Това е нашия Зевс. Сменил си е името...амо какво е това Зибелт...Нещо на швабски ми звучи.
-
Вярно, че звучи швабарски, ама това е тракийското име на Бог Зевс. Ако докопаш проф. Маразов там чети, ако е интересно.
Между другого "швабарите" са идвали "на гости" преди няколко столетия. Говори се, също, че Бавария са я основали българи много отдавна.
Това ми беше при старата регистрация в сайта. Сменям за разнообразие.
Цитат на Нака:
"Зевсе ако го беше направил този усилвател двутактен и също много хубаво ги съгласуваш двете лампи да са например в клас А. Дали ще щеше да се получи много по малко от THD=3% на пълна мощност.
А дали пък тогава (при дутактен) на 2W ще се запази този хубав/луд резултат. 0.03%"
С идеално балансиран двутакт дори ще слезе още по ниско. Но не много. Зависи от схемата, но минималните КНИ не са гаранция. Е това се заблуждават - и е вярно, и не е вярно. С у - тел с не толкова малки КНИ може да се получи далеч по добър звук от усилвател с още по малки КНИ.
Блажени са верующите.
Ти какво си мислиш - че и през двутактен ли не съм минал? Преди 22 години направих даутактен с импулсно стабилизирано захранване - клас АБ - 100 Вата синус.
Една прекрасна вечер нещо там проверявах, не помня какво - включих усилвателя с извадена едната мощна лампа - и......получих стрес....
След няколко дена обобщих резултатите. Тоест - като извадиш едната лампа се получава еднотактно стъпало, което на низка мощност работи в клас А.
....Всичко хубаво - обаче звукът БРУТАЛНО се променя. В положителна светлина.
Както казват някои - един нормален двутактен средна хубост убива тотално и най съвършенното каменно чекмедже.
Обаче еднотактният просто елиминира двутактният.
Обаче има и тънкости - това най вече е брутално за високите честоти.
Тоест - за големи мощности някои правят за баси и средни двутактни, а за високотоновия говорител Еднотактен.
Няма пълно обяснение, защо Еднотактният е безалтернативен. Мъчат се там с четните хармонични.
В къщи имам 12 вата клас А ултралинеен двутактен - на едно радио Мелодия - комунистическо производство (само цоклите са скапани, иначе си работи още). Това е 100% схемата на Marshall за китарни у - ли, само разликата е в тонкоректора. Слагам го на левия канал, а на десния еднотактното ми стъпало. Пускам от VLC моно сигнал - разликата е огромна.
На спектрограма еднотактния е малко по добър, но това е непопулярна схема с атака на втора решетка, която значително съм я усъвършенствал.
Така, че това което пишат в нета е така, ама не съвсем, щото си карат по древни стереотипи, и не щат много да движат мозъците. Но има огромен принос от единици. Така, че нещата в нета са наполовина вярни. Нормално. Нищо ново.
Та още преди 2 хилядолетия се убедих, че не е нужно да имаш чудовищна мощност от противотакт. Достатъчна е 25 Вата от еднотакт. Обаче моите български колони са с двойна чувствителност - резултатът е като от 34 вата, колоните са в ъглите на нивото на ушите, и имам и 6 Вата у - тел за псевдоквадро - което дава субективно усещане за още + 15 вата от ефекта на квадрото.
Та тъй, много време загубих с двутактните - щото за максимума изискваха и стабилизирано захранване.
УЧЕБНИЦИТЕ - КАКТО ОБИКНОВЕННО ИЗЛЪГАХА!!!)))