Автор Тема: Да си поговорим за електромобили  (Прочетена 34356 пъти)

go_fire

  • Global Moderator
  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 8911
  • Distribution: Дебиан Сид
  • Window Manager: ROX-Desktop / е17
  • кашик с гранатомет в танково поделение
    • Профил
    • WWW
Re: Да си поговорим за електромобили
« Отговор #45 -: Jul 24, 2012, 17:48 »
Тия 15 годишните все ще остареят до толкова, че да не могат да се карат повече. Тогава какво правим?
Активен

В $por4e2 e истината  ;)

***

Aко даваха стипендия за най-глупави, щях да съм човека с най-много Mини Kупъри

***

Reborn since 1998 || 15.09.2007 totally М$ free && conscience clear

senser

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 1328
    • Профил
Re: Да си поговорим за електромобили
« Отговор #46 -: Jul 24, 2012, 19:48 »
Дори и 10 л. на 100 км. да е разхода на тази стара Хонда пак мисля, че е прав.
На база какво мислиш, че е прав? Неговото становище се базираше на това, че производството на тока е мръсно, тъй като ТЕЦ и АЕЦ цапат много ...

Мисля, че говорим за различни предавания. В това, което визирам аз, по-скоро ставаше дума, не за експлоатацията на един електромобил/хибрид, а замърсяването от неговото производство.
Активен

neter

  • Global Moderator
  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3408
  • Distribution: Debian, SailfishOS, CentOS
  • Window Manager: LXDE, Lipstick
    • Профил
    • WWW
Re: Да си поговорим за електромобили
« Отговор #47 -: Jul 25, 2012, 01:05 »
замърсяването от неговото производство.
За хибридите съм съгласен, че производството им изисква повече цапане, отколкото на конвенционален автомобил. Нормално, след като съдържат всички елементи както на конвенционален, така и на електромобил. Но тези хибриди са само преходна технология. Междинна стъпка при смяната на технологиите. Ако хората не бяха така зависими и страхливи, хибридната технология щеше да се пропусне. Тя даже не успява да си свърши дори отредената ѝ работа като междинна стъпка - с изключение на Prius, много от собствениците на други хибриди се връщат към конвенционалните.
Но как производството на електромобили ще е по-мръсно от това на конвенционалните? Купето (заедно с всички прилежащи му части) си е купе, няма защо да го броим в сметката - то може да бъде едно и също и с двете технологии. Отличаващите части на електромобилите са мотор (или няколко мотора, при някои разработки направо в гумите), контролер, батерия и зарядно. С изключение на батерията, текущо останалите части можеш да скалъпиш и в гаража си. Технологията за тях съществува от векове, а конструкцията им е толкова изчистена и проста, че е нужно съвсем малко за производството им. Остава батерията, но и при нея производството не цапа кой знае колко. Основното цапащо в батерията идва, когато тази батерия се хвърли на боклука. Но вече изяснихме как това цапане се избягва, а и не касае цинк-въздушните батерии.
Много ми е интересно, когато видя някой да гледа под лупа недостатъците на електромобилите, а е готов да се примири с недостатъците на конвенционалните без никакво намерение да погледне тях под лупа :) Изброих характерните части на електромобилите. Можеш ли ти да изброиш характерните части на конвенционалните? Аз не мога, въпреки че съм имал три конвенционални автомобила, претърпели разнообразни ремонти, често слушам и за ремонтите на приятели и познати... Само знам, че са много. Ама наистина много на фона на 4-те на електромобилите. Та дори само скоростната кутия е по-сложна по конструкция и производство от частите на електромобила без батерията взети заедно. А имаме още достатъчно сложен двигател, резервоар, гърнета, филтриращи системи, масла, свещи... Ааа, чакай! Като тръгнах да ги изброявам, се сетих, че всъщност можем да изключим 2 от характерните части на електромобилите - моторът и батерията. Та стартерът в конвенционалните е точно електромотор, само че четков (още по-чупливо), а в конвенционалните намираме и акумулатор. Е, че то какво остана - контролер и зарядно при електромобилите на фона на един чувал части за конвенционалните. То излезе не само, че производството на електромобили е по-чисто от това на конвенционалните, ами ако сравним само отличаващите им части, то цапането при производството на електромобилните части клони към нула в сравнение с цапането при производството на тези за конвенционалните.

Най-голямото цапане идва от това, че се опитват да ни накарат да ползваме стоки еднодневки за да върви бизнеса на производителите.
И продължавайки си мисълта от предния цитат, да, това се случва, когато имаме толкова части при конвенционалните автомобили - технологията е толкова сложна, че дори да няма планирано остаряване, все ще се намери някой чарк, който да се счупи. Електромобилната технология опростява толкова нещата, че, ако няма планирано остаряване, вероятността от счупване се намалява многократно. В началото на темата казах, че не искам да правя сравнения между двете технологии, защото са несъпоставими и е безсмислено, ама като толкова държите...
А планираното остаряване... да, то е голям проблем. Но защо толкова хора се оплакват от него (говорейки за еднодневките), след като е характерна черта за пазарната икономика, която същите тези оплаквачки защитават? Всеки ден чувам някой да прави сравнения колко хубава била системата на запад и как трябвало да го стигнем, а често чувам в един и същи разговор този някой да се чуди как преди сме имали такова солидно производство, а сега произвеждаме само боклук. Днес също се случи. Мда... не е щастлив този, който живее в противоречие. Но за тези неща сме си говорили надълго и нашироко в други теми. И пак ще си говорим, но сега ми се доспа :)

Аз имам съвсем друго притеснение към тези автомобили и то е електромагнитните полета или както там се наричат. Учените спорят още по тях, но чини ми се, натежава, че са вредни за хората.
Хмм... за кои електромагнитни полета говориш? Единствените електромагнитни полета при електромобилите, за които се сещам, че могат да повлияят на човека, са тези от безжичното зареждане. Но това е решено, като плочите се включват, само когато електромобилът застане над тях (така че човек не може да застане в този момент там), а и са с ограничен диапазон на действие и не са особено силни, та не съм попадал на писание нещо от тях да достига до човека вътре в колата или някъде около нея. Може да съм пропуснал някакви твърдения на учените за електромагнитните полета (не само при зареждането, но и при мотора и батериите), та ще ми е интересно да науча за тях :)
Активен

"Да си добре приспособен към болно общество не е признак за добро здраве" - Джиду Кришнамурти

backinblack

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3201
    • Профил
Re: Да си поговорим за електромобили
« Отговор #48 -: Jul 25, 2012, 01:43 »
Напълно съм съгласен с това, че като конструкция, са много по-прости. Имат много по-малко части и надеждността им би била много по-висока, но......... пуста му автономност!
Към този момент от развитието си е чиста лудост и хвърлени пари на вятъра да се инвестира за електромобил.

За такси не става, щото бавно се зарежда и автономността не стига за 1 смяна на шофьора.

За куриерски фирми е на ръба или малко под него, но има възможност за комбиниране,  работата да се довърши с налични конвенционални а-ли, но пак стигаме до финансовата изгода. Ниски разходи за гориво, но икономията от горива на месечна база, дали изплаща лихвите и главницата по вложената разлика между ел и конвенционален а-л!? Без да задълбавам в сметки съм сигурен, че няма да върже. Ако връзваше, толкоз куриерски фирми които съществуват, щяха вече да започнат да се обзавеждат.

За лично ползване!? Съвсем не връзва!

Всичката тази пропаганда е напразна, щото тези които имат кинти, по този начин си правят сметката и, ако някой ги задължи, неминуемо ще рефлектира върху цената на предлаганите стоки или услуги и ще го плащаме крайните потребители.

Батерията не може да издържи 1/10 от това което издържа 1 резервоар гориво и не може да се зареди за същото време. Ще бъдат реална алтернатива, когато тези параметри се стигнат поне до половината!
Активен

neter

  • Global Moderator
  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3408
  • Distribution: Debian, SailfishOS, CentOS
  • Window Manager: LXDE, Lipstick
    • Профил
    • WWW
Re: Да си поговорим за електромобили
« Отговор #49 -: Jul 25, 2012, 02:52 »
пуста му автономност!
Ти прочете ли статията за цинк-въздушните батерии? А тази за SCiB батериите (където добрата новина е много бързото зареждане и дълъг живот)? Технологията е пред нас, и не виждам полза в тюхкането за това, че не е приложена вече, и да се отказваме заради това от нея, вместо тези усилия да се насочат към това да се пледира тези технологии да се приложат. Защото второто има шанс да доведе до положителен резултат. Първото... едва ли.
Таксита - десетки BYD e6 оперират в китайския Шънджън като такива;
Коли под наем - стотици електромобили от различни марки оперират из Англия, Франция, Германия, Холандия, Дания, а вероятно и в други държави;
Куриерски фирми - FedEx има десетки (не знам текущото число, защото чат-пат нарастват) работни електромобили. UPS има няколко. Nestle също. Целта и на трите е да продължат да увеличават тези бройки. Със сигурност има и други куриерски фирми с такива планове;
Полиция - португалците наскоро включиха няколко електромобила за целта и имат планове да растат;
Лично ползване - тук имаме нужда от големи оптимизации на това разбиране, тъй като сегашното положение граничи с лудост. Огромни задръствания по пътищата из целия свят, а в колите гледаш по 1-2 човека и се ядосват, че станало било задръстване. Няколко шофьора съвсем спокойно могат да се комбинират с една кола и ето как цената на електромобила падна драстично. Когато приложим и цинк-въздушните батерии, ето ти голям пробег и още по-ниска цена.
Много хора допускат грешката да искат от една чиста технология да покрива не оптимизираните им текущи изисквания (не само с електромобилите). Дай и с новата технология да продължим да си живеем по стария начин, пък да чакаме някак сама да се справи с проблемите ни, само защото идеята ѝ е чиста. Голяма грешка.
Като казах, че не е само при електромобилите, понеже хвърлям боклука си разделно, често виждам съдържанието на отделните кошчета. Досега само веднъж ми се е случвало да не видя неподходящ боклук в тях - тогава бяха празни. Но иначе всеки път, когато стане дума за разделно събиране, чувам поне един да каже, че било пълна простотия, защото ги събирали в един камион. Ами за какво да разкарват 3 камиона за отделните кошчета, след като съдържанието им ще е подобно, а заводите за рециклиране да работят залдо? И все пак понякога идват с отделни камиони, защото понякога съдържанието на кошчетата може да бъде спасено. Да, хората си играят да сортират, каквото успеят да спасят. Но малцина са хвърлящите, които осъзнават, че една кофичка с кисело мляко в нея, хвърлена в кошче за разделно събиране, е способна да направи непригодно за рециклиране цялото съдържание на кошчето. Други пък си намират извинение да не хвърлят разделно, защото нямало такива кошчета пред техния дом. А никой от тях не обръща внимание на кошчетата пред съседния или по-следващия блок, а дори да няма и там, никой от тях не се е обадил нито веднъж на Екопак, за да заяви своето (и на другите живущи) желание за такива кошчета. А е нужно съвсем малко да почетеш и да се активираш.
Малко се отклоних от темата, но положението е същото и с електромобилите. Хората си живеят с мръсните технологии и чакат пасивно някой да им наложи насила някакви чисти технологии, че да почнат да се бият по гърдите, че са станали по-зелени. И това не е само в България - гледам, че така е по целия свят. Средностатистическият човек няма собствени амбиции за усъвършенстване. Чака гегата да подкара стадото. Ами... да си я чака :)
« Последна редакция: Jul 25, 2012, 03:00 от neter »
Активен

"Да си добре приспособен към болно общество не е признак за добро здраве" - Джиду Кришнамурти

senser

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 1328
    • Профил
Re: Да си поговорим за електромобили
« Отговор #50 -: Jul 25, 2012, 06:42 »
neter, много навътре ги взимаш нещата с тези електромобили (без да се обиждаш) :)
Не споря дали си прав или не, най-малкото защото не съм толкова навътре в темата, но нека го кажа така: ако искаш да си наистина "еко" по-добре си карай старата кола, с каквата и да я смениш (хибрид, електро, ДВГ) ще е със сигурност по-замърсяващо според мен. Виж, ако става дума за закупуване на първа кола този фактор отпада, но да си смениш старата кола с нов електро мобил, защото така било по-екологично не ми се връзва сметката.
 [_]3 [_]3 [_]3
Активен

go_fire

  • Global Moderator
  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 8911
  • Distribution: Дебиан Сид
  • Window Manager: ROX-Desktop / е17
  • кашик с гранатомет в танково поделение
    • Профил
    • WWW
Re: Да си поговорим за електромобили
« Отговор #51 -: Jul 25, 2012, 09:36 »
Аз съм прост икономист, а не инженер и не разбирам от тоци. Даже от ток ме е страх и не бъркам. Обаче от малкото дето все пак отбирам от прочетеното, излиза, че навсякъде, където има електричество, има и електромагнитни полета. Колкото е повече тока, толкова и полето е по-голямо.

Като казах за споровете, те се водеха още на оня строй и се отнасяха за електричеството в собствените ни домове. От тогава съм запомнил и се опитвам да прилагам, така да поставям леглата, че главите на спящите да се намират поне на метър, два от контакт.

Сега като прочетох онази статия за цинк-въздухови батерии и още повече ми нарасна опасението. Там се говори за някакви много киловати. Така като гледам това ми е към половината месечно потребление накуп. А в един автомобил не виждам как ще си на повече от метър от източника, освен ако не е камион.
Активен

В $por4e2 e истината  ;)

***

Aко даваха стипендия за най-глупави, щях да съм човека с най-много Mини Kупъри

***

Reborn since 1998 || 15.09.2007 totally М$ free && conscience clear

bot

  • Гост
Re: Да си поговорим за електромобили
« Отговор #52 -: Jul 25, 2012, 11:01 »
Аз съм прост икономист, а не инженер и не разбирам от тоци. Даже от ток ме е страх и не бъркам. Обаче от малкото дето все пак отбирам от прочетеното, излиза, че навсякъде, където има електричество, има и електромагнитни полета. Колкото е повече тока, толкова и полето е по-голямо.

Като казах за споровете, те се водеха още на оня строй и се отнасяха за електричеството в собствените ни домове. От тогава съм запомнил и се опитвам да прилагам, така да поставям леглата, че главите на спящите да се намират поне на метър, два от контакт.

Сега като прочетох онази статия за цинк-въздухови батерии и още повече ми нарасна опасението. Там се говори за някакви много киловати. Така като гледам това ми е към половината месечно потребление накуп. А в един автомобил не виждам как ще си на повече от метър от източника, освен ако не е камион.

 Няма как да се скриеш от електромагнитното поле - във въздуха бъка от електромагнитни полета. Благодарение на тях гледаш телевизия, говориш по мобилен телефон, слушаш радио и т.н. Ефирът е толкова уплътнен, затова хората отчаяно търсят нови канали при свръх високите честоти (5 Гигахерца и нагоре). Ефектът върху хората е спорен, не твърдя че не оказва влияние - всички сме изпитвали влиянието на магнитните бури, предизвикани от слънчевите изригавания, но мисля че твоето малко граничи с параноя. Без лоши чувства  [_]3
Активен

neter

  • Global Moderator
  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3408
  • Distribution: Debian, SailfishOS, CentOS
  • Window Manager: LXDE, Lipstick
    • Профил
    • WWW
Re: Да си поговорим за електромобили
« Отговор #53 -: Jul 25, 2012, 11:17 »
така да поставям леглата, че главите на спящите да се намират поне на метър, два от контакт.
Е, човек, това е чиста проба насаждане на параноя. Вместо да ѝ се поддаваш, използвай силите си, които влагаш за защита от непознатото, да разучиш това непознато, и тогава защитата ти ще е много по-добра (ако е останала нужда от защита за дадения случай). Да, електромагнитни полета има навсякъде, където протича ток, но за ограничаването им се вземат мерки като екраниране, ниска честота, ниско напрежение... Слабите електромагнитни полета не само, че не са проблем, ами ние си живеем с тях така или иначе, те са част от нашата физика, и дори не можем без тях физиологически. Телата на всички ни са източници на електромагнитни полета. Живеем върху един голям източник на електромагнитни полета - нашата планета. Слънцето е един огромен източник на електромагнитни полета. Да, силните концентрирани електромагнитни полета могат да доведат до лоши физиологични реакции, но слабите са част от нас самите. Електромагнитните полета от електромобилите са капка в морето от електромагнитни полета, в които живеем така или иначе.
Спомена, че заради страха от тока стискаш палци на водородните коли. Аз също им стискам палци. Но явно не знаеш, че водородните коли също са електромобили. Задвижването пак става от електромотор, получил ток по кабели (двата източника на електромагнитни полета в електромобилите). Разликата е само в това, че ел.енергията не се съхранява в готов вид в батерия, а се генерира на място от реакцията на водорода и кислорода в горивната клетка. Батерията не е източник на електромагнитни полета (или поне не в този вид, за който в момента става дума), така че с нищо не променяш картинката на полетата със замяната ѝ с горивни клетки. Горивната клетка е просто още една добра технология за осигуряване енергия на електромобилите, чието развитие също трябва да се подкрепя.
Не се ограничавайте да подкрепяте само един вид разработка. Имаме добрия шанс да се отърсим от монопола, който в момента ни се налага от петрола. Ще е голяма грешка и при новите зелени технологии (не говоря само за електромобилите) да издигнем една разработка на пиедестал и да позволим да се превърне в следващия монопол ;)

П.П.: Ако все пак не ти се чете много за тока, да ти дам един пример за успокоение на страховете ти. Машинистите в електрическите влакове (каквито ползваме много и у нас) работят в метални локомотиви под 20kV напрежение. Електромагнитните полета там са в пъти по-големи от тези у вас (що се касае до ел.мрежата, защото сигурно имаш и други източници). Можеш да потърсиш има ли увредени машинисти в следствие на работата им в такава среда. Можеш да потърсиш и за ватманите в трамваите и шофьорите на тролейбуси. А, и да не забравяме, че скоро ще станат 2 века от първия прототип на електромобил. Можеш да потърсиш и за хора, на които им е станало нещо от електромагнитните полета в електромобилите, откакто технологията за тях съществува.

neter, много навътре ги взимаш нещата с тези електромобили (без да се обиждаш) :)
Няма да обяснявам защо е адски трудно да се обидя от нещо, въпрос на лична философия, само ще кажа да не се притесняваш за това :) Не че вземам нещата навътре, бъркаш го с отстояването на позиция. Нищо в този свят не се е случило, ако не е било превърнато преди това в кауза. Ето защо превръщам позициите си в каузи. Каузата не е лоша дума, нищо че на фона на налаганата пасивност се изкарва като такава :)
Активен

"Да си добре приспособен към болно общество не е признак за добро здраве" - Джиду Кришнамурти

ЗибелтБг

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 1302
  • Distribution: Kubuntu 14.04 Realtime 3.12.0-rt2 JACK Audio Connection Kit
  • Window Manager: KDE 4.13.3 !!! VLC-настр-Аудио-SRC-Sinc function(best quality)
  • М
    • Профил
    • WWW
Re: Да си поговорим за електромобили
« Отговор #54 -: Jul 25, 2012, 11:38 »
Успех за самолета на слънчеви батерии ;D ;D ;D ;D ;D ;D

http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=5006291

  Надявам се това де е нескромен принос и за Електромобилите ;)
« Последна редакция: Jul 25, 2012, 11:41 от ЗевсБг »
Активен

Кубунту  със Realtime Kernel дава звук, който няма нищо общо с другите дистрибуции...Линукс е за галеници на Боговете-не е за простосмъртни...при прекомпилиране-make menuconfig, Under ‘Processor type and features’, Scroll  down to ‘Timer Frequency’ and set this to 1,000Hz!!! за 3.12 иска lzop

go_fire

  • Global Moderator
  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 8911
  • Distribution: Дебиан Сид
  • Window Manager: ROX-Desktop / е17
  • кашик с гранатомет в танково поделение
    • Профил
    • WWW
Re: Да си поговорим за електромобили
« Отговор #55 -: Jul 25, 2012, 12:08 »
Странно връзка към тази новина втори път днес получавам, макар от друг портал, но новината същата.

Аз чудесно разбирам, че имам огромни пропуски в образованието. Опитвал съм се да разбера що е то ток (защото не ми е съвсем ясно) и природата му. Даже си дръпнах тая книга:

http://www.scribd.com/doc/46334096/Теоретична-Електротехника-1

Ама още на седма страница бях в небрано лозе. Икономистите учим само две математики отгоре-отгоре, а тука ме цопнаха в дълбокото.

Странно, че в едно филмче за една стара лелка (не помня коя беше), казваше, че в класа на внучката ѝ (към петнадесет годишна май) имало само едно дете без телефон, а училището било елитно. Детето било на шефа на Нокия. Това е все едно децата на Били да нямат компютри. Знам, че започвам да звуча като презрян конспиратор, но факта ми е странен.
Активен

В $por4e2 e истината  ;)

***

Aко даваха стипендия за най-глупави, щях да съм човека с най-много Mини Kупъри

***

Reborn since 1998 || 15.09.2007 totally М$ free && conscience clear

ЗибелтБг

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 1302
  • Distribution: Kubuntu 14.04 Realtime 3.12.0-rt2 JACK Audio Connection Kit
  • Window Manager: KDE 4.13.3 !!! VLC-настр-Аудио-SRC-Sinc function(best quality)
  • М
    • Профил
    • WWW
Re: Да си поговорим за електромобили
« Отговор #56 -: Jul 25, 2012, 12:25 »
   На лошите преподаватели какво им остава-да ни заливат с академични термини и формули-дето празните им глави цял живот са преписвали от други празни глави...

    То с четене ако ставаше-на никой не му е ясно какво точно представлява електрическия ток, в техникума по радио и телевизия се подигравахме на авторите на учебници за транзистори, тиристори и т.н. че и на тях не им е ясно как работят, ама техниката си се развива въпреки тоталното незнание....за мене образованието по интернет си е чиста глупост....имал съм разговори с човек който цял живот ремонтира професионални измервателни уреди-казваше ми-много са примерите в работата ми, когато фактите са против науката....

   други колеги, които цял живот ремонтират битова електроника са ми съобщавали за личен сблъсък с несъответствия с науката и реалноста-например с ламповите усилватели, и не само с тях...

  въобще Електричеството си е тотална магия и мистерия, както всичко в Живота, ама хората, които си дават сметка за това се броят на пръсти....

  А за основоположника на съвременната индустрия-Никола Тесла в училищата и университетите съвременната долна псевдонаука-НИТО ДУМА   

  ама нищо ново под Слънцето-Тесла като се изпокарал с професорите заминал за САЩ и там...

  Говори се за засекретен негов ЕЛЕКТРОМОБИЛ....

  какво се е променило в в начина на мислене повсеместно-нищо...

така че....Въпрос на природна интелигентност е, че...бъдещето е на Електромобилите...

 П.П.    ...когато за пръв път видели бензинов автомобил хората казали, че демон има в него

  според мен били са абсолютно прави и в пряк и в преносен смисъл...

  " сред този моторетен бяс щурчета май отдавна няма".....http://www.youtube.com/watch?v=cDg6u65PX4Y-из песен на Лили Иванова-хората на изкуството виждат по реално нещата от официалната наука-автомобилите с двигатели с вътрешно горене са си един бяс...
« Последна редакция: Jul 25, 2012, 13:31 от ЗевсБг »
Активен

Кубунту  със Realtime Kernel дава звук, който няма нищо общо с другите дистрибуции...Линукс е за галеници на Боговете-не е за простосмъртни...при прекомпилиране-make menuconfig, Under ‘Processor type and features’, Scroll  down to ‘Timer Frequency’ and set this to 1,000Hz!!! за 3.12 иска lzop

Stancho_25

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 234
    • Профил
Re: Да си поговорим за електромобили
« Отговор #57 -: Jul 25, 2012, 12:38 »
Аз чудесно разбирам, че имам огромни пропуски в образованието. Опитвал съм се да разбера що е то ток (защото не ми е съвсем ясно) и природата му. Даже си дръпнах тая книга:

http://www.scribd.com/doc/46334096/Теоретична-Електротехника-1
По добре отдели 3 часа и изгледай тази поредица на BBC. Лесно се намира със превод :) и ще е по-полезна от сухата техническа литература.
Активен

backinblack

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3201
    • Профил
Re: Да си поговорим за електромобили
« Отговор #58 -: Jul 25, 2012, 13:49 »
Нетер, четох тази статия за полицията дето щели да преминават на електромобили и личното ми мнение е, че заради такива прахосвания на бюджетни средства европа е в такова китно предфалитно положение, а също и за тези няколко големи куриерски фирми, които го правят с рекламна цел, а не реално ориентиране към преминаване на ел с цел съкращаване на разходи.
Активен

neter

  • Global Moderator
  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3408
  • Distribution: Debian, SailfishOS, CentOS
  • Window Manager: LXDE, Lipstick
    • Профил
    • WWW
Re: Да си поговорим за електромобили
« Отговор #59 -: Jul 25, 2012, 14:56 »
заради такива прахосвания на бюджетни средства европа е в такова китно предфалитно положение
Мдам... точно инвестициите в зелените технологии предизвикаха кризата :) Много удобно твърдение за някои, но много далеч от истината. Кризата е вътрешен бъг на самата пазарна икономика. Известен отдавна на икономистите (или поне тези на по-високи позиции; go_fire ще каже :) ), максимално забавян, но неизбежен, и ето, че вече няколко години му се "радваме". И ще продължим още дълго да му се радваме, тъй като изходите от кризата са само два - да се върнем много крачки назад в развитието на пазарната икономика, изживявайки дежа вю, или да се измисли нов модел на пазарната икономика, който да успее да прескочи този бъг (нищо, че вероятно по-натам ще докара друг). Та в момента седим в едно такова никакво положение (без нов модел, но и без действия за връщане назад), при което е твърде вероятно да рухне цялата финансова система. Е, няма лошо. Ще се отвори онзи шанс да еволюираме ментално, за който съм говорил и друг път, и ако не се избием, да продължим напред :) Друг шанс за глобално преразглеждане съществуването на пазарната икономика не виждам за момента. А дотогава... нека си блъскаме главите как да преместим кутията, докато сме вътре в нея, обвинявайки всичко, което не ни е угодно (като зелените технологии) на остарелите ни възгледи...
Активен

"Да си добре приспособен към болно общество не е признак за добро здраве" - Джиду Кришнамурти