Страници: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 36   Надолу

Автор Тема: Зелена сделка: за и против  (Прочетена 35513 пъти)

4096bits

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 7793
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #135 -: Sep 20, 2024, 20:23 »
Бушим земята за всяко болтче в колата, за всеки дисплей, за всеки сензор, за всяко едно нещо. Тези тон и половина материя, трябва да я изкопаеш  отнякъде, да я рафинираш, да я обработиш и най-накрая да я сглобиш в продукт.

Относно петрола като гориво и аз предпочитам петролен двигател. Причината е много проста - резервоарът за гориво е много пъти по-безопасен за съхранение на горивото, отколкото батериите.
В Англия изгоряха хиляда автомобила в един надземен гараж заради електричка, която се е запалила. Хиляда автомобила. И пожарникарите нищо не могат да направят. Чакаха да си изгасне от самосебе си.

Ако електричката ми може да се запали във всеки един момент и аз не мога да предвидя кога, защо ще я купя? Ще карам ли в нея децата си, жена си, приятелите си? Ще се отправя ли с нея на дълъг път, с багаж? И, ако нещо стане, всичко изгаря, а аз оставам там. Ако имам документи в жабката и ги забравя? Ако имам нещо ценно в багаша и го забравя. Ако някой не успее да се измъкне достатъчно бързо и пострада или дори загине? Ако съм в движение и това предизвика катастрофа и загинем всички?
Щото съм загрижен за количеството въгледроден двуокис в атмосферата. Което забележи, няма и процент…

Докато не подобрят технологията на батериите, не възнамериявам и да се замислям даже за такава кола.
Активен

As they say in Mexico, "Dasvidaniya!" Down there, that's two vidaniyas.

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 4144
  • Distribution: Mageia, Q4OS
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #136 -: Sep 20, 2024, 20:40 »
То за запалване, с всяко МПС може да стане такава авария. За мен проблемът е, че "зелените" лобисти просто се опитват да вземат по-голяма част от баницата  на петролните, и то за сметка на гражданите. Продават екскремент в целофан- хем с къс живот (батерията), хем скъпо, хем с куп съпътстващи "екстри" - на вторичния пазар прекалено високата  придобивна цена пада драстично (заради батерията), смяната на батерията е половин кола, не може да се ремонтира навсякъде, а само от разни оторизирани сервизи (пак скъпо), ако нямаш гараж и вътре зарядка, ти се евава мамата да висиш по градски станции (и то не за 5-10 минути), токът поскъпва, щото и той "позеленява", пробега ти лято и зима е различен, също е различен според скоростта, умре ли ти електричката на пътя, не става да те издърпа приятел, трябва репатрак, даже и да стои на едно място и не я караш, батерията пак си пада, и още много други. Да, ама било "зелено"- ами да го направят "зеленото" достъпно и тогава може да станат нещата. Колата е дълготраен (и скъп) материален актив, а не компютър, или телефон, че да се сменя през 5-6 години (и то на еб@си цената). То се видя- спряха субсидиите и айде в канала продажбите на електричките. И то не при нас- ами в уж еталона, много развитите и с много високи доходи западни държави от ЕС. Хората гласуват с портфейла си, да препиша от един колега тук ;)

П.П.  [_]3
« Последна редакция: Sep 20, 2024, 20:50 от Nik123 »
Активен

4096bits

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 7793
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #137 -: Sep 20, 2024, 21:39 »
Хубав слоган, обаче гласовете на хората нямат вече никакво значение.
Видя се ясно последните пет години. Хората искат едно, управниците зная много точно какво, но вършат точно това, което хората не искат.
Активен

As they say in Mexico, "Dasvidaniya!" Down there, that's two vidaniyas.

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 4144
  • Distribution: Mageia, Q4OS
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #138 -: Sep 21, 2024, 10:22 »
Иначе електричките си имат и положителните страни, и нишата - у нас, по мои наблюдения.
Край офиса ми много често прехвърчат едни малки електрички сутрин- повечето са "Фолксваген". Разнасят храна за малки деца по домовете - един вид детска кухня с доставка вкъщи. Приказвал съм си с някои от шофьорите, млади момчета. Електричките са фирмени, и понеже всеки ден имат почти еднакъв маршрут, сметката е ок- фирмата си има гаражи, където ги прибира вечер, зарежда ги, маршрутът и зарядката могат да бъдат изчислени и няма да клекнат батериите насред пътя. За фирмите има и възможност да си възстановят ДДС-то за колите, плюс там бонусите с паркиране из центъра и данъчните облекчения. Фирмата пести от гориво и то не от една кола, а от няколко.
Електричките "Рено" на синята зона- същата работа, ежедневния им маршрут е еднакъв, примерно 09.00 часа- зона 1, 11.00 часа- зона 2 и т.н., имат си и зарядките, съобразени с прехода им и опасността от извънреден маршрут нанякъде, дето няма да им стигне тока, липсва.
Градските електрически автобуси тук във Варна- отначало клякаха тук-таме заради изчерпване на батериите, после им направиха в началото и в края на маршрута по една зарядна станция от бързите, освен стандартните в паркинга на "Градски транспорт", и работата се получи. Общината пести от дизелово гориво, а автобусите с ДВГ си харчат, това не е някоя малолитражка с ДВГ 1.2 кубика.
За хора, които карат по един и същи маршрут, и си имат къде да зареждат вечер, като паркират у дома (гараж със зарядка), пак е ок- маршрутът ти еднакъв, може да си изчислиш, кога да заредиш, просто ще си подбереш електричка с необходимия пробег.
Има и една малобройна група върли фенове на този вид возила. Заради някои от качествата- например страхотно ускорение. Имам приятел, който е и мой колега, той си е фен и когато сме ходили заедно извън Варна по дела, държи да е с неговата кола (ел. Хюндай, не знам модела). Ускорява като самолет по магистралата, залепя те за седалката и 4-5 коли ги отнася бързо. Но той живее в края на града, в къща, и си прибира колата за зарядка в гараж през нощта.
Имам и друг приятел, който работи в центъра. Има малка електричка, ходи с нея на работа. Вечер я държи пред тях на паркинга, но работата му в центъра е точно до 1-2 зарядни станции на Общината и като отиде сутрин, направо заковава електричката на станцията, когато има нужда да дозарежда, а след 2-3 часа я премества някъде встрани (че вече изкарали някаква разпоредба, не може цял ден да ползваш станциите за обществено зареждане). И му излиза сметката, засега е по-евтино от бензин/дизел. Еднакъв маршрут всеки ден, без изненади + наличие на обществена зарядна станция.
Но всички тези плюсове на ел. колите нямат нищо общо с широко раздуваната липса на емисии, а просто са по-изгодни за определени физически/юридически лица в някои случаи. Това, че щели да изместят ДВГ, за мен е просто реклама.
« Последна редакция: Sep 21, 2024, 10:24 от Nik123 »
Активен

spec1a

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 5480
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #139 -: Sep 21, 2024, 11:24 »
   Taкa,Taкa ...

   Само,че в гаражите, където ги прибират вечер,май са намерили начин
да ги зареждат на 21 ст/квтч (цената за бита) ,а не на зарядни станции,
където цената е много,много по-висока ...
Като добавим и възможността да си възстановят ДДС-то за колите, плюс
бонусите с паркиране из центъра и данъчните облекчения,както и ти
писа, сметката може да излезе наистина.
   Сметката вероятно може и да излезе ако ползват зарядни станции
но тогава "ще са на ръба".
Един състудент,с когото завършихме заедно Технически университет,се
занимава точно с такива сметки.   
Активен

kuunlaaksot

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 252
  • Distribution: CRUX
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #140 -: Sep 21, 2024, 11:45 »
Иначе електричките си имат и положителните страни, и нишата - у нас, по мои наблюдения.

има разбира се. Интимният въпрос е, когато целио свет поиска да се качи на електрокарче, всичкият тоя ток -- от дека ке го копаме? От перките в морето ли? В Европа е още по-забавно, че държави като Германия упорито рекламирата модата да се закриват ядрени централи.
Активен

lunarvalleys

4096bits

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 7793
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #141 -: Sep 21, 2024, 12:23 »
Иначе електричките си имат и положителните страни, и нишата - у нас, по мои наблюдения.

има разбира се. Интимният въпрос е, когато целио свет поиска да се качи на електрокарче, всичкият тоя ток -- от дека ке го копаме? От перките в морето ли? В Европа е още по-забавно, че държави като Германия упорито рекламирата модата да се закриват ядрени централи.
Да бяха само електричките. У dir.bg чета, че в САЩ рестартирали някаква ядрена централа, само за да захрани ИИ-тата на Майкрософт. Добави и тези глупости към нужната за електричките енергия.
Тъпанарите можеха да направят едни сравнително прости сметки ( само числата са големи ) и да разберат, колко мощности ще им трябва допълнително към съществуващите. Допълнително! Вместо това, те изключват едни и се опитват да ги заменят с перки и панели. Но потреблението нарастна. А тока не можеш да го вземеш на кредит и да го върнеш утре. Или го имаш или го нямаш.

Няма как да са пропуснали нещо толкова елементарно. Чак такива идиоти не са. Значи е нарочно и просто създават още една криза, която да се добави към хаоса, който ще се отприщи.
Активен

As they say in Mexico, "Dasvidaniya!" Down there, that's two vidaniyas.

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 4144
  • Distribution: Mageia, Q4OS
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #142 -: Sep 21, 2024, 16:37 »
Дам, отде ще се вземе ток, ако всички скочат на електрички, е и ще остане актуален въпрос. Но аз не мисля, че ще се стигне дотам. Е го на, няма субсидии, не щат хората да купуват скъпи електрички. Кой купил-купил, на някои им е изгодно (там фирмичките), някои са фенове, някои пък от мерак да пробват, всички те в съвкупност не само не са мнозинство, ами не са и кой-знае какъв дял от всички потребители на МПС.
Автопроизводителите също се отърсиха от първоначалния си ентусиазъм да минават само на електрички, като им се задръстиха паркингите с непродадени. Фолксваген и Мерцедес вече сърбат попарата на "зелените" глупости. А такива като японците продължават да си разработват нови ДВГ.

П.П. Другото, което се сещам, като негатив, за батериите- освен високата цена. Всеки от нас ползва някакъв мобилен телефон. Кой го сменя често, кой не. Тези, които не сменят често (аз съм в това число), сме се сблъсквали и с друга трудност- телефона работи, обаче батерията вече кляка, след 2-3 години. Държи 1 ден, заминала е. Тръгваш да търсиш нова, просто да замениш старата- ами няма, пич, вече не ги произвеждат за този телефон.. Купувай следващия модел. Дали няма да стане така и с батериите за колите? Ако им се навържат достатъчен брой шофьори?
« Последна редакция: Sep 21, 2024, 16:52 от Nik123 »
Активен

4096bits

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 7793
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #143 -: Sep 21, 2024, 16:52 »
Малко вероятно.

Има всякакви батерии за телефони. В Ebay има всичко.
Активен

As they say in Mexico, "Dasvidaniya!" Down there, that's two vidaniyas.

spec1a

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 5480
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #144 -: Sep 21, 2024, 17:04 »
   Там е работата, че да смениш батерията на повечето модели
смартфони е много трудно.
   Не като едно време Нокиите с фенерчета ...
Активен

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 4144
  • Distribution: Mageia, Q4OS
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #145 -: Sep 21, 2024, 17:04 »
Ами аз доизносвам телефоните на жената. Китайчоци, хубавей, ксиоми и т.н. Не са лоши апарати, но на третата година батерията им кляка. Тя си взема нов, аз вземам нейния стар и почвам да му търся батерия из нета, да го ползвам- работи си, проблема е просто в батерията. Че бил стар, не ми дреме, стига да работи, трябва ми само за телефония и някакви месинджъри от сорта на телеграм и вайбър. В ибей не съм търсил батерии, наистина, нямам акаунт там. Само за сегашния  хубавей (P9 Lite) намерих оригинална (да, знам че звучи забавно :) ) китайска батерия на производителя, и си държи 2-3 дена втора година. За предишните намирах само заместители, дето се вика, менте на китайчока, и издържаха по година и нещо, преди да клекнат и те.
И оттам ми дойде мисълта и за батериите на колите.

П.П. На китайските телефони се сменят- да, с малко зор, и гледаш някое клипче преди това, как се разглобява, но инфо има и дотук съм се справил със смяната на батериите на три телефона. Вече за разни айфони и самсунгове не знам. Вкъщи ползваме китайчоците и ни осигуряват достатъчно ниво на функционалност (телефония, разни вайбъри, телеграми).

Разбира се, за колата нещата ще стоят много по-сложно, освен цената на нова батерия, ако я има, едва ли и някой от нас ще може да си я смени сам, с часовникарски отвертки на кухненската маса  ;D

П.П.П. На жената ксиомито вече кляка, но като си купи нов, стария ще го тикна в някое чекмедже, евентуално по-нататък да го ползвам, защото сегашния ми (бивш неин) хубавей П9 Лайт си държи все още 2-3 дни с втората оригинална батерия и нямам причини да го сменям.
« Последна редакция: Sep 21, 2024, 17:18 от Nik123 »
Активен

Acho

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 6684
  • Distribution: Slackware, MikroTik - сървърно
  • Window Manager: console only
    • Профил
    • WWW
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #146 -: Sep 21, 2024, 17:30 »
То и на ел-колите няма да се сменят "ей-така, на две на три" акумулаторните батерии.
Активен

CPU - Intel Quad-Core Q8400, 2.66 GHz; Fan - Intel Box; MB - Intel G41M-T2; RAM - DDR2-800, Kingston HyperX, 2X2048 MB; VC - onboard, Intel G41 Express Chipset; HDD - Toshiba, 500 GB, SATAII; SB - Realtek HD Audio; DVD-RW - TSSTcorp DVD-RW; LAN - Realtek PCI-E GBE Controller; PSU - Fortron 400 Watt.

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 4144
  • Distribution: Mageia, Q4OS
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #147 -: Sep 21, 2024, 18:00 »
Да го мислят собствениците им.
Активен

4096bits

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 7793
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #148 -: Sep 21, 2024, 18:21 »
Хм! Аз не бих  бил толкова категоричен.
Гледах видео на някакъв Ютюбър, за Тесла S която изкаралаа повече от милион и половина километра със оригиналните батерии. Всеки ден пътувал 400 км в едната посока  по работа и  се връщал  после.

Има няколко компании, които вече пускат на пазара твърди батерии. Не със гел за електролит, а твърдо вещество. Някаква сплав беше. Все още не за автомообили, а powerbank  с размер като за пикник и подобни. Това се зарежда за нула време сравнено със сегашните, а и там опасността от образуване на дендрити и късо съединение отсъства.

Ще трябва да изчакаме и да видим, накъде ще се развият нещата
Активен

As they say in Mexico, "Dasvidaniya!" Down there, that's two vidaniyas.

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 4144
  • Distribution: Mageia, Q4OS
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #149 -: Sep 21, 2024, 21:35 »
Съмнява ме да е с оригиналната батерия тоя преход от милион и кусур км.

https://insideevs.com/news/559261/tesla-models-p85-1500000-kilometers/

https://www.torquenews.com/14335/guy-drove-model-s-12-million-miles-how-was-possible

https://www.carscoops.com/2022/01/this-original-tesla-model-s-performance-model-is-nearing-1000000-miles/

Като смени три пъти батерии, може.

П.П. За теслите тук сме го дискутирали, и Джет (собственик на такава кола) писа, че гаранцията на батерията е или 160 000 км (или мили ли беше, не помня), или 8 години, което от двете настъпи по-рано.

Което и от двете да е, мили, или километри, не ми се вързват 1 500 000 км със заводската батерия.
Какъв е бил хесапа пък, със смяна на три батерии и др. неща, е отделен въпрос.
Ако е фен (ютюбъра), разбираемо, кефа цена няма. Може пък и да е врътнал компанията някак, да му сменят батериите малко преди изтичането на гаранцията.
« Последна редакция: Sep 21, 2024, 22:27 от Nik123 »
Активен
Страници: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 36   Нагоре
« назад напред »