мдаммм
От: :)
На: 20-11-2009@14:12 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленЯсно, е 4е всяко ново не6то си има и слаби места, но идеята представена тук е просто много добра !
Може би не Гугъл са се сетили първи за това, но пък първи се опитват да го реализират за масовия потребител, което е похвално.
Ако пък оставят тази ОС с отворен код, както се казва в тази статия, това според мен 6те отвори работа за о6те поне 20тина години и може би 6те промени много сега6ният вид на операционите системи.
[Отговори на този коментар]
Един бърз тест
От: Христо <icespeed__at__abv< dot >bg>
На: 22-11-2009@12:52 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленЗдравейте, току що свалих и тествах тая нова
ОС, за мен е абсолютно безполезна, а най-много
ме издразни това че ако не се логнеш с профила
в гугъл въобще не тръгва. Може пък за някой да
се окаже полезна, но софтуера на телефона ми е
в пъти по-добър от това нещо :)
[Отговори на този коментар]
Към: Един бърз тест
От: :)
На: 23-11-2009@13:47 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленНе знам дали помни6 времето когато телефоните бяха о6те с въртя6ти се циферблати и кабел, който води към стената ?
Ти какво си мисли6, 4е за 1-2 години се създава напълно функционална операционна система ли ?!
Твоят телефон, докато стигне до теб е преминал през толкова много фази на разработка, усъвър6енстване и т.н., 4е ти е бедна фантазията.
И Windows 3.11, погледнат сега, за ни6то не става, ама ако има6 Инетл 386, едва ли, 6те успее6 да инсталира6 Windows или пък Линукс с Х среда.
[Отговори на този коментар]
Това е бъдещето
От: Ipolit
На: 20-11-2009@14:22 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленМного ясно, че това е бъдещето за масовия потребител. Жена ми знае само от къде да си пусне браузъра и скайпа, и да си гледа картинките. И нищо друго не и трябва.
Интерфейса на Moblin е нещо такова, сега и Chrome OS.
И при положение, че се целят да я правят за MID, ще има успех.
[Отговори на този коментар]
Към: Това е бъдещето
От: Mc
На: 20-11-2009@16:06 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленМоже би това е бъдещето. Не знам как точно ще
стават много от нещата, но щом Google са се
захванали, ще излезе нещо много интересно. И
наистина има много години работа, но може би
това ще е бъдещето на операционните системи.
[Отговори на този коментар]
Към: Това е бъдещето
От: Иван Богословов <bogoslovov__at__yahoo__dot__com>
На: 20-11-2009@20:31 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленДано това не е бъдещето. Съхранението на документи на неизвестно място и БЕЗ НИКАКВИ ГАРАНЦИИ си е чиста покана за споделяне на съдържание. Надявам се не си правите илюзии относно способността на масовия потребител да прецени дали да запише един документ в интернет или не. Започва да не е толкова ароматно.
[Отговори на този коментар]
залагалки за баламки
От: моето
На: 20-11-2009@22:55 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленКалпаво конфигуриран Дебиан с броузер вместо гноме/кде. Само се чудят как да измъкват пари от потребителите тия от гугле, не ми стигат рекламите, ми ще почнат да ми искат пари да ми "съхраняват" на "сигурно" файловете и програмите. Да вземат да свършат нещо полезно и направят един добър отворен стандарт за всички дистрибции, че да може да има достатъчно качествени и лесни програми...ма не, всеки си дърпа чергата към него.
[Отговори на този коментар]
Към: залагалки за баламки
От: [F]iltar
На: 21-11-2009@7:31 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленДано да излезе нещо добро, че идва 2012... ще ни трябват залагалки! :D
[Отговори на този коментар]
спомен от миналото
От: sdsdfsd
На: 21-11-2009@6:39 GMT+2
Оценка: 1/Неутраленмайкрософт се опитаха да направят такова нещо преди 10 години
не успяха
дано и гоогле не успеят
отворена система - дрън, дрън
отворен браузър и толкова
- файловете се съхраняват, неизвестно къде, неизвестно как, достъпни са за неизвестно кой, плаща се за това еднократно/абонамент неизвестно колко
- изпълняваните на "облака" програми са неизвестно какви (отворени/затворени), правят неизвестно какво, могат да бъдат променяни когато на собственика му скимне, без опция, който промените не го кефят да ползва старата версия (пример иГоогле с безумните табове в ляво), струват неизвестно колко, еднократно/абонамент и ако собственика си смени решението или фалира, го духаш
изобщо контрола на потребителя е в пъти по-малък, а зависимостта му от предоставящия софтуера/услугата в пъти по-голяма
[Отговори на този коментар]
what a what
От: Rock on
На: 21-11-2009@14:17 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленНе се точете толкова, и без тва е насочена към
масовия потребител. Нестава за Geek-ове.
[Отговори на този коментар]
ChromeOS смуче
От: Алекс
На: 21-11-2009@17:16 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленРекламата си вони на измама и дезинформация относно съхранението на данните и следователно ChromeOS смуче.
[Отговори на този коментар]
Online OS
От: kill_u <mjekov74 __@__ gmail< dot >com>
На: 22-11-2009@3:02 GMT+2
Оценка: 2/Информиращ
Не ми е ясно само защо се счита това за революционно, след като вече съществува от няколко години.
http://en.wikipedia.org/wiki/Online_OS
[Отговори на този коментар]
Към: Online OS
От: glubox <glubox[ точка ]ko (a) gmail[ точка ]com>
На: 22-11-2009@21:54 GMT+2
Оценка: 1/Неутраленне съм го чел преди това, но на мене тая идея ми беше хрумнала още преди време. даже се бях похвалил на шефа какво съм измислил и той се смя и каза че и той иска да пуши от "същото" :)
е с тая разлика че мойто беше леко фантастично, от сорта на да не си купуваш изобщо комп, ами само нещо като монитор с клавиетура което има вграден wireless от всякакъв тип b/g/n wimax 3g.... и всичко ти е онлайн целия останал хардуер и всичко се прехвърл
[Отговори на този коментар]
Към: Online OS
От: glubox <glubox__dot__ko__at__gmail__dot__com>
На: 22-11-2009@22:06 GMT+2
Оценка: 1/Неутраленне съм го чел преди това, но на мене тая идея ми беше хрумнала още преди време. даже се бях похвалил на шефа какво съм измислил и той се смя и каза че и той иска да пуши от "същото" :)<br>
<br>
е с тая разлика че мойто беше леко фантастично, от сорта на да не си купуваш изобщо комп, ами само нещо като монитор с клавиетура което има вграден wireless от всякакъв тип b/g/n wimax 3g.... и всичко ти е онлайн целия останал хардуер и всичко се прехвърля през мрежата. примерно искаш хард 1TB плащаш си на съответния ти дилър и за секунди баф имаш 1TB, после искаш още, само доплащаш, мястото е в огромни сървърни ферми собственост на дилъра. по същия начин за игри не си зимаш видео карти до откат а само плащаш за нужната мощ за играта "X". софтуера е на същия принцип, само си го плащаш и дилъра има грижата той да се инсталира към твоя акаунт и да се настрои и работи, ако нещо се бъгне, дилъра поема подръжката и го оправя, все пак всичко е при него а не при юзера и му е много по лесно. т.н. дилъри ще са нещо като кабелните оператори или gsm операторите, ще имаш нещо като договор и т.н. крайните клиентски у-ва също ще се избират като телефон примерно, ще има различни размери цветове функции, като главното е дисплея и контакта, все пак 100% ще са тъчове, може би нещо 3Д, холограмно. стига да се развие много силна и бърза безжична мрежа достъпна на всякъде и по всяко време която да може да поеме огромните натоварвания си е реално. а тея с хрома ще са едни от първите които ще се насадят като дилъри и пак ще са на келепир и в бъдещето.
[Отговори на този коментар]
Оффффф…
От: morbid_viper <morbid_viper (a) mail< dot >bg>
На: 22-11-2009@21:05 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленДоста глупости се изписаха в горните
коментари. Изобщо помислете малко преди да
си хабите пръстите и времето на останалите:
1) съхраняването на файловете… аз никъде не
видях някой да е застанал с калашника зад
тила и да ти казва къде да си пазиш
файловете. Ако толкова искаш контрол си
направи свое уеб хранилище, например през
WebDav, ftp или каквото ти е на сърце.
2) За хора като мен, които са свикнали да
чоплят постоянно разни работи ОЧЕВИДНО, че
това не е операционна система, подходяща да
си чоплят разни работи. това е нещо, което е
направено да си ровиш из интернет, заедно
със съпътстващите с това дейности. примерете
се – 90% от хората са такива и нямат
намерение да променят нещата. тях не ги
интересува къде си качват файлове и според
кое лицензионно споразумение чия собственост
са те. ние сме от останалите 10% и затова
правим разлика между федора и мандрейк –
защото можем. останалите трудно различават
парола от мишка и chromeOS е стъпка за тях
така, че да имат един относително безгрижен
компютър.
3) лично за себе си виждам тази ОС като да я
сложа на някой нетбук и той да прави точно и
само това – уеб, уеб, уеб… но да го прави
добре. е, може би ще се наложи да си напиша
ssh за уеб, но това не е болка за умиране.
[Отговори на този коментар]
Към: Оффффф…
От: go_fire <g__dot__aleksandrov (a) mail__dot__bg>
На: 23-11-2009@4:35 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленМорбид ще си напишеш, но няма да можеш да го инсталираш, защото самата хромирана ОС го забранява и отменя още при стартиране.И независимо, колко и какви твой сървъри ползваш всичко ще минава през чичо Гошо, защото още при влизане, реално влизаш не в ОС, а в сметката си при него.
Не са глупости това нагоре, като изключим неподготвеното изказване на kill_u, което е странно за него.
Големия брат не просто чука на вратата, ние сами отидохме при него.
[Отговори на този коментар]
Към: Към: Оффффф…
От: Big D
На: 23-11-2009@7:08 GMT+2
Оценка: 1/Неутраленникой не те е заставил да го ползваш. и между другото, какви толкова важни файлове имаш да криеш като ползваш подобна ОС? може би порно с бабички?:) аз като гледам половната си приятели, играят през веб онлине игри, чието съдържание е незнайно каде също. приемете го, тази ос става да си следиш фацебоока и подобни социални мрежи и нищо повече. повечето хоря нямат нужда да записват каквито и да е файлове, защото дори да го направят на друга ОС, никога не си правят труда да ги тарсят из диска :) приемето го, че никой от ДАНС или НАСА няма да я ползва да си пази данните с нея.
[Отговори на този коментар]
Към: Към: Към: Оффффф…
От: Mc
На: 23-11-2009@13:37 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленТова ще е идеалната операционна система за
повечето хубавици с чисто нов лаптоп, които
прекарват почечето си компютърно време в
Facebook и подобни. Защо да плащат на Бил
гейтс за Windows като няма да ползват нищо от
него освен възможността да пускат web
браузър. Или защо да викат добрият си приятел
прогамист да им слага Linux или някоя друга
операционна система за без пари и той да си
блъска главата за да я настрои максимално
упростено за да може тя да я ползва, защото
по случайност той е влюбен в нея.
[Отговори на този коментар]
IPv6
От: дъра-бъра
На: 23-11-2009@13:58 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленБрех, как вси4ки са се притеснили, 4е ползвайки не6то, което надали 6те ползват изоб6то, 6тяло да им нару6и свободата !
Абе хора, това е една ОС измежду многото, ни6то задължително няма, и ако другите ОС се ориентират към този модел, тогава няма да имаме избор или поне масовият потребител.
За6то не плюете по IPv6, който нару6ава или поне може да да нару6и 4ове6ките права напълно.
Някой замислял ли се, е 4е с този протокол всеки или по4ти всеки може да бъде проследен до най-затънтеното място на земята, ако го използвате ?! Надали ... оба4е съм сигурен, 4е много хора му се кефят, за6тото е нов и лъскав !
[Отговори на този коментар]
Глобализация
От: mat
На: 24-11-2009@12:19 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленХората сякаш не забелязват тенденцията към която се движи света -
глобализация. Магазини, земя, хардуер, софтуер... идеята е всичко да стане
глобално защото само така ще има пълен контрол над човечеството. glubox е
много прав в това което е измислил, само дето това не са фантасмагории, а
реалност и не го е измислил той. От техническа гледна точка е много
неоправдано всеки да има собствен хардуер и собствен софтуер. Най-добре е
един общ хардуер и софтуер и всеки да си има само евтин терминал пред себе
си (монитор и клавиатура). Ще открадне ли тогава някой уиндоуса на чичо Бил?
Няма как да го направи - ще си плати! Всичко ще си дойде на мястото с една
малка гадна подробност - всички ще сме зависими от чичкото който държи
хардуера. А това значи пълен контрол. Да не говорим, че тайните служби ще
знаят всеки кой какво прави без да се налага да влизат в жилището му и да
слагат бръмбари.
Споделените файлове са най-малкия проблем. Големия проблем е, че аз може да
съм програмист и да си изкарвам хляба със щракане по клавишите и в един
момент да стана неудобен на някого и да ми се отреже достъпа до компа/
терминала. Или ще съм примерен и ще играя по свирката на тайните служби или
ще садя картофи на село защото паролата ми за достъп е сменена и цялата ми
кариера пропада за 1 секунда. Пълен контрол се нарича това! Оставете ги тия
споделени файлове и вижте идеята им.
Нека ми каже някой че говоря глупости.
[Отговори на този коментар]
Много филми гледаш...
От: tonitochev
На: 25-11-2009@4:55 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленМного филми гледаш ...
Дори и да е възможна фантасмагорията, дето я описваш, не могат да те принудят да използваш само и единствено общият "хардуер". Това е практично единствено за хора, дето както се казва, ползват компа потребителски - сайтове, онлайн игри, блогове и е-магазини.
Е, голям праз, че "тайните служби" ще научат, че посещавам основно сайтове свързани с Линукс...
Няма как и кой да ти забрани да си имаш и собствен "хардуер". Това може да стане само ако светът захвърли сегашният капиталистически модел и се върне към тирания, кралство или социализъм ...
[Отговори на този коментар]
Към: Много филми гледаш...
От: Hristo Hristov <icobgr< at >abv[ точка ]bg>
На: 25-11-2009@9:44 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленНяма нужда да ти забраняват. Като спрат да продават хардуер за потребителите и няма от къде да си купиш, ще ползваш каквото ти дадат.
[Отговори на този коментар]
Да бе ...
От: tonitochev
На: 25-11-2009@16:13 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленДа бе, всичките тея производители на хардуер ще захвърлят изгодата да продават стоката си? Къде е икономическата логика??
Кой ще забрани конкуренцията, че да може масово да наложи каквото и да е?
[Отговори на този коментар]
Към: Да бе ...
От: mat
На: 27-11-2009@7:25 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленТи производителите не ги мисли. Те не само, че няма да фалират, но дори ще забогатеят още повече защото ще продават терминали на килограм.
Освен това на никой не му пука за тях - важно е контрола над масите да не се изпусне.
Колкото до купуването на хардуер - както каза Христо - ще си купиш на кукув ден. Има само терминали. К'во правим тогава? А и за какъв хардуер изобщо говорим - ако софта ти е преди всички за терминали, какво като имаш собствен хардуер, след като няма OS и софт за него?
[Отговори на този коментар]
Към: Към: Да бе ...
От: Big D
На: 30-11-2009@7:04 GMT+2
Оценка: 1/Неутраленопределено имаш някаква мания за преследване, мисля, че в такива случаи се препоръчва посещение при психолога :D
[Отговори на този коментар]
Към: Към: Към: Да бе ...
От: CobrettY
На: 4-12-2009@18:55 GMT+2
Оценка: 1/НеутраленАбе хора ви е се побъркахте да пишете глупости. Терминали да ма след колко години ще е това един господ зане. Не успорвам че нама да стане но все още сме много далече.
Нали ако това стане в близките години повечето ИТ администратори ще изчезнат.
по въпроса със 386 машината няма проблем можеш да качиш и Windows Linux със графична среда безпроблемно просто ползваш по стар софт такаче това не беше много усместно. Всеки които се е занимавал с такива машини знае много добре какво може да се сложе и какво не може.
За Хром ОС щом хората са решили да я направят лошо няма. Наистина има хора които ползват компютрите само да разглеждат сайтове да си играят онлаин игри и др. такаче една такава ос за тях е доста добра
[Отговори на този коментар]