цитат автора свободно смесва CRM  с билинг системата и нкрая се прехвърля (без връзка) към правилата в клиентските центрове. Освен това МТел е частна компания и може да прави каквото си иска с парите си
П.П. И автора според мен търси евтина популярност, защото успя да нацвъка писанията си по доста форуми. Трябва ли този форум да сваля още нивото си?

Автора не търси популярност, всичко е вярно.
Когато си пуснах мтелския номер за пренос към Виваком и отидох да се карам в БЦ на Мтел задето ме бавят, ми предложиха същото което пише автора на темата. Само че и тези предложения не ме устройват и отказах. Не знам кога плиткоумните кратуни в мтел ще проумеят че света не свършва с 3/5 абоната към които дават безплатни минути. И нямат нито една оферта която да включва всички варианти за разговори с приемливи условия.
Активен

romeo_ninov

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 2155
    • Профил
Re: Нещо интересно за М-Тел ...
« Отговор #10 -: Mar 20, 2011, 13:55 »
offtopic
 Абе, romeo_ninov  , ти в МТел ли работиш, нещо ...
Ако си беше направил труда да отидеш на профила ми или да се разтърсиш из интернет щеше да разсееш това си заблуждение, просто имам скромни знания за това какво има в един мобилен оператор и ме дразни некомпетентността
В горния цитат автора свободно смесва CRM  с билинг системата и нкрая се прехвърля (без връзка) към правилата в клиентските центрове. Освен това МТел е частна компания и може да прави каквото си иска с парите си
П.П. И автора според мен търси евтина популярност, защото успя да нацвъка писанията си по доста форуми. Трябва ли този форум да сваля още нивото си?

Автора не търси популярност, всичко е вярно.
Когато си пуснах мтелския номер за пренос към Виваком и отидох да се карам в БЦ на Мтел задето ме бавят, ми предложиха същото което пише автора на темата. Само че и тези предложения не ме устройват и отказах. Не знам кога плиткоумните кратуни в мтел ще проумеят че света не свършва с 3/5 абоната към които дават безплатни минути. И нямат нито една оферта която да включва всички варианти за разговори с приемливи условия.

Само не разбрах какво общо има това с CRM...
Активен

0x2B|~0x2B

bop_bop_mara

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 2433
  • Distribution: Debian Testing
  • Window Manager: LXDE
  • Cute and cuddly
    • Профил
Re: Нещо интересно за М-Тел ...
« Отговор #11 -: Mar 20, 2011, 15:07 »
Тези по магазините не са виновни, защото здраво са ги нагъзили за таргетите и си го изкарват на клиентите.  Аз имах един травмиращ инцидент в Германос, плащам си значи десетина лева сметка (аз изключително мразя да говоря по телефони). Това в обедната почивка и бързах много. Хванаха ме два пишлегара да ме убеждават да си сменям тарифния план. Няколко пъти им обяснявам, че бързам и нямам време, тия продължават да ми дуднат и не ме оставят на мира. По едно време почнаха да ме зарибяват за някаква оферта където имам безплатни разговори в мрежата на Глобул и някакви минути навън. Като казах че не искам хванаха да ме убеждават колко е прекрасно. Накрая понеже видях че няма да се измъкна бързо и лесно както очаквах, ми причерня. Докато единия ми обясняваше колко е прекрасно му викам "ами всъщност  знам, допреди няколко месеца номера ми почваше с ***". После се направих на загрижен как се оправя с една уеб-базирана система за активации, която ползват в магазините. Пичът ме гледа леко тъпо за 1-2 секунди докато смели, после вика "виждам че бързаш, ама ако размислиш за плана, ела". После се замислих, че трябваше да почна с тов, но поне вече знам как да се оправям с такива досадници ехех :)

И аз предният път като си плащах сметката имах подобно преживяване. Първо искаха 2ри договор да ми предложат, мн изгоден и върви с апарат за 2 лева, викам им "не ми трябва", те "е ти сега плати 15 лева, с двата договора ще плащаш 20", викам "да 15, ама 10 от тях са лизинг, не разговори  ;D ;D ;D". После и за интернет ме убеждаваха, че съм била под 24 години, имало примоция 18 лева вместо 20-и-няколко. Викат "вие колко плащате на месец за интернет" - "ми бая, 25" - "е, ето, ние ви даваме за 18" - "а на какви скорости?" - "лалала" - "а, да бе". То едно, че скоростите са идиотски, ама аз тоя интернет за 25 лева мога да го деля на 3-4 консуматора, къде сте тръгнали да продавате на краставичар краставици  ;D ;D ;D Всъщност тия дни пак трябва да се плаща, ако има такива изпълнения, ще видят те какво означава ядосана странджанска мома  >:D >:D >:D

И на една бензиностанция имаше някакви такива, "95 за Х лева" - "ама, имаме промоция на 98 супер-дупер-бупер" - "ама какво, по-евтин ли е?" - "не, не, носи повече точки" - "не, благодаря" - "а течност за чистачки да ви налеем" - "безплатна ли?" - "не, не, и тя има промоция 3 литра на цената на 2"  ::) ::) ::)
« Последна редакция: Mar 20, 2011, 15:11 от bop_bop_mara »
Активен