> Така и не разбрахме, кое й е наивно на идеята. Може би, като кажем
> "наивно" безброй пъти, някой ще вземе да ни повярва.
Вече няколко пъти те питам защо смяташ, че твоето т.нар. свободно образование ще подобри положението. Отговор досега не съм видял. Като помислиш и можеш да отговориш на този въпрос, сам ще разбереш защо идеята е наивна.
> Първо, всичко струва нещо. Иначе защо, по същия критерий, да не
> поискаме всички компютри да са безплатни — за да не ограничаваме
> достъпа на бедните до информационните технологии. Или пък, защо не
> безплатни хляб и сирене?
Защото безплатните компютри не биха подобрили живота на цялото общество.
> Значи тук виждаме, че за вас, понятие като морал не съществува. Вие
> бихте оправдали всякакви престъпления (в случая — кражба и
> наркотрафик), които се извършват "в името на обществото."
Използването на наркотици от възрастен, нормален човек не е престъпление. Нали уж си за свободата, защо смяташ, че можеш да определяш кой какво може да прави със собственото си тяло? Нещо май двойни стандарти забелязвам.

'>
Забраната на наркотиците прави така, че те да са с висока цена и принуждава наркоманите да извършват престъпления. Я ми кажи по какво наркотиците се различават от алкохола или цигарите?
> И затова трябва да ги накарме насила, а?!?
Да. Защото родителите и децата не са едни и същи хора.
> Хм! Интересно е, че Таратор казва, че децата не са предмети, а
> всъщност поддържа системата, която ги третира точно като такива.
Системата не ги третира като предмети. Тя им дава възможност да получат нещо, което биха оценили по-късно.
> Според него в едно семейство децата се третират, като предмети, но
> обществото е някак си "по-висшо" и ги третира, като хора.
Разбира се, че обществото е по-висшо. Неслучайно обществото има право да убива хора (изпълнявайки смъртни присъди, войни и т.н.) докато отделните хора нямат това право.
> Съгласен съм — държавната религия със съпътстващите я институции
> е най-големия и мощен апарат създаден с цел промиване на мозъци.
> Затова съм за пълна религиозна свобода — всеки е свободен да вярва
> в каквото иска. Но според вас това не е така. Вие не приемате
> различните.
Напротив, ти не ги приемаш. Настояваш всички да следваме твоят морал и да следваме правилата който твоя бог е определил. Иначе можем да си вярваме в каквото си искаме, стига да те следваме, нали?
> И всеки път, като мнозинството се смени, правилата също се сменят —
> голяма стабилност, няма що. Идват турците на власт и казват, че
> всички е задължително да учим турски, идват циганите — учим
> цигански. Идват сутеньорите — узаконяваме проституцията и трафика
> на хора.
Да. Стабилността е полезна само ако спомага за развитието на обществото. През любимото ти Средновековие е било много стабилно -- хората са живели като скотове през цялото време (под благосклонния поглед на любимата ти църква).
Та, реконструкционист ли си?