
|
 |
Потвърдено на Debian Stable От: Neter <neter (a) moyat[ точка ]net> На: 2-07-2012@8:57 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленУбегнало ми е известието за този бъг, та ме
изненада, когато се събудих посред нощ от звука
на вентилаторите. Бях оставил Google Chrome
включен и той ми натовари всички ядра. Със
спирането му изчезна натоварването, после
забелязах, че и Firefox товари по същия начин,
и след като търсенето ми на някакви странности
из системата не даде резултат, рестартът реши
проблема. Благодаря за изясняването на
ситуацията :)
Debian 6.0.5, kernel 2.6.32-5-amd64
Редактиран на: 2-07-2012@8:59
[Отговори на този коментар] трябва изцяло нов начин на отчитане От: niki На: 2-07-2012@10:45 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленЗащо масово не се използва в компютрите TAI вместо тези глупости GMT/UTC...
[Отговори на този коментар]
Към: трябва изцяло нов начин на отчитане От: go_fire <g< dot >aleksandrov (a) mail< dot >bg> На: 2-07-2012@11:31 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленНики за по-простите като мен би ли изяснил, какво имаш предвид?
[Отговори на този коментар]
Към: Към: трябва изцяло нов начин на отчитане От: runtime На: 2-07-2012@13:10 GMT+2 Оценка: 1/Неутрален@niki UTC реално е TAI + времето добавено за различната част от света за да се компенсира разликата във въртенето на земята.
Не ги бъркай понятията:
UTC - Универсален часови пояс
GMT - Време по Гринуич
TAI - Международно атомно време, изчислявано с помощта на атомен часовник
Реално проблема е в TAI защото земята не се върти синхронизирано, а забавя или избързва докато атомният часовник си тиктака циклично и за това се налага корекцията! Ако я няма тази корекция след една камара години часовника ще ти показва 1ч. на обяд, а реално може да е 22:00 вечерта.
Идеята е часа да е в крак с денонощието, а не някакви си цифри нали? :)
[Отговори на този коментар] Към: Към: Към: трябва изцяло нов начин на отчитане От: ники На: 3-07-2012@5:51 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленПрав си ако живеехме по 1000-2000 години. Това избързване за което говориш би станало около 4500-тата година.
В момента не си прав защото на компютъра не му трябва да знае как се върти земята и колко се забавя/избързва. Примерно на борсите разни ботове им е голям проблем това че има екстра секунда. Всички компютри които трябва да работят синхронизирани до стотната също имат проблем, но ние угаждаме на хората и си правим сами допълнителни проблеми :)
Разликата между tai и gmt в момента е около 30 секунди което е СТРАХОТЕН проблем за хората!
[Отговори на този коментар] Към: Към: Към: Към: трябва изцяло нов начин на отчитане От: go_fire <g__dot__aleksandrov __@__ mail__dot__bg> На: 3-07-2012@17:01 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленНякой може ли да даде връзка, що е туй „универсално време“???
[Отговори на този коментар]
Към: трябва изцяло нов начин на отчитане От: Neter <neter< at >moyat__dot__net> На: 2-07-2012@18:19 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленА защо въобще му трябва на човек в
ежедневието си постоянно да знае точно колко
е часът? Прадедите ни са нямали часовници в
ежедневието си, но не се е случвало да си
легнат с нощниците по обяд :) Както се вижда,
и нашите супер-дупер часовници са бъгав
layer, крепящ се на същите тези праметоди.
Истината е, че точният час е нужен в
ежедневието единствено от икономическа гледна
точка, защото парите се въртят по
математически модел, който не търпи
относителности. Но... да не ви занимавам пак
с една от любимите ми теми :)
[Отговори на този коментар]
защо? От: clovenhoof На: 2-07-2012@13:12 GMT+2 Оценка: 1/Неутралензащо въобще има проблем? Ако може някой да
обясни?
На моя сървър натоварването също се увеличи.
Ако не ползвам ntp демон не разбирам защо това
с високосната секунда да причинява проблем.
Иначе - да ползвам ntp демон (клиент) в моя
сървър, който своя страна се явява тайм сървър
за целия лан.
[Отговори на този коментар]
Към: защо? От: Neter <neter (a) moyat< dot >net> На: 2-07-2012@17:51 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленАко не ползваш ntp, няма да имаш проблем.
Грешката се дължи на това, че когато ntp
изпрати съобщение за високосна секунда към
ядрото, (може би) поради лошо планиране втори
процес (scheduler-ът) се опитва да използват
xtime_lock, който вече е заключен от първия
(timer interrupt handler), и ядрото се
паникьосва. Интересното е, че грешката се
проявява, само когато системата е
натоварена с някаква работа. Ако системата не
е натоварена, вторият процес (може би) не
прави обръщение за времето и не се стига до
въпросния конфликт. Тук е опитната
постановка, в която е обяснено това:
https://lkml.org/lkml/2009/1/2/373
Редактиран на: 3-07-2012@6:34
[Отговори на този коментар]
При всички ядра ли го има проблема? От: NikolaiTalev На: 2-07-2012@16:08 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленПри всички ядра ли се наблюдава посочения
проблем, или при някое конкретно?
Защото не съм забелязал да има някакви
проблеми нито на настолния нито на лаптопа.
Лаптопа е с ядро 3.0.0-1-686-pae
а настолния 3.0.0-1-486 И на двата съм им
спрял ъпдейтите и ъпдейтвам само ръчно.
Редактиран на: 2-07-2012@16:08
[Отговори на този коментар]
Към: При всички ядра ли го има проблема? От: Neter <neter (a) moyat__dot__net> На: 2-07-2012@18:02 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленНе намирам описание дали се проявява при
всички ядра, но попадам на пачове за ядра,
по-стари от 2.6.29, аз съм с 2.6.32 и също
имах проблем, а някъде попаднах и на човек с
версия 3.някоя (бързах и не запомних точно)
на ядрото. В новината пише, че проблемът вече
е оправен. Предполагам, че поправката е
добавена към последните ядра в kernel.org,
защото в Debian Stable няма обновление по
въпроса. Може и да не го смятат за спешен
проблем, при положение, че следващият път,
когато ще се прояви, вероятно ще е след
няколко години :) Шегувам се, но това е
засега. Чудя се как съм минал между капките
при миналото добавяне през 2008г. на
високосна секунда. Гледам, че Slashdot е
падал тогава, заради този проблем, а аз даже
не съм разбрал за проблема, а тогава бях
сисадмин и се грижех за повече машини от
сега.
Щом си спрял автоматичните обновления,
предполагам не си пуснал и ntp, и това те е
спасило. Или грешката наистина не се проявява
на всички ядра.
Редактиран на: 2-07-2012@18:06
[Отговори на този коментар]
Към: Към: При всички ядра ли го има проблема? От: go_fire <g< dot >aleksandrov__at__mail< dot >bg> На: 3-07-2012@9:34 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленА Ве, само на мен ли след изпълнението на препоръчваната команда часовника се върна с пет часа и половина назад??? Та трябваше отново да го синхронизирам с дебианския сървър.
[Отговори на този коментар]
Има го и в 3.x.x От: clovenhoof <i_meilbg__at__yahoo __точка__ com> На: 3-07-2012@10:17 GMT+2 Оценка: 1/НеутраленЯвно бъга го има и в 3.4.4 защото от събота
до
към вчера сървъра ми работеше с по-голямо
натоварване, а днес сутринта беше отпаднал
напълно. За съжаление точно пък тази седмица
нямам достъп до него защото съм на почивка.
Сега търся човек (роднина) да го рестартира.
:)
Само мога да се притеснявам какво е станало.
Надявам се че няма да има трайни (хард|софт)-
уерни
проблеми.
Редактиран на: 3-07-2012@10:19
[Отговори на този коментар]
|
 |
|
|
|
|
|
|