
|
 |
 |
|
 |
 |
от Антон Зиновиев(4-10-2005)
Вчера (3 октомври) се състоя среща на около 12 известни активисти на Дебиан от България, в това число: Александър Велин, Антон Зиновиев, Васил Бадев, Васил Колев, Георги Данчев, Дамян Иванов, Любен Каравелов, Никола Антонов, Николай Калчев, Николай Кокаличев, Огнян Кулев и Петър Пенчев (по принцип привърженик на BSD).
Бяха обсъдени и взети редица важни решения.
С цел да бъде по-ясно кой ще участва при вземането на решения, свързани с използването, развитието и популяризирането на Дебиан в България, се извършиха около 60 взаимни размени на лични карти и публични електронни ключове с цел взаимно подписване. Мненията, изразени от хора, които не са участвали в това взаимно подписване, ще бъдат считани за мнения, изказани от анонимни лица. Тъй като е възможно повече хора да пожелаят да участват във вземането на решения, които ги засягат, бе предложено подобни срещи да станат ежемесечни; до конкретно решение в тази насока обаче не се стигна.
Подкрепихме желанието на Дамян Иванов и Георги Данчев да станат официални разработчици на Дебиан. С тях броят на разработчиците на Дебиан от България става пет (все още по-малко от числото десет, към което се стремим). Слуховете, че Ясен Праматаров ще помогне това число да достигне шест, останаха непотвърдени поради нявяването на последния.
Във връзка със някои затруднения, които имат българските огледала на архива на Дебиан, бе решено, че засега поддържането на новата архитектура amd64 е нерентабилно и следва да се отложи, докато стабилността на платформата amd64 стане съпоставима с тази на Дебиан. Бъдещата подготовка за въвеждане на amd64 в България ще бъде извършена внимателно и отговорно, с подобаващите прецизност и забавяне, подобно на излизането на новите стабилни версии на Дебиан.
Също с цел подобряване работата на огледалата, задълбочено бе обсъден вариантът сегашните компютри, използвани за огледала, да бъдат заменени от опорна мрежа, изградена на базата на суперкомпютри. Според участник на срещата, няма да бъде трудно да се снабдим с необходимия брой суперкомпютри, тъй като понастоящем в много висши учебни заведения и институти на БАН стоят неизползвани голямо количество суперкомютри тип VAX. За съжаление ненапълно решен остана въпросът за намиране на Интернет-доставчици, които биха приели при себе си суперкомпютрите. Затруднението идва от факта, че суперкомпютрите имат повишени изисквания към захранването с електроенергия (трифазен ток), към количеството вода за охлаждане (която трябва да е достъпна дори и при ремонтни работи на ВиК), както и към здравината на бетонните плочи на сградите, в които ще бъдат разположени.
Накрая ми се ще да отбележа като любопитен факт това, че макар мястото на срещата да беше заведение за обществено хранене в западната част на София, никой от участниците не си поръча твърд алкохол, бира си поръчаха по-малко от половината участници, а останалите бяха на безалкохолни напитки, сокчета и млекца.
<< Baghira 0.7 | Изпити на ЛПИ-България по време на ОпънФест >>
|
 |
 |
 |
 |
port to VAX От: Danchev <danchev__at__spnet[ точка ]net> На: 4-10-2005@10:40 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленТази сутрин получих отговор от Анди Барт който заяви, че ще ни помигнат да портнем инсталатора и сетъпнем wanna-build+buildd [1] за VAX. Има и малко работа да се свърши и по ядрото [2].
[1] http://www.debian.org/devel/buildd/
[2] http://linux-vax.sourceforge.net/
[Отговори на този коментар] port to PDP-11 От: Kotarov На: 4-10-2005@11:17 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленЗнам, че PDP вече не се поддържа официално, но ако има ентусиасти може и за PDP да го порт-нат шантавия дебиан .. в крайна сметка не трябва да дескриминираме машините само защото са морално и физически остарели :)
[Отговори на този коментар]
PDP-11 завинаги :) От: Сава Чанков <sava (a) blueboard __точка__ biz> На: 4-10-2005@11:37 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленФизически - да, морално - не съвсем. Архитектурата на VAXовете е къде-къде по-елегантна и мащабируема от недоносения i8086/XT, с който е обратно съвместим всеки съвременен x86 компютър.
[Отговори на този коментар]
Към: PDP-11 завинаги :) От: Димитър Чанков На: 4-10-2005@11:46 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленХубава и тъжна забележка.
[Отговори на този коментар]
Към: port to PDP-11 От: Stanislav Georgiev <s_georgiev__at__abv __точка__ bg> На: 5-10-2005@11:44 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленМога да кажа само, че има порт на NetBSD, както и на други Unix-и за PDP.
Лично аз съм ги пробвал само през емулатор - по разбираеми причини. Последния PDP съм видял през 1990-1 някъде.
[Отговори на този коментар] Към: port to PDP-11 От: v_badev <v_badev__at__mail__dot__bg> На: 4-10-2005@11:57 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленВсъщност има ли някоя съвремена операционна система която да работи на PDP-11? Дори и NetBSD няма порт за тази архитектура.
[Отговори на този коментар]
Дебианци са примерни ;-D От: fla На: 4-10-2005@11:41 GMT+2 Оценка: 1/Неутрален
------------
Накрая ми се ще да отбележа като любопитен факт това, че макар мястото на срещата да беше заведение за обществено хранене в западната част на София, никой от участниците не си поръча твърд алкохол, бира си поръчаха по-малко от половината участници, а останалите бяха на безалкохолни напитки, сокчета и млекца.
------------
- Че ползвам Дебиан - ползвам. Но като гледам има още черти, по които вкусовете ми отговарят на средния дебианец ;-DD
[Отговори на този коментар]
Към: Дебианци са примерни ;-D От: Георги Чорбаджийски <georgi< at >unixsol< dot >org> На: 4-10-2005@11:51 GMT+2 Оценка: 1/Неутрален------------
Накрая ми се ще да отбележа като любопитен факт това, че макар мястото на срещата да беше заведение за обществено хранене в западната част на София, никой от участниците не си поръча твърд алкохол, бира си поръчаха по-малко от половината участници, а останалите бяха на безалкохолни напитки, сокчета и млекца.
------------
Дебианци :-) да бех отишъл да ги отсрамя с една водчица...
[Отговори на този коментар]
Нищо лично От: zeridon На: 4-10-2005@11:52 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленНищо лично но ми се струва че статийката е издържана в тона на HTCPCP протокола
(http://www.faqs.org/rfcs/rfc2324.html)
Иначе растете и се множете че сигурно след време ще ми трябва помощ и на мен :)
[Отговори на този коментар] тц,тц,тц... От: Stockton На: 4-10-2005@12:12 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленЦитат:
"...никой от участниците не си поръча твърд алкохол, бира си поръчаха по-малко от половината участници, а останалите бяха на безалкохолни напитки, сокчета и млекца."
Този факт цялостно компреметира легитимността на проведената среща и оставя дълбоkа травма в душата ми на любител на "свободната" бира! Ай сиктир бе,млекца и сокчета! Quo vadis,Debian?
П.П. Шегичка де.. да поддържаме доброто настроение :)
[Отговори на този коментар] Назад към корените От: Дамян Иванов <divanov __@__ creditreform< dot >bg> На: 4-10-2005@12:15 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленВъв връзка с решението да не се правят огледални копия на debian-amd64 в България, заявявам несъгласието си с решението (което направих и на събранието) и препоръчвам на всички, които отговарят за български огледала, независимо от операционната система, която изпозлват, първо да опитат как се държи amd64 и после да решават дали си заслужава да се прави огледало в България.
Надявам се въвеждането на суперкомпютри в мрежата от огледата да реши проблемите, които пречат на създаването на огледало на великолепната архитектура debian-amd64. :-)
[Отговори на този коментар]
Към: Назад към корените От: Н. Антонов <nikola __@__ linux-bg[ точка ]org> На: 5-10-2005@8:30 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленАбсолютно подкрепям решението. Няма смисъл да се правят огледала за една архитектура, която не е доказала качествата си. Само се хаби трафик и дисково пространство.
[Отговори на този коментар]
PowerPC От: Danchev <danchev (a) spnet __точка__ net> На: 4-10-2005@13:25 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленСпоред мен няма никакъв смисъл да се мирорва X86, AMD64/EM64T след като вече имаме отдвана PowerPC (970, 970FX или още известен като G5 процесор). Аз не съм толкова богат, че да купувам евтини неща ;P
[Отговори на този коментар]
Към: PowerPC От: v_badev <v_badev (a) mail< dot >bg> На: 4-10-2005@13:32 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленНапълно подкрепям, и аз обмислям да инвестирам в компютър с G5 :)
[Отговори на този коментар]
Към: Към: PowerPC От: Дамян Иванов <divanov< at >creditreform< dot >bg> На: 4-10-2005@13:40 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленТочно така. А пък аз ще инвестирам в четирипроцесорен EMT64T с 16Г памет за да може да се играе Age of Empires 3 без да се налага да се чете от двд-то. Само да видим как ще върви продажбата на самолета, че нещо пазара е много свит...
[Отговори на този коментар] Към: Към: Към: PowerPC От: Кирил Митев <kiril __@__ mitev< dot >biz> На: 4-10-2005@13:53 GMT+2 Оценка: 1/Неутраленхахах :)))
[Отговори на този коментар]
Нещо не ми стана ясно... От: Николай Димитров <picmaster (a) mail__dot__bg> На: 4-10-2005@16:55 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленВсъщност, какво общо имат архитектурата AMD64 и новите машини, на които ще се съхраняват огледалата на Дебиан? Навярно, за да се намали броя на "противните" :) x86 компютри служещи за тази задача :) . Иначе, няма и сянка от съмнение за красотата на PDP, и наследника VAX - то бяха времена, то бяха нрави... Не виждам причина да не може Линукс, и в частност Дебиан да се "пренесе" на тази архитектура (VAX). Все пак неслучайно всеки уважаващ себе си преподавател включва архитектурата в курса си на обучение по "Компютърни архитектури" :) . Мога само да изкажа съмнения за порта към PDP... 16 бита не са достатъчни за всичко...
Поздрави!
[Отговори на този коментар] За debian-amd64 От: dau <dau< at >developer__dot__bg> На: 5-10-2005@8:34 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленОтносно debian-amd64
Сървъра ни в офиса е amd64 порта работи си доста стабилно повече от 6 месеца вече и го ползваме за работа, с това си изкарваме парите все пак и не сме имали никакви проблеми.
Ако има място по мирорите си мисля че е добре и amd64 да се сложи :)
Успех на всички!
[Отговори на този коментар]
Към: За debian-amd64 От: Н. Антонов <nikola (a) linux-bg< dot >org> На: 5-10-2005@8:35 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленЕй, значи, как не се ловите на въдицата;) Ние се опитваме флейм да заформим, а вие "НЕ!" , та "НЕ!":)
[Отговори на този коментар]
|
 |
|
|
|
|
|
|