Да де, ама горивните клетки на кораба скъпи и чупливи.. че трябва да му турят и електролизатор, със съответните захранващи мощности..
А иначе за мазето, излезе ми в търсачката, като един от резултатите, търсех "добив на водород и неговото приложение". Е, имаше го и шеговитият елемент, като го сложих тук, особено добива от първия линк (там за урината)

П.П. За корабите- имало е един пътнически, през трийсетте години, не си спомням вече името, лайнер- котли с пара (на въглища) захранват турбини, които въртят генератори, а генераторите дават ток на електромотори, които пък въртят винтовете. Ако поизмислят как да съхраняват безопасно и сигурно водорода на кораба, че да горят котлите на водород, може и да стане някога.
Ей и тука има някакви проекти (за корабите) -
https://www.economic.bg/bg/a/view/elektricheski-lajner-s-gigantski-solarni-platna-debutira-prez-2030-g-za-uikendaТо хубаво, но не казват какво става, ако го отпере някоя буря няколко дни (има ги) - хем слънце няма, хем и ще поначупи огледалата. Еле пък там, по новрежкото крайбрежие, дето си имат в някои участъци освен щормовете, и такива екстри, като полярна нощ. Това лятото, пък зимата слънцето я го има, я не.. освен това, морето има едно свойство, да натрупва сол по повърхността на кораба (вкл. и по соларките, ако ги има) - който е плавал, знае. Ще им трябва я очистителна система, я бай палубен моряк със стирка

Е, за плаване от порядъка на 30-50 мили, и зарядка на батерийките в пристанището, ще стане. Но доколко изгодно ще излиза смяната на батерийките, като се изчерпят, е друг въпрос. Те и ДВГ уж щяха в ЕС да спират, но дадоха назад.
П.П.П. Те са си го написали-
Гери Ларсон-Феде, старши вицепрезидент на морските операции в Hurtigruten Norway, изчислява, че батериите ще имат обхват от 300 до 350 морски мили, което означава, че по време на 11-дневно двупосочно пътуване лайнерът ще трябва да се зарежда седем или осем пъти. - бързичко ще заминат.
"Но повечето от тях ще разчитат и на двигатели, работещи с изкопаеми горива. Круизният кораб на Hurtigruten Norway също ще има резервен двигател от съображения за безопасност, но той ще работи със зелени горива, като амоняк, метанол или биогориво."Туй "зелени" пред "горива" ще е за благозвучие и съзвучие със "зелената" сделка. Особено амоняка