Да де, ама ние го духаме- няма да строите АЕЦ "Белене", не ви трябва "Южен поток" и т.н.
Особено това с Ф-16 беше върха на наглостта. Грипенът освен цената, си имаше и други предимства- може да каца/излита от полеви летища и двигателят му може да бъде сменен с друг в полеви условия - все непостижими неща за Ф-16, а много важни за нас. Шведското беше и много по-дуракоустойчиво, ама на..
Няма много инфо по темата, аз тая информация я имам от списание "Криле", не знам дали още излиза.
В нета се намира малко трудно, на български, изрових нещичко:
https://aero-bg.com/2018/11/24/gripen-c-d-shte-se-razviva-pone-do-2050-g/С горивото за АЕЦ "Козлодуй" също се пропуска един важен детайл- като го доставят руснаците, те си прибират и отработените радиоактивни отпадъци, а сега с новия доставчик, много екзалтирани евроатлантици изпитаха направо оргазъм от "диверсификацията", но се мълчи по темата, дали новият доставчик ще си прибира отпадъците, или ще трябва у нас да си ги съхраняваме? Дано не е второто.
П.П. Точно в Свободната европа пише, че за момента ще си остават за нас, а честито:
https://www.svobodnaevropa.bg/a/32189018.html"..Договорът не включва извозването на отработеното ядрено гориво. Това ще се извършва от трета страна.
В момента това е руската компания "Маяк". Тя обаче не може да изпълнява договора, тъй като с решение на администрацията в Русия лицензът ѝ беше отнет. За момента отработеното ядрено гориво се складира на площадката на АЕЦ "Козлодуй". По думите на Христов там има необходимите ресурси да се поддържа такова складиране в следващите от 50 до 100 години.
"В Европа има една единствена френска компания, която предоставя такива услуги, така че България е в процес на разговори с нея", каза Христов, без да посочи името на компанията. .."
Подчертаното говори само по себе си, въпреки успокоителното, че сме били в процес на разговори по темата.
Явно ще си остава за нас.
П.П.П. Освен "Маяк" има и една друга руска компания, която вземаше отпадъците, към "Росатом" (ГХК -
https://www.rusprofile.ru/id/1191459 ), но там пък заради санкциите няма кой да застрахова транспортирането (в нашата част от маршрута).
Ремотекс, за някои неща нормативните актове на ЕС са с предимство пред вътрешните (българските), за други- не, но ще стане лекция по право..