Автор Тема: Препоръка за складова програма, може и да не е българска!  (Прочетена 8959 пъти)

backinblack

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3201
    • Профил
Другарчета, някой има ли идея за складова програма с mysql db, предпочитам да не е уеб базирана, но пък освен за склада на микроинвест, за друго не се сещам, а той не ми върши работа.
Предпочита се с GPL лиценз да бъде, а от към функционалности да поддържа повече от една каса, потребители, складове и движение между складовете и касите, освен покупки и продажби.
Чудя се, дали някой от е-магазините няма и чисто складови функционалности или като тамплейт на СМС система!
Активен

victim70

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 454
  • Distribution: Gentoo, Ubuntu
  • Window Manager: Kde Xfce
    • Профил
Аз не се сещам. Търсил съм уеб базирана преди време, но не намерих нищо читаво. Фаворит в бранша е микроинвест-а но не ми допада заради използваните библиотеки, трудно се инсталира и конфигурира, но добре работи.
Сложил съм я на 3 складови стопанства, след 1 година 2 си закупиха лицензи за модули и подръжка от микроинвест. Зоо магазина за  продължава да я използва в варианта на първоначалната инсталация вече 3 години.
Успех в търсенето
Активен

"Господи, дай ми сила да променя нещата които немога да приема,
дай ми търпение да приема нещата които не мога да променя,
и ми дай мъдрост, да правя разликата между двете"

backinblack

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3201
    • Профил
WO работи леко и перфектно през нета, но ми липсва функционалност и някои справки за да подредя една елементарна бизнес логика!
Направо се чудя как работят тези които го ползват, но явно за малък магазин със съвсем непретенциозни изисквания и ресторант в който да се изписват поръчки за бар и кухня върши работа. В техния форум съм писал какво се опитвам да постигна и шефа тръгна да ми обяснява за законови изисквания, но не и идея как да го наглася или нещо близко до това което търся!
А това което искам точно за 1 час го нагласям в една друга складовосчетоводна система, но работи само под Уиндоус и с бд Акцес и за сега ще се въздържа, че трябва да пускам и виртуалка с Уиндоус специално за тази цел и да се работи през rdp на него!
Активен

arctic

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 20
    • Профил
И аз доста търсих и общо взето това е. Само че ние ползваме IncoPOS, макар че се бях насочил към версията на Microinvest като им звънях те си нямаха идея за какво става въпрос и не можаха нищо да ми кажат за платените модули. Относно справките наистина има неща които искат от счетоводството, а в програмата ги няма, но в платената версия има дизайнер на справки, с който стават нещата. Като цяло ми се щеше да има някакъв избор на повече програми ама това е положението.

А на чуждите програми проблема е, че няма как да се вържат с нашите касови апарати. Иначе аз още тогава харесах OpenERP сега даже е още по-добра но няма как да я вържа с Тремола.
Активен

backinblack

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3201
    • Профил
Ами те май отдавна Инко само разработват WO и платените модули. Разглеждал съм го и разликата е само в иконите.
Аз от връзка с касов апарат нямам нужда, а и ако се ползва няма да е вързан за програмата по някои обясними причини ;) .

За сега това което ми липсва е операция по плащане на документ и справка за касовата наличност. Елементарна справка която да чете от прихода и разхода на потребителя или касата и да ми изкара крайно салдо до момента!

До сега на много хора съм го препоръчвал, но с идеята, че техен представител ще им нагласи това което искат срещу някакво заплащане и ако ги устройва да се внедри, без да се ангажирам с бизнес логики, а сега се опитвам да вкарам собствена бизнес логика на отчетността!
Активен

laskov

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3170
    • Профил
Виж в тази тема какво сме писали. Ще ползваш ли връзка с касов апарат?
Активен

Не си мислете, че понеже Вие мислите правилно, всички мислят като Вас! Затова, когато има избори, идете и гласувайте, за да не сте изненадани после от резултата, и за да не твърди всяка партия, че тя е спечелила, а Б.Б. (С.С., ...) е загубил, а трети да управлява.  Наздраве!  [_]3

backinblack

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3201
    • Профил
Брееее, ама той този лимон го имало и в хранилището! Ей сега ще го разгледам! Връзка с касов апарат няма да се ползва, дори и да ги поддържа всички видове!
Активен

vixon

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 170
    • Профил
Тъй като тук цитирате част от фирмения форум и качествата на нашия продукт, аз бих си позволил няколко коментара. Вашето запитване е:
Опитвам се да наглася следната логика: Двамата собственици са и продавачи. Касата е едно цяло с джоба в който са и личните пари. Периодично да се засича и липсата да се изписва като плащане към партньор с цел да се отделят личните от служебните разходи. Такава подредла съм правил в програма която е складовосчетоводна и липсата се изписва като заплата, но тук щото няма счетоводен модул, искам да ги сложа като доставчици на някаква стока която, доставката и да е по смисъл начисляване на разход, а плащането да бъде фактическото изплащане. Като такива разходи/стоки да сложа още всички други текущи разходи, но не намирам операция за прехвърляне на парични средства от един оператор/каса на друг и справка за касовата наличност към момента.

Коментарите:
1. Как се разделят личните пари от служебните?
2. Ако единият от "продавачите" не отчете продажба през компютъра, но прибере парите в джоба си, как ще го отличите от личните му пари, като няма никаква следа никъде?
3. Какъв е точно проблема да се генерира справка "Продажби" с филтър по оператори и да се получи сумата на продажбите на всеки оператор?
4. Ако влезе данъчен инспектор и иска да провери наличността на касата - какво се случва? Как се доказва текущата наличност?
5. Защо е нужно всичко да е толкова сложно, когато хората са го измислили, поставя се едно метално чекмедже за пари и цялата отчетност е елементарна?

Много ще ми е интересно всичко това да се реализира с истинско ERP, например OpenERP, все пак аз отлично познавам този клас системи и при тях най-важното е да се изчисти работния процес. Освен това ще следя дискусията за да видим какво решение ще се "измисли" по това задание.
Активен

vixon

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 170
    • Профил
Ще използвам тази тема за да направя едно предложение за подпомагане на чисто български продукт. Вие знаете, че Microinvest работи върху Open Source GPL проект за български складов софтуер. И че за 7 години (от 2005 до 2012) ние не подведохме никой и не си сменихме политиката за безплатен и отворен продукт. Едновременно с това инвестициите са сериозни и ние мечтаем за развитие. Затова искаме и мъничко съдействие. Как можете да сте ни полезни? Ето как:

1. В новото Ubuntu 12.04, в стандартните хранилища е добавен българския продукт IncoPOS. Това е голям пробив за нашия екип!
2. Нека всеки да си свали версия от там и да напише по 1 ревю. Така ще е увеличим популярността на приложението.
3. Също така всеки може да се похвали на приятел за този софтуер.

Радостта е леко помрачена, защото колегите от Ubuntu са изпуснали 2 зависимости в пакета. Необходимо е допълнително да се добавят linq* пакетите за да работи връзката с SQL сървъра.
Активен

backinblack

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3201
    • Профил
Бях сигурен, че няма да ти убегне темата vixon и се радвам, че поне тук ми отговаряш, защото преди да тръгна да търся друг софтуер, 3 дни си блъсках главата с експерименти с вашия и два дни чаках някой да ми отговори на въпроса във вашия форум!
Предпочитам не уеб базирано, но с mysql бд правя всичко възможно да вкарам вашия продукт в употреба, а не чужд.
В нашия град вашия продукт никъде не се използва и ми се иска да започне.
Като за начало, нека оставим на страна какви са изискванията на данъчните! Аз не веднъж и в този форум съм казвал, че използвам знанията си в услуга на тези които крият приходи. За другите дето всичко чукат на апарат си има фирми които им продават ERP системи и счетоводни продукти които сами правят счетоводството, само някой, който може и да не е опитен счетоводител трябва да констатира данъчните събития.

Та по проблема ми, трябва ми справка за касова наличност. Дали е каса или потребител няма значение, но излиза днес някаква стока с плащане в брой отложено и реално пари у потребителя/касата не влизат. В същото време, идва доставчик и аз съм упълномощен от шефа да платя някаква стара доставка, която може да е приета дори и от шефа или друг потребител. Плащам ги аз и от касата ми излизат пари. В един момент в края на работния ден, аз трябва да се отчета,  от коя справка да си видя касовата наличност към момента и как да се отрази отчитането ми, за да се занули касата!!!?
Активен

backinblack

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3201
    • Профил
Ще използвам тази тема за да направя едно предложение за подпомагане на чисто български продукт. Вие знаете, че Microinvest работи върху Open Source GPL проект за български складов софтуер. И че за 7 години (от 2005 до 2012) ние не подведохме никой и не си сменихме политиката за безплатен и отворен продукт. Едновременно с това инвестициите са сериозни и ние мечтаем за развитие. Затова искаме и мъничко съдействие. Как можете да сте ни полезни? Ето как:

1. В новото Ubuntu 12.04, в стандартните хранилища е добавен българския продукт IncoPOS. Това е голям пробив за нашия екип!
2. Нека всеки да си свали версия от там и да напише по 1 ревю. Така ще е увеличим популярността на приложението.
3. Също така всеки може да се похвали на приятел за този софтуер.

Радостта е леко помрачена, защото колегите от Ubuntu са изпуснали 2 зависимости в пакета. Необходимо е допълнително да се добавят linq* пакетите за да работи връзката с SQL сървъра.

Радвам се, че на някаква част от потребители вашия софтуер е полезен! Аз също съм го прапоръчвал на много хора с магазини и заведения, като съм им изтъквал възможността да работи през и-нет в смесена среда от Уиндоус и Линукс компютри, но без да се ангажирам с бизнес логики и настройки по внедряване. Препоръчвал съм, че на всякъде си имате представители и срещу някакво заплащане ще им го настроите както искат ако е възможно, но в този случай ситуацията е по-друга.
Тъй като в началото аз ще работя с него и ще контролирам нещата, аз се опитвам да го настроя по мой тертип за които не намирам функционални възможности и то не кой знае какви, а една операция "плащане" по документи и вече справка която да отчита тези изходящи плащания за да се извадят от входящите!

Цитат
Радостта е леко помрачена, защото колегите от Ubuntu са изпуснали 2 зависимости в пакета. Необходимо е допълнително да се добавят linq* пакетите за да работи връзката с SQL сървъра.

Сигурен ли си, че от екипа на Убунту са ги пропуснали ;) !!!?
Май доста сме спорили на тази тема с теб във вашия форум и типично в твой стил "в другите е проблема"
« Последна редакция: Jun 13, 2012, 22:41 от backinblack »
Активен

vixon

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 170
    • Профил
Да, от Ubuntu са ги пропуснали. Нашият deb пакет работи, техният - не. Уведомени са, надявам се, че до няколко месеца ще оправят проблема.
Активен

borovaka

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 1331
  • Distribution: Каквото дойде
  • Window Manager: Gnome / KDE
    • Профил
//offtopic
@backinblack Честно да ти кажа, аз работя по писане и доработки на частна ERP система и съм чувал доста "предложения", ама такова нещо от парите ми в джоба си плащам нещо си дето някой друг го бил поръчал някой ден ... че и после да искаш да го осчетоводиш, не бях чувал. То хубаво не те интересува за данъчни и работиш в сивия сектор, ама като е така просто си сложи едно черно тефтерче и си водете записки ... Пък в програмата си води нещата по обичайния начин.
Това за мен не е никаква "бизнес логика" и не бих се навил да пиша такава измишльотина ( предполагам, че и колегите от Microinvest, не им е приоритет нагаждането към нещо подобно)
Активен

Та извода е прост: "Колкото по-големи ла*ната - толкова по-малка щетата! ... моралната де, не материалната"

backinblack

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3201
    • Профил
Ами бороваче, то нали целта на софтуера е да се водят сметки и наличности на компютър, а не на тефтерче.
Цитат
.......Пък в програмата си води нещата по обичайния начин.
За воденето на нещата по обичайния начин си има счетоводители които след като си вършат работата, значи са си и намерили нужния софтуер за целта ;) !

От тука вече да дава и бързи справки за нещата за които иначе трябва да ги смяташ в тефтерчето.
Иначе, това което искам да наглася в програмата е съвсем простичко и го има в почти всяка друга складова програма, но не са много тези които работят на Линукс.
Та, щото казваш се занимаваш с такъв софтуер, ще ти обясня какво искам да наглася.
Тъй като софтуера е само складов, а не складовосчетоводен нагласям следното:
Регистрирам два склада/обекта. В единия обект доставям стоката като съм регистрирал доставчици и после по справката за този обект да следя наличности и движения, а в другия обект като стока дефинирам разни текущи разходи като наем, ток, заплата и пр.!
Двамата собственице са сложени и като доставчици и цел та е тези текущи разходи да се доставят като стока с отложено плащане в брой и да се плащат в някой момент от някой потребител или каса, като в случая, ако има функционалност за дефиниране на каси, всеки потребител да отговаря за отделна каса, а като няма както е в случая, по потребител/продавач да се отчита прихода и разхода, но какво се получава на практика!!?
Във фенкционалноста на програмата няма ОПЕРЦИЯ за плащане на документ, а има редактиране! Демек плащането се отразява като редактиране на вече издадена ОПЕРАЦИЯ и за това и няма справка която да улови момента който ми трябва!
Това нещо мога да го подредя в куп други складови програми, но не работят под Линукс, а повечето са с бд Аксес или MSSQL които изискват Уиндоус машина от което се опитвам да избягам!
А и ако ми погледнеш първите теми в този форум, аз също съм участвал в разработка на складовосчетоводна система. Дори още повече, че цялата логика на продукта който създавахме и зарязахме с програмист е създадена и тествана от мен лично. Уговорката ми с него от самота начало е за мои авторски права и ако някой има интерес да продължи да го развива под GPL лиценз ще му го подаря, но е направено на Делфи/обжект паскал и ФБ Фаирбърд. Хайде за фаербърда има версия за линукс, но за кода май няма начин да се портне и продължи.
Може и да не съм програмист, но знам принципа на обектното програмиране! Трябва да се създаде "събитие" което да се върже с някакво действие.

Та, след тридневна главоблъсканица разбрах, че това от което аз имам нужда го няма създадено в този продукт. Създаването му може и да е проста работа, но има вероятност да промени логиката на работа на продукта и да се отрази негативно на  други потребители които са свикнали да работят с него и са доволни от начина по който работи в момента.

Държа дебело да подчертая, най-вече за vixon, че това че не намирам функционалности от които имам нужда не искам по никакъв начин да обиждам техния продукт или да омаловажавам труда им!
« Последна редакция: Jun 14, 2012, 13:03 от backinblack »
Активен

laskov

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3170
    • Профил
... но е направено на Делфи/обжект паскал и ФБ Фаирбърд. Хайде за фаербърда има версия за линукс, но за кода май няма начин да се портне и продължи.
Има начин. Под Лазарус би трябвало лесно да тръгне. Още повече, че ще може да се компилира както за работа под Линукс, така и под Windows.
Активен

Не си мислете, че понеже Вие мислите правилно, всички мислят като Вас! Затова, когато има избори, идете и гласувайте, за да не сте изненадани после от резултата, и за да не твърди всяка партия, че тя е спечелила, а Б.Б. (С.С., ...) е загубил, а трети да управлява.  Наздраве!  [_]3