Страници: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 41   Надолу

Автор Тема: Зелена сделка: за и против  (Прочетена 39179 пъти)

remotexx

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 4364
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #150 -: Sep 22, 2024, 04:51 »
Е то като изтече гаранцията, не значи че фърля кърпата на секундата, просто значи че вече (ремонта) е без гаранция и си е за твоя сметка на 100%

П.П. Всъщност (от препратките които никой не чете) излиза че проблемът всъщност е двигателя който издържа по-малко и от батериите.. мдам в едно от подзаглавията:

This Tesla Model S P85 is currently on its third battery and fourth electric motor
« Последна редакция: Sep 22, 2024, 04:54 от remotexx »
Активен

Acho

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 6827
  • Distribution: Slackware, MikroTik - сървърно
  • Window Manager: console only
    • Профил
    • WWW
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #151 -: Sep 22, 2024, 07:47 »
То и други слаби звена ще има, особено когато започнат да поевтиняват производствата. В началото всичко е сериозно надеждно и скъпо направено, а после започват икономиите и поевтиняванията. А качеството здравината и надежността падат.
Активен

CPU - Intel Quad-Core Q8400, 2.66 GHz; Fan - Intel Box; MB - Intel G41M-T2; RAM - DDR2-800, Kingston HyperX, 2X2048 MB; VC - onboard, Intel G41 Express Chipset; HDD - Toshiba, 500 GB, SATAII; SB - Realtek HD Audio; DVD-RW - TSSTcorp DVD-RW; LAN - Realtek PCI-E GBE Controller; PSU - Fortron 400 Watt.

spec1a

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 5718
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #152 -: Sep 22, 2024, 08:40 »
...
Ако е фен (ютюбъра), разбираемо, кефа цена няма. Може пък и да е врътнал компанията някак, да му сменят батериите малко преди изтичането на гаранцията.
...

   Т.е. вероятно се е разбрал с някой от меринджеите на теЗла:
Ще ми смените безплатно това и това,а аз ще ви направя реклама:
Аууууууууууууу,колко хубава  кола ...
« Последна редакция: Sep 22, 2024, 11:51 от spec1a »
Активен

Acho

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 6827
  • Distribution: Slackware, MikroTik - сървърно
  • Window Manager: console only
    • Профил
    • WWW
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #153 -: Sep 22, 2024, 08:42 »
Ами нашия канадец с Теслите къде остана ? Много време не е писал тук.
Активен

CPU - Intel Quad-Core Q8400, 2.66 GHz; Fan - Intel Box; MB - Intel G41M-T2; RAM - DDR2-800, Kingston HyperX, 2X2048 MB; VC - onboard, Intel G41 Express Chipset; HDD - Toshiba, 500 GB, SATAII; SB - Realtek HD Audio; DVD-RW - TSSTcorp DVD-RW; LAN - Realtek PCI-E GBE Controller; PSU - Fortron 400 Watt.

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 4180
  • Distribution: Mageia, Q4OS
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #154 -: Sep 22, 2024, 10:16 »
Разбира се, че като изтече гаранцията, не хвърляш кърпата  (колата де). Неслучайно написах обаче за хесапа (демек сметката, излиза ли, или не, ако не е гаранционен ремонта).
П.П. Но каквато и кола да си избира средният гражданин, избора му е с джоба, а не поради разни зелени, или не толкоз зелени причини.
« Последна редакция: Sep 22, 2024, 10:27 от Nik123 »
Активен

4096bits

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 7985
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #155 -: Sep 22, 2024, 10:51 »
Ремо ти хвърляш по няколко препратки накуп, нямаме време, ако е по-дългичко.  :)

Гледам, че двигателчето има предавки. И предполагам, че нещо на тях им ставва.

Ако слагаха по двигател на всяко колело, от предавки нямаше да има нужда, щеше да се увеличат пробега и живота на колата
Активен

As they say in Mexico, "Dasvidaniya!" Down there, that's two vidaniyas.

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 4180
  • Distribution: Mageia, Q4OS
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #156 -: Sep 22, 2024, 15:56 »
В случая ставаше въпрос за моите препратки. Не знам дали всичко публикувано се чете, но аз чета всичко, преди да го публикувам тук.
Батерията  дискутирахме, дали може с една да изкара милион и половина км, или не, затова не съм се спирал с коментар на двигателя в линковете, а на това, че милион и половина са достигнати с трета поред батерия :)
Иначе си има и такива модели, с 4 ел. мотора (макар че за мен ел. Г-класа си е чисто извращение) :

https://carmarket.bg/elektromobili/mercedes-elektrificira-g-klasata-s-4-motora-i-ogromna-mosht-8887

Предполагам, и други производители слагат на електрички мотори на всяко колело, просто тая статия за ел.-гегата ми излезе първа в търсачката.

П.П. И Порше имат такива намерения:
https://www.bgonair.bg/a/5-science/336407-porsche-puska-nay-barzata-elektricheska-kola-v-sveta

Но 4 мотора ще горят повече ток.
« Последна редакция: Sep 22, 2024, 17:30 от Nik123 »
Активен

Acho

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 6827
  • Distribution: Slackware, MikroTik - сървърно
  • Window Manager: console only
    • Профил
    • WWW
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #157 -: Sep 22, 2024, 17:36 »
Само дето не казват, колко ли аджеба ще струва туй най-бързото Порше.
Активен

CPU - Intel Quad-Core Q8400, 2.66 GHz; Fan - Intel Box; MB - Intel G41M-T2; RAM - DDR2-800, Kingston HyperX, 2X2048 MB; VC - onboard, Intel G41 Express Chipset; HDD - Toshiba, 500 GB, SATAII; SB - Realtek HD Audio; DVD-RW - TSSTcorp DVD-RW; LAN - Realtek PCI-E GBE Controller; PSU - Fortron 400 Watt.

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 4180
  • Distribution: Mageia, Q4OS
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #158 -: Sep 22, 2024, 17:54 »
Едва ли ще е по-ниска от тази на ел.- гегата : "Стандартният модел е с цена, която започва от 142 621,50 евро преди екстрите."  (доп. да не се чудят колегите- "Гега" е прякорът на Г-класата).

Бързо-бързо, колко време да е бързо.. Електричките издърпват бързо при изпреварвания, но ми е интересно и колко под еталонния заводски пробег им издържа батерията, преди да се изтощи, ако се поддържа постоянно разрешената у нас скорост на магистрала- 140 км/ч.

П.П. Бая вода е отишлА :

https://carmarket.bg/elektromobili/izgoria-pyrviiat-tesla-semi-izrazhodvaha-190-000-litra-voda-9534
В новината има и препратка с линк към първоначалния източник.
"The vehicle’s lithium-ion electric battery system ignited after the roadway departure, resulting in a postcrash fire."

А иначе пак в първоначалния източник - "This information is preliminary and subject to change."
Интересно, ще сменят ли нещо, и какво :) Засега, доколкото разбирам аз, батерията е думнала от някакъв физически удар при излизането от пътя на камиона.
И камиони с ДВГ горят при катастрофи. Но не отиват 190 000 литра вода за гасенето им. Сигурно и гасенето с такова количество вода е изключително екологично и щадящо природните ресурси. А какви елементи се отделят от пожара на батерията, самата чистота, не е като да изгорят 200-300 литра нафта.
« Последна редакция: Sep 22, 2024, 18:31 от Nik123 »
Активен

Naka

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3469
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #159 -: Sep 22, 2024, 21:43 »
Цитат
Електрическата G-класа има 116kWh батерия, която поддържа 200kW бързо презареждане, т.е. около 30 мин. за зареждане

Хубави параметри. Ама замисляли ли сте колко много е това 200KW за електропреносната мрежа. Ако 5 подобни коли се наредят едновременно да зареждат това прави 1 Мега ват. А на нашия АЕЦ единия реактор е 1000Мегавата.

Ако некой ден електричките станат масово няма да стига тока за едновременното им зареждане. 5000 едновременно зареждащи се коли в България ще изсмучат единия реактор. Ами за другите какво ще остане? Нема да можем да си светнем.
Активен

Perl - the only language that looks the same before and after encryption.

remotexx

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 4364
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #160 -: Sep 22, 2024, 22:41 »
Е, не само ние бяфме нация техническа ехеее по време оно  ;)
https://carmarket.bg/drugi/ruskoto-esc-e-prichina-hiliadi-lada-vesta-da-se-trupat-v-avtovaz-9563

ама и сегашните нации технически ..не си поплюват много-много, направо си купуват
https://carmarket.bg/drugi/kitajci-kupuvat-zavoda-na-audi-v-briuksel-9560
ще си внесът китайци, ще си ги дял(к)ат направо у ЕС и нема да плащат мито

..и само ще с менят надписа със - Сделано в ЕС  ;D
Активен

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 4180
  • Distribution: Mageia, Q4OS
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #161 -: Sep 22, 2024, 23:17 »
Това ме кефи (от статията в поста на Ремотекс, втората)- "ЕС прилага тарифи от 21% върху електрическите модели на Nio, изнасяни за Европа, след разследването си дали електромобилите, произведени в Китай, получават несправедливи държавни субсидии."
А държавните субсидии за купуване на електрички (които махнаха вече) в ЕС справедливи ли бяха, и как точно се оценява, кое е справедливо, и кое не, според чия правда  :D
А иначе "свободен пазар", т.е. си свободен да си купуваш по-скъпо, баси лицемерието. Но пък ще позеленееш, и то в ярки тонове.

Тез поне мислят малко от малко:
https://carmarket.bg/drugi/italiia-pak-zove-es-da-preosmisli-zabranata-za-prodazhba-na-koli-s-dvg-9496

"Европа се нуждае от прагматична визия, идеологическата визия се провали. Трябва да го признаем"

Ще го признаят, де ще ходят.. като купят китайците още някой и друг завод.
« Последна редакция: Sep 22, 2024, 23:45 от Nik123 »
Активен

4096bits

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 7985
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #162 -: Sep 22, 2024, 23:50 »
Ти от политиците в ЕС някаква последователност ли  очакваш?
Това са най-големите лицемери в светаа  след тази във Вашингтон.
Активен

As they say in Mexico, "Dasvidaniya!" Down there, that's two vidaniyas.

spec1a

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 5718
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #163 -: Sep 23, 2024, 17:02 »
   Продължавам да недоумявам как повечето хора понятие си нямат
какво ще стане с цените на тока след 1.1.2025 г.
Тази перверзия още не е отменена !

   Май ще трябва пак да се бунтуваме (както прeз 2013).
Но тогава покачването на цените не беше драстично !
Активен

Acho

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 6827
  • Distribution: Slackware, MikroTik - сървърно
  • Window Manager: console only
    • Профил
    • WWW
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #164 -: Sep 28, 2024, 11:31 »
Новите китайски коли си имали интернет, а ?

https://news.bg/int-politics/politico-es-se-strahuva-che-kitayskite-avtomobili-mogat-da-shpionirat-onlayn.html
Активен

CPU - Intel Quad-Core Q8400, 2.66 GHz; Fan - Intel Box; MB - Intel G41M-T2; RAM - DDR2-800, Kingston HyperX, 2X2048 MB; VC - onboard, Intel G41 Express Chipset; HDD - Toshiba, 500 GB, SATAII; SB - Realtek HD Audio; DVD-RW - TSSTcorp DVD-RW; LAN - Realtek PCI-E GBE Controller; PSU - Fortron 400 Watt.
Страници: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 41   Нагоре
« назад напред »