Дали съм доволен ?? Засега -да , но за да отговоря правилно на въпроса малко трябва да раздуя как стоят нещата . Малко дълъг пост ще се получи ,така че предварително се извинявам .
Такаа, идеята е за дуално обучение ( теория и практика ) още в далечната 1995 когато се създава този център . Този курс е с продължителност 2 години като се учи в учебния център месец/модул ( тук всичко е разделено на модули ) и след това 2-3 месеца практика в сервиз . Говоря специално за този курс - автомобилна мехатроника . Като всички курсисти получават заплащане непрекъснато на база усвоени модули ( такава е практиката в Германия ) . Центъра е създаден със съдействието на Bosch . Но още в началото .... греда , всички сервизи които са изпратили тук курсисти не са им плащали за времето в центъра ( единствено сервиза на Мерцедес е спазил за двамата си курсисти това ) . С годините са намалявли желаещите за този курс и съответно се е скъсявало времето на курса ( практиката в сервизите е намалявала ) - сега практиката е единствено в учебния център . Учебния материал ( теорията ) се е запазил от времето когато тук е имало и германци ( последния си е тръгнал оттук 2006 ) . Т.е. всичко оформено като теория си е същото като в началото + новите неща . Жената която води теорията е доста добър инженер , а мъжът на практиката е машинен инженер работил няколко години в сервиз на Opel или VW ( не помня ) - добър е . Целия курс е 980 уч. часа като казват че ако отсъстваш 20 % от тях нямаш право да се явиш на изпит за сертификат , но и двамата преподаватели казват че материала е много за тези 6 месеца курс и ако отсъстваш дори и малко няма как да го усвоиш . Друг е върпоса че дори и за "майстори" ( вещи в занаята ) този курс може да им дойде нагорно . Дори някои си мислят че ги знаят нещата и се отказват ( дори и сега май единият от курса се взе за много добър и май ще се маха ) . Днес вече мааалко захапахме диагностика и Евгени ( този които е по практика ) каза че около 50 % от всичко е изучаване на диагностиката .
Учебници няма . Марияна ( жената която води теорията ) ни превежда когато трябва някои неща ( тя е с немски език ) . Учебника по които ни превежда някои неща е 680 стр. на немски . На въпроса защо няма на български отвърна " Плаща се по 10 лв. на страница , 1-2 години за превод , след 5 години всичко е морално остаряло и трябва отново превод на друг учебник - пазара в България е малък за това и е икономически неизгодно "
Днес на практиката се учехме как да зануляваме брояча за сервизна подръжка ( мъка и половина , особенно с тоя бг превод ) . Малко поспорихме с даскала и ме изгледа странно , та затова вече ще си мълча . За какво иде реч . Стационарен комп , селерон 2,5 MHz, х64 , Windows 8 , 4 G RAM - и програмата понякога забива ( ESI tronic 2.0 и ESI tronic 2.0 B ) - компа идвал слаб
При положение че тук няма такива сложни изчисления а само четене на данни и ровене в базата данни значи бавенето идва от скоростта на харда - е , не стигнахме до консенсус .
Засега съм доволен но почвам да разбирам че в България май няма как да се приложи наученото . Нямате си на идея колко е технологичното време за инспекция и колко струва и колко неща трябва да се сменят ( говорим за автомобил в гаранция ) мерих и определях охлаждаща течност , масло и течност за спирачки , помпах гуми според квалификациите по технически данни
Един от курс каза че най добрия който може да се получи от този курс като диагностик ... съм аз , защото съм единствения който НЕ Е шофьор .
Уфф , много дълъг пост стана