Абе ти този генератор видял ли си го?! Комунетата и преди в нашия соц. си разправяха за изкуствени слънца и докараха... режима на тока - или си позабравил (избирателно разбира се). Сигурно и ти си дал своя дан в пропагандата. Не си ли чул и за режимите на тока в Китай.
Най-добре проучи на какви още проблеми се натъкват термо-синтезаторите.
Това, че някой влагал милиарди в нещо не значи, че ще успее. Летящите коли са също показателен пример - винаги след десет години ще караме такива от 40-те години насам.
Естествено че в Калифорния ще се издънят - енергото е държавен монопол - какво искат да ти измислят. Ама ти верно си мислиш, че и енергото в БГ ще направи "пробив", или пък политиците ви. В Калифорния им въведоха данък за соларните панели, за да ги спрат иначе ще изпапат хляба на големите. Политиците усират и най-добрата технология.
Соларната енергия става по-евтина от останалата и това ще обърне каруцата - всичко друго е евтини приказки. Те и първите бензинови коли са били файтони с двигател, но нещата са се уреголирали. Т.е. требат си и батерии и други съхраняващи енергията технологии (ПАВЕЦ например, Peaker plants (студен резерв) и пр.). Както и организационни мерки - например часовет на тарифите (най-евтиния ток ще е на обяд), Комбиниране на домашните панели с мрежата, Умна мрежа - има вече такива решения - един токов кръг да се управлява отдалечено от енергото за некритични товари (например зареждане на батерии, бойлери и т.н.) - ама на много тънка тарифа.
Изтече ли живота на ТЕЦ-овете и АЕЦ-ите - не знам кой ще има сметка да прави нови.
А съм фен, щото разбирам малко и от енергетика (което обяснява и защо вярвам повече на eл. двигателите отколкото на ДВГ технологиите). А седнеш ли веднъж в EV, бензинките ти се струват като повредени каручки ако ще да са М3 или S-класа
А тези "неудобни" факти са удобни за останалите източници - всичко си има живот (парни котли, турбини, охладители, редуктори, лагери, дори трансформаторите и превключвателите).
Ха познай кое има повече живот - машините с подвижни части или статичните панели/инвертори.
Дори не сте си научили урока - 25-30 г. е само гаранцията на панелите - след 30г. си мислите, че спират да дават ток ли?!
Дори мангалите усещат накъде духа вятъра:
Tesla received a large order for Model 3s from an Emirati taxi company, Arabia Taxi Dubai, helping the company to cut its carbon footprint.
Tesla’s retail consumer pressure is undeniably large. Still, the automaker has also grown in popularity in the commercial space, especially from customers looking to cut operating costs while reducing their carbon footprints. Predominantly, these orders have been coming from ride-hailing companies and car rental services. Now, a Dubai-based taxi company is also looking to capitalize on the cut-cutting opportunity.