Страници: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 44   Надолу

Автор Тема: Зелена сделка: за и против  (Прочетена 42383 пъти)

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 4220
  • Distribution: Mageia, Q4OS
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #90 -: Sep 04, 2024, 18:43 »
Да де, ама горивните клетки на кораба скъпи и чупливи.. че трябва да му турят и електролизатор, със съответните захранващи мощности..
А иначе за мазето, излезе ми в търсачката, като един от резултатите, търсех "добив на водород и неговото приложение". Е, имаше го и шеговитият елемент, като го сложих тук, особено добива от първия линк (там за урината) ;D

П.П. За корабите- имало е един пътнически, през трийсетте години, не си спомням вече името, лайнер- котли с пара (на въглища) захранват турбини, които въртят генератори, а генераторите дават ток на електромотори, които пък въртят винтовете. Ако поизмислят как да съхраняват безопасно и сигурно водорода на кораба, че да горят котлите на водород, може и да стане някога.

Ей и тука има някакви проекти (за корабите) - https://www.economic.bg/bg/a/view/elektricheski-lajner-s-gigantski-solarni-platna-debutira-prez-2030-g-za-uikenda

То хубаво, но не казват какво става, ако го отпере някоя буря няколко дни (има ги) - хем слънце няма, хем и ще поначупи огледалата. Еле пък там, по новрежкото крайбрежие, дето си имат в някои участъци освен щормовете, и такива екстри, като полярна нощ. Това лятото, пък зимата слънцето я го има, я не..  освен това, морето има едно свойство, да натрупва сол по повърхността на кораба (вкл. и по соларките, ако ги има) - който е плавал, знае. Ще им трябва я очистителна система, я бай палубен моряк със стирка :) Е, за плаване от порядъка на 30-50 мили, и зарядка на батерийките в пристанището, ще стане. Но доколко изгодно ще излиза смяната на батерийките, като се изчерпят, е друг въпрос. Те и ДВГ уж щяха в ЕС да спират, но дадоха назад.

П.П.П. Те са си го написали- Гери Ларсон-Феде, старши вицепрезидент на морските операции в Hurtigruten Norway, изчислява, че батериите ще имат обхват от 300 до 350 морски мили, което означава, че по време на 11-дневно двупосочно пътуване лайнерът ще трябва да се зарежда седем или осем пъти. - бързичко ще заминат.

"Но повечето от тях ще разчитат и на двигатели, работещи с изкопаеми горива. Круизният кораб на Hurtigruten Norway също ще има резервен двигател от съображения за безопасност, но той ще работи със зелени горива, като амоняк, метанол или биогориво."

Туй "зелени" пред "горива" ще е за благозвучие и съзвучие със "зелената" сделка. Особено амоняка :)
« Последна редакция: Sep 04, 2024, 19:20 от Nik123 »
Активен

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 4220
  • Distribution: Mageia, Q4OS
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #91 -: Sep 04, 2024, 20:05 »
А между другото, на големите транспортни кораби най-разпространен е двутактовият дизел. Който буквално гори всичко- в морето на мазут (тежко гориво), при заход в пристанище- нафта (леко гориво). Ще гори и всякакво олио от типа на "био" дизела.

https://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/13719-nai-golemiiat-dvigatel-v-sveta

Чудно ми е, ако задвижването на кораб от типа на този контейнеровоз в статията, решат да го правят "зелено" и "еко",  с електродвигател(и), колко тона батерии трябва да набухат. Колко ще струват, и колко години ще им е животът. И как (също така и къде) къде ще ги зареждат.
Активен

Acho

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 6925
  • Distribution: Slackware, MikroTik - сървърно
  • Window Manager: console only
    • Профил
    • WWW
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #92 -: Sep 04, 2024, 20:10 »
На смени ще въртят някакво колело с педали, и динамото ще зарежда бай акумулатор.
Активен

CPU - Intel Quad-Core Q8400, 2.66 GHz; Fan - Intel Box; MB - Intel G41M-T2; RAM - DDR2-800, Kingston HyperX, 2X2048 MB; VC - onboard, Intel G41 Express Chipset; HDD - Toshiba, 500 GB, SATAII; SB - Realtek HD Audio; DVD-RW - TSSTcorp DVD-RW; LAN - Realtek PCI-E GBE Controller; PSU - Fortron 400 Watt.

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 4220
  • Distribution: Mageia, Q4OS
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #93 -: Sep 04, 2024, 20:35 »
Сакън, тия дето ще въртят колелото, ще дишат по-учестено и ще издишат повече въглероден двуокис, ще им се влоши въглеродният отпечатък. Ако пък от зор някой вземе, че пръдне, и метан ще замърси атмосферата, отидЕ зелената мантра на кино.
Активен

Naka

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3469
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #94 -: Sep 04, 2024, 21:10 »
На смени ще въртят някакво колело с педали, и динамото ще зарежда бай акумулатор.

Направо да им дават по едно гребло и да гребът. Много ще е по ефективно. Като едно времешните робски галери. Нищо ново под слънцето. Единствения разход ще е яка храна за гербците.
Активен

Perl - the only language that looks the same before and after encryption.

Naka

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3469
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #95 -: Sep 04, 2024, 22:44 »
Абе то верно се произвеждали водородни електрички.... Само дето смяната на горивната клетка струвала само €100 000.


https://m.arenaev.com/fuel_cells_vs_ev_batteries_replacement_costs_shock-news-2285.php

Говорят и за някакъв пробег от 150 000 мили....
« Последна редакция: Sep 04, 2024, 22:46 от Naka »
Активен

Perl - the only language that looks the same before and after encryption.

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 4220
  • Distribution: Mageia, Q4OS
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #96 -: Sep 05, 2024, 08:04 »
Ако караш 8-10 000 км на година, да речем, че пробегът 150 000 мили (~230 000 км) е ок, но цената идва висока.

Може би за ел. централа ще е по-рентабилно:
https://fakti.bg/biznes/889750-predstaviha-parvata-v-sveta-100-vodorodna-elektrocentrala

Не пише как ще го доставят, може да го произвеждат на място горивото.
Активен

Acho

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 6925
  • Distribution: Slackware, MikroTik - сървърно
  • Window Manager: console only
    • Профил
    • WWW
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #97 -: Sep 05, 2024, 08:08 »
Електро, екология, зелено, туй-онуй, ама все пак:

https://fakti.bg/avto/909728-prodajbite-na-novi-elektromobili-v-es-sa-po-malko-ot-tezi-na-dizelovite-koli
Активен

CPU - Intel Quad-Core Q8400, 2.66 GHz; Fan - Intel Box; MB - Intel G41M-T2; RAM - DDR2-800, Kingston HyperX, 2X2048 MB; VC - onboard, Intel G41 Express Chipset; HDD - Toshiba, 500 GB, SATAII; SB - Realtek HD Audio; DVD-RW - TSSTcorp DVD-RW; LAN - Realtek PCI-E GBE Controller; PSU - Fortron 400 Watt.

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 4220
  • Distribution: Mageia, Q4OS
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #98 -: Sep 05, 2024, 09:32 »
Нормално, скъпичко идват електричките, като им махнаха субсидията.
Активен

Acho

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 6925
  • Distribution: Slackware, MikroTik - сървърно
  • Window Manager: console only
    • Профил
    • WWW
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #99 -: Sep 05, 2024, 09:37 »
Да вземат по едно колело евро-гражданите, и да пътуват с него из града и на село. Хем здравословно, хем евтинийка, хем супер екологично. Имат си и доста вело-алеи направени.
Активен

CPU - Intel Quad-Core Q8400, 2.66 GHz; Fan - Intel Box; MB - Intel G41M-T2; RAM - DDR2-800, Kingston HyperX, 2X2048 MB; VC - onboard, Intel G41 Express Chipset; HDD - Toshiba, 500 GB, SATAII; SB - Realtek HD Audio; DVD-RW - TSSTcorp DVD-RW; LAN - Realtek PCI-E GBE Controller; PSU - Fortron 400 Watt.

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 4220
  • Distribution: Mageia, Q4OS
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #100 -: Sep 05, 2024, 17:10 »
Това май е една част от идеята, освен да усвояват парички- да вземат колата на средния гражданин и да го качат, освен на тротинетки и колела, и в градския транспорт. Алтернативно, на изключително "изгодна и евтина" електричка (още по-добре- на лизинг, или с кредит от банка). Какви са тия неща, ще се возиш в собствена стара кола евтино (и удобно) за своя сметка.. я скъпа електричка, или в градския транспорт (който е даден на правилните фирми).
Когато варненския кмет го видя да се движи в градския транспорт, с тротинетка, или на колело редовно (подчертавам "редовно") и слезе от оня  общинския "Майбах S 600" (който се ползваше и от предишния кмет), тогава и аз ще си дам колата за скрап и ще се кача я на колело, я на градски транспорт. И ще стана яркозелен.
« Последна редакция: Sep 05, 2024, 17:18 от Nik123 »
Активен

spec1a

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 5817
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #101 -: Sep 06, 2024, 09:04 »
   С'я, пич,ако наистина кмета ви се движи със  "Майбах S 600",то
вие,варненци,наистина сте я закъсАли.
   Не знам как сте позволили на такива отявлени корумпета да
харчат гигантски суми за такива неща от общинския бюджет !  ???
Активен

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 4220
  • Distribution: Mageia, Q4OS
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #102 -: Sep 06, 2024, 09:57 »
Поправям се, всъщност с майбаха е виждан предния кмет, а по слухове е бил ето на тоя човек:
https://abcnews.bg/bg/news/16995254611673/kak-dankata-zagubi-za-72-chasa-kmetska-vlast-i-deputatska-lyubov

Сегашният не съм го виждал, само съм чувал, което може и да не отговаря на истината.

Иначе варненските кметове от време оно си имат любов към мерцедестите:

https://www.moreto.net/novini.php?n=127164

https://petel.bg/Kmetskiyat-mertsedes-e-pak-v-dvizhenie__4365

Все еко и зелени :)


« Последна редакция: Sep 06, 2024, 09:59 от Nik123 »
Активен

Acho

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 6925
  • Distribution: Slackware, MikroTik - сървърно
  • Window Manager: console only
    • Профил
    • WWW
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #103 -: Sep 06, 2024, 10:19 »
Никак не са прости, знаят с какви коли да се возят. Не си взеха по една евтинка електричка на Рено, както са служителите на Синята зона.
Активен

CPU - Intel Quad-Core Q8400, 2.66 GHz; Fan - Intel Box; MB - Intel G41M-T2; RAM - DDR2-800, Kingston HyperX, 2X2048 MB; VC - onboard, Intel G41 Express Chipset; HDD - Toshiba, 500 GB, SATAII; SB - Realtek HD Audio; DVD-RW - TSSTcorp DVD-RW; LAN - Realtek PCI-E GBE Controller; PSU - Fortron 400 Watt.

4096bits

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 8063
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #104 -: Sep 06, 2024, 10:22 »
Ако бях варненец, сигурно щях да потроша майбаха.

Щях да си купя някоя евтина количка, да се шибна в него и да го направя на скрап
Активен

As they say in Mexico, "Dasvidaniya!" Down there, that's two vidaniyas.
Страници: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 44   Нагоре
« назад напред »