мислиш ли?
От: hydra <mhydra< at >users[ точка ]sourceforge[ точка ]net>
На: 8-09-2006@7:51 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленМислиш ли че някой от общините или от държавните органи ще премине към нещо различно от микрософт?
Не забравяй че те не плащат за софтуера, а го плащаме ние - обикновените данъкоплатци.
Така че дори и 1000$ да стане пак ще си го купуват.
Все пак има достатъчно балами в тази държава за да живеят тук и да търпят 200 човека да ги експлоатират.
[Отговори на този коментар]
Към: мислиш ли?
От: cenata
На: 8-09-2006@8:02 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленПрав си. Но да погледнем от друга страна. За нас българите всичко над 10лв за жалост се приема за скъпо :( Докато за "нормалните" държави парите за Windows надали са много, а и освен това ако на някой му трябва за удома ще си вземе Home версия (200$), а ние българите понеже и без това го крадем ще си вземем Pro :P
И аз съм за свободния софтуер но все пак и програмистите семейства хранят. Не разбирам защо някой е решил че точно софтуера трябва да е безплатен в тоя ред на думи :)...да направят и колите без пари та да се порадваме на Мерцедеси :)
Дано някой не се е обидил. Лек ден на всики ;)
[Отговори на този коментар]
Към: мислиш ли?
От: sash
На: 9-09-2006@11:34 GMT+2
Оценка: 1/Неутраленповдига ми се от M$
[Отговори на този коментар]
Към: мислиш ли?
От: Иво
На: 8-09-2006@8:04 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленАбослютно си прав.
Да не говорим, че повечето хора като чуат "свободен софтуер" и си казват: ахм.. свободен... без пари!? .. а не му е чиста работата.. много трябва да е бъгав...то ако наистина е по-добър защо не се ползва масово? А като разберат, че се разработва децентрализирано от разни случайни хора, а не от костюмари с космически заплати, натъпкани в офис и КРАЙ!!
Иска ми се да кажа - ае да се оправят, но лошото е, че ние сме потърпевши.
[Отговори на този коментар]
Към: мислиш ли?
От: DarkWolf <darkwolf1984 (a) gmail[ точка ]com>
На: 8-09-2006@8:37 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленЛошото е когато само се оплакваме и нищо не се предприема. Доста малко хора мислят за държавните пари като парите на данъкоплатците. Нашата държава както винаги е малко сбъркана.
[Отговори на този коментар]
Към: мислиш ли?
От: nannygoat <nannygoat __@__ abv__dot__bg>
На: 8-09-2006@8:47 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленДаже ще платим и за "обучение", щото лелката в "Топлофикация" ще трябва да е сертифициран специалист. А домашните потребители ще изтеглят поредната версия на WGA туулчето (или каквито хави ще има вече при Vista) и така...старата песен на нов глас:)
[Отговори на този коментар]
Към: мислиш ли?
От: dedmin
На: 8-09-2006@8:48 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленНай-вече ще се увеличат пиратските копия и толкоз. За да преминеш на Линукс трябва да имаш истинско желание да учиш и да промениш навиците си. За огромна част от потребителите това е излишно и ненужно усилие. Що се отнася до държавата, там пак всичко зависи от хората - вгледайте се какви са те, какъв им е манталитета, защо работят там и отговора ще ви е ясен. Вижте и колегите си - колко от тях истински обичат работата си и искат да променят и подобрят нещо? Огромна част от хората всъщност мразят работата си. Няма какво да се лъжем - мнозинството от българите са назадничеви и консервативни егоисти, а най-образованите и будни хора избягаха навън - демек и те мислят само за себе си, а иначе много обичат България и се просълзяват при всяка българска песен която чуят. Нещата се променят, когато хората се променят...
[Отговори на този коментар]
Към: мислиш ли?
От: Златко Попов <zlatkopopov __@__ fsa-bg__dot__org>
На: 8-09-2006@8:55 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленЕ, ако не нашите държавни органи, то в Германия, Франция, Испания, скандинавските страни и т.н. има достатъчно находчиви и умни хора, които да си ползват компютрите със здраве без да дават маса грешни пари за софтуер.
[Отговори на този коментар]
Към: Към: мислиш ли?
От: hydra <mhydra (a) users[ точка ]sourceforge[ точка ]net>
На: 8-09-2006@8:59 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленЕ за това си прав. Обаче те и сега на много места си ги ползват свободните неща.
Прави ми впечатление обаче че кат чели това са университети в САЩ. Повечето в Европа си ползват Вин усилено докато колегите им от САЩ доста наблягат на опен сорс-а.
[Отговори на този коментар]
Към: Към: Към: мислиш ли?
От: Боян
На: 8-09-2006@9:05 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленНе сте прави за университетите.
Една колежка беше в Германия за три месеца и се оплака, че прозорци нямало. Има само една или две лаборатории и то за програми дето ги няма за линукс. Всичко друго е на Дебиан. Тя си е писала работите на ТеХ.
[Отговори на този коментар]
Към: Към: Към: Към: мислиш ли?
От: Gergana
На: 11-09-2006@22:51 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленPri nas ima 3 stai s mashini. I v trite po podrazbirane varvi gentoo-linux, v ednata ima vazmojnost chovek da boot-va i Windows. Ugovorkata e, che sled kato si svarshi rabotata pod Windows triabva da boot-va linux. S Windows neshtata sa napraveni da sa malko po-slojni, no ima useri deto go polzvat. Vsashnost samo chujdencite polzvat tuk Windows. Nemcite, ne che sa mnogo svetnati v linux-a (edna ogromna chast ot tiah idvat v universiteta bez da sa vijdali linux), no imat za 3 dni predi da pochnat ekspresni kursove po linux i tam izglejda im kazvat che e po-dobre linux i sled tova, dori kato neshto ne im e iasno kak stava se machat i go nauchavat. Kade iadosvat sistemnicite s poraziite si, kade pitat drugite useri, ama ne startirat Windows.
[Отговори на този коментар]
Към: Към: Към: мислиш ли?
От: Неизвестен
На: 8-09-2006@10:08 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленХора нали имаше новина, че сме задължени до 2008 да купуваме скапаният им софтуер на майкрософт по договор. По-нататък според мен ще се обмислят нещата.
[Отговори на този коментар]
това са предварителни данни
От: ken
На: 8-09-2006@9:07 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленТова са "случайно" изпуснати цени. Реалните цени да администрацията, учебните завединия, корпорациитем и ОЕМ са съвсем други а те са 90% от клиентите ....
[Отговори на този коментар]
Пълна подкрепа за мниенията и новината!
От: bvp
На: 8-09-2006@10:02 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленПодкрепям Златко за новината и че я е споделил с общността на linux-bg.org.
Наистина съм съгласен с мнението, че Windows Vista му е малко височка цената и не е за обикновените потребители.
П.П. Надявам се да бъда правилно разбран и да не породя излишни спорове. Използвам и съм ползвал Линукс ОС на собствения си компютър и в работата.
Поздрави,
Борис
[Отговори на този коментар]
More Money
От: Malone <ask (a) me __точка__ com>
На: 8-09-2006@10:04 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленЦената е добре дошла за определено съсловие държавници. Колкото е по скъпа официалната цена, толкова по голяма става печалбата от отстъпката, която ще влезе в нечии джобове.
Уверявам ви, софтуера писан за Д.А. изисква, а и ще изисква само и единствено най-скъпата версия на MS за да работи.
[Отговори на този коментар]
Това не беше ли сайт за Линукс?
От: Stefan <st_stefanov< at >bulgaria< dot >com>
На: 8-09-2006@10:13 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленКакво общо има Вистата с тематиката на сайта?
Ако ме интересува уиндоус ще търся в сайтовете за уиндоус. Там със сигурност не пише, например, че на трети септември излезе RC4 на Slackware 11!
[Отговори на този коментар]
Към: Това не беше ли сайт за Линукс?
От: Malone <ask __@__ me[ точка ]com>
На: 8-09-2006@10:29 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленОтново заравяне на главата в пясъка.
Да, сайт за Linux е, но не може да се обсъжда Линукс без да се вземе предвид конкуренцията му.
А тя е доста сериозна, дори бих казал Linux е опозицията на мнозинството, а не обратното.
[Отговори на този коментар]
Към: Това не беше ли сайт за Линукс?
От: DChankov
На: 8-09-2006@10:30 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленИма общо. В най-прекия смисъл. Във всеки сличай по най-пряк начин ни бърка в джоба. А т.н. държавници са най-заинтересовани да е скъпо (кое да е - но софтуера най-паче - как звучи само... от само себе си се разбира че е си е скъпо нещо) защото комисионните все пак са процент. Тия сметки те добре ги разбират. И от други неща разбират. Като например как да станем европейци. И ни го обясняват при всеки удобен случай. Да ти се доповръща...
[Отговори на този коментар]
Към: Това не беше ли .. Стига вече!!!
От: Rag <simaka< at >gmail__dot__com>
На: 8-09-2006@10:47 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленМакар и да сме в света на линукс, според мен тази новина си е съвсем на място. Несъмнено такава висока цена на Windows Vista ще доведе до динамики и промени и на Linux операционната система. За момента реалния свят за обикновения човек е изграден на основата Windows и ние трябва да се съобразяваме с това, независимо дали ни харесва. И когато свободния софтуеър се цели в крайния потребител, където царя е Windows, новина свързана с толкова високата цена на Царя несъмнено би трябвало да е интересна и за нас, включая и теб. Не мога да разбера защо трябва да се подхожда с такъв фанатизъм и тесногръдие, да се скача с разпенена уста всеки път, тези неща сериозно ми напомнят за един сайт на лесбийки в който четох част от лесбийската философия в която отношението към мъжа беше брутално и се използваше всяка възможност това гнъсно и нечисто отвратително същество да бъде оплюто. Независимо от това обаче лесбийките за момента са далеч от мнозиство и според мен би било полезно за тях да се опитат да проникнат и в психологията на своя полов опонент мъжа, да разберат из основи какво ги е подтикнало към това да се отрекат от него и да гледат на това със здрав разум за да може извлечената информация и поуки да бъдат използвани в борбата между половете. Евентуалната такава война би облагодетелствала обикновения потребител, защото това е вид конкуренция на пазара на половете и всеки продукт - съответно хетересексуалното и лесбийствотото имат своите предимства и недосатъци и в крайна сметка двата продукта ще се подобряват с цел да привлекат повече интерес.
П.С. Прощавайте за аналогията, но в изолирания свят с тези правила, с които я представих в голяма степен съответства на истината.
[Отговори на този коментар]
Към: Към: Това не беше ли .. Стига вече!!!
От: Stefan <st_stefanov __@__ bulgaria[ точка ]com>
На: 8-09-2006@11:05 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленНе забелязах да съм оплюл Виста-та някъде.
Не мисля, че трябва Линукс да води война с някого.
На мен пък ми омръзна да чета новини за Уиндоус в сайт за Линукс.
Ей сега отивам в клуб "Уиндоус" да пиша за Слакуеър!
[Отговори на този коментар]
Към: Към: Към: Това не беше ли .. Стига ве
От: Златко Попов <zlatkopopov __@__ fsa-bg[ точка ]org>
На: 8-09-2006@11:39 GMT+2
Оценка: 1/Неутрален<<На мен пък ми омръзна да чета новини за Уиндоус в сайт за Линукс.>>
Новината е на този сайт, защото високата цена на Виста е предпоставка за повече мигриращи към свободен софтуер потребители. А това вече ни засяга, не мислиш ли?
[Отговори на този коментар]
Към: Към: Към: Към: Това не беше ли .. Стига ве
От: kikiriki
На: 10-09-2006@6:19 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленZa6to po dqvolite svobodniq software e bezplaten?! Za6to si mislite 4e kato e open-source i e po-dobur? Za6to si mislite 4e onezi ot m-soft qdat myhi? Za6to Linux userite ska4at kato yjileni 6tom stane dyma za Windows? V kraina smetka vsi4ki vie ste user-i, a puk v user-sko otno6enie Linux se priblijava vse pove4e i pove4e do Windows, i to do edin dosta po-negramotno napraven Windows.
I za6to tipi4no po bulgarski tursite nai-eftinoto?! Tova 4e Vista stryva 200$ kakuv takuv problem e... argh
[Отговори на този коментар]
Не, не мисля
От: Malone <ask__at__me[ точка ]com>
На: 8-09-2006@10:25 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленНе мисля.
За фирми[чки] с малко по-напредничави мениджъри да, но те са съвсем малък сегмент.
Компаниите ще си останат на същата версия на Windows, която са платили вече.
ДА не избира, вместо нея избира някой друг, който в повечето от случаите е "заинтересован" от определен избор. Финансово разбира се.
Общините също, като ДА. Че и по-лесно ще бъдат заинтересовани, ако въобще може да се говори за възможност за избор.
Частните лица в БГ ще имат Vista безплатно, все пак сме в България.
[Отговори на този коментар]
Особенно в бившият СССР
От: Zerg <sdimitrov__at__netbg__dot__com>
На: 8-09-2006@10:31 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленКъдето е предвидено Вистата да се продава върху 5800 дискети :)
Представете си за колко време ще се инсталират :)
[Отговори на този коментар]
Към: Особенно в бившият СССР
От: Italianeca <retromail__at__yahoo< dot >com>
На: 8-09-2006@11:13 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленКъртиш мивки. :) Аз съм инсталирал Win 3.11 от 35 дискети (5.25 - 360к). Добрите стари времена :)
[Отговори на този коментар]
Прекрасно!
От: nifelheim <nifelheim __@__ bitex[ точка ]bg>
На: 8-09-2006@11:46 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленЧудесни цени! Надявам се MS да успеят да накарат ВСИЧКИ да си плащат за виндовсите.
[Отговори на този коментар]
Цените не са проблем.
От: Mihail
На: 8-09-2006@11:56 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленПроблема с продуктите на Micro$oft не е в цените а в политиката на фирмата (това което получаваш за парите си). Хората биха дали и повече пари за софтуер, но за такъв който е достатъчно качествен и най-вече не ги ограничава. Швабите свалят SuSE, тестват, харесва им, и отиват в магазина за да си купят пакета, който струва 150 евро. Но пакета съдържа както OS, така и изобилие от програми, source-а на програмите, упътване дебело 1500 страници (много красива книга) и не на последно място Support. Подобна политика се наблюдава и с други дистрибуции.
PS
Искам да добавя, че немците не са тъпи парчета. Те си имат изобилие от online документация на родния им език и въпреки това доста от тях си копуват open software. Друг е вапроса че за тях сума от 150 евро е нищожна.
[Отговори на този коментар]
Вижте новите покупки на ДА
От: kiv
На: 8-09-2006@12:17 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленВчера в Капитал имаше статия, в която
обсъждат новите покупки на софтуер от
Microsoft, този път от Николай Василев. В
резюме - след Калчев по Калчевски.
[Отговори на този коментар]
Цената
От: andreev
На: 8-09-2006@12:36 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленТези цени са в канадски долари. Базовата домашна версия ще струва 99 USD.
[Отговори на този коментар]
.
От: Лудница
На: 8-09-2006@13:49 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленЯ прочети внимателно какво пише:
http://www.microsoft.com/windowsvista/g...
Не мисля че тази цена ще накара някой да премине към друга ОС. Е може би ще има повече любопитни хора, но цената е страшна само за България.
[Отговори на този коментар]
лек offtopic
От: growchie <growchie__at__yahoo__dot__com>
На: 8-09-2006@14:10 GMT+2
Оценка: 1/Неутраленhttp://theinquirer.net/default.aspx?art...
Явно в Латвия M$ ще ги гони птичи грип.
[Отговори на този коментар]
Към: лек offtopic
От: miky <miky_2000 __@__ abv< dot >bg>
На: 8-09-2006@19:36 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленКаква Виста в администрацията кадето им плащтаме данъците или пък за обикновените хора като тази ОС иска 1GB RAM за да върви някак си.Та не сте ли чували:"Ако може компа ми да е до 800лв. ама да мога да играя на него DOOM 3."
[Отговори на този коментар]
ДА да смени софтуера!!??
От: Andrew
На: 8-09-2006@18:24 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленНяма начин. Изобщо няма да ги стреснат новите цени. Нали не плащат от джоба си, к'во им дреме...
[Отговори на този коментар]
Поносимост
От: Данката
На: 8-09-2006@19:37 GMT+2
Оценка: 1/Неутрален Уважаеми колеги!
Както казва един наш програмист -за конкуренцията или хубаво или нищо!
Вин е добър,но аз предпочитам Дебианчо.Това е!Книжката е на сайта на факултета по математика на Софийския университет.
[Отговори на този коментар]
Супер за... чиновници
От: Ekspert <Ekspert< dot >BG< at >gmail< dot >com>
На: 9-09-2006@9:06 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленНашите чиновници ще са още по-доволни, колкото по-скъп е новия софт, толкова повече ще 'гушнат" от комисионните.
И те имат харчове все пак, а за корупция ще се говори друг път и на друго място.
[Отговори на този коментар]
Напълно съм съгласен с deadmin
От: fla
На: 10-09-2006@9:43 GMT+2
Оценка: 1/Неутрален
Мнението ми напълно се покрива с това на deadmin, затова ще си позволя да го цитирам:
------------
Коментар от: dedmin Дата: 8-09-2006
...
"Що се отнася до държавата, там пак всичко зависи от хората - вгледайте се какви са те, какъв им е манталитета, защо работят там и отговора ще ви е ясен. Вижте и колегите си - колко от тях истински обичат работата си и искат да променят и подобрят нещо? Огромна част от хората всъщност мразят работата си. Няма какво да се лъжем - мнозинството от българите са назадничеви и консервативни егоисти, а най-образованите и будни хора избягаха навън - демек и те мислят само за себе си, а иначе много обичат България и се просълзяват при всяка българска песен която чуят. Нещата се променят, когато хората се променят..."
5 синтезирани точни изречения с описания на българския работещ човек.
Това, което можем да направим е да продължим да си ползваме, поддържаме и разпространяваме свободния софтуер. И един ден, когато сме повече (и по-обединени), гласът ни да се чуе. ...
[Отговори на този коментар]
Към: Напълно съм съгласен с deadmin
От: Gergana
На: 11-09-2006@22:31 GMT+2
Оценка: 1/Неутрален> "Що се отнася до държавата, там пак всичко зависи от
> хората - вгледайте се какви са те, какъв им е
> манталитета, защо работят там и отговора ще ви е
> ясен. Вижте и колегите си - колко от тях истински
> обичат работата си и искат да променят и подобрят
> нещо? Огромна част от хората всъщност мразят работата
> си. Няма какво да се лъжем - мнозинството от
> българите са назадничеви и консервативни егоисти, а
> най-образованите и будни хора избягаха навън - демек
> и те мислят само за себе си,
Ima i takiva koito sa se pribrali obratno v BG i te sa prosto smachkani. Az poznavam dvama. I dvamata ne sa shtastlivi. Edinia misli, che si e propilial jivota, a e chovek koito moje mnogo - spokoino mogat da se cani za sisadmin na kakvoto si iska parche ot mreja. Po-dobar e ot men. Ama ne ochakvam che shte iska, de.
[Отговори на този коментар]
Нещо за четене
От: Whatever
На: 11-09-2006@17:19 GMT+2
Оценка: 1/Неутраленhttp://observer.guardian.co.uk/business...,,1868642,00.html
[Отговори на този коментар]