какво може да пишат в "Труп"
От: growchie <growchie __@__ yahoo< dot >com>
На: 15-12-2007@9:23 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленЗа казионните медии не се чудя, а technews.bg май са допълнили относно записа в .doc.
[Отговори на този коментар]
Към: какво може да пишат в "Труп"
От: Данаил Манолов
На: 15-12-2007@13:21 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленДа, коригираха новината. Чест им прави че реагираха толкова бързо и че се вслушват в коментарите на читателите си.
[Отговори на този коментар]
Corpse
От: Георги Даракиев <g_darakiev__at__mail __точка__ bg>
На: 15-12-2007@9:29 GMT+2
Оценка: 1/Неутраленwe
Редактиран на: 14-06-2012@22:44
[Отговори на този коментар]
Мама му стара
От: Нормален <somewhere __@__ yahoo __точка__ com>
На: 15-12-2007@9:33 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленМама му стара,
министърът много добре е формулирал въпроси към Вени Марковски /всъщност към цялото общество заставащо зад отворените идеи/.
Защо аджеба толова години не видях един да отговори на тези въпроси?
Защо никой не си седна на дупето и да помисли върху истинското имплементиране на свободният софтуер в ДА?
Защо само плюете Майкрософт, вместо наистина да запретнете ръкави да поработите?
Преди 3-4 години бях свидетел на абсолютно същата цигания и цирк. Отвореното общество вика "Ние сме пичове, Ние имаме страшен софтуер, Долу Майкрософт" и толкова.
Бас държа, че след 3-4 години ще бъде абсолютно същото.
[Отговори на този коментар]
Към: Мама му стара
От: Hristo Hristov <icobgr__at__abv__dot__bg>
На: 15-12-2007@11:42 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленУважаеми г-н Анонимен. Трябва да знаете, че
за да се предложи нещо, първо трябва да се
знае как се иска. Не можеш да правиш
мигриране към Линкс без да знаеш какъв
специализиран софтуер се ползва. А такава
информация липсва и дори се отказва да се
даде. Много пъти е искана такава информация
и само голи обещания отсреща. Защото ако се
даде такава информация веднага ще изкочат
поне няколко предложения и вече няма да
имат избор.
[Отговори на този коментар]
Поправяме те
От: Златко Попов <zlatkopopov __@__ fsa-bg __точка__ org>
На: 15-12-2007@9:39 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленПърво, би трябвало да знаеш, че продуктът е OpenOffice.org, а не OpenOffice и хората, които са го направили, много държат на "org".
Второ, Николай Василев е министър на МДААР, а не на ИКТ и програмирането на С++. Дреме му за всяка техническа функционалност и дали може да записва в еди какъв си формат. Да, министъра е лаик в тази област, което за мен е съвсем в реда на нещата. Просто не е разбрал за бутона за запис като PDF и трябва да понаучи още това-онова. Надявам се да се поправи. :) А, и да прочете тази новина:
http://www.technews.bg/info.php?id=6369
[Отговори на този коментар]
Към: Поправяме те
От: Георги Даракиев <g_darakiev (a) mail __точка__ bg>
На: 15-12-2007@9:42 GMT+2
Оценка: 1/Неутраленwe
Редактиран на: 14-06-2012@22:44
[Отговори на този коментар]
Към: Към: Поправяме те
От: Златко Попов <zlatkopopov __@__ fsa-bg[ точка ]org>
На: 15-12-2007@9:49 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленНяма човек, който да знае всичко. Особено важи ако се работи с нов продукт.
Ако министъра повтори същата грешка, тогава вече ще е кофти.
[Отговори на този коментар]
Към: Към: Към: Поправяме те
От: Данаил Манолов
На: 15-12-2007@13:38 GMT+2
Оценка: 1/Неутрален@Георги Даракиев:
Не, не смятам че трябваше да бъде като коментар към предната новина. Опитите за манипулиране на общественото мнение заслужават да са в отделна новина, не мислиш ли?
@Златко Попов:
Не вярвам министъра да не знае че може да запише в .doc формат. Както казах в новината, това сигурно е първото, което е попитал - нали има и други документи. А и това е стандартна функционалност на пакета, а не някакъв неизвестен plugin. Всеки ученик знае как да записва в друг формат от стандартния. А министъра е повече от ученик. И има и съветници освен това. А и точно в този момент "незнанието" му работи подозрително много в негова полза и СРЕЩУ алтернативите на това което той е избрал. Твърде много невероятни неща на едно място, за да работи хипотезата за "незнанието" му.
И накрая - за името. Да, естествено че знам че се казва OpenOffice.org. Но тъй на всички останали места беше споменат като OpenOffice, не исках да внасям допълнително объркване и някой да помисли че става въпрос за друг продукт. В крайна сметка езика и термините трябва да се съобразяват с контекста в който се ползват, и за случая реших че е по-добре без .org, може и да съм сгрешил в преценката.
[Отговори на този коментар]
Към: Към: Към: Към: Поправяме те
От: Георги Даракиев <g_darakiev (a) mail__dot__bg>
На: 15-12-2007@13:44 GMT+2
Оценка: 1/Неутраленwe
Редактиран на: 14-06-2012@22:45
[Отговори на този коментар]
not vice versa
От: Andro
На: 15-12-2007@9:55 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленСега се оказа, как г-н министъра не можеш да си запише файла в .doc с ООо.
Но аз пък имам някакви спомени, че преди време някой (наистина не си спомням кой) развяваше възможността OOo да работи с .doc като аргумент срещу обвиненията, че това бил затворен формат и принуждавал хората да купуват определен продукт.
Това ако не е пропаганда...
[Отговори на този коментар]
Към: not vice versa
От: SysAdmin
На: 15-12-2007@18:50 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленА замислихте ли се защо и дали въобще министърът е решил да си запише текста в документ, за какво му е, след като за случая всеки един текстов редактор ще му свърши работа, може и директно в ел. поща да изпрати великия текст на мъдрите си съветници или на който и да е. А ако е решил да си издаде мъдростите в печатно произведение, тогава .DOC формат е последното, което биха искали работещите в предпечатната подготовка...
Това си е чисто заяждане, само че не много умно, защото мирише силно на автогол.
[Отговори на този коментар]
Оставете ги да ползват каквото искат
От: мен
На: 15-12-2007@10:06 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленНе разбрахте ли, че линукс потребителите в България са малцинство. Лошото е, че държавата не толерира това общество като ромите да ни строят нови блокове (да ни дават нови компютри)да ни плащат тока (интернет-а) и т.н. По някой път се замислям дали искам да не ме управляват българи. И май все повече се обеждавам, че не искам. Европейската комисия взема от микромеките, нашите управници (исках да използвам друга дума ... но се въздаржах) покриват разходите. Вие си правете сметката. И като съм почнал ... ако си мислите, че са само тея милиони ... много грешите. Тях виждате понеже повечето от Вас са навътре с тоя сегмент. Ако питате един стройтел той ще ви каже как стоят държавните далавери и изтичат милиони в стойтелството понеже е запознат с тоя отрасъл, и така нататък докато разберете, че няма празно :) Насвякъде, по всяко време, в всички средства, а скапаните медий само замазват очите на хората. Офф ще се спра, че мога да напиша роман.
п.с. Ако найстина искате да прокарате линукс, опенофис.орг няма да стане както я мислите. Просто направете съвсем по ниска оферта от фирмата предлагаща продуктите на микромеките и дайте по голяма част от парите на управниците от представителите на микромеките. Така шем общественото мнение вижда, че се взима най ниската оферта. Хем вие сте доволни, че като цяло по малко пари са се изхарчили. И разликата от комисионната на управниците и крайната цена може да се използва за нещо полезно. Има ли пачка те са в играта. :) Няма да стане с твърдения от сорта Red Hat Linux Gets Top Government Security Rating
http://www.pcworld.com/article/id,132978-c,redhat/article.html
Със здраве, управниците много добре знаят как се правят нещата не им се хващаите за глупостите.
[Отговори на този коментар]
Файлови формати
От: mdk_bg <mdk_bg __@__ mail __точка__ bg>
На: 15-12-2007@10:14 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленСъдейки по удебеления текст можем да предположим, че вероятно г-н министъра и занапред ще продължи да ползва MS Office 2003. Защото, когато получи новия си MS Office 2007, той с изненада ще установи, че все по-малко хора ще могат да отворят писаните от него документи. При по-внимателно взиране той може би ще забележи, че в разширението на документа "Поредната ми глупост.docx" се е появила нова буквичка - "х", която е там като индикация, че форматът е затворен и може да се чете само от определени приложения.
А може би някой преди това услужливо ще е настроил приложенията да съхраняват файловете в стария формат и Little Big Man няма да усети разликата.
[Отговори на този коментар]
Към: Файлови формати
От: SysAdmin
На: 15-12-2007@18:54 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленНяма да забележи допълнителната буквичка "х" в разширението, защото ламерите по принцип никога не са виждали опцията "скрий разширенията на файловете", която е активирана по подразбиране в Windows (новите версии). Нещо повече, дори и да им се покаже, те не разбират защо е нужна и каква информация носи.
[Отговори на този коментар]
поправка и допълнение
От: stealth <phil __точка__ georgiev< at >gmail __точка__ com>
На: 15-12-2007@11:08 GMT+2
Оценка: 1/Неутралензащо цитирате някакъв си там новинарски сайт?
отвореното писмо е публикувано на сайта на министерството: http://www.mdaar.government.bg/news.php...
че не е за вярване, не е... но за съжаление е вярно - министърът за 10 дни работа нито веднъж не е използвал File/Save диалога :(
[Отговори на този коментар]
Към: поправка и допълнение
От: Георги Даракиев <g_darakiev __@__ mail __точка__ bg>
На: 15-12-2007@11:57 GMT+2
Оценка: 1/Неутраленwe
Редактиран на: 14-06-2012@22:45
[Отговори на този коментар]
Към: поправка и допълнение
От: Павел Близнаков
На: 16-12-2007@20:37 GMT+2
Оценка: 1/Неутрален"Защо голямата част от тези, които пишат срещу Майкрософт, пишат именно чрез продуктите на Майкрософт?"
Хахаха, от къде ли има тези данни министърът?
[Отговори на този коментар]
Евала, Евала
От: nakato <teratv (a) gmail< dot >bg>
На: 15-12-2007@11:16 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленКефя се на хора като Данаил Манолов, които още вярват че може да се промени нещо в тази държава. Хора които се отварят за света и нета за тях не само БГ. Хора които работят по всякви проекти навсякаде. Които се събъждат в село Богутево, ама заедно със сътрешното си кафе попварят нещо в щатите, консултират университети и изобщо са креативни. Затова искренно казва Браво бе човек. Тва че на другите не им пука не занчи че на трябва да изживееш живота си както ти искаш. Смятам че отворените общества и проекти са едно от най - добрите евулиациоони решения на днешните общества. Благодарение на такива инициативи, света сега е това което е. Благодарение на лудите и различните сега има ток и си пишем тука. За това пълна подкрепа брато. Пък на НИкито ще му кажа пак : "Де са ти технологичните паркове брато?" В една нормална софтуерна фирма в която си поискаш държава, ама не и България вашата събсидия за наука е разходите за кафе и бира бе чичко Василев....
И все пак всико тече всичко се променя.
Да променяме заедно ...
[Отговори на този коментар]
Към: Евала, Евала
От: Георги Даракиев <g_darakiev__at__mail[ точка ]bg>
На: 15-12-2007@12:00 GMT+2
Оценка: 1/Неутраленwe
Редактиран на: 14-06-2012@22:45
[Отговори на този коментар]
Към: Евала, Евала
От: Данаил Манолов
На: 15-12-2007@13:48 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленАми аз просто вярвам, че ако човек не реагира на нередностите няма как да се надява някога нещо да се промени. И ако не може да ги спре, то поне да им създава проблеми и затруднения, да не сдава територията без бой.
Затова се опитвам да отвръщам както мога - дори да е малко, дори да е нахалост - за да има по-добър свят за децата ми. Както, между впрочем, правят и много други хора тук.
[Отговори на този коментар]
Към: Евала, Евала
От: Павел Близнаков
На: 16-12-2007@20:39 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленНапълно подкрепям :)
[Отговори на този коментар]
Защо се учудваме?
От: Stefan
На: 15-12-2007@18:19 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленЗащо се учудваме на разни министри (въпреки, че доколкото знам въпросният министър е завършил математическа гимназия и се предполага да има малко от малко грамотност), нека да погледнем родната наука! Не знам дали имате представа каква е хавата в БАН?! Каква мъка е да накараш някой "учен" да погледне към Open source а да не говорим за Linux... ооо боже. Толкова е трудно! А инак търкаляме тикви по площадите. Знаете ли че 70 мил. са бюджет за един институт за 10 години!? Но не.. никой не излезе да каже "не щем лицензи - ще усвоим open source програми". Те инак французи, американци германци са по-тъпи от нас и се мъчат с Linux горките. Инък са царе на кракове и др. такива. Крадем здраво от индустрията за да творим гениални неща. Опитвал съм да убедя , да покажа да инсталирам , е с изключение на един два успешни случая другото е МЪКАААА. А колко "компютърни фирми " знаете да работят с Linux? (Е аз знам една - ние работим 100% САМО с Linux). Как да очакваме администрацията да се обърне към такива решения? Искам да завърша с това, че преди да говоря каквото и да е, съм изпробвал всичко на мой гръб за да съм сигурен, че наистина може да се работи 100% с open source & Linux. Повече от 5 години работя, написъл съм няколко програмки за да си управляваме складове плащания фактуриране и др. и всичко работи добре за нуждите на една малка фирма. Мисълта ми е, че трябва да се започне от най-подходящите места за въвеждане на open source - науката, образованието, малките фирми и step by step да се движим напред.
[Отговори на този коментар]
Към: Защо се учудваме?
От: Виктор Пантелеев <colonelx __@__ gmail __точка__ com>
На: 15-12-2007@20:45 GMT+2
Оценка: 1/Неутрален"Мисълта ми е, че трябва да се започне от най-подходящите места за въвеждане на open source - науката, образованието, малките фирми и step by step да се движим напред. "
Вече е започнато аз съм ученик в момента и за участието ми в нац. олимпиада по ИТ изискват софтуерния продукт създаден от мен да е под GPLv2 лиценза, друг е въпроса че като представям продукта си ми предоставят система на Win, а аз на Win не съм работил от 3-4 години.
Смятам че му е крайно време ДА да се осъзнае и вместо да дава толкова пари за лицензи да приеме (че даже и да му съдейства) идеите предлагани от Open Source обществото.
[Отговори на този коментар]
Към: Към: Защо се учудваме?
От: Stefan
На: 15-12-2007@21:12 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленИскам да ти пожелая успех, независимо от трудностите, които ти създават. Това съобщение наистина ме зарадва. И синът ми (10 г.) и дъщеря ми (18г.) работят само с Linux въпреки интоксикацията в училище, в така наречените часове по информатика :-). Давай смело!
[Отговори на този коментар]
Към: Защо се учудваме?
От: Ицо Белята
На: 15-12-2007@20:54 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленЗа това си прав наистина. Трябва да се внедряват решения и да се показва , че силата на ОС е в това , че наистина работи и е бил създаден от потребители за други потребители. Но това въобще не е лесно. Аз примерно имплементирах целия процес на проектиране на електроника изцяло с ОС и съм наистина горд със себе си . Но въобще не виждам как ОС ще навлезе в нашата кракохаколандия скоро.
[Отговори на този коментар]
Интересно...
От: mikis <mikis __@__ mail__dot__bg>
На: 16-12-2007@8:05 GMT+2
Оценка: 1/Неутрален==============
Но това въобще не е лесно. Аз примерно имплементирах целия процес на проектиране на електроника изцяло с ОС и съм наистина горд със себе си ...
==============
Това включва ли компютърни симулации със SPICE модул? Аз съм бъдещ инженер по електроника и темата ми е много интересна, затова ще те помоля да дадеш повече информация (тук или по-добре по e-mail) и разяснения, ако не ти е проблем.
Предварително ти благодаря!
[Отговори на този коментар]
Към: Защо се учудваме?
От: Павел Близнаков
На: 16-12-2007@20:46 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленЗавършил е Първа Езикова Гимназия - Варна с профил английски език. ;)
Иначе съм напълно съгласен с теб.
[Отговори на този коментар]
Пинокио да си купи сам M$ офис
От: growchie <growchie (a) yahoo__dot__com>
На: 15-12-2007@18:44 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленЩом е приритал толкова. Да си извади стотинки от министерската заплата да отиде и да си купи.
Не виждам защо трябва ние с нашите данъци да му купуваме лукс, както и на търтеите около него. Ако МДААР бяха фирма и сами си изкарваха парите разбирам ама то с НАШИТЕ пари да се гаври така...
[Отговори на този коментар]
За ОФ -деятелите
От: Rado <zibeltbg__at__yahoo[ точка ]com>
На: 15-12-2007@21:19 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленСамо когато Linux поддържа всички
Windows-ски дивотии-можем да сринем
Windows-с тяхните камъни-по тяхната
глава-защото бозата е ОС за болни
мозъци-по-точно никой не може да го каже.
Редактиран на: 18-12-2007@12:00
[Отговори на този коментар]
Към: За ОФ -деятелите
От: Красимир Казаков
На: 16-12-2007@8:30 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленТи пък вземи да учиш малко - нищо няма да сринеш с грозопис - няма такова нещо като дивотиЙ, поТдържа, можемЕ
[Отговори на този коментар]
Гаф с привкус на ДС!!
От: Кретена
На: 17-12-2007@9:39 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленГафът!!!Статията е опит за заблуда на обществото след гафът на уважавания министър или негови служители.Да не му обръщаме внимание,тъка или иначе ше бъде сменен.Кучето си лае,керванът си върви.
Жалко,че такива отлични програмисти,направили много и за отворения код,като В.П.,се затвориха!Не може да искаме всички които изказват мнение да са програмисти.
[Отговори на този коментар]
Отговор на всичките ви въпроси!
От: zinko
На: 18-12-2007@8:43 GMT+2
Оценка: 1/Неутрален-Сделката законна ли е? Законна е!
-Според Българските закони ли е изготвена офертата? Според тях е!
За всяко нещо си има причинно-следствена връзка! Има една стара поговорка: "Не е луд тоя дето яде зелника, а тоя дето му го дава!" Тогава защо се сърдите на човека който яде зелника??? Сърдете се на тези, дето правят законите, че да се получава така! Да не съм гласувал аз за тази измет, наречена тройна коалиция - а съм сигурен, че 50% от вас дори и не са гласували на парламентарните избори, а сега имат претенции .. хехе така и баба знае. Като не сте гласували - нямате право да се оплаквате. До колкото се сещам избирателната активност тогава беше 30%-40%. На следващите парламентарни избори пак си стойте в къщи и после пак псувайте: "Ма защо паричките ми отиват за глупости!!!" - Защото като трябваше повечето от вас да са активни да гласуват, си бараха патките - ЕТО ЗАЩО!!!!
[Отговори на този коментар]