Страници: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 36   Надолу

Автор Тема: Зелена сделка: за и против  (Прочетена 35563 пъти)

Acho

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 6687
  • Distribution: Slackware, MikroTik - сървърно
  • Window Manager: console only
    • Профил
    • WWW
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #60 -: Aug 15, 2024, 08:35 »
Демек - няма да е много практична.
Активен

CPU - Intel Quad-Core Q8400, 2.66 GHz; Fan - Intel Box; MB - Intel G41M-T2; RAM - DDR2-800, Kingston HyperX, 2X2048 MB; VC - onboard, Intel G41 Express Chipset; HDD - Toshiba, 500 GB, SATAII; SB - Realtek HD Audio; DVD-RW - TSSTcorp DVD-RW; LAN - Realtek PCI-E GBE Controller; PSU - Fortron 400 Watt.

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 4144
  • Distribution: Mageia, Q4OS
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #61 -: Aug 15, 2024, 10:07 »
Турският влак-стрела беше производство на "Сименс", доколкото се сещам.
Тука при нас (Варна) от около година общината пусна в града едни електрически автобуси (китайски са)- на батерии. Отначало нещо не им бяха сметнали пробега ли, или не е отговарял съвсем на зададеното, но се случваше тук-таме по спирките някой от тия автобуси да разтовари пътниците, щото му умира батерията. После проблема изчезна, четох из нета, че направили в началото и в края на маршрутите по една "бърза" зарядна станция, и който почва да кляка, да дозарежда, докато чака на обръщача. Като е един и същ маршрута, решение се намира.
« Последна редакция: Aug 15, 2024, 10:11 от Nik123 »
Активен

Acho

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 6687
  • Distribution: Slackware, MikroTik - сървърно
  • Window Manager: console only
    • Профил
    • WWW
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #62 -: Aug 15, 2024, 10:14 »
Е туй е лошото на електро автомобилите и рейсовете, всичко работи само на ток. И инверторните мотори, и спирането, и климатиците и парното, и управлението на вратите, както и всички други автомобилни системи.

Там няма друг източник на енергия (не говоря за разки рекуперации), само батериите са източник. А когато зарядката в тях каталяса - следва "е сега си ева мамата, умирам на пътя".
Активен

CPU - Intel Quad-Core Q8400, 2.66 GHz; Fan - Intel Box; MB - Intel G41M-T2; RAM - DDR2-800, Kingston HyperX, 2X2048 MB; VC - onboard, Intel G41 Express Chipset; HDD - Toshiba, 500 GB, SATAII; SB - Realtek HD Audio; DVD-RW - TSSTcorp DVD-RW; LAN - Realtek PCI-E GBE Controller; PSU - Fortron 400 Watt.

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 4144
  • Distribution: Mageia, Q4OS
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #63 -: Aug 15, 2024, 10:27 »
Дам, тия новите автобуси само батерия.
Новите, то нови, колко да са нови, 10 год. стана вече, тролейбуси тука във Варна, имат и малък ДВГ. И като стане някоя авария по мрежата (не е да не се случва), пали двг-то, то върти малък генератор и ток има, завършва си маршрута тролеят. Виждал съм ги как се движат с прибрани стрели, а от ауспуха (изведен е над тавана) си бръмчи двигателя.
Ако ще пускат електрички-автобуси за извънградско, би било добре да си имат там за зор-заман  едно двигателче на нафта, ако умре нейде между Варна и Шумен батерията (например посред зима).
Активен

spec1a

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 5482
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #64 -: Aug 15, 2024, 20:37 »
Е туй е лошото на електро автомобилите и рейсовете, всичко работи само на ток. И инверторните мотори, и спирането, и климатиците и парното, и управлението на вратите, както и всички други автомобилни системи.

Там няма друг източник на енергия (не говоря за разки рекуперации), само батериите са източник. А когато зарядката в тях каталяса - следва "е сега си ева мамата, умирам на пътя".

   Ще добавят мощни камиони към "пътна помощ" (или както там се води)
да могат да теглят закъсалите и те така ...

   Е ,ще излезе скъпо,но като гледам абсурдно голямото влияние на
"зелените" педали в Брюксел,нищо чудно да ни ги натресат ...
Активен

Acho

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 6687
  • Distribution: Slackware, MikroTik - сървърно
  • Window Manager: console only
    • Профил
    • WWW
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #65 -: Aug 16, 2024, 06:43 »
Ами те не могат да се оправят с измерването и отчитането на вредните емисии на ГТП-то, затуй кусура им са електричките.
Активен

CPU - Intel Quad-Core Q8400, 2.66 GHz; Fan - Intel Box; MB - Intel G41M-T2; RAM - DDR2-800, Kingston HyperX, 2X2048 MB; VC - onboard, Intel G41 Express Chipset; HDD - Toshiba, 500 GB, SATAII; SB - Realtek HD Audio; DVD-RW - TSSTcorp DVD-RW; LAN - Realtek PCI-E GBE Controller; PSU - Fortron 400 Watt.

remotexx

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 4285
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #66 -: Aug 17, 2024, 20:41 »
Е туй е лошото на електро автомобилите и рейсовете, всичко работи само на ток. И инверторните мотори, и спирането, и климатиците и парното, и управлението на вратите, както и всички други автомобилни системи.

Там няма друг източник на енергия (не говоря за разки рекуперации), само батериите са източник. А когато зарядката в тях каталяса - следва "е сега си ева мамата, умирам на пътя".

Е то... и на ДВГ-то като му свърши бензина  :P и то каталясва
Инак да и бай Мангал откога чака да измислят начин(и) да се краде.. така де пренася и тока като бензина с куфари(те)  ;D ;D ;D че... сега кто тръгнат (инспекторите) по жиците.. и много ги хващат


П.П.
Майстор-жичкаджия стой пред един контакт на строежа и гледа умно жиците и си мрънкя:
-Е-е-е-е мамка му стара!!!ФФ-у-у...
Гледа по едно време едно детенце си играе и му вика:
-Чичко би ли ми подал ето това черното кабелче
Детето хващта кабела,при което го треска ток!
А маистора:
-Така така пипай пак кабелите.
« Последна редакция: Aug 17, 2024, 20:57 от remotexx »
Активен

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 4144
  • Distribution: Mageia, Q4OS
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #67 -: Aug 18, 2024, 20:55 »
Днес рязах един изсъхнал габър на село, не много дебел- прибл. 25 см в диаметър сечението му долу над корена, ама кораво дърво е, особено изсъхнало. С моторна китайска двутактова резачка, бензинова, 52 куб. см обем на цилиндъра. Съборих го и го нарязах, но машината три пъти почваше да пуши от зор и я гасях, чаках да поизстине 10-ина минути. Отиде към час и половина, да го съборя, окастря и нарежа. Това ако трябваше да го правя с някоя резачка на батерии, щеше да отиде цял ден (с дозарежданията с разнасяне до къщата, щото толкоз дълъг кабел до габъра- около 50 метра- нЕмам)  :)

П.П. Бензин отиде към литър и половина, към него стотина грама двутактово масло, и още към 300 мл масло 10W30 за смазване на веригата.
« Последна редакция: Aug 18, 2024, 21:00 от Nik123 »
Активен

remotexx

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 4285
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #68 -: Aug 19, 2024, 00:38 »
А ракията и мезетаат отделно - тях няма да ги включваме в семтката  :P
Активен

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 4144
  • Distribution: Mageia, Q4OS
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #69 -: Aug 19, 2024, 07:57 »
Те са собствено производство :)
То след такъв зор, нич не е до питиета и мезета.
Иначе отдавна се каня да си взема един гайковерт на батерии, за колата. Но не съм наясно с тая техника и трябва да питам тук-таме, кой си струва.
Активен

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 4144
  • Distribution: Mageia, Q4OS
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #70 -: Aug 21, 2024, 20:00 »
https://business.dir.bg/energien-pazar/zashto-nikoy-ne-kupuva-zelen-vodorod

Дълга статия, но отговорът е в едно изречение от нея:
"..Водородът, произведен с помощта на чиста енергия, струва 4 пъти повече от водорода, произведен от природен газ, припомнят от BNEF.." .. па и "чистата" енергия е чиста, ама дръжки.. перките и соларките сигурно от пръст ги правят, не от изкопаеми суровини. Че и сигурно ги рециклират после, барабар с акумулаторите, а не ги закопават.
Въобще, що за глупост, да правиш водород от метан, защото било много еко и зелено, а да не ползваш директно метана? А, да, защото ще станеш зависим от диктаторски изкопаеми горива  ;D

А освен това, водородът не е бъдещето, както се опитват да го представят "зелените" лобисти. Взривоопасно вещество, с един куп странични възможности за аварии. Че и транспортът му евтиничък и достъпен:
"..Транспортирането на водород изисква преохлаждането му, компресирането му или пренасянето му в друга, по-управляема форма, като амоняк, комбиниращ водорода с азот. .."
Амонякът е изключително екологичен и зелен газ. Особено, ако бъде изпуснат в атмосферата, тези му две качества стават поне х10.

Та, в тая връзка, никаква "водородна долина" няма да има в Старозагорско, най-много да откраднат малко парички.
« Последна редакция: Aug 21, 2024, 20:10 от Nik123 »
Активен

malin1

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 695
  • Distribution: Debian
  • Window Manager: Openbox
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #71 -: Aug 21, 2024, 20:21 »
Всичко вече е пари и начин да изкараш още пари. Инвестирал си вече, щото е било печелившо. От там нататък ще "подкрепяш" печалбата си, дори и да е морално неправилно (един път се живее, след мен и потоп).
Мда, амоняка мирише като марков парфюм и е елексир за очите.
Активен

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 4144
  • Distribution: Mageia, Q4OS
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #72 -: Aug 21, 2024, 20:43 »
Така е, да, за печалбата, докато се усетят хората обаче (и спрат държавните субсидии). Ей на, мега балонът с електричките почна да изпуска и да спихва. Щото са евтини и надеждни (и вече без субсидия).

Кой се набутал- набутал, ще си плаща евтиния лизинг. Може и още един кредит да дръпне, за да оправи евтиния лизинг, да намажат и банките. Че и за внуците да останат вноски. Но пък всичко ще е зелено и еко.
« Последна редакция: Aug 21, 2024, 20:49 от Nik123 »
Активен

Acho

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 6687
  • Distribution: Slackware, MikroTik - сървърно
  • Window Manager: console only
    • Профил
    • WWW
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #73 -: Aug 22, 2024, 08:58 »
Ама и европейската пара трябва да се усвоява, и то както му е реда.
Активен

CPU - Intel Quad-Core Q8400, 2.66 GHz; Fan - Intel Box; MB - Intel G41M-T2; RAM - DDR2-800, Kingston HyperX, 2X2048 MB; VC - onboard, Intel G41 Express Chipset; HDD - Toshiba, 500 GB, SATAII; SB - Realtek HD Audio; DVD-RW - TSSTcorp DVD-RW; LAN - Realtek PCI-E GBE Controller; PSU - Fortron 400 Watt.

spec1a

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 5482
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #74 -: Aug 22, 2024, 17:20 »
   Спешно се налага да се изхвърлят "зелените" партии от всички
евроГейски институции,иначе енергетиката я закъсА сериозно !
   Ако се спрат всички АЕЦ -и (така искат  "зелените" свине  >:D)
тогава ще видим "кон боб яде ли" - такъв режим на тока ще има,
че този по време на соц -а ще ни изглежда като приказка ...
Активен
Страници: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 36   Нагоре
« назад напред »