
|
 |
 |
Седмица на обучението по Линукс в България
|
 |
|
|
 |
 |
от Н. Антонов(7-02-2004)
Бургас-Пловдив-София – 1-7 март 2004
Сдружение “Свободен софтуер” (ССС), популяризиращо разпространението и употребата на свободен софтуер в България и Линукс професионален институт (ЛПИ) - най-добрата сертификационна програма за Линукс специалисти, организират седмица на Линукс обучението в България.
Според наскоро подписаното в Женева споразумение за сътрудничество между Сдружение “Свободен софтуер” и ЛПИ, сдружението е официален представител на ЛПИ за България и поставя началото на обучението и сертификацията на Линукс специалисти у нас.
В тази връзка, на официално едноседмично посещение в България пристига Глен Макнайт - директор развитие на програми към ЛПИ, отговарящ за локалните партньори по света и международните спонсорства.
В Бургас на 1 и 2 март и в Пловдив на 3 и 4 март ще се проведат срещи и конференции с училищни и университетски преподаватели, политици, представители на бизнеса и привърженици на свободния софтуер у нас.
В София от 5 до 7 март Глен Макнайт ще представи ССС като ЛПИ-България, ще се срещне с депутати, журналисти, представители на браншови ИТ организации и ще участва в рамките на конференцията WebDev с презентация на ЛПИ. За първи път в България ще се проведе и промоционален ExamFest – масов изпит за сертификация на Линукс специалисти.
В качеството си на ЛПИ-България Сдружение “Свободен софтуер” ще подпомага появата и развитието на центрове за обучение и сертификация на Линукс специалисти у нас. ЛПИ-България ще провежда и обучение за повишаване на квалификацията на ИТ служители в държавната администрация, армията, полицията и в системата на образованието.
Линукс професионален институт със седалище в Торонто, Канада, е неправителствена международна организация за създаване на програми за обучение и сертификация на Линукс професионалисти в международен мащаб. Организацията си партнира с множество представителства в над 24 държави по света за провеждане на сертификационни изпити и се спонсорира от водещи ИТ компании като IBM, SGI, Novell, SuSE, HP, Intel и др.
<< Излезе KNOPPIX v.3.3 с ядро 2.4.24-xfs | Проблем със сигурността на OpenBSD >>
|
 |
 |
 |
 |
SMITH От: YESSSSSSS На: 7-02-2004@19:07 GMT+2 Оценка:
/Медиите да не пропуснете да уведомите!!!
Това е страхотно! Браво!
Смит
[Отговори на този коментар]
за ЛПИ От: izkazvam mnenie На: 7-02-2004@20:20 GMT+2 Оценка:
/ЛПИ е безкрайно фалшива комерсиална организация, а това че ССС подписало някаква договореност далеч не е повод за "иху" и "аху". А изтъкнатият факт, че споразумението било подписано в Женева буди умиление придружено с непринуден смях. Бъдете по-обективни и сериозни!!
[Отговори на този коментар]
Към: за ЛПИ От: Н. Антонов <nikola__at__linux-bg__dot__org> На: 7-02-2004@20:50 GMT+2 Оценка:
/... А това, че някой си е изказал "комптентното" мнение тук, изобщо не означава, че трябва да се взима насериозно.
[Отговори на този коментар] Към: за ЛПИ От: Вени Марковски <veni< at >veni[ точка ]com> На: 7-02-2004@21:12 GMT+2 Оценка:
/Много ми е смешно, когато анонимните смелчаци се нахвърлят върху нещо, което те вероятно никога няма да постигнат.
Да, ССС подписа споразумение в Женева, ако не ме лъже паметта между 10 и 12 декември м.г.
И това е достойно за изтъкване, защото точно там, в съседство с щанда на ЛПИ имаше Интернет-кафене, което разполагаше със 100 машини, изцяло базирани на Линукс/OpenOffice.
Разбира се, за хората, които само изказват мнение може би важи правилото на Клинт Ийстууд: "Мнението е като задника - всеки си го има".
[Отговори на този коментар] Към: за ЛПИ От: DonAngel <public__at__doncho __точка__ net> На: 7-02-2004@21:31 GMT+2 Оценка:
/Като "изказваш мнение", защо ли те хваща срам да се подпишеш под него?
Жалко, много жалко!
Много е лесно да се нахвърляш с лай върху всичко, което минава покрай теб. Досущ като бездомен пес-помияр по автомобилите.
Зззззлоба, а?
[Отговори на този коментар] Към: за ЛПИ От: Analyzer На: 8-02-2004@1:26 GMT+2 Оценка:
/Защо според теб ЛПИ е фалшива комерсиална организация? не може така да казваш че дадена
организация е фалшива без да се аргументираш.
Новината е достачно сериозна и обективна.
Ти обаче не си нито сериозен нито обективен
дори нямаш смелост да се подпишеш под това което казваш а предпочиташ да си анонимен.
Като казваш нещо каквото и да е то поне имай
смелоста да се представиш кой си а не да казваш неща които за които не може да се аргументираш понеже ако межеше да аргументи-
раш това което казваше ти щеше да го направиш
а ти не го направи значи не може да аргументи
раш това което казваш а като не може да аргументираш това което казваш това означава че говориш несериозно и необективно с една дума говориш празни приказки
[Отговори на този коментар] Към: Към: за ЛПИ От: izkazvam mnenie На: 8-02-2004@10:54 GMT+2 Оценка:
/Ех, Вени, изложи се; това мнение не е на Клинт Йистууд (олеле), а на Уинстън Чърчил. Един "добър" краен резултат от гледане на много уестърни. Неможах напълно да вникна в достойнството на ИТ кафе със 100 машини, изцяло базирани на Линукс/OpenOffice. Добре че не стана кмет.
[Отговори на този коментар] Към: Към: за ЛПИ От: the_real_maniac На: 8-02-2004@11:03 GMT+2 Оценка:
/Виждал съм обяви за работа , които са с високо заплащане и искат наистина квалифициран екип , най-вече това са обяви от фирми за работа в международни фирми - офиса им тук в БГ , така и сега какво ме учуди , даже съм си запазил текст-а на едната, ако / като го намеря ще го постна ...
Текста гласеше .: Търсиме хора ,които отговарят точно на изискванята ни , моля Ви се пращайте ми CV-та само , ако сте сериозни и наистина може да ни свършите работа , не пращайте сертификати и препоръки / в точни текст се споменаваше и нещо като , нямало да ги трогнат/зачетат ли , трябва да погледа /.
Идеята беше , че бях като рабит / застрелян направо , тоя ме уби , мъж беше сложилия обявата / поне името му де :D .!!! Така , че тоя сертификат колко струва (изита логично!), ако не е скъп може след време да се опитам да го взема - още малко самочуствие /кураж не лошо / ... Все пак сертификата не е нищо друго , освен .:
В дадения момент , при дадените условия и изискваня държащия изпита се е справил ;)
А в ИТ технологиите се променят за секунди ( както и историята ) , с това и изискванята ...
Сега това е лично мнение -> всеки си го има ... мдааа :)
[Отговори на този коментар] LPI Cert. От: nick На: 8-02-2004@11:22 GMT+2 Оценка:
/Струва ли си човек да даде 100-150$, за да си изкара такъв сертификат? Някой може ли да даде малко повече инфо. Благодарско :)
[Отговори на този коментар] Към: LPI Cert. От: samolet На: 8-02-2004@12:39 GMT+2 Оценка:
/едва ли ще е толкова скъпо според мене, аз бих дал да речем 80 -100 лв
[Отговори на този коментар] Малко повече инфо... От: DonAngel <public (a) doncho __точка__ net> На: 8-02-2004@13:02 GMT+2 Оценка:
/...ще се появи тази седмица.
Неофициално инфо до тук: цената на изпитът едва ли ще надвиш $50, което за моментът е около 80-90 лв.
А изпитът си е истински,сертификатът - също.
Т.е. - тези, които искат и могат - имат възможност наистина да прибавят (още) един сертификат към списъкът си.
[Отговори на този коментар] Към: LPI Cert. От: Stareca На: 8-02-2004@13:12 GMT+2 Оценка:
/Въпросът Защо да сме сертифицирани е разгледан подробно в http://www.lpi.org/bg/certification.html
но като обобщение мога да кажа, че сертифицирането само е един от инструментите, които се използват за проверка качествата на един професионалист;
ЛПИ сертифицирането е създадено в духа на FOSS традициите - отворено, с участието на стотици специалисти, то е създадено от Линукс общността за общността.
За професионалиста, ЛПИ сертификатът е международно признание за неговите умения и качества. За работодателя това е бърз и елегантен начин да определи степента на професионалната клалификация на работника.
За студента, то е пътеводителят за учебна подготовка.
[Отговори на този коментар]
личен опит От: Веселин На: 8-02-2004@23:27 GMT+2 Оценка:
/Ходих на такъв изпит и не е особено лесен. Въпроси подобни на използваните в тест 101 има публикувани на:
http://202.113.12.9/~ligang/courses/Operating_System/basics_ex.htm
[Отговори на този коментар]
Към: личен опит От: AstronoM <astronom (a) dir __точка__ bg> На: 9-02-2004@9:11 GMT+2 Оценка:
/Прегледах теста, но веднага ми направиха впечатление някои пропуски:
Въпрос 27: Най-верният отговор е
D. sed 's/bob/Bob/' letter > newletter,
но и той не е съвсем верен, защото ще замени само първото срещане на bob с Bob. Необходимо е след шаблона да се постави модификатор g, като по този начин командата става:
sed 's/bob/Bob/g' letter > newletter.
Знаеш ли къде са верните отговори, че да проверя колко знам ;-)
Редактиран на: 9-02-2004@11:47
[Отговори на този коментар]
Към: Към: личен опит От: Lichen Opit ot Solaris На: 9-02-2004@9:28 GMT+2 Оценка:
/Samo za poiasnenie cd ~foo oznachava cd /home/foo :)
[Отговори на този коментар] Към: Към: Към: личен опит От: AstronoM <astronom__at__dir__dot__bg> На: 9-02-2004@11:52 GMT+2 Оценка:
/Да, грешката е моя ;-)
[Отговори на този коментар]
"Добра новина..." От: @narchik На: 9-02-2004@9:37 GMT+2 Оценка:
/... за колекционерите на сертификати... Сега и "бизнесмените" ще могат да спят спокойно... Само после да не се чудят - защо ли нещо не вървят работите?.. Уж избрахме "специалиста" с най-много сертификати... Мдаа, специалист по взимане на сертификати ще е май.
П.П. Съжалявам, но не можах да се сдържа, да публикужам мнението си за всякакви там сертификати и грамоти. Докато подобни хартийки са критерий, а не действителните умения на даден човек - нищо хубаво не ни чака.
[Отговори на този коментар]
Към: От: DonAngel <public (a) doncho__dot__net> На: 9-02-2004@9:41 GMT+2 Оценка:
/И мен ме мързи да вземам сертификати, но съм се научил да уважавам хората, които не ги мързи.
Препоръчвам ти го и на теб. "Всички са маскари" е лош стил и не води до нищо хубаво.
[Отговори на този коментар]
Към: Към: От: @narchik На: 9-02-2004@13:08 GMT+2 Оценка:
/Аз и не твърдя, нито смятам, че "всички са маскари". Познавам добри програмисти, както със, така и без сертификати; а знам и некадърни програмисти с *доста* сертификати.
Просто не харесвам практиката на сертифициране и не мисля, че води до нещо добро. Как един *тъп* мениджър да прави избор не знам, но не това е правилния начин, според мен. И това, че такава е широкоразпространената практика в момента, не я прави по-удачна.
[Отговори на този коментар] Към: Към: Към: От: Мирчо Мирев На: 9-02-2004@14:15 GMT+2 Оценка:
/Ако измислиш начин да помагаш на мениджърите да си подбират правилните хора ще спечелиш много пари. /Ако печеленето на пари те интересува де/
Нещо като Open Source подбор на персонал.
[Отговори на този коментар] Към: Към: Към: Към: От: @narchik На: 9-02-2004@15:20 GMT+2 Оценка:
/Всъщност - прав си. Мениджърите не ме интересуват, ама въобще ;-).
Но мисля че повечето хора тук, ще се съгласят, че взимането на сертификати и "тапии" е нещо, което се прави за да можеш успешно да кандидатстваш някъде, а не защото евентуално така ще получиш знания. Така че, според мен, болшинството от хората, взимащи (и плащащи си за) сертифициране, правят това по-скоро по принуда (по-лесно намиране на работа) и надали биха го правили ако положението не беше такова.
Между другото, аз лично мисля, че практиките на сертифициране са измислени и въведени просто за печелене на пари - те са си един доста голям бизнес, целящ да измъква пари от младите (и не толкова млади) кандидат-програмисти.
Само че, според мен, "гаранцията", която дава сертификата на бизнеса, е не по-голяма от "гаранцията", която дава собственическия софтуер, защото, разбираш ли, зад него седи компания, която можела да бъде държана отговорна когато нещо се скапе...
[Отговори на този коментар]
А как да се прави избора? От: Мирчо Мирев На: 9-02-2004@9:41 GMT+2 Оценка:
/А ти как предлагаш Иван Георгиев, мениджър на малък офис да избере ИТ специалист? Т.е. по какви критерии да ги оцени?
Не се заяждам - просто ако имаш някакво предложение - дай го.
[Отговори на този коментар]
Към: А как да се прави избора? От: Bondoff <bondoff __@__ linux-bg< dot >org> На: 9-02-2004@10:58 GMT+2 Оценка:
/Ами много просто! (не че се заяждам просто
ти отговарям)
Иван Георгиев решава да си назначи ИТ
специалист. Прави интервю, събира 10-15
оферти, преглежда ги. Назначава един от
кандидатите и го пуска на едномесечен
изпитателен срок. Това е нормалната
практика.
Тук обаче има една думичка, която е много
сериозна, а именно "Иван Георгиев мениджър
на МАЛЪК офис". Това вече хвърля друга
светлина по въпроса. Когато офиса е малък,
въпросният Иван Г. няма право да си прави
експерименти и за това назначава ПРЕПОРЪЧАН
човек.
Сега мога да се хвана с теб на бас, че
препоръчаният човек ще притежава някое и
друго сертификатче ;-))
[Отговори на този коментар] Към: Към: А как да се прави избора? От: Nick Angelow На: 9-02-2004@17:03 GMT+2 Оценка:
/а какво да има? освен препоръката? и не е ли сертификата един вид 'препоръка'?
и с какво е по-различно интервюто от сертификата -- освен с това, че има и face control? и това интервю доколко е обективно? както и сертификата доколко е обективен? затова казах, че няма еднозначен отговор на този въпрос.
[Отговори на този коментар]
Към: От: Nick Angelow На: 9-02-2004@16:56 GMT+2 Оценка:
/само не мога да разбера как ще разбера уменията на дадения човек?
въпроса, който повдигаш няма еднозначен отговор (imho). не че не съм съгласен (донякъде) с теб.
[Отговори на този коментар]
Към всички нас... От: Николай Димитров <picmaster __@__ mail< dot >bg> На: 10-02-2004@8:51 GMT+2 Оценка:
/Добре де, хората просто публикуват новина
за ЛПИ, бива ли да ги изяждаме с
парцалите? :) А сега си представете следното
- нека се разделим мислено на две групи - 1.
такива, които работят в ИТ сектора и 2.
такива, които не работят, но възнамеряват да
започнат работа в ИТ, (или работят друго, но
също възнамеряват да се преместят в ИТ
сектора). Такааа, а сега нека всеки от 2-те
групи се замисли какво означава за него
ЛПИ сертификата - за Вас, колеги, които
работите, ще промени ли заплащането Ви? Да
оставим настрана колекционерската страст
за сертификати. Вашите знания и умения (по
мое лично мнение впечатляващи, поне хората
които познавам!) едва ли се нуждаят от една
хартиика за стимулиране и развитие, т.е. Вие
ще се развивате със и без някакъв (пореден)
сертификат! А за Вас, приятели, които не
работите все още или длъжността Ви не е в
ИТ попрището, това означава допълнително
предимство при кандидатстване за работа.
Представете си един опитен мениджър как
ще претегли MCSE на някой друг кандидат и
Вашия LPI Cert. :) . Така че от всичко на този
свят има смисъл, въпроса е до колко ни
касае. Това е лично мнение все пак.
Благодаря за вниманието.
[Отговори на този коментар] Към: Към всички нас... От: Любо На: 12-03-2012@12:18 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленСпоред мен хората които плюят сертифицирането, са си намерили оправдание да не се явят на такъв серт. изпит. Цената не е фрапираща, а доколкото това дали е по-добре да имаш сертификат или да нямаш отговора е ясен. Съгласен съм че сертификатът не ти дава всичко и за много неща няма да ти помогне, но по-добре ли е да го нямаш изобщо ?
[Отговори на този коментар]
|
 |
|
|
|
|
|
|