Бахти толкова откачена тема не бях виждал. Май нещо и мен ме е напекло слънцето ( дето го няма ).
Та... ае какво правите бре ? Защо толкова го обичате /etc/network/interfaces. Не става ли през мениджъра. За да ръгнеш кабела и да няма интернет аз виждам "'няколко причини"
1) NetworkManager-а не познава лан-картата ( Имаш ли горе настройки на интернет ? )
2) Няма DHCP сървър по мрежата. Ако преди това е имало пуснат Windows на този компютър - препиши му настройките

3) Windows-кия Gateway не работи. Там не знам кво се прави.
Ако някой иска - да допълним списъка...
Ta... ( Е стига с това "Та" бре") аз имам навика първо да разбера какви са правилните настроки, а после да ги записвам в конфигурационни файлове.
За това:
!!!
Първо (
за нормалните хора ) си настройваш интернет-а от NetworkManager-а (nm-applet се намира горе в дясно, в трей-а), като след всяка промяна махаш и слагаш отметката, за да се обновят настройките.
Ако нямаш интернет или
LAN-адаптера не е засечен ( разбирам че при теб е eth1 ), но какъв проблем е тoва - не знам,
преминаваме към конзолна настройка.
sudo su
#Натискаш ентър, пишеш парола без звездички за да станеш администратор ( всеки ред трябва
# да започва с: [root@...]
ifconfig eth1 <IP ADDRESS> netmask <SUBNET MASK>
#До тук си добавил IP адрес с маска. Следва Gateway-а:
route add default gw <GATEWAY>
#имаме Gateway следва DNS сървър:
echo "nameserver <DNS>" >> /etc/resolv.conf
#предполага се че трябва да имаш интернет ако всичко пработи
#затова правиш следното:
ping <GATEWAY>
#да разберем има ли връзка с Gateway-а
#а) Ако не, проверяваш вризката на хардуерно ниво:
arping -i eth1 <GATEWAY>
#ако имаш отговор - значи настройките не са ти верни ( грешни IP, MASK,GATEWWAY ) или има включен "прекалено зъл" firewall
#ако нямаш отговор - значи кабела е прекъснат
#б) Ако получиш отговор(от ping-a ) от Gateway-а ( Windows-a ти) - значи за сега всичко е наред
#проверяваме за връзка със света и пингваме DNS сървър:
ping 78.90.94.1
# Ако няма отговор значи пробема в Windows-a.
# Ако има отговор проверяваме дали сме свързани с нашия <DNS>
ping www.google.com
# Ако всичко наред - имаш интернет
#Ако няма връзка - проблема е в <DNS>, който си избрал за настройките.
Сега след като си установил къде е проблема с 100% точност ни казваш, ако имаш нужда от още помощ. Записваш настройките или в NetworkManager-а или в конфигурационните файлове и рестартираш мрежата.
Успех!