Автор Тема: Що е то екология и има ли почва у нас?  (Прочетена 13574 пъти)

4096bits

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 6749
    • Профил
Re: Що е то екология и има ли почва у нас?
« Отговор #105 -: Apr 26, 2023, 17:25 »
Да, термоелектричеството е малко скъпичко. Но пък не е НАСА да няма пари или да изстрелват всеки ден спътници.
Активен

As they say in Mexico, "Dasvidaniya!" Down there, that's two vidaniyas.

spec1a

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 4281
    • Профил
Re: Izbori/мирбори
« Отговор #106 -: Apr 26, 2023, 21:26 »
Термоядрения синтез ще е винаги на 40г. разстояние (и пропагандата на китайската компартия не променя нищо - само гръмки заглавия във вестниците и партийните отчети).
И ми разпавяте че ВЕИ са по-екологични от копането на въглища - не знам откъде черпите тази информация!
Термо ядрения генератор (Слънцето ) ни грее по половин денонощие - само трябва да го хванем. За 20г. (живота на панелите както твърдиш) знаеш ли колко въглища ще те опушат.
Уран има запаси на земята за 80 г. след това какво правим?! И то ако няма ръст в строежа на мощности. До ден днешен няма хранилища за ядрени отпадъци, само ги бутаме из някакви площадки и дупки в земята, докато измислим какво да правим.
Германците копат въглища, щото трябваше да правят ВЕИ-та, ама те окрадоха парите и имплементираха калпави технологии.
Американците дават по няколко трилиона $ субсидии на година за да е достъпен бензина, ако тези субсидии се обърнат към ВЕИ (а това вече се случва) проблема е решен.

   реактивен,реактивееееееееееееееееееееен ...

   Я пак прочети внимателно това,което си написал  :o
   
Цитат
Термоядрения синтез ще е винаги на 40г. разстояние (и пропагандата на китайската компартия не променя нищо - само гръмки заглавия във вестниците и партийните отчети).

   Ами именно САЩистан влагат най-много пари от всички държави
(може би с изключение на Китай) именно за изследвания в областта
на управляемия термоядрен синтез.
Има дори стартъпи,които се занимават с това !
   Наскоро се похвалиха с лазерна инсталация,която според тях е дала
повече енергия,отколкото е вложила - голям брой мощни лазери облъчваха
малко "топче" със сгъстена смес от деутерий и тритий.

   Вероятно са си взели поука от колосалната издънка в Калифорния
по-миналото лято: Разчитаха на екопедерастия (перки и фотоволтаици),
но един ден ... 40 по Целзий,облачно време и пълна липса на вятър.
Осирането беше тотално - спряха производства,брутален режим на тока ...

   Ти така и не даде никакви аргументи ЗА малоумната екопедерастия,
и не разбрахме какво толкова те кефи  :o
   По горе се опитаха да ти наливат акъл с неудобни факти за краткия живот
на фотоволтаиците - едва 20 години.Аз бих добавил един още по-неудобен
факт: инверторите могат да изкарат не повече от 15 години ...






Въпроси ?
Активен

jet

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3473
  • Distribution: debian
  • Window Manager: kde
    • Профил
Re: Що е то екология и има ли почва у нас?
« Отговор #107 -: Apr 27, 2023, 02:13 »
Абе ти този генератор видял ли си го?! Комунетата и преди в нашия соц. си разправяха за изкуствени слънца и докараха... режима на тока - или си позабравил (избирателно разбира се). Сигурно и ти си дал своя дан в пропагандата. Не си ли чул и за режимите на тока в Китай.
Най-добре проучи на какви още проблеми се натъкват термо-синтезаторите.
Това, че някой влагал милиарди в нещо не значи, че ще успее. Летящите коли са също показателен пример - винаги след десет години ще караме такива от 40-те години насам.
Естествено че в Калифорния ще се издънят - енергото е държавен монопол - какво искат да ти измислят. Ама ти верно си мислиш, че и енергото в БГ ще направи "пробив", или пък политиците ви. В Калифорния им въведоха данък за соларните панели, за да ги спрат иначе ще изпапат хляба на големите. Политиците усират и най-добрата технология.
Соларната енергия става по-евтина от останалата и това ще обърне каруцата - всичко друго е евтини приказки. Те и първите бензинови коли са били файтони с двигател, но нещата са се уреголирали. Т.е. требат си и батерии и други съхраняващи енергията технологии (ПАВЕЦ например, Peaker plants (студен резерв) и пр.). Както и организационни мерки - например часовет на тарифите (най-евтиния ток ще е на обяд), Комбиниране на домашните панели с мрежата, Умна мрежа - има вече такива решения - един токов кръг да се управлява отдалечено от енергото за некритични товари (например зареждане на батерии, бойлери и т.н.) - ама на много тънка тарифа.
Изтече ли живота на ТЕЦ-овете и АЕЦ-ите - не знам кой ще има сметка да прави нови.
А съм фен, щото разбирам малко и от енергетика (което обяснява и защо вярвам повече на eл. двигателите отколкото на ДВГ технологиите). А седнеш ли веднъж в EV, бензинките ти се струват като повредени каручки ако ще да са М3 или S-класа

А тези "неудобни" факти са удобни за останалите източници - всичко си има живот (парни котли, турбини, охладители, редуктори, лагери, дори трансформаторите и превключвателите).
Ха познай кое има повече живот - машините с подвижни части или статичните панели/инвертори.
Дори не сте си научили урока - 25-30 г. е само гаранцията на панелите - след 30г. си мислите, че спират да дават ток ли?!

Дори мангалите усещат накъде духа вятъра:
Цитат
Tesla received a large order for Model 3s from an Emirati taxi company, Arabia Taxi Dubai, helping the company to cut its carbon footprint.

Tesla’s retail consumer pressure is undeniably large. Still, the automaker has also grown in popularity in the commercial space, especially from customers looking to cut operating costs while reducing their carbon footprints. Predominantly, these orders have been coming from ride-hailing companies and car rental services. Now, a Dubai-based taxi company is also looking to capitalize on the cut-cutting opportunity.
« Последна редакция: Apr 27, 2023, 02:27 от jet »
Активен

..⢀⣴⠾⠻⢶⣦⠀
  ⣾⠁⢠⠒⠀⣿⡁
  ⢿⡄⠘⠷⠚⠋
  ⠈⠳⣄⠀⠀⠀⠀  Debian, the universal operating system.

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3633
  • Distribution: Mageia, Q4OS
    • Профил
Re: Що е то екология и има ли почва у нас?
« Отговор #108 -: Apr 27, 2023, 18:40 »
...
А седнеш ли веднъж в EV, бензинките ти се струват като повредени каручки ако ще да са М3 или S-класа
...


Не мислиш ли, че е доста пресилено? Или вероятно визираш твоята си електричка? Защото сядах (и то тази година) и в оная ел. сапунерка на БМВ (i3), и в един ел. хюндай (Kona), нещо не останах впечатлен от возията. Моя дърт мерцедес има много по-мека возия от тия двете, за маневреност да не говорим, какво остава за S-klasse.

Отделно, как си представяте например осеметажен блок с 24 апартамента и всички апартаменти с по една електричка, през нощта кабели ли ще пускат през терасите до паркинга, че да зареждат батериите? А има и по-високи блокове? И то не само в България? Много отдавна в големите градове няма толкова гаражи, колкото апартаменти, не само у нас.
Хайде, такси хубаво, половината бичат курсове, половината се зареждат в базата, да речем. Но това не си го представям за всички частни автомобили.



Активен

Naka

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3460
    • Профил
Re: Що е то екология и има ли почва у нас?
« Отговор #109 -: Apr 27, 2023, 19:46 »
Като споменахте возизията, електричките по леки ли са от ДВГ-то?
Активен

Perl - the only language that looks the same before and after encryption.

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3633
  • Distribution: Mageia, Q4OS
    • Профил
Re: Що е то екология и има ли почва у нас?
« Отговор #110 -: Apr 27, 2023, 19:52 »
Не, по-тежки са, заради батерията, спрямо еквивалентния клас с ДВГ. Един приятел, с такава кола, ми разправя, че са по-стабилни на лед, заради по-голямата тежест, относими към същия клас коли с ДВГ. Но предавам чужди думи, личен опит на сняг и лед с електричка нямам.
« Последна редакция: Apr 27, 2023, 19:54 от Nik123 »
Активен

Naka

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3460
    • Профил
Re: Що е то екология и има ли почва у нас?
« Отговор #111 -: Apr 27, 2023, 20:07 »
Значи електричките би трябва да возят по-меко.

Масата на автомобила(инерциялна маса) + пружината на окачването + амортисьора предававлява един нискочестотен механичен филтър, който да обира неравностите по пътя. И всичко зависи от това как е сметнат/проектиран.

Всяка кола може да се направи да има мека хубава возия. Даже и един обиновен голф (въпреки че е лека сапунерка), ако са му сметнали правилно пружините - може да има возията на мерцедес. Да ама масово не ги правят и предпочитат твърдо окачване. Заслугата на мерцедес е, че точно в това нещо са много прецизни.

Например един танк заради огромната си маса 45 тона има най-меката возия, която може да си представиш. Нещо като самолет на път. Само че там никой не се е стремял да го прави с мека возия, просто неща се получават така по-естествен път (заради масата).

« Последна редакция: Apr 27, 2023, 20:14 от Naka »
Активен

Perl - the only language that looks the same before and after encryption.

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3633
  • Distribution: Mageia, Q4OS
    • Профил
Re: Що е то екология и има ли почва у нас?
« Отговор #112 -: Apr 27, 2023, 20:14 »
Би трябвало, но тези, които съм посочил по-горе, не возят по-меко от моята кола. Да, вярно е, че са и различен клас, споделям личния си опит. Той и ЗиЛ-а е по-тежък от лека кола, но въобще не вози по-леко (возил съм се). Както правилно си го посочил, въпрос на инженерно изпълнение. Но аз говорих за личния си опит. Ако Джет се е возил в Е-, или Ес-класа, и има база за сравнение с неговата ел., ще сподели.
Активен

jet

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3473
  • Distribution: debian
  • Window Manager: kde
    • Профил
Re: Що е то екология и има ли почва у нас?
« Отговор #113 -: Apr 27, 2023, 21:35 »
BMW i3 е модел 2013 и не се произвежда вече ?!? Не е ли малко твоето пресилено.
Ти още малко ще сравняваш с на Джей Лено Бейкъра от 1909г.
Електричките разбира се, че возят по-меко. А и тежестта е ниско и равномерно разпределена по колата (не един голям двигател отпред и задницата подскача)- и от там на завоите е като залепена за пътя. А с електрическото спиране и ускорение на градско е като лодка.
Сегашните бензинки от горен клас (например ($120к Мерцедеси) за да "намалят" емисиите си гасят двигателите автоматично по светофарите и като даде зелено вкупом палят стартерите и са като карикатура.
Активен

..⢀⣴⠾⠻⢶⣦⠀
  ⣾⠁⢠⠒⠀⣿⡁
  ⢿⡄⠘⠷⠚⠋
  ⠈⠳⣄⠀⠀⠀⠀  Debian, the universal operating system.

Naka

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3460
    • Профил
Re: Що е то екология и има ли почва у нас?
« Отговор #114 -: Apr 27, 2023, 21:44 »
Цитат
Сегашните бензинки от горен клас (например ($120к Мерцедеси) за да "намалят" емисиите си гасят двигателите автоматично по светофарите и като даде зелено вкупом палят стартерите и са като карикатура.

Брях тия ора. Много богати бе. Само s класи наредени в редичка на светофарите..

Изеинявай ама много смешно ми стана, както си го написал.
Активен

Perl - the only language that looks the same before and after encryption.

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3633
  • Distribution: Mageia, Q4OS
    • Профил
Re: Що е то екология и има ли почва у нас?
« Отговор #115 -: Apr 27, 2023, 21:58 »
BMW i3 е модел 2013 и не се произвежда вече ?!? Не е ли малко твоето пресилено.
Ти още малко ще сравняваш с на Джей Лено Бейкъра от 1909г.
Електричките разбира се, че возят по-меко. А и тежестта е ниско и равномерно разпределена по колата (не един голям двигател отпред и задницата подскача)- и от там на завоите е като залепена за пътя. А с електрическото спиране и ускорение на градско е като лодка.
Сегашните бензинки от горен клас (например ($120к Мерцедеси) за да "намалят" емисиите си гасят двигателите автоматично по светофарите и като даде зелено вкупом палят стартерите и са като карикатура.

И моят мерцедес не се произвежда отдавна, но вози меко. Хайде да обясниш, от какво се разбира, че елекричките возят по-меко. Аз изложих доводи- БМВ и3 и Хюндай Кона возят по-твърдо от моя мерцедес, от личен опит. А освен това, залепналите за пътя коли са със спортно (демек твърдо) окачване. Тежестта сама по себе си не води до по-мека возия. Ясно ми стана, че те кефи ускорението, но не ми стана ясно карал ли си мерцедес Е, или S класа, и какви са ти личните впечатления/имаш ли такива, относно возията им? С  удоволствие ще прочета личните ти впечатления.

П.П. И въобще ми е през *** за емисиите, въпросът ми беше за возията. Това с гасене/старт на колата на светофар, защото видиш ли, имало нещо си еко/емисии/уж икономия, е осребрена глупост, според мен.

П.П.П. И понеже ме развесели, хайде и малко допълнителни въпроси, след кратко изложение: На електричките батерията е отдолу, да, нисък център на тежестта. А двигателя къде е, в средата на автомобила, отпред, или отзад? Май не е в средата? (първия въпрос, риторичен е май..) И  другия въпрос: А как става така, че при тежест, разположена изцяло по протежението на колата, отдолу (батерията), и двигателят отпред (или отзад, ако щеш, но със сигурност не в средата, в пасажерското отделение), тежестта е равномерно разпределена? Демек, в единия край на батерията има двигател (двигатели) - но тежестта е равномерно разпределена? Двигателят ако е при предните, или при задните колела, а батерията в средата, как така е равномерно разпределена тежестта? А, също така ще чакам да напишеш личните си впечатления от возията на Е, или Ес-класа, да напомня.
« Последна редакция: Apr 27, 2023, 22:43 от Nik123 »
Активен

remotexx

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3646
    • Профил
Re: Що е то екология и има ли почва у нас?
« Отговор #116 -: Apr 27, 2023, 22:53 »
Много просто - когато едното тежи отпред а другото отзад то центъра на тежестта е точно посредата (а на тез без батерии - багажника им празееен, помня навремето в Ладите зиме слагаха тежести  в багажника /или беше жигулките - че аз съм от тия дето като ги питаш "каква кола караш", казвам "зелена"/)

Мен повече ме интересува това
https://www.youtube.com/watch?v=Ur4S-5dw6go

А ако го изгледаш цялото, обясняват и за центъра на тежестта у електричките по-навътре.
« Последна редакция: Apr 27, 2023, 23:03 от remotexx »
Активен

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3633
  • Distribution: Mageia, Q4OS
    • Профил
Re: Що е то екология и има ли почва у нас?
« Отговор #117 -: Apr 27, 2023, 23:04 »
Много е просто, да, я виж  и ти едно видео:
https://insideevs.com/news/341623/see-full-video-on-how-to-remove-tesla-model-3-battery/

Батерията заема цялото пространство между предния и задния мост на колата. Хайде пак: Как при това разположение, "много просто едното тежи отпред, а другото отзад", при положение, че едното (батерията) е от отпред до отзад, а двигателя, ще не ще, е или отпред, или отзад, казваш, че всичко това е равномерно балансирано?

А иначе и аз мога да ти постна тук колко щеш видеофайлове (рекламни), защо тази, или онази кола не може да се преобърне (на теория). Особено за някои стари мерцедеси.
И да не бъда разбран погрешно- който иска, да си купува електрички, това си е личен избор. Но хайде да не прекаляваме със суперлативите. И возията.

П.П. Ремотекс, а ти имаш ли впечатления от возията на някой модел тесла, и някой модел мерцедес? Ако имаш такива, би ли споделил?
« Последна редакция: Apr 27, 2023, 23:17 от Nik123 »
Активен

jet

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3473
  • Distribution: debian
  • Window Manager: kde
    • Профил
Re: Що е то екология и има ли почва у нас?
« Отговор #118 -: Apr 28, 2023, 00:03 »
Ами ти мериш с твоя Мерц, аз меря с мойта Тесла.
А това дето електромоторът е отзад - ти знеш ли колко е голям този мотор (45кг) -колкото твоя смешен стартер и акумулатора, така, че това не се брои, иначе трябва да смятаме и чашите с кафе и радиото и колко ти е пълен резервоара. Както виждаш има мотор и мотор (само думичката не може да се сравнява по брой буквички).
Инвертора е под задната седалка - това си е идеално разпределение на теглото.


Активен

..⢀⣴⠾⠻⢶⣦⠀
  ⣾⠁⢠⠒⠀⣿⡁
  ⢿⡄⠘⠷⠚⠋
  ⠈⠳⣄⠀⠀⠀⠀  Debian, the universal operating system.

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3633
  • Distribution: Mageia, Q4OS
    • Профил
Re: Що е то екология и има ли почва у нас?
« Отговор #119 -: Apr 28, 2023, 00:22 »
Хайде да не навлизаме в сферата на глупостите.. стартера и акумулатора ми със сигурност не са 45 кг. Аз посочих какви модели електрички съм карал, и съм ги сравнил с моята кола, като возия, което май не беше много коректно, защото електричките, които споменах, са нисък клас.Но ти, въпреки гръмките ти изявления, че "качиш ли се в EV.." другото било като повредени каручки, освен рекламната декларация, че теслата ти е перфект, не каза нищо по същество- какво си карал преди това, и с какво сравняваш, на база личен опит. То е ясно, че всеки от нас ще си остане със своя аршин, жив и здрав!
Активен