На дали искат някое разузнаване да има достъп до банковите сметки на клиентите без да питат. Може би и те са чели тази статия http://theinquirer.net/?article=29157
След тази статия доверието ми в затворения софтуер се подкопа окончателно.
[Отговори на този коментар]
eto
От: boby
На: 24-01-2006@14:20 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленЕто ти малко преведен материал. Имах намерението да го преведа цялото, но нямам време. Превел съм само няколко произволни места от статиите. Някой ако иска да допълни превода.
Анти-GPL. Кога ще настъпи комунизма.
13.07.2005
Забележка: в тази статия ние сме се постарали да отразим нашата гледна точка на относително най-типичните аргументи, използвани при пропаганда на Linux от привържаниците на "комюнити". Това че ние не сме съгласни с тези аргументи, не означава че ние сме против open-source и Linux. разбира се ние не нарушаваме GPL, макар и да не сме във възторг от него. Фактически материала от дадената статия и всички други наши публикации са взети от нашите беседи с реални и потенциални клиенти.
"Нещо вашето добро, се побеждава, побеждава, а да победи все не може ..."
1. Вие бихте ли се съгласили да живеете в многоетажна сграда, който продължава да се строи и преустройва безплатно на основата на доброволци в свободното им време след тяхната основна работа.
2. Вие ще отиде те ли заради икономии вместо в ресторант в безплатна столова, където по цял ден подават 1000 вида овесена каша, заявявайки ви, че "тов е правилната храна на бъдещето"
3. Ще пробвате ли да се лекувате безплатно при 100 студенти-медици от първи курс или ще заплатите на 1 доктор специалист.
...
Нужен ли е сорс кода на крайния потребител?
Привържениците на GNU дават като най-голямо предимство свободния сорс код. Но истината е че за началото на 2005 година над 90% от ползвателите ползват закритите продукти на Microsoft и те напълно ги удолетворяват. Крайния потребител (ако се поинтересуваме от неговото мнение) му е нужен максимално удобство и минимум технически проблеми. Той не гори от желание да се учи отначало да работи във "втора" среда, ако вече се е научил да работи в "първа", та била тя и затворена. Точно както ползвателя не го интересува програмното усигуряване на неговите битови устройства, например DVD-плейар-а. Ако някой ползвател иска изходния код и да прави промени по тях - то това е хакер, типичния представител на "комюнити", но съвършенно нетипичен ползвател.
Легендите за хилядите разработчици в "комюнити"
Привържениците на GNU изказват идеята, че от момента в който даден разработчик публикува изходния код на своята програма, той получава възможност по-качествено и по-бързо да я развива благодарение на хилядите разработчици от "комюнити". На практика обаче публикуването на кодо на комерсионална програма - това е сигурен знак за нейния залез и/или банкрът на компанията - разработчик
...
Днес съществуват много разработки за програмно обезпечение, утре ще съществуват още повече. Всяка програма - това е собствено “ноу-хау”, понякога защитено чрез множество промишлени патенти. SAP, Oracle, Siebel, Adobe, Macromedia и много други, в т.ч. и Microsoft - това са шампионите на пазара, печелищи пари за своите разработки. Те не продават хардуер, зад стойноста на което не можеш да скриеш стойноста на софтуера, обявявай ки ги за безплатни. Техните програми в обозримо бъдеще няма да са отворени, нито безплатни. Със своето съществуванете и просперитет противоречат на философията на Столман и други гурута на GNU/GPL.
...
Манифест на Linux XP Desktop
...
Необходимост от "mainstream": по-малко програми, но по-качествени.
Стила на GPL - това е вавилонска кула от полумъртви, сходни проекти. Достъпноста до изходнияте кодове непродуктивно умножава числото на наличните програми и раздробява Linux-обществото. Ни мислим че на крайния потребител не са му нужни няколко десетки "почти работещи" програми, а му е нужна една но работеща на 100 %. Това се отнася и за самите Linux дистрибуции ...
[Отговори на този коментар]
Към: eto
От: boby
На: 24-01-2006@16:20 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленПфу, прочетох го пак. Бъка от правописни грешки. Сори, бързах :-(
[Отговори на този коментар]
Към: статиите
От: Димитър Жеков <jimmy (a) is-vn< dot >bg>
На: 24-01-2006@14:24 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленНищо особено не пише. Стандартното наблюдениче, че около Linux се мотаят много Санчовци/фанатици, следвано от анти-GPL/OSS/... FUD. Логическите и фактически несъответствия в материалите се виждат и с просто око, та едва ли превода и анализа имат някакъв смисъл. И аз не съм във възторг от някои неща в GPL/FSF/..., но смятам че заслужават нещо повече като критика от един некадърен FUD. Дори много повече.
[Отговори на този коментар]
Към: статиите
От: growchie <growchie (a) yahoo< dot >com>
На: 24-01-2006@14:36 GMT+2
Оценка: 1/Неутраленпишат, че според тях линукс не е приет не заради M$, а заради група линукс хакери които искат линукс да си остане елитарна ос, достъпна само за тях, и въобще работи от които на ричард столман ще му окапе брадата.
поредните хора с мисия в живота.
по принцип не подкрепям сляпото копиране на интерфейсите на дадена операционна система в линукс но определено доста са пипнали гнома.
Редактиран на: 24-01-2006@14:44
[Отговори на този коментар]
Към: Към: статиите
От: delphinus
На: 24-01-2006@14:56 GMT+2
Оценка: 1/Неутрален"по принцип не подкрепям сляпото копиране на интерфейсите на дадена операционна система в линукс но определено доста са пипнали гнома."
Аз пък случайно знам откъде са го "пипнали" гнома от PCLinuxOS
http://genieos.toluenterprises.com/othe...
[Отговори на този коментар]
Към: Към: Към: статиите
От: growchie <growchie__at__yahoo< dot >com>
На: 24-01-2006@15:16 GMT+2
Оценка: 1/Неутраленмдааааа
това не го знаех....
хъм не знам вече какво да мисля за тях...
[Отговори на този коментар]
Към: Към: статиите
От: bozho <bozho __@__ issp< dot >bas< dot >bg>
На: 24-01-2006@15:54 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленОплюват яко отворения код и GPL, а точно
на тях е базиран и техният продукт. Ако не
бяха и двете неща, които така плюят, много
ми е интересно, кой затворен продукт щяха
да могат да "пипнат" от тук, от там и да го
продават с успех. Щяха да развият успешен
бизнес точно... друг път.
[Отговори на този коментар]
Към: Към: Към: статиите
От: growchie <growchie__at__yahoo[ точка ]com>
На: 25-01-2006@7:56 GMT+2
Оценка: 1/Неутраленвинаги съм се чудил защо хора с проблем с ГПЛ пишат за линукс, а не за БСД да речем. май май защото немогат да си лешоядстват от труда на хората, които искат кода им да е свободен.
[Отговори на този коментар]
Istina si e, niama spor...
От: winman
На: 24-01-2006@17:39 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленПрочетох всичко в сайта на Linux-online. Все едно са ми чели мислите. Две години се занимавам сериозно с Linux desktop и единствения извод до който стигнах е: Трябва да се работи повече, за да се купи Windows! Ползвам Linux ежедневно само защото съм беден. Съзнавам и не мрънкам - без пари толкова. Куцо, ама мърда все пак. Останалото са само приказки... Сървърните приложения са друга тема и не бива хвалбите за тях автоматично да се пренасят за Линукс Десктоп.
[Отговори на този коментар]
Към: Istina si e, niama spor...
От: Hapkoc
На: 25-01-2006@8:30 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленРазни хора разни идеали. Мене ме устройва Linux за десктоп система. Теб щом не те - бачкай да си купиш Windows. :)
[Отговори на този коментар]
За кое няма спор?
От: Димитър Жеков <jimmy __@__ is-vn __точка__ bg>
На: 25-01-2006@10:10 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленОчевидно е, дори от коментарите тук, че спор има. Аз например съм бачкал доста, парички за Win~1 имам, но за desktop система по възможност ползвам Linux. Като поработиш повечко и придобиеш опит - може и на теб да ти дойде друг акъл. Ако не си работил с Win~1, да ти кажа: по-добре сто пъти да чуеш, отколкото един път да видиш...
[Отговори на този коментар]
Към: Istina si e, niama spor...
От: Георги Чорбаджийски <georgi< at >unixsol__dot__org>
На: 25-01-2006@8:38 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленОчакваме проблемите ти надлежно описани като съобщения за грешки отправени към разработчиците. А дотогава, понеже още не е измислена машина за четене на мисли ис стой беден и "едва си върши работата".
[Отговори на този коментар]
Към: превод за обсъждане
От: DK
На: 25-01-2006@19:16 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленПрочетох всичко, заедно с руските източници.
Не ми е ясно какъв им е проблема. Казано е ясно - можеш да ползваш отворения код като изходен материал за създаване на свой продукт, но трябва да предоставиш и ти кода, за да може системата да се развива. Именно такава е идеята. Някой е дал нещо за общо ползване с явното съзнание, че прогресът ще го направи неактуално и за да се развива, всеки който може и с каквото може да помага.
Вземаш код, ползваш, даваш код, твоето си го продавай, подарявай или прави на туршия.
Значи на тях им харесва стилът на Виндоус и Майкрософт, но още по-вече им харесва архитектурата на Линукс. И как не. Но са направили нещо наистина добро - орязали са всичко излишно за работата, за да не се занимават с глупости работещите. Забавленията
в къщи или в залата!
[Отговори на този коментар]