
|
 |
 |
Презентация на Линукс и свободен софтуер
|
 |
|
|
 |
 |
от Явор Иванов(23-01-2004)
В Правец се проведе презентация на тема Линукс и свободен софтуер .
Презентацията беше доста добра според учениците на УКТЦ по МТТ (към
ТУ София) град Правец . Макар липсата на повечето от поканените
преподаватели (и специалисти от ИТ фирми в областа) от техникума в
град Правец имаше хора дори и от Ботевград , които подкрепиха
идеята . Според анкетата , която бе направена над 90% от
присъстващите дадоха мнение , че презентацията им е харесала и
добавиха че трябва да се направи втора ... на въпроса "искате ли да
се състои презентация на тема работа с Линукс" повечето от
присъстващите бяха 'ЗА' като дори накрая бяха отново добавили че
искат .
--------------------------------
Написах тази новина не за да се хваля какво сме направили аз и
приятеля , който ме
подкрепи (за което съм му искрено благодарен) , а за това какъв
успех постигнахме в едно малко градче и за
да обявя , че имаше успех ! И не само заради самият успех тук при
нас , а заради това че може да се постигне !
Ако някои от вас четящите тази статия , подкрепяте моя призив за
"ПОМОЩ" да се направи втора такава презентация , на която да
присъстват хора от цялата страна ... ще бъде не просто прекрасно
, а ще бъде поредното доказателство , че Линукс може да се
наложи .
Ако смятате , че това е излишно , то нека да припомня , че доста от
нещата , които могат да помогнат на Линукс са в ТУ София . Ако не
сте зачели внимателно , едно от училищата в страната , което е
свързано с ТУ София е именно нашият техникум по Микро-процесорни
Техники и Технологии (МТТ) в град Правец .
На вярно втората наша презентация ще се състой след около 1 до 2
месеца , но аз силно вярвам , че ако успеем да направим от едно
училище използващо Линукс и софтуер с отворен код НОВИНА , която да
стигне до ушите на доста хора в страната , то именно тези хора ще
помогнат на нас да продължим напред ! Естествено ще има и такива ,
които ще се опитват да ни пречат (за това са книжките на MS
"клопките на Линукс") , но да немислим за най-лошото .
Смятам че едно Open Fest събитие , което аз много уважавам не е
достатъчно . А вие ?
Ако мислите като мен то не би трябвало да има проблем с всичко
това , но все пак ако всеки мислеше като мен досега щеше да се
ползва *BSD и Linux на всякаде по света ... за това моля !
ВСЕКИ КОИТО ПОДКРЕПЯ ТАЗИ ИНИЦИАТИВА ДА ПРАТИ e-MAIL НА СЛЕДНИЯТ
АДРЕС - FuriousLight@abv.bg С ТЕМА "ПРЕЗЕНТАЦИЯ НА ЛИНУКС" , С
КОЕТО ЩЕ ДАДЕ СВОЯТ ГЛАС "ЗА" ИЛИ ЕВЕНТУАЛНО ЩЕ ПРЕДЛОЖИ НЕЩО
ОТГОРЕ .
Явор Иванов
<< Wine 20040121 | СУ ще гради мрежата си върху решения на MS >>
|
 |
 |
 |
 |
e t'va e bratle От: stancho <gottin< at >mail__dot__bg> На: 23-01-2004@17:53 GMT+2 Оценка:
/yo,
mnogo si prav, 4e imenno nie UKTC-arite
trqbva da pomislim po vyprosyt za Linux.
Vse pak 80% ot nas prodyljavat obu4enieto
si v TU sf i imenno nie moje da promenim
ne6tata. 4estno kazano, ako ne6tata pri nas
se razvivat v sy6tiq duh naistina s teb
moje da nakarame dosta hora da preminat na
Linux (ili pone tezi koito sa 'razbira4ite'
i koito sy6to moje da pomognat v byde6te).
Spored sluhovete kydeto se razkarvat, sme
'zarazili' cqloto daskalo s ideqta za
'Linux' i mnogo mnogo hora 6te si go ka4at.
Abe, kazano s nqkolko dumi, s teb
postignahme celite si i mojem da se radvame
na dosta golqm uspeh :)
[Отговори на този коментар]
Към: e t'va e bratle - Явор От: Явор Иванов <furiouslight< at >abv[ точка ]bg> На: 23-01-2004@18:04 GMT+2 Оценка:
/еми не че нещо ама 'целите' , не е точната
дума се пак тва е само началото според
мен ;)
до като в 'Областа' (имам предвид именно
Правец и Ботевград) не преминат на Линукс -
поне 50 % от потребителите , вклиучително
да предлагате и вие от ИСП-тата поддръжка
за това няма да се откажем :)
Надявам се че скоро ще може да се радваме
на голяма подкрепа.
П.С.
Поне морална !
:)
Редактиран на: 23-01-2004@18:11
[Отговори на този коментар]
Към: Към: e t'va e bratle - Явор От: Vency georgiev 96404 На: 23-01-2004@19:13 GMT+2 Оценка:
/Супер сте , обаче в това училище имат навика
да провалят всичко хубаво. Аз го заварших преди 2-3 години и много добре познавам манталитета на управата.
Пример : 95-96 години имаше радиолюбителски клуб , които навярно спаси живота на БГ експедицията на Антарктида. Нашите изследователи загубили връзка с БГ за доста дълго време и случайно прават връзка с НАС и от там радио мост със софия . Но управата забрини и затвори този клуб !!!!
друг пример : Учениците сами решихме да си изградим ЛАН в общежитиата ,сами се учехме на ТСП/ИП и тъкми като тръгна Управата реши че трябва да бъдат изключени виновниците за това лошо нещо.
А колко нелегално се пусна Интернет . Wireless антената беше скрита през деня и интернет имаше само нощем защото беше забранен !!!?!?!?!?!?
там ли ще учат Линукс ,че там още се учи
текстовия редактор PE2 , мой малко хора го помнат :)
Така ,че просто се откажете ....
[Отговори на този коментар] Към: Към: Към: e t'va e bratle - Явор От: Mилен <milen_ivanov (a) abv< dot >bg> На: 23-01-2004@20:22 GMT+2 Оценка:
/Няма ли кой да ги осъди тези управници на УКТЦ
там на компютри ли учат ли на как се пали огън с дървени клечки, или може би да си направим по едно копие с камък отпред! :((((
[Отговори на този коментар]
Към: e t'va e bratle От: Георги Даракиев <g_darakiev< at >mail[ точка ]bg> На: 24-01-2004@17:45 GMT+2 Оценка:
/we
Редактиран на: 14-06-2012@22:50
[Отговори на този коментар]
А самата презентация? От: Fil На: 23-01-2004@20:14 GMT+2 Оценка:
/А къде може да се види/свали самата презентация, която сте направили? Аз самият по някакво стеченеие преподавам в училище и ми се ще да "заразя" учениците ми с идеята за Линукс. Ще ми е интересно да видя какво сте направили вие.
[Отговори на този коментар]
Към: А самата презентация? От: Glupi На: 23-01-2004@21:26 GMT+2 Оценка:
/Фил, аре да се дигнем и да идем следващия път :))
Ей така, за идеята ;)
Ние (Глупи и Фил) нямаме общо с ТУ или другите поменати образователни съкращения, но пък правим една, поне средно-заинтересована, микро-тълпа :)
Може и на други да им се иска да си почешат езиците на "правешка" бира ;) ...
Та така Фил, ще почерпим опит от "извора" ... или поточето или локвичката, на ентусиастите ;)
[Отговори на този коментар]
Явор - ораганизатора От: Явор Иванов <furiouslight __@__ abv[ точка ]bg> На: 24-01-2004@7:08 GMT+2 Оценка:
/Ами аз никаде несъм споменал че трябва да сте с
наклонности към ИТ . Всеки може да присъства и
евала ако ни подкрепите !
До колкото до отказването ... ХОРА !
Помислете ако линус се беше отказал и си бе
рекал че МС са на върха и никога неможе да се
мери с тях !? Тои даже може би него е и
помислял че ще стигне до тук но уви е !
До колкото до самата управа , за ЛАН-а знам че
са щели май да ги съдят поради някакви нелегални
неща . ние дори бяхме в новините на БНТ !
Замисли се обаче че едно радио / интернет / или
каквото щеш друго което иска легализация и
естествано пари не е съвсем ГПЛ ;)
неможеш да сравниш Софтуер и хардуер .
Ние няма да се откажем така че не да нестава
нито дума за песимизъм !
Училището се е променило доста за това време за
което някои от тук писалите говорят че са го
завършили.
Ще се радвам ако ни подкрепите !
За презентацията имаме само кратко прожекторче
което няма да ви е интересно защото вклиучва
савсем малко топици като за да се подсещаме , но
ако искате снимки може да излязат след ден два.
HUMAN KNOWLEDGE BELONGS TO THE WORLD !
[Отговори на този коментар]
За средния път От: Георги Кодинов <kgeorge (a) pv__dot__openlinksw__dot__bg> На: 24-01-2004@5:51 GMT+2 Оценка:
/Моето мнение ще прозвучи малко отрезвяващо на фона на ентусиазма лъхащ от новината, но като професионалист искам да кажа че всичко прекалено вреди (според мен се нагледахме тези години на вредата от отиване в една или друга крайност :-). Софтуера с отворен код е действително хубаво нещо, но нека не забравяме че той е преди всичко СОФТУЕР, т.е. като всеки друг софтуер е по-добър за едно и не става за друго. Аз примерно от години използвам предимно Линукс защото според мен той е по-добра среда за разработка на софтуер, но съм убеден че и софтуера с затворен код има своите предимства. Просто Ви моля да не се подавате на тези или онези маркетингови напъни и да предценявате сами кой гаечен ключ е най-добър за всяка гайка ;-) Отворения код е също бизнес модел, не забравяите това !
[Отговори на този коментар]
Към: За средния път От: Явор Иванов <furiouslight__at__abv[ точка ]bg> На: 24-01-2004@9:11 GMT+2 Оценка:
/Open vs Free Software
-----------------------------
Двете понятия са напрактика едно и също но много
хора като вас не знаят за една съществуваща
разлика , която напрактика ги прави толкова
различни за хора които не са чак толкос
запознати с лицензите.
Аз лично съм се интересувал доста за това както
съм и комуникирал лично с Zak Greant (за което
съм мъ много благодарен)и съм си поразяснил
доста неща.
1. Двете неща се употребяват за софтуер със
свобода , но това е от хора които така или иначе
говорят за Линукс или за съмата свобода на
софтуера
2. Двете понятия се различават коренно защото
големи компании използват думата ОПЕН за да
привлекът хора да си купят нещо като си
въобразяват че е безплатно или поне имат достъп
до кода ... но какво се получава ! Те по
някакъв начин са ограничени или поне за да
направят нещо от сорта на свобода те трябва да
си платят . Това е 'Опен' според бизнес
плановете на компаниите.
----------
Понеже нямам време да се задълбочавам в детайли
ще ви упътя към два адреса.
www.gnu.org - ще намерите какво точно е
свободата на софтуера и сравнения между двете
понятия
www.opensource.org - ще намерите още
информация , но предимно за лицензкоято в
никакъв случай не считайте за маловажна
[Отговори на този коментар] Към: За средния път От: Сале <salle (a) mysql __точка__ com> На: 24-01-2004@13:37 GMT+2 Оценка:
/Съгласен съм, че не е добре да се изпада в крайности.
Но тук става въпрос за нещо съвсем друго.
"нека не забравяме че той (отвореният) е преди всичко СОФТУЕР, "
Точно така! И както нявскъде има и добър и лош и качествен и пълен боклук. Да така е.
" и софтуера с затворен код има своите предимства. "
Не няма! Казвам го с ясното съзнание колко крайно мнение е това.
Конкретни продукти разбирла се имат своите предимства, но те не са поради затвореността.
Също така не съм съгласен, че
"Отворения код е също бизнес модел"
Не е така. Отвореният код е идеология или мироглед. Върху тази идеология както върху всяка друга може да се гради бизнес модел, но това е друга тема.
[Отговори на този коментар]
Към: Към: За средния път От: new На: 24-01-2004@14:29 GMT+2 Оценка:
/Разяснението е много важно за разликата между free и open.
Но не мога да се съглася с теб за това, че затворения код няма предимства.
Ще дам един пример по тема която ти е позната.
Нека помислим кога oracle ще направят базата си open src?
Според мен няма да е скоро.
Защо?
Ами защото са много напред с материала и е крайно нежелателно конкурентите им да използват техните постижения. Ако дадат src. на базата всеки който отбира от тези неща може да ползва сходни идей (не да копира).
Това според мен е и главната причина поради която са толкова напред и предлагат толкова стабилен продукт.
Поне според мен open или free са подходяща схема за ОС.
[Отговори на този коментар] Към: Към: Към: Категорично невярно. От: Сале На: 24-01-2004@16:21 GMT+2 Оценка:
/
"Но не мога да се съглася с теб за това, че затворения код няма предимства.
Ще дам един пример по тема която ти е позната."
Прочети още веднъж какво казах.
Конкретни продукти разбира се имат своите предимства, но те не са поради затвореността.
Мога да се съглася само данякъде с теб ако под "предимство" разбираш "вече утвърдена пазарна позиция"
В такъв случай Отвореният Код трябва да се разглежда като "заплаха" и вероятно е точно така. т.е. за фирма А с утвърден на пазара продукт Б е опасно да отвори кода си. Аз обаче не бих нарекъл това "предимство"
[Отговори на този коментар]
Към: Към: Към: За средния път От: Георги Даракиев <g_darakiev< at >mail __точка__ bg> На: 24-01-2004@17:55 GMT+2 Оценка:
/we
Редактиран на: 14-06-2012@22:51
[Отговори на този коментар] Към: Към: Към: Към: За средния път От: new На: 25-01-2004@7:49 GMT+2 Оценка:
/Само си казвам мнението.
Не ме е грижа дали провокирам нещо в теб или не.
Ако си прочетеш пак писанието, ще разбереш, че и ти трябва да понаучиш родния език.
И това не е пропаганда.
Пазара сам решава дали има нужда от отворено или затворено решение. В много случай е важно качеството на продукта.
Исках да кажа, че в много случай тези който са се научили да правят качествени продукти, не са склонни да ги направят open, защото не искат да разкриват как се постига всичко това.
Дал съм и примери. Да си чул IBM да говори за open DB2? Някоя от големите CAD системи да е open? Някоя от водещите ERP да е open?
Отговора е НЕ.
Но самите ОС е добре да са open. От самото начало UNIX е open (не free). Другите по-известни никога не са били open, но се надявам с времето и това да стане.
[Отговори на този коментар] Към: Към: Към: Към: Към: За средния път От: Георги Даракиев <g_darakiev (a) mail< dot >bg> На: 25-01-2004@13:53 GMT+2 Оценка:
/we
Редактиран на: 14-06-2012@22:52
[Отговори на този коментар]
УКТЦ-то и ТУ-то и нещата от живота От: Георги Даракиев <g_darakiev< at >mail__dot__bg> На: 24-01-2004@17:39 GMT+2 Оценка:
/we
Редактиран на: 14-06-2012@22:55
[Отговори на този коментар]
Към: УКТЦ-то и ТУ-то и нещата от живота От: Явор Иванов <furiouslight __@__ abv __точка__ bg> На: 24-01-2004@21:21 GMT+2 Оценка:
/ами какво да ти кажа планове има ... уговорки ще
се правят ... прав си за много неща ... БЕЗ ДА
СЕ ОПИТВА НИКОГА НЯМА ДА СТАНЕ ;)
това е моето мнение ако сички чакат на готово и
не се опитват никога заради такъв песимизъм то
няма смисъл да живеем .
Дали Линус щеше да стигне до тук ако се беше
отказал когато лектора му го бе насмел ?
Замисли се малко :)
Много си парв но не бъди такъв песимист.. в
момента най-малко ни трябва песимизъм
с уважение Явор Иванов
[Отговори на този коментар]
Абе, бих желал да помогна От: Георги Даракиев <g_darakiev< at >mail< dot >bg> На: 25-01-2004@0:31 GMT+2 Оценка:
/we
Редактиран на: 14-06-2012@22:55
[Отговори на този коментар]
Явор Иванов - УКТЦ От: Явор Иванов <furiouslight< at >abv __точка__ bg> На: 25-01-2004@7:06 GMT+2 Оценка:
/Това трябва да се чува ;)
Ще предам още в понеделник на физичката .
За листата още от понеделник ще бъде съставена
такава , но има един проблем !
Как да ви оведомя каде се намира !
Много от хората тук просто коментират новина и
никога не се връщат към нея ... ти имаш изложен
майл на който мога да те известя ,но за
другите ?
Ако можеш да дадеш предложение няма да е зле за
това.
Та за листата ще е готова другата седмица.
Но може да ви дам малко инфо от какво ми трябва
още сега :
-Линукс фенове които ще се вдигнат някой ден за
да дойдат и да подкрепят (в деня на
презентацията , може и преди това :) )
- хора готови да подготвят тема макар и от
провинцията и да я представят рамо до рамо с нас
- хора готови да ни помогнат с убеждаването на
училището за инсталацията на Линукс ОЦ върху
ПЦ-тата в училището ... имаме проблем с
преподавателите , които немогат да учат на
ОпенОфис да кажем (може да дадете и идея как да
стане да ги обедим)
--------------------------
И това е за сега очаквайте идната седмица да
изкочи нещо от мен...оставяите тук майли или ми
пишете.
с уважение Явор Иванов
[Отговори на този коментар]
Към: Явор Иванов - УКТЦ От: Георги Даракиев <g_darakiev__at__mail< dot >bg> На: 25-01-2004@13:38 GMT+2 Оценка:
/we
Редактиран на: 14-06-2012@22:56
[Отговори на този коментар] Майл От: Явор Иванов <furiouslight (a) abv__dot__bg> На: 25-01-2004@13:55 GMT+2 Оценка:
/еми немам колко лична ... т.е. на тоя майл ако
получа некой фаил от време на време друго не ...
тука само за такива неща ми пишат ... та
чувствайте се свободни да задраствате :)
[Отговори на този коментар] Към: Явор Иванов - УКТЦ От: miroslav <miroslav[ точка ]vasilev (a) gmail[ точка ]com> На: 5-02-2006@11:47 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленAz sashto sam za da se napravi takava prezentaciq i mislq che shte e super,az sam uchenik v UKTC-gr.pravec i sam gotov da pomogna
s kakvoto trqbva i s kakvoto moga.ako iskash da go obsudim mi pishi na mail-a
[Отговори на този коментар]
|
 |
|
|
|
|
|
|