« Отговор #207 -: Jan 01, 2013, 16:23 »
Че бюрокрацията е безумна е факт, но регулация трябва да има. Тия дни се зарибих да гледам пак Air Crash investigation, горе-долу половината епизоди ставаше въпрос за липса на регулация. Особено потресаващи бяха два случая - първият беше един самолет през 80-те, който се разби заради винт-менте. Като тръгнаха да го разнищват се оказа че дилърите на части за самолети са абсолютна анархия, никаква регулация и че проблемът е стигнал чак до Air Force 1, където имало монтирани части-менте. Съответно, ФБР ударили много голяма част от тези дребните дилъри и сега има регулации - за всяка част пълна документация и тежки наказания за документни измами свързани с това.
Другият случай беше с Индонезия (откъдето разбрах че все още, в ЕС има забрана да летят индонезийски авиокомпании), в миналото десетилетие. Изведнъж става някакъв бум на евтините компании и всичко е прекрасно, защото това е съчетано с икономически ръст и изведнъж много индонезиици могат да си позволят да летят. Обаче при изострената конкуренция и липса на регулации, на един самолет му се бъгва навигацията, автопилота ги набуха в една буря и самолета се разби. Оказва се че техниците на компанията имали доклади за счупената навигационна система почти всеки месец, като мерките, които са вземали били - изваждане на модула, смазване с масло, затягане на жиците и пъхане обратно в най-добрият случай (или замяна на модула с такъв от друг самолет, където съответно изведнъж друг самолет почва да прави мизерии). Разследващите съответно затруднени, защото самолета потънал на 2 км и не могат да го извадят, да разберат какво е станало (а компанията не иска да плаща за това). При което става някакъв национален бойкот и компанията след 9 месеца все пак се принуждава да плати за 1 седмица вадене с подводница. Пичовете са се надявали че за това време черните кутии са безвъзвратно унищожени от солената вода и няма да ги открият, обаче напук ги откриват и ги носят в САЩ за анализ. Откъдето се разнищва цялата драма. Съответно това което става е че още няколко години правителството толерира анархията в сектора, докато друг самолет, на същата компания се разбива и затрива още сума ти народ. ЕС им забранява да летят в Европа, а на тяхното правителство накрая им писва и почва да отнема масово лицензи и се откриват наистина големи безобразия. След това обаче, случаите със самолетни катастрофи там намаляват с порядъци.
Та такива неща.