Всъщност основното "внушение" на статията е, че глупостта не е български патент

'> ...но склонността на българите да се самоунижаваме и самобичуваме явно взима връх и в такива на пръв поглед забавни теми. Какво да се прави, явно седем века робство са си казали думата.
BULFON,
нашите вътрешни проблеми са ясни, "батко" и "кака" не са продукт само на това или миналото правителство. Не вярвам да си очаквал нещо друго при положение, че за буквално една нощ най-върлите комунисти се преродиха в свободомислещи демократи, чиято задача е да преведат България през прехода. Бай Ганьо си го е казал: "
Всички са маскари", а понякога мъдростта на простия човек е доста красноречива.
Тук не става въпрос за вдигане на врява как еди какви си ни били поругали националното самочувствие (ние просто нямаме такова), а защо си правят купона на наш гръб? Защо са избрали българските шивачи, а не гръцките или турските или унгарските например? И ето някои възможни отговори:
а) рекламата е правена от щрауси за щрауси, чиято ограниченост им позволява да се забавляват и да раздават награди;
б) някой от авторите на рекламата е ял шамари от български емигрант с дебели пръсти;
в) някой български емигрант с дебели пръсти е шамарил някой от авторите на рекламата;
г) умишлено правят антиреклама на български шивашки фирми заради икономически интереси;
д) някой от авторите на рекламата заглеждайки се по хубава българка, се е препънал и е паднал върху дебелите пръсти на някой българин... няколко пъти.
Очевидно някои от авторите на оригиналната реклама е бил особено впечатлен (респектиран) от българските дебели пръсти, за да му хрумне такава плодотворна, носеща награди идея.

'>