Автор Тема: Зелена сделка: за и против  (Прочетена 35453 пъти)

spec1a

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 5479
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #45 -: Aug 12, 2024, 17:52 »
Всъщност хибридите и електричките  са само част от производството на японците, колкото да отговорят и на такива клиенти. И продължават да си разработват нови ДВГ:

https://clubs1.bg/news/toyota-predstavya-novi-dvigateli-s-vatreshno-gorene/

Това с рекуперацията мисля, че го има при всички електрички.

   Така де,повечето хибриди/електрички май се изнасят за евроГейския съюз (ясно е защо).
Напоследък обаче усилено се лобира за нова  глупотевина - водорода. "Зелените" педали
много са се нахъсали за това. А че транспортирането му е проблем,скъп е за добиване и
най-лошото - опасен е, не ги интересува ...  >:D
Активен

4096bits

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 7787
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #46 -: Aug 13, 2024, 06:31 »
Аз няма да имам нищо против един плъгин хибрид.
Ако живеех в къща, че да мога да го свържа към мрежата.
Доста смъква разхода, особено в града.

не съм гледал други марки, но джипчетата на Тойота например, изминават с едно зареждане 80 километра, което е напълно приемлив вариант за града. А за по-дълъг път си караш на бензиновия. При ускорение също е различно, като се включат и двата двигателя.  ;D Не е като при електрически, но се усеща. На сметка си е според мен.
Активен

As they say in Mexico, "Dasvidaniya!" Down there, that's two vidaniyas.

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 4144
  • Distribution: Mageia, Q4OS
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #47 -: Aug 13, 2024, 07:17 »
Хибрид и аз бих взел, ако някога се наложи да сменяме колите вкъщи (с две сме)но не плъгин, щото няма де да го зареждам - трябва през терасата да му пускам кабел до паркинга, нямам гараж в града  :) А на станциите в синята зона вече не можеш се уреди.
Активен

Naka

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3469
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #48 -: Aug 14, 2024, 07:21 »
Ето ви идеалната електричка/транспорт - влаковете. Кпд то сигурно е 99%. Скорости в европа гледам са по 200км/ч. Фаталитито/инцидентите най ниските. Много по добре от самолетите и автомобилния транспорт.
Сега изграждат скоростно трасе пловдив-софия. Малко сме позакъснели ама.....

https://offnews.bg/obshtestvo/pod-chas-i-s-nad-200-km-ch-v-chas-shte-patuvame-s-vlak-mezhdu-sofia-i-629340.html
« Последна редакция: Aug 14, 2024, 07:36 от Naka »
Активен

Perl - the only language that looks the same before and after encryption.

Acho

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 6683
  • Distribution: Slackware, MikroTik - сървърно
  • Window Manager: console only
    • Профил
    • WWW
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #49 -: Aug 14, 2024, 07:25 »
А междуградски рейсове-електрички няма ли да пуснат ? Поне пътища има построени.
Активен

CPU - Intel Quad-Core Q8400, 2.66 GHz; Fan - Intel Box; MB - Intel G41M-T2; RAM - DDR2-800, Kingston HyperX, 2X2048 MB; VC - onboard, Intel G41 Express Chipset; HDD - Toshiba, 500 GB, SATAII; SB - Realtek HD Audio; DVD-RW - TSSTcorp DVD-RW; LAN - Realtek PCI-E GBE Controller; PSU - Fortron 400 Watt.

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 4144
  • Distribution: Mageia, Q4OS
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #50 -: Aug 14, 2024, 09:15 »
...

https://offnews.bg/obshtestvo/pod-chas-i-s-nad-200-km-ch-v-chas-shte-patuvame-s-vlak-mezhdu-sofia-i-629340.html

Това на снимката май е турският влак-стрела, има си всички реквизити (вкл. и полумесеца на локомотива).
Пролетта бях в Турция, и се качих на такъв влак- отсечката от Ескишехир до Анкара. Движеше се с 250 км/ч.
Активен

Acho

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 6683
  • Distribution: Slackware, MikroTik - сървърно
  • Window Manager: console only
    • Профил
    • WWW
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #51 -: Aug 14, 2024, 09:25 »
Еми турското ще дойде и тука, в България.
Активен

CPU - Intel Quad-Core Q8400, 2.66 GHz; Fan - Intel Box; MB - Intel G41M-T2; RAM - DDR2-800, Kingston HyperX, 2X2048 MB; VC - onboard, Intel G41 Express Chipset; HDD - Toshiba, 500 GB, SATAII; SB - Realtek HD Audio; DVD-RW - TSSTcorp DVD-RW; LAN - Realtek PCI-E GBE Controller; PSU - Fortron 400 Watt.

spec1a

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 5479
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #52 -: Aug 14, 2024, 18:46 »
А междуградски рейсове-електрички няма ли да пуснат ? Поне пътища има построени.

   В София има автобуси със ... суперкондензатори.
Обаче пътуват на къси разстояния,сещай се защо ...
Активен

remotexx

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 4285
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #53 -: Aug 14, 2024, 20:32 »
Еми турското ще дойде и тука, в България.

В статията пише - френски и немски (локмотива и вагоните), но най-вероятно правени от трудолюбиви китайчета в час по трудово. Накарая отново е много вероятно пак да се окаже че вагоните стават па локомитвите не ..и да сложат БГ т.е. чешки локомоитиви да дърпат новите (евро) вагони  ;D
Активен

Naka

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3469
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #54 -: Aug 14, 2024, 21:54 »
   В София има автобуси със ... суперкондензатори.
Обаче пътуват на къси разстояния,сещай се защо ...

Е това вече е новина. За такова нещо трябва да пишат журналистите..ама нали са тъпички няма да видят хубавото, ако някой друг по голям журналист не го е написал на запад в голяма масмедия.

При супер кондензаторите няма загуба на енергия заряд-разряд. 100% ефективни. И могът да се зареждат буквално за секунди... На всяка спирка, без да чакат пътниците.....

Но недостатъка е че имат много малка плътност на енергията. Няколко пъти по малко от обикновенна батерия. Т. Е заряда стига само от спирка до спирка.
« Последна редакция: Aug 14, 2024, 22:02 от Naka »
Активен

Perl - the only language that looks the same before and after encryption.

Naka

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3469
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #55 -: Aug 14, 2024, 21:59 »
Снимките не ги гледайте. Журналята пляскат първо каквото намерят по интернет. Колко пъти пишат за за западен изтребител а пък на снимката миг (щото е по красив).
Активен

Perl - the only language that looks the same before and after encryption.

remotexx

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 4285
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #56 -: Aug 14, 2024, 22:09 »
Цитат
...заряда стига само от спирка до спирка.

Ами ако попадне в задръстване и не стигне до спирката  :P
А колко (години) ин е живота на тия акумулатори т.е. батерии т.е. кондензатори
Активен

Naka

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3469
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #57 -: Aug 14, 2024, 22:44 »
Цитат
...заряда стига само от спирка до спирка.

Ами ако попадне в задръстване и не стигне до спирката  :P
А колко (години) ин е живота на тия акумулатори т.е. батерии т.е. кондензатори

Няма да има никакви проблеми в задръстване щото е с почти 100% кпд. Колкото изразходва толкова и може да върне. Животът им много много. Много много повече от батерия.

--
Гледам във википедията пишат. 10
0 000h и 10-15 години или повече живот. Колкото е животът и на обикновен електролитен кондензатор.

« Последна редакция: Aug 14, 2024, 22:58 от Naka »
Активен

Perl - the only language that looks the same before and after encryption.

remotexx

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 4285
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #58 -: Aug 15, 2024, 00:32 »
ами тогава що караме на акумулатори
еле па подводничарите  ;D преди да минат на ядрени генератори

Явно някои трябва да (продлжават да) правят пачки...
https://x.com/BasedMikeLee/status/1823581650653204750
« Последна редакция: Aug 15, 2024, 02:47 от remotexx »
Активен

Naka

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3469
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #59 -: Aug 15, 2024, 07:41 »
Щото батерията със супер кондензатори ще е 10 пъти по голяма от аналогочната LiOn. Много по голяма от самото возило.
Активен

Perl - the only language that looks the same before and after encryption.