
|
 |
Столман От: Romeo Ninov <rninov __@__ gmail< dot >com> На: 12-09-2007@10:09 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленТози човек не може ли да си намери полезно занимание, вечно само той е прав, другите са криви.
И на края да живее GNU и Emacs
[Отговори на този коментар]
Към: Столман От: bobo На: 12-09-2007@14:47 GMT+2 Оценка: 1/Неутраленчовека е направил мнооого , мнооого и за това може си говори квото си иска.(ТОЧКА)
[Отговори на този коментар]
Към: Към: Столман От: Yordan Georgiev <gigavolt__at__abv__dot__bg> На: 13-09-2007@11:27 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленИ какво е направил?
[Отговори на този коментар] Към: Към: Към: Столман От: Linux TorWald На: 13-09-2007@16:19 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленGNU може би?
[Отговори на този коментар]
Малка неточност От: NetCutter <netcut __@__ gmail< dot >com> На: 12-09-2007@10:32 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленPlease don't call it "Linux;" if you do that, you give the principal developer none of the credit. Please call it "GNU/Linux" and give us equal mention.
Или иначе казано, човека твърди че операционната система не е просто Linux а GNU/Linux :)
Но наистина не ми хареса това изказване:
"However, if you don't want to lose your freedom, you had better not follow him(Linus Torvalds)."
Не мисля, че е сега времето за такива разпри. А и не виждам смисъл за сръдни между двамата просто заради това, че Линус не одобрява GPL v3
Все пак всеки има право да избира под кой лиценз да лицензира софтуерът си.
И това че Торвалдс следва v2 съвсем не значи, някакво ограничение...погазване на свободата и прочие.
[Отговори на този коментар] "Линукс" е готино име От: Райчо <raicho[ точка ]nikolov __@__ gmail[ точка ]com> На: 12-09-2007@12:55 GMT+2 Оценка: 1/Неутрален"Освен факта, че Linux има готино име, може ли някой да ми обясни защо трябва да използвам Linux вместо BSD?" "Не. Това е всичко. Готино име и това е всичко. Доста се потрудихме да намерим име, което да се хареса на повечето хора, но то ни се отплати: хиляди хора използват linux само, за да могат да кажат: "OS/2? Ха!. Аз си имам Linux. Какво име!". 386BSD направи грешката да сложи много цифри и странни съкращения в името и уплашиха много хора, защото името звучи прекалено техничарски.(Отговор на Линус Торвалдс на въпрос за Linux)
Ми грозно е това GNU/Linux и според мен плаши нетехнически настроените хора. Линукс се е превърнало в нарицателно вече, като "нескафе" примерно, или "ксерокс".
http://bglog.net/blog/paucku?bid=8805
Редактиран на: 12-09-2007@12:56
[Отговори на този коментар]
Към: "Линукс" е готино име От: Iaroslav На: 12-09-2007@16:01 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленЗа мен официалното име е GNU/Linux, но разговорно си остава само Linux. М-у другото, това е най-малкият проблем!!!
[Отговори на този коментар]
Р. Столман От: thecharge <thecharge< at >gmail__dot__com> На: 12-09-2007@16:03 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленРичард Столмаан е един от най-великите хора на земята все пак ако не беше той, нямаше да има и такова определение, дефиниция и нещо наречено ОТВОРЕН КОД, той (Столман), е видна личност изявяваща себе си като философ на тази дефиниция. А какво е линукс? Линукс е просто едно ядро под което вървят програми, написани за ГНУ (от анлийски GNU - GNU's not Unix), точно по онова време, началото на 90-десетте години на миналият век ФСМ(така са били известно ФСФ по това време), разработват ядро за своята операционна система, но просто е имало дупки, които линукс в малко по-късен период запълва, за това Линус торвалдс тук В европа използвайки ГПУ-ГПЛ лиценза прави едно ядро, под което подкарва ГНУ програми, а основния принос за неговото благополучие е безплатният компилатор на Си, без който линус би си писал само едни прости приложения на десктоп-ПЦ-то, и то на асемблер, фортран или пак бейсик. Аз мисля че оправдано трябва да се казва GNU/Linux, защото това е Гну ядро с попълнените вече дупки в него от Линукс.
И незабравяйте, че ако Столман реши да придаде нов вид на дефиницията Отворен код (а именно да го затвори, и да определи цена на творението, което е създал), той е пълното си право, защото той е създателят на движението, фондацията и т.н.
Редактиран на: 12-09-2007@16:06
[Отговори на този коментар]
Към: Р. Столман От: dream На: 12-09-2007@16:30 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленНе си прав. Линус създава кернела по подобие на minix (proproetary OS с която той работи в университета си в Хелзинки) и от GNU проекта решават да го ползват, защото те още нямат работещ кернел. Той не запълва дупки в техния - неговият проект е напълно отделен докато GNU не решават да го ползват, поне докато напишат свой.
Btw GNU кернел (HURD му е името) вече съществува и е stable. Въпреки че се работи по него над 15 години, през повечето време проекта е бил замразен, защото са смятали, че след като има Linux няма да им е нужен GNU кернел, но в крайна сметка са го завършили. Debian имат версия с GNU кернела, но не съм виждал какво може, нито знам какво върви на него и как, но предполагам, че с GNU софтуер няма да има проблем. Пък дали ще се наложи - ами възможно е, но няма да е скоро, понеже GNU не вдигат врява около проектите си с цел да ги популяризират, те просто предоставят правото на избор, за което едно голямо благодаря :).
[Отговори на този коментар] Към: Р. Столман От: Romeo Ninov <rninov__at__gmail __точка__ com> На: 12-09-2007@17:01 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленСтолман е минал надалеч покрай дефиницията за велик човек. Той си има любима тема и си я е навил на пръста и все за нея си говори.
Да не говорим че просто бях потресен когато бидейки в България изнасяше някаква лекция и се събу по чорапи на подиума в НДК.
А даже и да иска не може да промени (вече) лиценза, защото има много чуждо участие в неговите проекти
[Отговори на този коментар]
Към: Към: Р. Столман От: мони На: 12-09-2007@18:50 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленТова, че си събу чорапите какво значение има? До колкото
помня това беше заради някакъв проблем с краката, а и
да не е - на кого му пука.
А освен, че си има любима тема, човекът е оставил и
много технически неща след себе си, нещо което нито ти,
нито аз сме направили.
[Отговори на този коментар] Към: Към: Р. Столман От: l На: 12-09-2007@19:43 GMT+2 Оценка: 1/Неутрален> А даже и да иска не може да промени (вече) лиценза,
> защото има много чуждо участие в неговите проекти
Напротив може. Провери какво е изискването за
включване на дадена програма в GNU. Основното
изискване е авторите да прехвърлят авторските си права
на FSF.
[Отговори на този коментар] Към: Към: Р. Столман От: bobo На: 12-09-2007@22:04 GMT+2 Оценка: 1/Неутралени сигурно щеше да си втрещен и да легниш да се тръшкаш на земята, ако по американски си беше дигнал краката на масата.
ай бягайте от тука с детинщените.
бил си събул обувките...
абе ти нямаш ли чорапи.
сигурно и не сереш?
а жена ти, приятелката ти или майка ти са расли в саксия??@!?!?!?
ебати как се нервирам !
[Отговори на този коментар] Към: Към: Р. Столман От: Георги Даракиев <g_darakiev (a) mail__dot__bg> На: 12-09-2007@22:31 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленИ аз и ти имаме любими теми, които сме си навили на пръста, кой от нас е направил толкова много за своята и е толкова известен?
[Отговори на този коментар] Към: Към: Към: Р. Столман От: Romeo Ninov <rninov__at__gmail< dot >com> На: 13-09-2007@0:07 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленПо отношение на оставеното след себе си - ами нещата, които правя поради една или друга причина остават под повърхността. Е вероятно не толкова колкото Столман, но...
А за обувките - просташко е, аз не го приемам, който иска да се принизява негова си работа. Омръзнало ми е от простаци, а Столман в моите очи се показа като точно такъв
[Отговори на този коментар] Към: Към: Към: Към: Р. Столман От: Калоян <kaloian__dot__dimitrov (a) gmail__dot__com> На: 13-09-2007@4:35 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленИнтересна дефиниция за просташко, то по тая дефиниция е просташко лятото да се ходи по джапанки или пък без чорапи.
А за другото съм съгласен, тоя човек си има някакво мнение толкова бетонирано, че и с топ не можеш да го помръднеш. Независимо какви аргументи му представяш, просто има такива хора.
А дали е велик човек няма да коментирам, питайте ме пак след 50 години. Ако още помня кой е бил тоя, ще ви кажа.
[Отговори на този коментар] Към: Към: Към: Към: Р. Столман От: Григор На: 13-09-2007@18:13 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленРомео, нека не мерим величието и приноса на човек по чорапите му.
Хитлер примерно с гаранция е бил по-възпитан от Столмън. Също и Гьобелс, и куп други подобни "величия". Ганди пък въобще е ходел почти гол.
За мен нещата са прости. Линус пази интереса на девелоперите, Столмън - на юзерите. Аз съм повече юзер, отколкото девелопер. (Линус - също: надали е написал повече от половината от софтуера, който използва.) Така че подкрепям позицията на Столмън.
[Отговори на този коментар] Към: Към: Към: Към: Към: Р. Столман От: l На: 13-09-2007@22:41 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленГригор,
Малката подробност е, че ако интересите на
разрабочиците не са запазени, те просто няма да пишат
код и колкото и да са запазени интересите ти, няма да
имаш особена полза от това.
[Отговори на този коментар] Към: Към: Към: Към: Към: Р. Столман От: Romeo Ninov <rninov< at >gmail__dot__com> На: 14-09-2007@2:33 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленГригоре, разбирам екцентричността на великите/известните, но някои неща ме дразнят. Говорим за въвеждане на софтуер и технологии с отворен код в корпоративния сектор. Та мениджърите на големи корпорации няма да пуснат човек с такъв външен вид и държане и на първия етаж. Разбирам че може би при мен е настъпило прекалено професонално изкривяване, но това е положението. Вярно е че по дрехите само посрещат, но ако не те приемат няма да можеш да развиеш идеите си и да ги представиш. И подобни примери поставят (начално) прихологическа бариера пред възприемането на идеята на отворения код. Освен това Столман е прекалено краен в изказванията си и оценките, а това не помага.
[Отговори на този коментар]
Към: Р. Столман От: 9999999999999999999999999 На: 12-09-2007@19:01 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленТермина ОТВОРЕН КОД може и да го има ако Столман го нямаше. Но СВОБОДЕН СОФТУЕР - на дали. Хубаво е човек преди да пише глупости да прочете оригиналната статия.
[Отговори на този коментар]
да го бяха кръстили... От: лисик На: 13-09-2007@4:53 GMT+2 Оценка: 1/Неутраленда се бяха разбрали навремето да му викат
Ginux или нешо такова, та да не се излагат
с тъпи разпри.
[Отговори на този коментар]
Към: да го бяха кръстили... От: Stoyan На: 13-09-2007@10:16 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленВсеки може да си нар., което си иска както си иска, но ако поне малко искаме да бъдем коректни, точни и да се придържаме към фактите лично аз трябва да призная, че правилното наименование е GNU/Linux, въпреки че аз лично си го нар. естествено в разговорната реч за по-кратко Линукс, т.к. някак си ГНУ не ми звучи добре, а пък и повечето хора така сме свикнали. Но истината е, че Линукс си е само едно ядро, а не самата операционна система, но както и да е, докато ГНУ софтуера разполага само с едно стабилно и добре работещо ядро(споменах го вече кое е) ние ще продължаваме да си нар. ОС-та с името Линукс.
Относно дали Столман е бетонирана глава, ами да ви кажа честно по-добре е, че човека си държи на идеите и ги отстоява, а не си сменя възгледите по-често отколкото чорапите, за разлика от някои други хора. Поне в това отношение е предсказуем и няма опастност да бъдем изненадани "приятно" с някаква поредна глупост или отстъпление от идеите на свободния софт.
[Отговори на този коментар]
Към: Към: да го бяха кръстили... От: Stash <orlincho_vv (a) yahoo __точка__ com> На: 14-09-2007@7:51 GMT+2 Оценка: 1/Неутраленлеле ако не самото ядро то кое е самата ОС????
съпътстващият я софт ли ????? това че МС с тяхната ОС слагат и 100 кила ненужен софт не се заблуждавайте моя :) ОС-а е само ядрото и при нужда с малко уговорки някои друг софт за системната поддръжка или настройка и до тук, затова се кава, че Debian и тн са дистрибуции защото включват и някакъв набор от софт но в основата седи GNU/Linux OS
Редактиран на: 14-09-2007@7:52
[Отговори на този коментар] Към: Към: Към: да го бяха кръстили... От: Stoyan На: 14-09-2007@11:45 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленТам е работата, че само ядрото не е самата ОС, ОС-та включва и допълнителен софт, както ти каза за системна подръжка или най-малкото за взаимодействие с ядрото. Само, че там е работата и че Дебиан не е дистрибуция, а ОС. Поне така пише на сайта им, т.к. не е задължително Дебиан да върви с ядрото на Линус, може да върви с Hurd ядро или *BSD ядро:
"Debian is a free operating system (OS) for your computer. An operating system is the set of basic programs and utilities that make your computer run. Debian uses the Linux kernel (the core of an operating system), but most of the basic OS tools come from the GNU project; hence the name GNU/Linux."
Сам разбираш, че при това положение няма да е правилно да нар. Линукс ОС, т.к. то е просто ядро. Но аз пак казвам, че в разговорната реч ще си нар. ОС-та Линукс, т.к. е по кратко и така съм свикнал и така ми харесва. Но ако държим поне малко да сме коректни няма как да използваме това наименование (Линукс) за самата ОС.
[Отговори на този коментар] Към: Към: Към: Към: да го бяха кръстили... От: Stash <orlincho_vv< at >yahoo__dot__com> На: 14-09-2007@21:09 GMT+2 Оценка: 1/Неутраленок де Дебиан можеби не бе най-подходящият пример :) , но ако наистина трябва да сме точни :) точна дефиниция за това какво влиза в ОС и какво не и къде е точно границата м/у ОС и ядро е много много тънка и твърде неясна :) затова да заровим томахавката това е крайно не изчерпаема тема :) и двете становища имат + и - истината е някъде според мен посредата :)
[Отговори на този коментар]
gnu-linux-bg От: kalpazanius На: 13-09-2007@11:07 GMT+2 Оценка: 1/Неутралентрябва да има два подобни сайта:
gnu-linux-bg - за почитателите на столман, политиката, свободата на словото, "свободният" софтуер и разбира се, безплатната бира.
open-source-bg - ба бъде за любителите на отворения код, технологиите, както естествено и на безплатната бира.
[Отговори на този коментар] Предпочитам ГНУ/Линукс :) От: fla На: 13-09-2007@12:09 GMT+2 Оценка: 1/Неутрален Аз лично предпочитам наименованието ГНУ/Линукс, което намирам за по-правилно.
Относно Столман: той е човек, който е направил много за свободата на софтуера и продължава да прави. Наистина съм щастлив, че имам избора да ползвам свободен софтуер на моята машина!
Относно спора за името: не мисля, че това е някакъв сериозен проблем. Столман казва, че Линус има право на избор, макар че намира неговия избор за глупав.
...По-скоро намирам, че новината е повече положителна, понеже вдига малко шум около ГНУ/Линукс, което го прави, макар и малко, по-популярен :)
Редактиран на: 13-09-2007@12:14
[Отговори на този коментар]
Към: Предпочитам ГНУ/Линукс :) От: Вальо На: 13-09-2007@13:45 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленАз не знам, но вие изчетохте ли цялата статия?
Все пак не е толкова фрапиращо като заглавието. Нормално е да има противоречия и критика.. Все пак критиката и разногласията правят едно нещо много по-качествено!
Що се касае до Солтман и Торвалдс - За мен те са хора за подражание!
[Отговори на този коментар] Към: Предпочитам ГНУ/Линукс :) От: IID_IUnknown На: 17-09-2007@18:16 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленСамия факт, че някой те задължава да бъдеш свободен е тотална демагогия. Останалото е просто промиване на мозъка, за да те накарат да повярваш, че това е така. Така че където мога - ползвам (и пиша под) BSD лиценз, където не мога - пиша си или си плащам за лицензиран под други лицензи софт, но бягам като дявол от тамян от GNU и демагогията му.
[Отговори на този коментар]
Столман От: dream На: 13-09-2007@22:12 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленДобре не мога да разбера защо го обсъждате човека? Бил простак - еми хубаво, дай боже повече простаци като него, защото без неговата идея, дето си я е навил на пръста, в момента щяхме да избираме м/у Windows 95 и Windows 98. Никой не ви кара да харесвате човека и идеите му, но все пак след като е толкова под нивото ви кажете ми колко от вас са завърщили изкуствен интелект в MIT и са били повикани да работят в научния отдел там? Или колко са имали воля, желание и сила за да се борят за свободния софтуер? Какво повече сте направили от него, та да имате право изобщо да го коментирате по този начин?
[Отговори на този коментар]
Към: Столман От: Romeo Ninov <rninov< at >gmail[ точка ]com> На: 14-09-2007@9:57 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленИ какво е общото между това да си умен и това да си простак?
[Отговори на този коментар]
Към: Към: Столман От: Stash <orlincho_vv __@__ yahoo __точка__ com> На: 14-09-2007@10:36 GMT+2 Оценка: 1/Неутрален и какво като си е свалил обувките да не му миреишеха чорапите :) нз де
според мен това е някакъв вид освободеност от негова страна аз пък харесвам хора като него знае си мястото под слънцето и дава всичко от себеси за тези като нас такаче не мисля ,че ние сме хората който трябва да го съдят.
И едно въпросче ти пушиш ли ако пушиш то го правиш на обществени места нали това правили те простак ? Защото според новите световни норми не е редно да се пуши където си искаш нали? Или пък не хвърляш боклуците си :) има един тип хора който се олакват, че е ужасно мръсно, но нищо неправят зада е по-чисто , дори собствените си боклуци хвърлят на улицата.
Както и да е извинете ме за дългото писане ама сме си такива все търсим отрицателното в хората и забравяме това което всъшност правят :)
ДА МУ ПРОСТИМ НА ГОРКИЯ СТОЛМАН ЗА СВАЛЕНИТЕ ОБУВКИ, ЧЕ ТАКА ПРЕД НАС НАПРАВИ ТОВА НЕМИСЛИМО СВЕТОТАТСТВО
а'е живи и здрави и повече хора като него и Линус....
П.П. не трябваше да е отговор към предишното писане
Редактиран на: 14-09-2007@11:03
[Отговори на този коментар]
GNU/*BSD От: d.vasilev На: 14-09-2007@11:55 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленГледам, че е станала пак дискусия дали ОС се нарича Linux или GNU/Linux и са изказани аргументи в полза на второто. На мен ми е интересно, тъй като не съм наясно, дали поради същите аргументи на разните му там Free, Open и Net BSD-та не трябва да са закачи едно GNU пред тях. Ако отговорът е "не", ще ми е интересно защо? А ако отговорът е "да" няма ли да е глупаво?
[Отговори на този коментар]
Към: GNU/*BSD От: l На: 14-09-2007@12:50 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленОтговорът е не. Защото *BSD не използват (много) GNU
софтуер. IIRC Използват само gcc.
[Отговори на този коментар]
|
 |
|
|
|
|
|
|