
|
 |
 |
|
 |
 |
от Мирчо Мирев(19-12-2007)
Производителят на един от популярните интернет браузери
Опера е подал жалба срещу Майкрософт пред ЕК. Жалбата е за
това, че ползва доминиращото си положение, за да предлага
своят продукт Internet Explorer в едно с операционната си
система, и за това, че блокира конкуренцията, като ползва
нестандартни технологии, налага ги, заради доминиращата си
позиция, и така затруднява изключително много другите играчи
на пазара, като ги принуждава да "догонват"
нестандартните технологии на MS.
Опера искат ЕК да убеди Майкрософт да даде възможност на
клиентите си за реален и свободен избор на интернет браузер
и да се съобразява със стандартите, при производството на
продуктите си.
"Ние подаваме тази жалба от името на всички
потребители, които са уморени от това монополист да прави
избора вместо тях", казва Джон Фон Тетжнер, CEO на
Опера.
Опера предлага на ЕК следните решения на проблема. Първо -
Майкрсософт да "откачат" IE от операционните си
системи, или задължително да предлагат в дистрибуциите си
алтернативни браузери, които да се инсталират на десктопа на
клиентите. На второ място да принуди Майкрософт да следва
фундаментални уеб стандарти при разработването на своя
софтуер. (По отношение на този аргумент има няколко
разногласия във уеб общността.)
Съобщението на Опера:
http://www.opera.com/pressreleases/en/2...
Аргументи против някои от вижданията на Опера:
http://blogs.zdnet.com/microsoft/?p=1042
http://alex.dojotoolkit.org/?p=642
Още един аргумент от Peter-Paul Koch:
http://www.quirksmode.org/blog/archives...
<< Perl става на 20 години | Кампанията за Фют приключи >>
|
 |
 |
 |
 |
Хубаво съобщение, стига Опера... От: Zvezdichko <saturn __@__ gbg[ точка ]bg> На: 18-12-2007@11:14 GMT+2 Оценка: 1/Неутрален... да беше наистина качествен интернет браузър.
Но той не е!
Като собственик на уеб сайт искам да кажа, че Опера е един от последните варианти, който бих инсталирал по подразбиране на компютрите. На машината по подразбиране и за Уиндоус, и за Линукс ми е Файърфокса. Опера е един не-GPL браузър, който не отваря всички уеб страници качествено и не разбирам дори линукс обществото по какъв начин би го предпочело пред останалите.
[Отговори на този коментар]
Към: Хубаво съобщение, стига Опера... От: Stoyan На: 18-12-2007@12:11 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленЕ какво точно не отваря добре, че аз само него ползвам и няма никакви проблеми в 99% от случаите, даже не си спомням последно да съм имал проблем. Освен това, това че Опера не отваря добре някакъв сайт си е проблем на сайта не на Опера. Спомням си един единствен случай, когато Опера не отваряше нещо добре и то беше сайта на един мой познат, който беше накачулил разни гезотии - джава анимацийки и подобни, които вървяха под ИЕ, но не и под Опера.
Та мисълта ми е, че не може да кажеш, че Опера не е качествен само щото не отваря 2-3 екзотични сайта.
[Отговори на този коментар]
Към: Към: Хубаво съобщение, стига Опера... От: :) На: 18-12-2007@13:47 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленБатка, тука не става въпрос какво мислят хората, които разработват Опера.
Опера трябвяло да догонва новите технологии ... еми 6те ги догонва. Ти да не мисли6, 4е М$ 6те седнат зорлем да измислят нови "глезотии" ей така ... някой им пла6та за това - клиентите им. Когато дойде при теб един клиент и ти каже искам такава "глезотия" на моя сайт и като ти каже, 4е иска 1000 000 бройки от нея, 6те пи6е6 глезотии та пу6ек 6те се вдига.
99% процента не урежда никой клиент за каквато и да е услуга, за6тото ако някой предлага 100%, то клиента 6те се избяга.
Трябва да се разбере един път за винаги, 4е ако свободният софт не е достъпен,прост,интуитивен и т.н. за 6ироката публика, той 6те из4езне както динозаврите.
И недейте смята, 4е 6том някой не успява да се справи с Линукс да ре4ем, 4е изоб6то не му е работа да се занимава с това, и 4е е просто казано е тъп. За6тото един компутърен гуру може и да напи6е не6то велико, но не може да си построи къ6та без един най-обикновен строителен инженер. Това не озна4ава, 4е хакер4ето е тъпо, за6тото съ6тото би се отнасяло и за 99% от хората по земята.
Аз като обикновен потребител бих избрал този браузер, който работи по-добре (според мен) и не ми пука 4ие производство е.
Т'ва е :)
ПС. извинете за 4ките и 6ците, но съм с AZERTY.
ПС2. ползвам FireFox, тъй като смятам 4е е по-стабилен (според мен) и интерфейсът му ми харесва пове4е :).
[Отговори на този коментар] Към: Към: Към: Хубаво съобщение, стига Опера... От: SysAdmin На: 26-12-2007@0:31 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленБатка, Firefox използва именно интерфейса на Opera! Взаимстван е от него и ако си чел новините в интернет преди няколко години, когато стартира проекта Firefox, самите програмисти си признаха, че ползват идеи именно oт Opera. Да оставим това, че ползва по-малко памет и работи много по-бързо. А сайтове, които не отваря, не би отворил и Firefox (без IE plugin-а) - това са такива сайтове, които ползват специфични АctiveX, нито който и да било друг браузър. Аз лично ползвам Opera от 1999 г. като основен браузър и съм много доволен от него.
[Отговори на този коментар]
Към: Хубаво съобщение, стига Опера... От: да, бе На: 19-12-2007@16:30 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленОт версия 9.0 Операта е най-добрият броузер
От версия 2.0 Файерфокса се превърна в най-голямото дърво.
Като собственик на веб сайт печелившата комбинация е:
ИЕ 7.0 + Опера 9.2х. В тандем покриват всички известни стандарти.
GPL ли? Пари се изкарват с пари.
А колкото до другите браузери - на кой му пука за тях?
[Отговори на този коментар] Към: Хубаво съобщение, стига Опера... От: огнян <manchev (a) beer[ точка ]com> На: 19-12-2007@22:16 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленЩе ме извиняваш, ама си оправи сайта, собственико. Опера е разпространен браузър и нежеланието (или неумението, не съм сигурен) ти да го направиш съвместим с опера отблъсква посетители, от което в общия случай те не губят.
[Отговори на този коментар]
Проблема със стандартите не е в браузера От: CTEHATA <CTEHATANOSPAM __@__ bulgaria[ точка ]com[ точка ]NOSPAM> На: 18-12-2007@11:19 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленНяма браузер, който да покрива всички стандарти. Съд да изиска спазването на постоянно променящ се стандарт - това е безумие!
Единственото, което могат да направят политиците (не съда!), е да поискат всички държавни, европейски, общински и т.н. сайтове да са напълно съвместими с избрани стандарти и/или да са видими със "топ 5" или "топ 10" браузерите, ао още не са го направили.
Допълнително могат да се обявят 3 години затвор за използване на documenty.all :)))))
[Отговори на този коментар]
Към: Проблема със стандартите не е в брауз От: _HAKERA_ <etet2007< at >gmail __точка__ com> На: 18-12-2007@11:25 GMT+2 Оценка: 1/Неутраленam polzvaite linux be :)
puk i ie e dokazano gadno neshto. vseki koito se obri4a s windows nqma pravo na glas :)
bozi4kata go upravlqva...
[Отговори на този коментар]
Opera От: Rado <zibeltbg< at >yahoo[ точка ]com> На: 18-12-2007@12:15 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленАко другите браузери можеха да увеличават не
само текста,но и изображенията-въобще нямаше
да ползвам Opera.Подпрозорците са много
удобно решени в Opera-странно защо няма в
Mozilla такива варианти на интерфейса.
[Отговори на този коментар]
Към: Opera От: Hristo Hristov <icobgr__at__abv< dot >bg> На: 18-12-2007@12:49 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленЕто приставка за Firefox
http://imagezoom.yellowgorilla.net/arch...
която увеличава картинките.
[Отговори на този коментар] Browsers От: user На: 18-12-2007@12:49 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленНе виждам защо трябва да се плюе този или онзи браузер. Посочете ми само един (1), който да спазва всички стандарти - НЯМА ТАКЪВ!
Между другото, от user-ска гледна точка - IE рендва страниците най-добре от всички и който не го признава просто си криви душата. А това, че IE е плод на монопола, подкрепя монопола и т.н., както и че не спазва стриктно правилата на W3C от гледна точка на разработчика вече - това никой не го оспорва.
Според мен избора на браузер си е въпрос на вкус и нищо друго. Просто всеки трябва да има право на избор, а не да е задължен да ползва монополни (т.е. по принуда) програми.
А в частност - относно Opera - като за безплатен браузер не виждам какво му е лошото. Който не го иска - да си качи Firefox да кажем. Макар въпросната лисица да гълта не по-малко памет от IE.
[Отговори на този коментар]
Към: Browsers От: Bozhan Bozhkov <bozho__at__issp[ точка ]bas[ точка ]bg> На: 18-12-2007@14:31 GMT+2 Оценка: 1/Неутрален>"Между другото, от user-ска гледна точка -
IE рендва страниците най-добре"
Показва ги добре, ако дизайнерът си е
свършил работата да ги нагласи да се виждат
и в IE.
Защото, ако направиш страница като за
нормален браузър според стандартите, които
останалите браузери "също не спазвали",
изведнъж се оказва, че във всички е добре,
ама в експлорера нещо не е където трябва.
Следват "хакове". Само че - изненадаааа - за
IE 5, 6 и 7 има различни "хакове". За 4
също, ама едва ли някой го ползва вече.
[Отговори на този коментар] Към: Към: Browsers От: user На: 18-12-2007@14:46 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленOK, значи като напишеш нещо "стандартно", то ще изглежда еднакво под Opera, Firefox, Netscape и т.н. и само IE ще се издъни... Така ли? Да, ама не. Просто всеки браузер - ВСЕКИ - си има характерни особености и НИТО един не се съобразява с всички стандарти, та като напишеш нещо то да е еднакво. А и любимия Firefox стана не по-лек като изисквани ресурси от IE.
Между другото, тя и Java е мултиплатформена (това по повод на еднаквостта на стандарта), ама само който не е писал на нея ще тръгне да спори, че писаното на Java под Linux ще се държи винаги така добре под Windows и обратното. Има си хакове и за това.
А който иска да напише нещо универсално - да вземе да напише машината на Тюринг и да се успокои :)
Между другото, има нещо красиво в съществуването на такова разнообразие от браузери, пък били те и със свой характер. Кеф ти да ползваш единия, кеф ти другия. Ако не ти е кеф нищо - значи ти не си на кеф, което вече не проблем на браузера, а на бирата, жените, психиатрите или измисли си на кой :) Казвам всичко с най-приятелски чувства, разбира се, и не искам да споря с някого или пък да го обиждам :)
[Отговори на този коментар] Към: Към: Към: Browsers От: бобо На: 18-12-2007@20:30 GMT+2 Оценка: 1/Неутраленсега когато има IE6 и ИЕ7 е лесно да говориш, но преди разликите на този браузър със стандартите беше ОГРОМЕН... сайтовете се правеха един за ИЕ5 и един за всички останали!
Ясно е че в БГ не обичаме да спазваме законите(стандартите), но останлия свят не е на това мнение!
[Отговори на този коментар] Към: Към: Към: Browsers От: Павел Близнаков На: 19-12-2007@6:50 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленМи аз от доста време пиша на Java и до сега проблеми с преносимостта не съм имал... явно знам как да си пиша кода ;)
[Отговори на този коментар]
Лудница От: cenata На: 18-12-2007@13:07 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленИнтересно ми е, ако MS махнат и IE от продукта си, как после някой потенциален потребител на Opera ще отвори сайта им за да го свали? :)
[Отговори на този коментар]
Към: Лудница От: nasko <atanas __точка__ tsonkov__at__gmail __точка__ com> На: 18-12-2007@14:27 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленАз лично не ползвам Windows или Opera, но винаги имам под ръка едно флашче с Portable Apps (http://portableapps.com/). Така ако попадна на компютър без browser на който мога да разчитам стартирам "преносимия" Firefox и с него си тегля каквото си искам, та било то Opera или Lynx ;)
[Отговори на този коментар]
Към: Към: Лудница От: cenata На: 18-12-2007@14:33 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленИ аз съм така с PortableFirefox...
Но нов потребител, който например не знае що е това уеб браузър да не говорим, че има N на брой такива и е пълен новак какво ще прави? Почват според мен да се оливат с този монопол. С времето всеки потребител избира какво да ползва според удобствата си стига поне да влезе малко в идеята. Всеки месец се пише колко процента бил загубил IE спрямо останалите...какво повече искат? MS да инсталират по подразбиране Опера или FF? Съмнявам се :)
[Отговори на този коментар]
опера От: Един фен На: 18-12-2007@17:08 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленПолзвам Опера в работата и съм много доволен. За тези които казват че отваря 99% от сайтовете, не съм сигласен. Сравнително често ми се налага да ползвам Firefox и IE за някой сайтове.
Друг е въпроса, че от време на време ни се налага и да правим сайтове, тогава вече става сложно. Пусни с този да видим как е, пусни с онзи. После се почват разни хакове само да изглежда добре на всякъде.
Според мен и двете искания на Opera са пълна глупост, като че ли някой да каже на Ubuntu или някоя друга дистрибуция да не предлагат браузер с операционата система.
Просто ако не те устройва след инсталация на системата си слагаш каквото искаш.
[Отговори на този коментар]
Каква е разликата м/у Уиндос и Убунту? От: mikis На: 19-12-2007@16:20 GMT+2 Оценка: 1/Неутрален========
Според мен и двете искания на Opera са пълна глупост, като че ли някой да каже на Ubuntu или някоя друга дистрибуция да не предлагат браузер с операционата система.
========
Каква е основната разликата м/у Уиндос и Убунту от икономическа гледна точка?
Отговори само на този въпрос и ще ти стане ясно колко е неуместна аналогията ти и колко са актуални оплакванията на Opera.
[Отговори на този коментар]
Заболя ме главата. От: go_fire <g[ точка ]aleksandrov< at >mail[ точка ]bg> На: 18-12-2007@18:39 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленЗащо като стане дума за Опера, много хора почват да обясняват, че имало по-добри четци?
Никой не спазва стандартите напълно, но Опера са най-старателни в съвместимостта с тях. И само Опера минава изпитанията.
Тази новина, обаче е за монопола, а не за техническо съвършенство, където Опера е ненадмината. Просто тази година, Опера не са си направили още традиционната рекламна кампания. Като техен верен поклоник, признавам, че взеха да се изчерпват. Първо беше opera:config, после джаджите, а сега повдигане на тема, заради която Netscape води мащабно дело за монополизъм, точно преди десет години.
А и за Вин феновете- пълно мащабиране има вградено в Kmeleon.Само, че е много бавно. Поне такова беше преди половин година, когато за последно ползвах незачитаща потребителите си ОС.
п.п. Пиша тези думи от Галеон.
п.п.п. Не искам да се правя на голям норвежец, но легендарно- митичния основател на Opera ASA се казва Йон фон Тецхнер. Нека това не се приема, като поредната забележка "аз имам докторска титла по български език и литература".
Редактиран на: 18-12-2007@18:41
[Отговори на този коментар] BTW От: Glupi На: 18-12-2007@20:41 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленМежду другото, освен в някои много редки случаи стандартите са по желание на разработчика. Тоест ако искам ще се придържам към нещо си. Ако искам ще се изобразява еди-как-си....
В някои по-малко познати за широката публика области на техниката ако знаете какви са чудеса... Всеки чел "стандартите" па и после го дописвал (Справка CAN + Rockwell = DeviceNet иначе всички си знаят CANOpen). Та това което Microsoft "прави" е толкова познато като практика че просто направо си влиза в реда на нормалните простотии...
Номера е, че в един момент клиентите почват да търсят взаимозаменяемост - да им върви всичко навсякъде и с всякакви инструменти. Тогава и Microsoft ще се огънат. Тогава и затворените стандарти стават отворени - просто защото ако ги оставиш затворени умираш, никой не е всемогъщ и абсолютен завинаги...
[Отговори на този коментар] За стандартите... От: phantomlord На: 18-12-2007@22:04 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленИмам една страничка... По едно време ми щукна да променя дизайна й и едновременно с това да валидирам кода й. Справих се. Валиден html и css. Обаче само Opera показва страницата точно така, както е замислена. Като изключим особеностите на Лисицата, и тя се справя. Ама ИЕ... Показва към 5 рх разстояние между бутоните, а останалите браузъри ги показват долепени, както и трябва да бъде. А кода не е нищо особено - таблица с клетки и елементи в тях. Чист html + css. Чист и прост html + css. Никакви java и други такива... Ае, нямам думи. Да не говорим, че в работата ползваме система с уеб-базиран интерфейс, състояща се от asp-та и хостната на IIS. Ха познайте кой е единствения браузър, който я зарежда? Мдааа... ИЕ... И що така, бе джанам? Ясно е, че за да работи по този начин ИЕ се възползва от интегрираността си с Уиндоуса. Нещо, до което другите браузъри не могат да се докоснат поради затворения код на Уиндоуса.
Колкото до Опера - за мен това е браузър #1.
Редактиран на: 18-12-2007@22:07
[Отговори на този коментар]
Към: За стандартите... От: Павел Близнаков На: 19-12-2007@6:58 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленСъгласен съм...и аз по същия начин с IE имам ядове.
Ами какво ще кажете за извратения начин за зареждане на XML с JavaScript през IE?
[Отговори на този коментар]
Що за простотии От: tweeg На: 19-12-2007@8:12 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленАми да вземем и notepad-а да махнем, че утре някой може да се оплаче, че неговата програмка дето той с пот на челото я е писал не е включена в Windows и той използва монополното си положение да налага notepad-а :)
Ега ти предложенията от Опера:
1) ако Мicrosoft вземи, че откачи IE после ще се почне, айде и това да откачим, айде и онова и накрая то май само kernel32 да остане от Windows-a
2) да предлага и алтернативни програми. Ами то по тази логика аз довечера ако се напия и напиша един браузер да взема и аз да искам моя да го сложат в Windows-a.
Представяте ли си следната ситуация - отивате да си купувате Мерцедес и ви казват:
1) без двигател го продаваме
2) двигател на Мерцедес или на БМВ да ви сложим в колата
[Отговори на този коментар]
Към: Що за простотии От: deto <deto __@__ bsabg< dot >org> На: 19-12-2007@10:17 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленЧестно да си призная, прав си.
Все пак хората си плащат за Уиндоуса, защо да няма в комплекта повече продукти за тези пари.
Иначе, какво :) същите пари, пък и без браузър. То не че големият браузър, но ми трябва поне един за да си сваля по-лесно Firefox ;) Не че не мога и по друг начин, но е по-лесно де ;)
[Отговори на този коментар] Към: Що за простотии От: bobo На: 19-12-2007@12:33 GMT+2 Оценка: 1/Неутраленми така де що за простотии... не може ли да оставим МС да си прави каквото си иска... кво ни пука... :) :) :) това са разсъжденията ти в прав текст... харесват ли ти????и да ти харесват... на хората по света не им харесват:)
ask yourself why?
[Отговори на този коментар]
Към: Към: Що за простотии От: tweeg На: 19-12-2007@13:28 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленНякой да ги кара хората насила да ползват продукти на Microsoft?
От друга страна аз като си купувам даден продукт искам вътре да има колкото се може повече неща. Или може би ти мислиш, че хората по света искат да има колкото се може по-малко само и само Microsoft да не си слага неговия софтуер вътре. А-а-а или може би смяташ че Microsoft трябва да сложат в Windows де що има програмки написани по широкия свят само и само да не са само техните вътре.
[Отговори на този коментар] После "ние" сме били фанатици От: mikis На: 19-12-2007@16:57 GMT+2 Оценка: 1/Неутрален==========
Някой да ги кара хората насила да ползват продукти на Microsoft?
==========
ДА!
И е много простичко да се разбере защо и как, за хората, които имат желание.
Още нещо: *първата крачка* към решението на даден проблем е да *разбереш*, че имаш проблем. Ако не я направиш си просто за никъде.
Това ми напомня за едно анимационно клипче, което се въртеше преди време по MTV.
В стая стои заключена и окована една крава. Пред нея има кофа със сено, от което доволно си похапва. На очите са й сложили нещо като очила през които кравата вижда тучни зелени ливади и други красиви сцени. В същото време зад нея седи човек, който с голям и остър нож непрестанно реже къс по къс от тялото й.
И така, разликата между онази крава и гражданите на "свободни и демократични" общества е, че кравата в крайна сметка разбра какво става дума и започна да раздава къчове. Докато гражданите на "свободните" общества се тъпчат с хамбургери и кока-кола и се чудят "Какво пък толкова, че Майкрософт си развявали байрака?" (ако вземем микромеките за пример).
Само не мога да си спомня как точно се казваше песента. Тя впрочем не се задържа много на екран. Сигурно щото не се е харесала особено на злоупотребяващите с хамбургери и др. упойващи вещества, зрители.
[Отговори на този коментар] Към: Към: Към: Що за простотии От: bobo На: 19-12-2007@21:30 GMT+2 Оценка: 1/Неутралениди и прочети кво значи монопол и си избърши жълтото около устата...
[Отговори на този коментар] Към: После "ние" сме били фанатици От: Shogi На: 20-12-2007@19:57 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленПесента е etiene de crecy - am I wrong
и наистина клипчето си заслужава :).
Няма лошо да го има и ИЕ, но да можеш да си избереш дали да го сложиш или не -> с 2 думи нямаш избор.
[Отговори на този коментар] Към: После "ние" сме били фанатици От: tweeg На: 20-12-2007@6:23 GMT+2 Оценка: 1/Неутрален"В стая стои заключена и окована една крава."
????????
Тебе някой да те е оковал? Да ти е казал - няма да ползваш това и това?
Аз самия ползвах първо Mozilla сега съм с Firefox. И това, че го ползвам, е защото ми върши работа по-добре от IE, а не защото е сложен в Windows или защото не е Microsoft-ски.
Opera вместо да хленчат по-добре да направят браузера си такъв, че хората да го предпочитат. Иначе става малко като - "на калпавата ракета, космосът и крив".
[Отговори на този коментар] Към: Към: После "ние" сме били фанатици От: 9999999999999999999999999 На: 20-12-2007@6:37 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленДа оковали са ме. ю
Защо като реша да си взема лаптоп какъвто аз искам трябва да мина през деветте кръга на ада за да го взема без Глиста?
Или защо ако прежаля 200-те лева за глиста и реша да си сложа ХР не мога да намеря драйвери за този модел?
[Отговори на този коментар] Към: Към: Към: После "ние" сме били фанати От: tweeg На: 20-12-2007@9:31 GMT+2 Оценка: 1/Неутрален"Да оковали са ме.
Защо като реша да си взема лаптоп какъвто аз искам трябва да мина през деветте кръга на ада за да го взема без Глиста?
Или защо ако прежаля 200-те лева за глиста и реша да си сложа ХР не мога да намеря драйвери за този модел?"
Тебе да те кара някой насила да си купуваш лаптоп с Vista? Купи си лаптоп без ОС и си слагай каквото искаш. В крайна сметка този лаптоп го произвежда IBM, HP, Dell или който там се сетиш. Тези фирми ти продават лаптопа. Защо изобщо се се нервиш на Microsoft? Това е все едно да се нервиш като идеш в магазина че ти продават ракията в стъклени бутилки, а не в пластмасови. Гледаш продукт - ракия ли ще е, лаптоп ли ще е, гледаш цената и решаваш дали ще купуваш или не. Като те устройва - купуваш, като не те устрйва - ами продължаваш с търсенето.
[Отговори на този коментар]
Към: Що за простотии От: iii На: 19-12-2007@14:19 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленНо точно това се случва когато купуваш самолет. Boeing произвеждат така наречения "airframe" (тялото, крилата, всичко без двигателите) и те питат: "Какви двигатели искате да сложиме: Pratt & Whitney или Rolls Royce?"
Така че коментара ти е малко неуместен.
[Отговори на този коментар]
Към: Към: Що за простотии От: Един фен На: 19-12-2007@15:57 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленПримера с мерцедеса е неуместен, но за сметка на това човекът е прав.
Не може да се казва на една компания, от някой недоволен, какво да включва в своя ОС. Като не ти харесва, не си го купувай. Аз като си давам парите за ОС искам да идва с някой основни неща и браузъра едно от тях.
По въпроса с даването на избор за слагане на други опции, е смешно. Това значи да кажеш на една фирма, да слага конкуренти продукти в техния пакет. Абсурд.
Не знам за какво правите дебатите на тема Майкрософт толкова смешни. Майкрософт са фирма като всяка друга.
[Отговори на този коментар]
Към: Що за простотии От: bobo На: 19-12-2007@21:32 GMT+2 Оценка: 1/Неутралена кво ше кажеш ако МС правят автомобили и бензин за тях??? и не може да караш тяхната таратайка с друг бензин???????
така кефи ли те? няма вече бмв, няма вече голф, поне за теб де щото ние ще си ги караме и ще ти се смеем:)
[Отговори на този коментар]
Към: Към: Що за простотии От: tweeg На: 20-12-2007@9:15 GMT+2 Оценка: 1/Неутрален"МС правят автомобили и бензин за тях??? и не може да караш тяхната таратайка с друг бензин?"
1) Сефте чувам, че Microsoft са направили нещо специално че Opera-та да не върви под Windows
2) Примера по-скоро трябва да е - какво предпочита потребителя - кола пълна с Microsoft бензин в резервоара, което не оскъпява колата или кола с празен резервоар?
[Отговори на този коментар] Към: Към: Към: Що за простотии От: deto <deto __@__ bsabg __точка__ org> На: 20-12-2007@12:35 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленАбсолютно прав си.
Точно за това става въпрос.
Останалото, което ще се изприказва ще е жив флейм. Плюс това каква е тази комерсиална Опера, която да се жалва. Защо firefox да не се жалва, а Опера... От трън та на глог ;) Опера - Майкрософт.
[Отговори на този коментар] Към: Към: Към: Що за простотии От: bobo На: 20-12-2007@12:36 GMT+2 Оценка: 1/Неутралендори и примера да е прекалено сложен за да го възприемеш в общия случай става въпрос за това когато тези "благинки" който въвежда монополиста на пазара пречат на малките да съществуват. т.е. не могат да се конкурират само заради това че те просто не работят вече, а преди са работели!
и както обясних вече може би ти туанг не си разбрал още какво значи монопол. и защо съществуват антимонополни закони!!!
ако искаш даже ще ти се помоля . е туизъл иди и прочети и се информирай защо има антимонополни закони, моля те!!!!
[Отговори на този коментар] Към: Към: Към: Към: Що за простотии От: deto <deto__at__bsabg< dot >org> На: 20-12-2007@21:08 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленПродължаваш да говориш за монопол, въпреки че има алтернативни операционни системи. Има алтернативни браузъри. Ако Windows се ползва, значи така искат хората, ако Опера се ползва значи така искат хората :)
Монопол е когато без хората да искат им се налага нещо и нямат право на друго.
Имаш право да избереш ОС, както имаш право да избереш браузър. Така, че хайде да спираме по тази тема. Ясно е, че Опера няма да ги огрее.
[Отговори на този коментар] Към: Към: Към: Към: Що за простотии От: tweeg На: 21-12-2007@7:48 GMT+2 Оценка: 1/Неутраленbobo, предлагам:
1) McDonald's, KFC и т.н. да спрат да дават играчки към детските си менюта
2) "24 часа" и "Труд" да махнат спортните си страници
3) Всички автомобили да махнат екстрите
4) Думата "промоция" да се забрани със закон
доволен ли си?
Едно нещо ако е хубаво хората го ползват, независимо дали излиза от Microsoft, дали е включено в Windows и дали има алтернативно приложение в Windows.
Помисли колко хора ползват Media Player Classic, VLC и т.н. вместо Windows Media Player. Да не би тези плеъри да са получили разпространение защото са били набутани в Windows а? Просто хубавото си е хубаво и хората го предпочитат.
[Отговори на този коментар] Към: Към: Към: Към: Към: Що за простотии От: tolostoi <tolostoi (a) gmail< dot >com> На: 21-12-2007@12:36 GMT+2 Оценка: 1/Неутрален>Помисли колко хора ползват Media Player >Classic, VLC и т.н. вместо Windows Media >Player. Да не би тези плеъри да са получили >разпространение защото са били набутани в >Windows а? Просто хубавото си е хубаво и >хората го предпочитат.
Мда, помислих си го :) Моят доставчик има една страничка за филми онлайн, ако нямаш windows media player и то, от нам си коя версия нагоре знаеш ли как се гледат - прост отговор --> никак. Спести си думите за писача на страничката и т.н. не са ни интересни. На това му се казва злоупотреба с монополно състояние. Представи си и друг пример, ти нямаш нищо против да ходиш да пазаруваш в голям Хипермаркет (и аз нямам нали), но имам против когато в този Хипермаркет спрат да продават любимото ми сирене, защото бай Петко от село Сандъкчи има само 100 крави и не може да си позволи да зарежда любимият ти Хипермаркет, за сметка на това пък друг производител е направил сиренето от сухо мляко и с търговски вид и зарежда Хипермаркета. Какво правиш-отиваш в бакалията и си купуваш любимото сирене, по-скъпо, но ще се прежалищ харесва ти все пак :). Обаче бакалина е прецакан от хипермаркета защото трябва да купува всичко по-скъпо понеже не е голям Хипермаркет и в крайна сметка фалира, фалира и дядо Петко. А ти си купуваш сирене от сухо мляко и пилета с по 3 бутчета и се кефиш (как го написа ти "Просто хубавото си е хубаво и хората го предпочитат." така си е 3 са не са 2 :) ), защото не ти пука, а децата ти сигурно няма и да знаят, че някога е имало пилета с по 2 бутчета. Примера не е много точен, но обяснява донякъде защо ги има тези закони.
[Отговори на този коментар] Към: Към: Към: Към: Към: Що за простотии От: bobo На: 22-12-2007@3:06 GMT+2 Оценка: 1/Неутраленизвини ме... поскоро хора четящи тези изречения простете ми и простете и на не спорещия с мен.
аз намирам за правилно да оборвам такива кухи лейки защото ако не аз то кой???(това е един въпрос който би следвало да си задава всеки втори сблъсквал се с такова слабоумие)
приятел яж си дюнерите с 11 различни вида сперма и остави нещата който се виждат прекалено сложни на плоското ти съзнание на хора с по-щироки мирогледи и на хора с поглед към бъдещето.
[Отговори на този коментар] Към: Към: Към: Що за простотии От: SysAdmin На: 27-12-2007@23:20 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленСефте значи... А случайно да си чул, че преди около 2 години пощата на M$ - Hotmail, както и някои раздели от главния им сайт, МSDN, Technet и др. се отваряха само с IE? Сега положението е малко по-различно, но все пак още има такива положения. И това е тенденциозно, не е насочено само срещу Оpera.
[Отговори на този коментар] Към: Към: Към: Към: Към: Към: Що за просто От: tweeg На: 22-12-2007@16:44 GMT+2 Оценка: 1/Неутрален"Спести си думите за писача на страничката и т.н. не са ни интересни"
Точно тези думички трябва да са ти интересни. Защото точно горните писачи са в основата на това IE-то да държи позиции.
Не знам защо смяташ хората за идиоти. Когато един хипермаркет започне да продава сирене от сухо мляко и бутчета от трикраки пилета ще фалира хипермаркета, а не бай Петко и бакалина.
Т.к. даде примера с хипермаркета според мен по-точния пример за нашия случай би бил:
На бай Петко никой не му ще сиренето и той почва да кара зорлем Хипермаркета да му предлага сиренето.
Ако едно сирене е хубаво, хипермаркета сам ще го иска даже и пари ще дава на бай Петко да развива дейността си и да има не 100 ами 1000 крави.
[Отговори на този коментар] Към: Към: Към: Към: Към: Към: Към: Що за п От: bobo На: 22-12-2007@17:30 GMT+2 Оценка: 1/Неутрален"Ако едно сирене е хубаво, хипермаркета сам ще го иска даже и пари ще дава на бай Петко да развива дейността си и да има не 100 ами 1000 крави."
точно това по-умни и по-разумни хора са се досетили за разлика от теб, че понякога един продукт дори и по-добър може да не достигне до пазара заради косвени причини. Това нещо мноого водещи политици у нас не са го разбрали също, за това и живеем в такъв див капитализъм, какъвто няма никаде другаде!!!!!!
[Отговори на този коментар] Към: Към: Към: Към: Към: Що за простотии От: mikis На: 21-12-2007@16:59 GMT+2 Оценка: 1/Неутрален===========
bobo, предлагам:
...
===========
А аз предлагам да пораснеш ;)
Това първо.
Второ да се пообразоваш.
Много е хубаво освен хак, крак, сериалз, уарез, контрол панел и кънътр страйк, да назнайваш и от нещо друго. Имаш нужда да разшириш мирогледа си.
Казвам ти го с най-добри чувства, защото като те чета все едно виждам себе си преди 7-8 години. Повече четене и по-малко приказки, това е формулата!
[Отговори на този коментар] Към: Към: Към: Към: Към: Към: Що за просто От: bobo На: 22-12-2007@3:12 GMT+2 Оценка: 1/Неутраленвиж сега приятел. разбирам желанието ти да не разбереш общата ни цел да не бъдем зависими от един доставчик на "съдържание" но поемиго с уста докато е твърд и топъл. тези твой мисли аз съм ги имал когато ти си бил просто блясък в очите на бащати(твърдя го със сигурност).разберете келеши такива монополното управление води до завишаване ПРЕКОМЕРНО на цената на продукта.(точка) повече няма да Ви обеснявам защото не можете, а и няма да желаете да ми платите за лекцията!!!!!!
[Отговори на този коментар] КЪМ: bobo и tweeg От: mikis На: 22-12-2007@23:31 GMT+2 Оценка: 1/Неутраленbobo,
не е лошо първо да съобразиш кое мнение за кого е написано преди да отговаряш с просташки коментари. Въобще простащината едва ли ще ти е много полезна в който и да е спор.
И за да е ясно, горният ми коментар беше адресиран към tweeg, който или е дете или се прави на такова. Негова работа.
===================
...разбереш, че Microsoft е една най-обикновена фирма, която прави същото, което и всички останали - опитва се да задържи позициите, които има и да върви напред.
===================
tweeg,
винаги съм се възхищавал на хората с голямо сърце като твоето. Представям си обаче следната ситуация: прибираш се една вечер вкъщи и ме заварваш в леглото с жена ти/приятелката ти. И тогава си казваш "какво пък толкова, той е само един най-обикновен мъж, който прави същото като всички останали - опитва се да намери топлина и ласки в обятията на една красива дама".
Но няма да реагираш така, защото би бил пълен глупак. Защо се правиш на такъв, когато иде реч за макрософт е друг въпрос... Както казах, твоя работа.
[Отговори на този коментар] Към: КЪМ: bobo и tweeg От: tweeg На: 23-12-2007@9:43 GMT+2 Оценка: 1/Неутрален"какво пък толкова, той е само един най-обикновен мъж, който прави същото като всички останали - опитва се да намери топлина и ласки в обятията на една красива дама"
Много точно казано. В случая жената е Windows, Opera е най-обикновения мъж, а IE е съпруга. Помисли върху това.
Пак ти казвам - по-скоро си на годините на сина ми отколкото на жена ми.
[Отговори на този коментар] Към: Към: Към: Към: Към: Към: Що за просто От: tweeg На: 22-12-2007@16:33 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленЩе трябва да те разочаровам ама може би съм по-голям и по-порасъл от теб (недей гледа ника).
Май ти ще трябва да пораснеш и да разбереш, че Microsoft е една най-обикновена фирма, която прави същото, което и всички останали - опитва се да задържи позициите, които има и да върви напред.
P.S. "хак, крак, сериалз, уарез, контрол панел и кънътр страйк". Последната игра, която играх беше "Дум 2". Ако добре си спомням хващаше се на 4 или 5 дискетки. Хакове и кракове, сериълз, варез и т.н. не ми се налага да ползвам - в работата всичко си се купува, в къщи съм си сложил едно Сусе 10.0 и съм си намерил безплатни програмки, които да ми вършат работа.
[Отговори на този коментар]
huh? От: Julian На: 22-12-2007@10:18 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленМи Опера да си напишат операционна система и да си слагат браузара там? Просто...
[Отговори на този коментар] aaa От: smotana На: 3-01-2008@0:09 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленСега ще ви обясня на разбираем език: отива съседката от първия етаж да си купува копмютър от........ Технополис. Там й казват "дай 20 лева за Windows, ама шефовете да не чуват". Тя дава, 'щот за к'во й е компютър иначе. Вече ви е ясно, надявам се, че жената няма понятие от ОС - мисли я за програма, аналогична на скайп. Дъщеричката й вижда на новия комп голямото синьо Е и казва "щракай тука." И понеже всички в тях нищо не разбират от компютри, операционни системи, браузъри, и никак не вдяват английски, те НИКОГА не научават, че има и други браузъри (сини е-та или оранжеви кълбета), с които можеш да разглеждаш страници из интернет. Те само искат да могат да гледат филмите от сървърите на доставчика ни онлайн. И ако им споменеш, че има и друг браузър, ама с него не може да ги гледаш, не го щат. И въобще никога в живота си тия хора не са чували, че освен windows, има и нещо друго, което кара компютъра им да работи. Кой е виновен в случая? Ония нелегалните от магазина, дето са предложили да слагат windows, нали? Ами за хората, които си купуват компютри с преинсталирана vista? И които, навярно никога, няма да научат, че освен windows има и друго?
А, да, те са прости и не заслужават, нали, понеже вече като имат PC в къщи, и трябва всичко да знаят.
На мен ми трябваха 5 години като обикновен домашен потребител, може би с IQ ПОД средното, да НАУЧА, че има и други ОС, освен windows. И още 5, да се престраша да ползвам нещо различно, 'щот на вин си бях свикнала.
Питам се, какво ли щеше да е, ако на първия ми компютър МИ БЯХА ИНСТАЛИРАЛИ някоя дистрибуция на Линукс? Или Mac?
Ама никой не ми каза тогава, преди 11 години, че има и други неща, освен windows.........
А аз съм само един обикновен домашен потребител.
[Отговори на този коментар]
Към: aaa От: tweeg На: 3-01-2008@14:11 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленТи като идеш да си купиш една пералня и ти я дадат с бонус един пакет Ariel, колко време ти трябва да разбереш, че има и Persil и Тема и т.н. други перилни препарати.
Пример за мъжете: Като ви продават хладилник с бонус Каменица догоре вътре, вие ходите ли да питате защо вътре не е Загорка? Цял живот все Каменица ли пиете само щото са ви продали хладилника с бонус?
Хората ще почнат да ценят Linux-а чак след като им се наложи да плащат за Windows. Така че ако някой иска да се преборва с Windows-а трабва да заложи на това да убеждава хората да си го плащат.
[Отговори на този коментар]
|
 |
|
|
|
|
|
|