
|
 |
 |
Общество» Над 70 млн. лeва за нови МС лицензи
|
 |
|
|
 |
 |
от Златко Попов(11-12-2007)
ЦАПК Прогрес предлага най-ниска цена за доставка на софтуера
Фирма ЦАПК „Прогрес" ООД е вероятният победител в търга на МДААР за доставка на лицензиран софтуер на Microsoft за нуждите на държавната администрация. Това стана ясно днес при отваряне на ценовите оферти по обществената поръчка.
Предложението на компанията, управлявана от Пламен Матеев, е на стойност 68 760 000 лв. за 60 000 лиценза за РС и 2 674 100 лв. за 2000 лиценза за сървърни операционни системи.
Единственият конкурент в търга, консорциум „Стак" (съставен от „Стемо” ООД и „Акт Софт” АД), предлага съответно 73 929 600 лв. и 4 142 400 лв., съобщиха от Министерството на държавната администрация и административната реформа (МДААР).
В момента българското правителство в лицето на МДААР има абонаментен договор за правото на ползване на продуктите на Microsoft, който изтича на 31 май 2008 г. По него на администрацията са доставени 2000 лиценза за сървърна операционна система MS Windows Server и 60 000 лиценза за операционна система Windows и офис пакет MS Office, предназначени за настолни и преносими персонални компютри.
По силата на този договор администрацията заплаща годишна абонаментна такса само за ползването на тези продукти в рамките на валидността на договора, без да става собственик на продуктите.
След провеждането на настоящата поръчка с избрания доставчик ще бъде сключено рамково споразумение за период от 4 години - от 1 юни 2008 до 31 май 2012 г. Първият договор по споразумението ще бъде за 3 години (до 31 май 2011 г.) и ще включва предоставянето за ползване от администрацията на 60 000 лиценза за РС и 2000 лиценза за сървърни ОС.
Договорът ще дава право служителите от администрацията безплатно да използват закупения лицензиран софтуер и на домашните си компютри, уточниха от МДААР. Задължение на доставчика ще бъде провеждане на обучения на служителите, вкл. и предоставяне на средства за интерактивно обучение при излизане на нова версия на всеки от продуктите.
С новия договор държавата ще стане собственик на последните версии на продуктите, които ще излязат в края на периода на договора (31 май 2011 г.). Тези софтуерни пакети ще могат безсрочно да бъдат използвани от администрацията, без заплащане на абонаментна такса за това.
Рамковото споразумение дава възможност след изтичането на тригодишния договор при необходимост да бъдат закупени допълнителен брой лицензи за нуждите на администрацията, като се запазва същата договорена цена.
Източник: technews.bg
<< KDE 4 RC2 | CentOS.org на 4 години. CentOS версия 5.1 >>
|
 |
 |
 |
 |
МДААР От: ilich На: 11-12-2007@19:42 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленНики Василев е неуморен, явно на изпроводяк гледа да оскубе от държавата колкото може.Безценен кадър....
[Отговори на този коментар] ...супер... От: asd На: 11-12-2007@20:21 GMT+2 Оценка: 1/Неутрален...после държавата нямала пари за това и онова :). Винаги съм се чудил, как мислят нашите народни представители? "Ще дадем пари за това, това и това, защото е необходимо". Да необходимо е, но дали няма други по евтини варианти? След толкова много конференции и толкова много доказателства по света, че варианти има, нашите държавници избират най-удобния за тях. Дават маса пари за нещо което може да се направи почти безплатно, и не влагат абсолютно никакви усилия да проучат, може ли или не може държавната администрация да работи с евтин софтуер. Ами да, накъдето каже овчаря натам тръгват овците. Нашите държавници отново доказват че пасат трева, и не вярвам че това някога ще се промени.
[Отговори на този коментар]
Към: ...супер... От: Shogi На: 11-12-2007@22:07 GMT+2 Оценка: 1/Неутраленasd не се хаби, отдавна съм стигнал до извода, че в българското правителство нищо не работи на принципа на рационалната логика.
[Отговори на този коментар]
Към: Към: ...супер... От: tonio На: 11-12-2007@23:08 GMT+2 Оценка: 1/Неутраленда де ама логиката им е рационална :) представи си, 4е твоята фирма спе4ели конкурса та нали ти 6те вземе6 кинтите, а пък този, който ти е помогнал да спе4ели6 (министър или някой подобен) 6те прибере комисионната.
Интересното в слу4ая е, за6то има конкурс, на който може да се кандидатират фирми дистрибутори на майкрософтски продукти ?! Сигурен съм, 4е има правен термин (може би не ж България, но в ЕС), който да ока4естви подобни конкурси като невалидни (не се се6там за по-правилно определение) от гледна то4ка на монопола. Факти4ески тук държавата сама налага монопол, но не директен, а 4рез фирми подизпълнители на Майкрософт. ...знае ли 4овек, може пък това да е политиката на Бил Гейтс: създаване на разпръснат монопол.
Сега като се замился, Майкрософт може да не прилага примерно Медия Плеър-а към тяхната ОС, но това не им пре4и да предложат на техните фирми сателити да го предоставят безплатно, не6то като подарък при закопуването на една бройка от тяхната система. Въпросът тук, е 4е не Майкрософт е "ре6ила" това, а фирмата дистрибутор. Потребителя, 6те си каже : "еми супер, няма да ми се налага търся плеър и да го тегля от интернет, то и без това си работи с Уиндос-а" и така пак 6те си инсталира техния продукт.
ПС. извинете за 4ките и 6ците, но съм с azerty
[Отговори на този коментар] Към: Към: Към: ...супер... От: Ekspert На: 12-12-2007@5:50 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленОтносно фирмите които могат да кандидатсват за софтуерните решения на ДА. Преди време ми се налжи да проуча от къде мога да си закупя SuSE linux тук България, намерих само една фирма (не че много се задълбочих в търсенето), интересното беше че самата фирма( не и помня името) предлагаше SuSE но не се ангажираше с поддръжката му, дори си ползуваше M$ като ОС, и като ги подпитах за linux си ми казаха че само го продават и нищо повече. Та мисълта ми е че тука няма фирми поддържащи такива дистрибуции, и съответно не се кандидатират за такива търгове, все пак от M$ се вадят повече пари.
[Отговори на този коментар] Към: Към: Към: Към: ...супер... От: Hristo Hristov <icobgr (a) abv[ точка ]bg> На: 12-12-2007@8:47 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленЯвно не си търсил както трябва.
В България има представителство на IBM ако не знаеш.
[Отговори на този коментар] Към: Към: Към: Към: Към: ...супер... От: tonio <anton_hates_billi (a) hotmail[ точка ]com> На: 12-12-2007@12:24 GMT+2 Оценка: 1/Неутраленмога да отбележа 4е България от 1 година е в ЕС. Фирми производители на софтуер бол.
[Отговори на този коментар] Към: Към: Към: Към: Към: ...супер... От: A3 <user __@__ host __точка__ com> На: 12-12-2007@12:40 GMT+2 Оценка: 1/Неутраленне са само те, но и IBM не са цвете...
http://www.os2world.com/content/view/44...
а за тези които желаят да "ударят едно рамо":
http://www.os2world.com/petition
[Отговори на този коментар] Към: Към: Към: Към: ...супер... От: Юлиан На: 12-12-2007@18:28 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленФирмата се казва Escom Bulgaria и е само дистрибутор на продуктите на Новел, оттам и на Сусе. Какво очакваш, там има само дистрибутор(и). Ако ти си фирма, можеш да сключиш договор и да станеш дилър, да продаваш и да съпортваш ако искаш. Сигурен съм че има фирми, но ти не си задълбочил търсенето...
[Отговори на този коментар] Към: Към: ...супер... От: dedmin На: 11-12-2007@23:15 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленЛогика има - "Ти на мене и аз на мене"
[Отговори на този коментар]
Математиката не излиза От: lastcyrol На: 12-12-2007@6:25 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленНа мен ли само ми прави впечатление, че 68760000:60000 е 1146лв. на лиценз. Че то за тези пари да вземат да купят по един нов компютър със предварително инсталиран windows, ще е къде къде по-добре.
Сървърните излизат по 1337.05лв, което е малко по близо до истината, ама само малко.
Кой ли ще изяде тая голяма разлика до действителната цена???
[Отговори на този коментар]
Към: Математиката не излиза От: gustav На: 12-12-2007@9:38 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленИмаш право - излиза 1146 и дано е цялата сума за тези 4 години. но и така се получава 286,5 лева на година. Което пък разделено на 1,4 (курс на долар) е 204,64 долара. Къде е далаверата която м-р Василев обеща от сключването на договор в долари?! нали преди бяха по 159 долара на година/лиценз?!
[Отговори на този коментар] Към: Математиката не излиза От: mdk_bg <mdk_bg __@__ mail< dot >bg> На: 12-12-2007@9:58 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленА не ви ли направи впечатление и другата оферта - 73 929 600 лв.?
Да допуснем, че има някакво предварително договаряне м/у ДА и ЦАПК „Прогрес" ООД, тогава къде е мястото на „Стемо” ООД и „Акт Софт” АД? Ако са редовни участници в конкурса, защо не предложиха примерно 55 х.лв., което щеше да им осигури спечелването търга, и съответно немалка печалба.
У нас толкова фирми продават M$ лицензии. Защо нямаше и други фирми с още по-ниска цена?
Всъщност дали не задавам риторични въпроси?
[Отговори на този коментар]
Към: Към: Математиката не излиза От: gustav На: 12-12-2007@14:13 GMT+2 Оценка: 1/Неутраленвъпроса е логичен, но!
изискването от 900 000 лева гаранция е направо убийствена, не случайно са двама играча в консорциум
[Отговори на този коментар]
Ами... От: fla На: 12-12-2007@7:29 GMT+2 Оценка: 1/Неутрален
...Види се пак ще оставим за другия път...
(Айде след 2011, пак тук :})
[Отговори на този коментар]
Към: Ами... От: run_time На: 12-12-2007@8:21 GMT+2 Оценка: 1/Неутраленhttp://yovko.net/?p=1386
[Отговори на този коментар]
Нищо лично От: Боян <boyan (a) mengeme< dot >com> На: 12-12-2007@8:17 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленПривет. Първо за да не се объркате от пост-а ми аз съм толкова против M$, колкото зайците са против ловните дружинки.
Но ако помислите малко от законова гледна точка - това закупуване е наложително, тъй като по данни на държавен орган някой си в момента едва 60% от техните компютри с WinDOS са с лицензи, т.е. 1/3 са не законни. Поради това наистина за тях трябва да се вземат лицензи. Задължително е.
Абсолютно друга тема е начина на провеждане на конкурса за лицензи(напр. ЦАПК-то пичелят бая булшинство от тези конкурси, ама нейсе). Друга тема е, че както във всичко друго и тука няма стратегия която да оформи малко по-дългосрочно нещата.
Както казвам тези ми думи не целят да оправдаят НИКИ МАУС.
[Отговори на този коментар]
Към: Нищо лично От: Zin На: 12-12-2007@9:05 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленАз не съм толкова краен екстремист по отношение на Майкрософт. Тези продукти както имат своите недостатъци така имат и своите предимства. Ще ме извиняват някои но, ооОпънОфис е пълна боза и скоро няма да се оправи и по-добро от МС Офис за момента няма. Същото се отнася и за десктопите и преносимите компютри в ДА. Там мисля че най-добре е да се остане на Уиндоус. Няма нужда изкуствено да се затормозява и без това мудната и несклонна на промени държавна администрация. Виж сървърите не виждам никаква пречка да се премине към Опън Сорс (Линукс/Юникс) или поне да се започне с тестове на пре-продукшън сървъри. Мисля че това е първото което трябва да се направи в тази насока.
[Отговори на този коментар]
Към: Към: Нищо лично От: dedmin На: 12-12-2007@11:23 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленКакъв МС Офис!! Масата които работят на него не познават и не ползват и 20% от възможностите му!! Все повече се убеждавам, че монопола се крепи на мързел и закостенялост.Да, нека не затормозяваме ДА в близките 100 години.
[Отговори на този коментар] Към: Към: Нищо лично От: d.vasilev <d< dot >vasilev__at__gmail< dot >com> На: 12-12-2007@13:27 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленЗащо смяташ, че в ДА не се ползва свободен софтуер по сървърите? По мои наблюдения LAMP решенията са доста често срещани, а и не само.
[Отговори на този коментар]
Слезте на Земята! От: vixon <victor (a) microinvest __точка__ net> На: 12-12-2007@11:29 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленЮнаци, като толкова се борите за отворения код, защо не отидохте на конференцията? Защото там са задавани реални въпроси, на които няма отговори и просто се вижда, че всички плюят, но никой не предлага решение.
Само да кажа, че Ubuntu + Pidgin + GIMP + Amarok не им трябва, а им трябват реални продукти за документооборота. И затова не можете да преборите отношението...
[Отговори на този коментар]
Към: Слезте на Земята! От: m.a.x. <info __@__ warstomp< dot >com> На: 12-12-2007@11:33 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленДобре де как тогава в този сайт се появя всеки месец по 1 новина, че в държавата X вече се минава на линукс на x хиляди компютри в еди кое си министерство или институция?
[Отговори на този коментар]
Към: Към: Слезте на Земята! От: run_time На: 12-12-2007@13:10 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленИдеята според мен е, не да минават на линукс или поне не докато това не бъде съобразено и преценено като трябва. Идеята тук е, че отново се прибират огромни суми пари.Някой ще каже, че ако бяха минали на линукс това нямаше да се случи, но и така не е. И тогава ще има големи разходи от които ще се приберат голяма сума пари. Идеята в цялата тази работа е защо се дават 70 милиона, след като реалната сума пари с които държавата ни може да се договори директно с Майкософт не вярвам да надхвърли и 10 милиона. Ще цитирам йовко:
* MS Vista Ultimate - 294 лв
* MS Office Pro 2007 - 470 лв
Пак събираме и получаваме… 764 лв без ДДС, ако си купим комплекта от магазина по-горе като простосмъртни люде…
Иначе 68 760 000 лева, разделени поравно на 60 000 комплекта Vista+Office обаче дава 1146 лв без ДДС, които плаща държавата ни (пазарувайки на едро!) от обичайните си доставчици ЦАПК Прогрес.
или:
ко държавата се беше договорила направо с “Майкрософт” щеше да получи софтуера с отстъпката, с която сега го получава ЦАПК “Прогрес”… именно от “Майкрософт”.
С други думи - използвайки посредник, държавата съзнателно наема софтуер на цени, които са значително по-високи от цените на същия софтуер в магазина и още по-високи от тези, които се получават от производителя при договаряне на 60 хиляди броя за нуждите на държавната администрация. За сравнение: преди години, когато работех за Борланд - конкурент на “Майкрософт” в областта на базите данни (dBase) и електронните таблици (QuattroPro), отстъпките при такива случаи можеха да достигнат до 90 % от цената. С други думи - при действителни преговори между МДААР и “Майкрософт” цената на софтуера, която можеше да бъде договорена, би могла да е около 4.1 милиона лева или далаверата от тази “обществена” поръчка е от порядъка на 55 милиона лева, без ДДС.
[Отговори на този коментар] Към: Към: Към: Слезте на Земята! От: stylius <stylius __@__ bglinux[ точка ]org> На: 12-12-2007@17:30 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленЗнаеш ли какво куца на твоите сметки? Vista + Office бла, бла. Тия компютри, които се ползват от администрацията не се пипат докато не дадат дефект в хардуера. Това означава, че по-скоро ще се задавят, от колкото да подкарат Vista. XP е абсолютния им максимум, а цената му е в пъти по-ниска, дори за Pro версията. За сървърите не знам как е, но с желание може и XP да се нагласи за какъвто си искате сървър. Сори, знам, че е само flame и не предлагам по-добро решение, но това не означавам, че администрацията трябва да вземе възможно най-лошото.
Тъпото е, че реално по-малко от 1/4 от тези пари ще отидат директно при M$.
[Отговори на този коментар] Към: Към: Слезте на Земята! От: d.vasilev <d __точка__ vasilev (a) gmail __точка__ com> На: 12-12-2007@13:29 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленПовечето от тези новини са все нещо в бъдеще време.
[Отговори на този коментар] Към: Към: Слезте на Земята! От: дг На: 13-12-2007@11:52 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленИменно. Новините са почти винаги в бъдеще време - минава, ще минава и т.н.
Колко съобщения от типа "еди-кои-си еди-къде-си приминаха успешно на Линукс" сте виждали? На някой да му прави впечатление липсата на новини от Мюнхен напоследък?
[Отговори на този коментар] Към: Към: Към: Слезте на Земята! От: Stoyan На: 13-12-2007@23:44 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленТо може и да са в бъдеще време ама при нас даже и такова липсва, което говори за сериозно изоставане или нежелание да се направи каквото и да е в тази посока. И ето това вече не е добре.
[Отговори на този коментар]
Към: Слезте на Земята! От: Георги Даракиев <g_darakiev (a) mail[ точка ]bg> На: 12-12-2007@13:48 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленВиж кво юнак, информационните системи на структури с подобен мащаб се разработват... по поръчка! Т.Е. Държавата трябва да каже искаме да ни се разработи информационна система и да се интегрира, а не искаме софтуер. Незнам защо е толкова важен тоя скапан Офис пакет, но има и други - различни от МС, които поддържат необходимите формати и струват по-малко. Да не говорим, че не им трябва целия пакет, а може би едва 1/3 от него.
[Отговори на този коментар]
Към: Към: Слезте на Земята! От: l На: 12-12-2007@14:43 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленНа кого да го кажат това, Георги? "Разговорът" за
свободния софтуер показа какво е нивото на хората в
България, занимаващи се с него.
[Отговори на този коментар] Евала От: if <if__at__pazardjik__dot__com> На: 12-12-2007@17:59 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленЕвала на пича, който ще прибере 50-60млн чисто. Ето това е бизнес сделка!
В цял свят, всички олигофрени да се събрат - няма да са повече от тези в България. Кое нормално общество ще подкрепи такъв идиотизъм като Милкоросоуфт Л(в триъгълниче) и 1 месец стачка на учители.. и увеличаване на заплатите им...
Mислете му Вие, аз се изнасям от тази точка на атласа - България. И с удоволствие си заменямам гражданството дори и за Сомалийско, ще си сменя и имената, не искам някой да знае, че съм имал нещо общо с тази държава.
Редактиран на: 12-12-2007@18:02
[Отговори на този коментар] Към: Евала От: Златко Попов <zlatkopopov (a) fsa-bg< dot >org> На: 12-12-2007@19:24 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленЕ, по-спокойно де. ;)
Да не забравяме:
1.Договорът ще дава право служителите от администрацията безплатно да използват закупения лицензиран софтуер и на домашните си компютри, уточниха от МДААР. (+)
2. Задължение на доставчика ще бъде провеждане на обучения на служителите, вкл. и предоставяне на средства за интерактивно обучение при излизане на нова версия на всеки от продуктите. (+)
3. С новия договор държавата ще стане собственик на последните версии на продуктите, които ще излязат в края на периода на договора (31 май 2011 г.). Тези софтуерни пакети ще могат безсрочно да бъдат използвани от администрацията, без заплащане на абонаментна такса за това. (++)
Т.е. докъм 2015 би трябвало тези лицензи да вършат работа. Това, разбира се, ако няма някоя шмекерия с правната терминология - те адвокатите са майстори на такива хватки.
Само едно не разбирам - не можеше ли да се направи сделката директно с МС България без посредници?
Редактиран на: 13-12-2007@7:59
[Отговори на този коментар] Уфф, пак тоя с отвесната чертичка От: komunista На: 13-12-2007@1:36 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленАми на всички да го кажат. Да го обявят на ВСЕослушание. Да обявят конкурс за системи осигуряващи това и това, позволяващи другото и третото, решаващи такива и такива проблеми и изпълняващи такива и такива задачи...
Аз не знам да са го направили. А ти?
А може би просто на никой в МДААР не му е ясно какво изобщо им трябва и за какво.
Нямало на кого... Глупости на търкалета! Те нека го обяват официално като конкурс за проект, пък ако все пак се окажеш прав, в което повече от дълбоко се съмнявам, тогава пак да ни похарчат париците за майкрософтските неща... А по въпроса за цената на цялото "удоволствие" просто няма какво да се коментира. От това по-пладнешки обир - здраве му кажи!
[Отговори на този коментар] Към: Към: Към: Слезте на Земята! От: Георги Даракиев <g_darakiev __@__ mail__dot__bg> На: 13-12-2007@8:40 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленАз работя на място където се разработват такива системи. Никога никой не е ходил да казва на клиентите трябва ви това и това а клиентите са казвали какво им трябва. Да не говорим за хиляди известни случаи на създаване на консорциуми само за да се кандидатства по дадена поръчка. Трябва да има оферта за да има интерес. Трябва да има воля от страна на държавата, но те са ларш, защото им е широко окло врата а за това сме виновни ние.
[Отговори на този коментар] Към: Към: Евала От: дг На: 13-12-2007@11:54 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленПредставяш ли си пък тогава какъв вой ще се вдигне, че не се прави търг. ;)
[Отговори на този коментар] Към: Уфф, пак тоя с отвесната чертичка От: l На: 13-12-2007@14:04 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленДа, пак тоя с отвесната чертичка. Като не искате да
мислите, ще трябва аз да ви ръчкам.
МДДАР искат да си купят _операционна система_, не да
си заменят всичкия софтуер, който използват само защото
на някакъв тийнеджър му е хрумнало да иска той да
работи под Линукс.
[Отговори на този коментар] Към: Към: Към: Към: Слезте на Земята! От: l На: 13-12-2007@14:15 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленИ като разработвате такива системи, бяхте ли на
събранието? Успяхте ли да убедите министъра, че
можете да свършите работата? _Можете_ ли да
свършите работата за 2-3 месеца? Защото лицензите
им трябват за тогава.
Вместо да рИвете колко лоши били МДДАР, вземете и
започнете да работите с тях. Видя се, че те са готови на
диалог. Този конкурс ви дава идеалната отсрочка
(според мен минаването на Линукс ще изисква около
три години) да се запознаете с изискванията и да
предложите нещо подходящо.
Не мога да разбера дали проблемът е в Линукс
обществото в БГ или в обществото като цяло, но това
седене и оплакване какви маскари са другите и как
никой не ни оценява, го няма никъде другаде, Ако
искаш да постигнеш нещо, трябва да разботш за него.
В началото вероятно без пари. И не трябва да
обвиняваш бъдещите си партньори с корупция и други
подобни и после да се чудиш защо не искат да говорят
с теб. По дяволите, тези неща са елементарни, защо
трябва да ги повтарям всяка седмица?
[Отговори на този коментар] Към: Евала От: mikis На: 14-12-2007@16:00 GMT+2 Оценка: 1/Неутрален=============
...Mислете му Вие, аз се изнасям от тази точка на атласа - България. И с удоволствие си заменямам гражданството дори и за Сомалийско, ще си сменя и имената, не искам някой да знае, че съм имал нещо общо с тази държава.
=============
Прав ти път! И ние не искаме никой да знае, че си имал нещо общо с нас.
Много здраве и успехи в бъдеще! ;)
[Отговори на този коментар] Към: Към: Евала От: Евок Севок <pressidiot (a) abv __точка__ bg> На: 15-12-2007@17:38 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленЕто как се провеждат обученията в държавния апарат: като постъпи нов служител, съседът по бюро му показва къде да кликне, за му изскочи уърда, после съседът през две бюра му показва как да си наклика кирилицата, след това съседът през три бюра му слага картинки на десктопа, пуска му плеъра и... наздраве! Т'ва обучение ние идиотите сме го измислили за улеснение на обучителите и сме го въвели в държавния апарат след консултации с Министъра на държавната кретенизация. Ако някъде се провежда друго (ИНТЕРАКТИВНО) обучение, то е с рекламна цел и задължително завършва с богат коктейл за обучителите. ЦАП и ЛАП.
[Отговори на този коментар] Към: Уфф, пак тоя с отвесната чертичка От: дг На: 13-12-2007@12:02 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленАбе ти нормален ли си? Разгледай само органиграмата на някоя община и си направи сметка колко специализиран софтуер е необходим. Значи да обявят конкурс да разработка на продукти за документоборот, кадастър, счетоводство, събиране на местни данъци, правна ИС и т.н. под Линукс. И когато не се получи нещо годно за работа, което е предварително ясно, да си купят пак Виндовси. Гениално!
[Отговори на този коментар] Към: Към: Уфф, пак тоя с отвесната чертичк От: Георги Даракиев <g_darakiev__at__mail __точка__ bg> На: 13-12-2007@13:35 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленА какво му е специализираното на уиндоус и офис бе, нормален?
[Отговори на този коментар] Към: Към: Към: Уфф, пак тоя с отвесната че От: l На: 13-12-2007@14:01 GMT+2 Оценка: 1/Неутрален> А какво му е специализираното на уиндоус и офис бе,
> нормален?
Специализираното му е, че софтуера, който имат работи
под Windows. Други въпроси?
[Отговори на този коментар] Към: Към: Към: Към: Уфф, пак тоя с отвесна От: Георги Даракиев <g_darakiev __@__ mail[ точка ]bg> На: 13-12-2007@16:11 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленПрочети последния коментар http://linux-bg.org/cgi-bin/y/index.pl?... човека го е казал по-добре от мен а и нямам желание да влагам усилия за да ти напиша подробно и ясно какво искам да кажа, така че да ме разбереш правилно.
Редактиран на: 13-12-2007@16:13
[Отговори на този коментар] Към: Към: Към: Към: Към: Уфф, пак тоя с от От: l На: 13-12-2007@16:18 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленT.e. вашата работа е да мрънкате, да обвинявате в
корупция и да сочите накъде е светлото бъдеще, а
реалната работа пак я прехвърлихте на някой друг.
И после се обиждате като ви наричам комсомолски
секретари.
[Отговори на този коментар] Към: Към: Към: Към: Към: Към: Уфф, пак тоя с от От: Stoyan На: 13-12-2007@23:48 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленЧерта ако погледнем отстрани и ти си същия, седиш и нареждаш как ние нареждаме. Иначе добре съгласен съм мнението ти е ценно за нас, не ме разбирай погрешно, но и ние имаме минимум право на същото това мнение.
Аи със здраве!
[Отговори на този коментар] Към: Към: Към: Към: Към: Към: Към: Уфф, па От: l На: 14-12-2007@3:38 GMT+2 Оценка: 1/Неутрален> Черта ако погледнем отстрани и ти си същия, седиш и
> нареждаш как ние нареждаме.
Абсолютно си прав! Physician, heal thyself :)
[Отговори на този коментар] Да, ама не От: mikis На: 14-12-2007@16:23 GMT+2 Оценка: 1/Неутрален==========
Черта ако погледнем отстрани и ти си същия, седиш и нареждаш как ние нареждаме. Иначе добре съгласен съм мнението ти е ценно за нас...
==========
Много е ценно... поредният комплекс@р, чийто политически предубеждения прозират дори в дискусии с чисто техническа тематика, тръгнал да обяснява на проЗтите коМсомолци святата истина от висотата на неговата божествена непогрешимост.
Аферим.
Всъщност, трябва да се отчете факта, че "чертата" в някои случаи казва по нещо вярно, но винаги намира начин да се изс*ре в кацата с мед.
[Отговори на този коментар] Към: Да, ама не От: l На: 14-12-2007@16:34 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленПолитически убеждения? Никога не смесвам политика със
софтуер. Нито пък като някои тук смятам, че посочването
на недостатъците на свободния софтуер означава, че съм
против него.
П.П. Интересно къде е моят отговор на коментара на
Стоян. Модераторите май пак си избират както да
публикуват по странни критерии :)
[Отговори на този коментар]
Към: Слезте на Земята! Върви на небето ! От: K_I_S_S На: 13-12-2007@9:26 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленИскаш да кажеш кашата в документооборота.
Затова и хората от ДА ,не могат и не искат
да формулират ясно задание.Нямат ясна цел и
визия за това което се нарича документооборот и какво развитие ще има.Ясно е че ДА работи безумно неефективно.И затова причината не е ОС-а.
[Отговори на този коментар]
прокуратура От: bobo На: 12-12-2007@15:44 GMT+2 Оценка: 1/Неутраленникой от тук пишещите няма възможност да заведе дело срещу сделката в съда...??
[Отговори на този коментар] Към: Към: Към: Нищо лично От: zinko <zino __@__ mino __точка__ com> На: 12-12-2007@15:52 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленАма всичките на думи сте много силни. Признавам! Тази тема се дъвче на този сайт супер много време и въпреки всичко един проект базиран на ОпънСорс не съм видял да се предложи на ДА, който да отговаря на нуждите им. Така че започвам да си мисля, че не те не искат, ами тези които трябва, не могат! То не може само да се плюе ...
[Отговори на този коментар]
Към: Към: Към: Към: Нищо лично От: komunista На: 12-12-2007@23:19 GMT+2 Оценка: 2/Въпрос
И както какви точно са им нуждите, че нещо явно съм бил разсеян като са ги заявили...
До колкото разбирам от склучената сделка - трябва им операционна система и офис пакет...
А може би греша?
[Отговори на този коментар]
Към: Към: Към: Към: Към: Нищо лично От: d.vasilev На: 13-12-2007@6:59 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленЧестно казано грешиш. Да, в тази поръчка, това им трябва, но "нуждите" на МДААР нито почват, нито свършват с тази поръчка. Непрекъснато има някакви търгове за софтуер и то такива, в които от техническа гледна точка няма ограничение да не участва свободен софтуер, но никой не се е похвалил, че е направил опит да предложи решение, базирано на свободен софтуер.
[Отговори на този коментар]
Към: Към: Към: Към: ...супер... От: Юлиан На: 12-12-2007@18:54 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленИ сървърите им са на SLES 10.
[Отговори на този коментар] хъхъ От: pavelludiq <pavelludiq< at >gmail__dot__com> На: 12-12-2007@21:34 GMT+2 Оценка: 1/Неутраленнезнам ама аз преди няколко дена като ходих ад си платя кабелната се позагледах в мониторите на лелката на касата и кво да видя KDE и Firefox и във файърфокс някъкво уеб приложение което обработваше данните. Та след като един частник може да си позволи да преквалифицира персонала си и да си устрои системата както трябва и за малко пари, защо наща мила администрацийка да не може? Явно не и липсват парите съдейки от цифрите които прочетох горе :D Хайде лека нощ, а за пича от по горе дето ще става сомалиец, пожелавам ти късмет аз мислех за конго или габон, но и в България си е хубаво, и банани си имаме в супермаркета и сичко :D
[Отговори на този коментар] Моето решение... От: Флатко На: 12-12-2007@21:42 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленНе схванахте ли цялата идея?
В домовете за деца с увреждания има умиращи от недохранване деца, а някой мутряга прибира 60 бона от данъците ви, за да може да има за него!!!
Това е чудовищна постъпка, както и да се погледне. Прокуратурата едва ли ще направи нещо, като се сетим че и те в същата каца се изхождат...
Моето предложение - тези от вас, които наистина разбират от Линукс (аз съм само един доволен потребител), да се организират и да направят готова БГ дистрибуция специално за държавни цели, и само да се инсталира и да тръгва. Предложете им поддръжка на достойна цена и така ще убиете рибата :) А на следващия търг можем да предупредим подходящите световни медии и дори FSF, да следят както могат. Когато нещата станат очевадни, когато им предложите система със супер лесно конфигуриране, която освен това ще включва качествена поддръжка и неземно евтина цена, и когато ги наблюдават "отвън", няма как да се измъкнат. А дотогава имате много време. Просто се замислете за положителните неща, които ще се случат:
-държавата ще има качествен софт
-парите за поддръжка няма да отидат в чужбина, а ще дойдат при вас :)
-отвореният код ще стане по-популярен в БГ
Ами това е, ако имах познанията, щях да започна такъв проект, но съм само потребител и не разбирам от програмиране.
Хайде, лека ви нощ, че много дълго стана това :)
[Отговори на този коментар] бомба ! От: RX <irix__at__mail __точка__ bg> На: 12-12-2007@23:06 GMT+2 Оценка: 2/Информиращ
ЕС глобява МС на поразия а ние покриваме разноските на МС по плащанията към ЕС..
Приказка.. Ама нали сме богати - муха ни ОАПАЛА.
[Отговори на този коментар] Обществена поръчка на МДААР От: d.vasilev На: 13-12-2007@9:59 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленКато чета коментарите, оставям с впечатлението, че проблемът в това да няма предложения за решения със свободен код е липсата на конкретни задания от страна на МДААР. Разбира се, това не е вярно, та в тази връзка ми е интересно дали някой може предложи нещо конкретно по тази поръчка http://www.mdaar.government.bg/docs/doc...
, използвайки опита на другите държави въвели решения със свободен софтуер, и ако може, дали би участвал, ако не е изтекъл срокът за подаване на оферти.
[Отговори на този коментар] Ненормална далавера От: Stoyan На: 13-12-2007@10:01 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленНенормално много пари за ненормално скъпи лицензи. Биха всички рекорди по разхищение на парици. Е с такива управници ще цъфнем определено даже може и да вържем. Ей за 68 млн. лева аз ще им напиша операционна система и офис ще им напиша и за документооборота каквото искат ще им напиша. И ще им ги подаря да си ги ползват доживот.
Аи със здраве :)
[Отговори на този коментар]
Към: Ненормална далавера От: zinko <zino __@__ mino< dot >bg> На: 13-12-2007@10:34 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленНали разбираш че това което пишеш са пълни глупоти. Надявам се наистина да го разбираш, защото иначе говори лошо за тебе. Както написах по нагоре "Да плюем всички можем".
http://www.mdaar.government.bg/docs/doc...
Ето ти обществената поръчка на МДААР. Очаквам от твоя страна оферта към ДА базирана на ОпънСорс, която да отговаря на нуждите им.
От друга страна, ако не направиш нищо по въпроса изказването ти си остава лишено от всякакъв смисъл и просто някакво писание на безхаберник, който иска да бъде на всяка манджа меродия ... Давай .. Очаквам твоя проект.
[Отговори на този коментар]
Към: Към: Ненормална далавера От: Малък Мук На: 13-12-2007@15:18 GMT+2 Оценка: 1/Неутраленти нали знаеш, че не е работа на гражданите и данъкоплатците да решава проблемите на държавната администрация?
нали затова им се плаща? да ни обслужват нас и то по възможно най-евтиния и най-ефективния начин!
аз ще ти кажа как виждам нещата!
Министерство на информационните технологии с достатъчно на брой квалифицирани експерти в няколко вътрешни дирекции и подчинени агенции, които да имат идея как да сработят информационните системи и проекти на цялата държавна администрация.
за това нещо са нужни малко, но достатъчно на брой качествени програмисти, имплементатори и т.н. които да знаят как да впрегнат и използва достатъчно комерсиални и опън сорс системи и да управляват ИТ проекти на държавната администрация.
както ясно е видно от моята идея, преди всичко се започва със стратегията. а не с купуването на лицензите.
аман от кадъни поддръжници на Майкрософт.
и в тоя документ, който си ни постнал, ако обичаш помисли първо, и след това отговори:
MAPI "стандарта" е съвместими само MS Exchange и Outlook ли?
защо навсякъде в тоя документ на МДААР се изисква съвместимост със софтуерен продукт (предимно на МС и на други, които са си разработили сами проектното задание), а не с определен стандарт или протокол?
надявам се сам разбираш, че ти си тоталния безхаберник и гнусен империалистически реакционер :-)
[Отговори на този коментар] Към: Към: Към: Ненормална далавера От: l На: 13-12-2007@16:39 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленИ каква ще е реакцията на Линукс обществото, ако това
министерство реши, че най-евтиното решение е да се
използват Microsoft технологии? Пак ли ще ревете за
корупция?
[Отговори на този коментар]
Към: Ненормална далавера От: l На: 13-12-2007@14:19 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленАма те не искат сега да започнеш да пишеш нещо, което
разбира се ти не можеш да направиш (и не само ти, но и
те го знаят), а искат нещо готово, с което работят
програмите им. Можеш ли да им предложиш такова нещо
или не?
[Отговори на този коментар]
Към: Към: Ненормална далавера От: Stoyan На: 14-12-2007@0:00 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленОфф... добре, може би тук малко се поизхвърлих исках да каже, че тия парици за лицензи не са добре инвестирани и може би по евтино ще ни излезе ако ние в БГ си създадем ОС, офис и каквото иска МДААР при, което парите ще останат в БГ и няма да зависят от, който и да е било, а от себе си. Виждами се това да е най-добрия и евтин вариант. Естествено ОС и Офис няма да пишат, а ще използват свободен такъв за основа.
[Отговори на този коментар] Към: Към: Към: Ненормална далавера От: zinko <zino< at >mino[ точка ]bg> На: 14-12-2007@11:44 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленПак говориш общи приказки! Кой да го съзададе? За какъв период от време да го създаде? Какво точно да създаде? Говорете с цифри и факти!!! Обши приказки че про принцип това и онова трябва да се направи и аз мога да ги говоря ...
[Отговори на този коментар] Към: Към: Ненормална далавера От: dedmin На: 14-12-2007@0:23 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленБъркаш бизнес с държава! Държавата има соц.
функции! Държавата може да стимулира и
създава условия - нека отсега отделят 1 мл.
за изследване и разработка. Има много
примери.
[Отговори на този коментар]
ОТКРИТА ПРОЦЕДУРА ЗА СКЛЮЧВАНЕ.......... От: Стфан Караджа На: 13-12-2007@21:36 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленКоментара ми е провокиран от множеството подканвания за предлагане на смислено решение базиано на отворен код за общините. Не съм фанатик на тема софтуер с отворен код но и не съм съгласен парите ми събрани от данъци да се харчат за глупости или правителството да взима заеми, които пак да харчи за глупости. Та за въпросната открита процедура и по-специално за съпровождащата я документация си мислия, че е в нарушение на Закона за обществените поръчки. Ето защо:
2. (изм. - ДВ, бр. 37 от 2006 г., в сила от 01.07.2006 г.) свободна и лоялна конкуренция;
3. (изм. - ДВ, бр. 37 от 2006 г., в сила от 01.07.2006 г.) равнопоставеност и недопускане на дискриминация.
В техническите изисквания на откритата процедура:
11. (нова - ДВ, бр. 37 от 2006 г., в сила от 01.07.2006 г.) възможност за представяне на варианти в офертите;
В изискванията на откритата процедура: Участникът може да представи само един вариант в офертата си.
12. (нова - ДВ, бр. 37 от 2006 г., в сила от 01.07.2006 г.) възможност участниците да подават оферти само за една, за всички или за една или повече обособени позиции - когато обектът на поръчката включва няколко обособени позиции;
Технически спецификации
Чл. 30. (Изм. - ДВ, бр. 37 от 2006 г., в сила от 01.07.2006 г.) (1) В документацията за участие в процедура за възлагане на обществена поръчка възложителят определя техническите спецификации чрез посочване на:
1. български стандарти, които въвеждат европейски, международни стандарти, европейски технически одобрения или общи технически спецификации, или други технически еталони на европейски стандартизационни органи, с добавяне на думите "или еквивалентно";
В техническите изисквания на откритата процедура:
Възможност за интегриране с Active Directory.
Наличие на интуитивен работен интерфейс на български език, следващ стандартите на Мicrosoft Windows и Office, подсказки, иконии осигуряващ максимално визуална и удобна работа.
Къде точно е посочен медународния / европейския / българския стандарт който да се следва?
Тук е една идея по-ясно: Възможност за интеграция с външни системи за електронна поща, съвместими със стандарта МАРI - МS Ехсhаngе, Outlooк и др.
Отново стандарти (повечето от които де юре не са стандарти): Системата да има средства за пълнотекстово индексиране и търсене на различни типове документи - както в стандартен електронен формат - Word, Ехсеl, HTML, RTF, ТХТ,PDF, Powerpoint и XML, така и на сканирани хартиени документи.
Чл. 32. (1) (Доп. - ДВ, бр. 37 от 2006 г., в сила от 01.07.2006 г.) Техническите спецификации трябва да дават възможност за равен достъп на кандидатите или участниците за участие в процедурата и да не създават необосновани пречки пред конкуренцията.
Това е според мен. Не съм юрист, моля за коментар юристите. Лошото е че цялата процедура много ми напомня изграждането на системата на здравната каса от недалечното минало. В нейния пълен неуспех едва ли се съмнява някой. Мисля че не е редно да "гледме" втора серия на същия филм.
[Отговори на този коментар] В Холандия... От: Златко Попов <zlatkopopov< at >fsa-bg[ точка ]org> На: 14-12-2007@6:29 GMT+2 Оценка: 1/Неутраленhttp://ap.google.com/article/ALeqM5gK-e...
[Отговори на този коментар] В Нова Зенландия... От: Златко Попов <zlatkopopov (a) fsa-bg[ точка ]org> На: 14-12-2007@6:33 GMT+2 Оценка: 1/Неутраленhttp://www.linuxtoday.com/it_management...
Редактиран на: 14-12-2007@6:36
[Отговори на този коментар] Към: Към: Нищо лично От: стоян На: 16-12-2007@22:49 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленГрешно! Изобщо начна ти на мислене е грешен. Ти какво предпочиташ? nano? mcedit? ed? А ако няма можеш ли да си свършиш работата с vi? Можеш, но не защото изглеждат еднакво, а защото вършат една и съща работа. И защото в общия случай си професионалист. А какво правят професионалистите? Те се отнасят префесионално към поставените им задачи. Проблема в ДА е, че не им се работи и за това са мудни. А дали няма да вършиш нищо на ОФис или на ОпенОфис е все тая. Както вметва (http://www.computerworld.bg/?call=USE~o...) Никито може и да не им е удобно/да не им хареса. Това не ми мирише на професионализъм. Какво значи неудобен софтуер? Къде е проблема? Чисто и просто в ДА работят лелки/чичковци, 'дето им е удобно да пият кафе на скриинсейвър за 70 милиона лева, а Никито е ок с това да си прибере комисионната. Къде е проблема? Аз като отида на работа никой не ме пита какъв софтуер искам да ползвам. Ползвам такъв какъвто има...
[Отговори на този коментар]
|
 |
|
|
|
|
|
|