« Отговор #4 -: Jan 10, 2008, 12:47 »
Не съм правил подписани doc или xls файлове, така че не знам те как го правят това с проследявването на промените, но според мен за целта не може да използваш електронен подпис.
В момента в който промениш документа старият подпис просто вече няма да е валиден, но това не може да ти каже какво е променено. Трябва ти някаква система която да пази старите версии на документа и да ги сравнява. Може би има нещо такова в Microsoft Office, но според мен използването на световно признати стандарти като PKCS7 е за предпочитане.
Използвайки PKCS7 може да вградиш документа в подписа, може просто да разпространяваш документа и подписа като два файла или да ги вкараш в архив. Това е начина по който в здравната каза изискват отчетите от личните лекари. Да не говорим че много по-лесно може да автоматизираш проверката на подписи ако не са в затворен формат.